Tendinte
...1984?
Luni, 18 Iunie 2018

Momentul când frigiderul ia inspirata decizie de a comanda lapte de capul lui, pentru că periuța de dinți a sesizat un deficit de calciu în organism și, conectată fiind la smartphone, a transmis toate acestea către doctorul de familie angajat de către compania de asigurări de viață unde ai o poliță încheiată - ei bine, acest moment e mai aproape decât credem.

Londra, ianuarie 2017. Pasagerii metroului londonez puteau admira o aparentă reclamă la ultima generație de smartwatch. Nu mică le-a fost mirarea când au descoperit că, de fapt, era reclamă la o companie de asigurări. Cei de la Vitality erau destul de siguri pe ei când afirmau că se ocupă cu... „Changing health and life insurance for good”. Cu doar 67 de lire sterline, primeai un Apple iWatch 2 și dreptul de a plăti, în rate lunare, prima la noua ta poliță de asigurare de viață. Prima lunară varia între 0 și 12,5 lire, în funcție de efortul fizic depus.

Frankfurt, noiembrie 2017. Conferința anuală a EIOPA - supraveghetorul european în asigurări și pensii. Organizatorii informează pe cei aproape 500 de participanți că, peste Ocean, un alt asigurător oferă același Apple iWatch pentru doar 25 USD. Cu o condiție: clientul trebuie să facă mișcare în mod regulat și să permită accesul asigurătorului la datele de acest tip. Cu următoarea clauză: dacă nu reușește să îndeplinească baremul de activitate fizică impus, clientul trebuie să plătească prețul întreg al smartwatch-ului. Întrebați dacă ar accepta o asemenea ofertă, 30% dintre participanți răspund afirmativ. Organizatorii rămân perplecși. Nu par a se fi așteptat la un astfel de rezultat, crezând că nimeni nu va accepta ideea.

București, februarie 2018. Un bun prieten care lucrează în domeniu îmi prezintă, la Premiile Brokerilor de Asigurare, noul său model de țigară electronică. Foarte interesant ca și produs, mai ales că vine cu un feature interesant - îl poți conecta la telefonul mobil, care brusc află cât de mult a fumat posesorul. O aplicație păstrează toate aceste informații și nu văd de ce nu ar putea să fie, la un moment dat, conectată la platforma unui asigurător de viață sau de sănătate. Prima de asigurare ar putea să culiseze funcție de viciile fiecăruia. Literalmente.

***

Toate exemplele de mai sus nu sunt decât vârful unui aisberg. Electrocasnicele vor „vorbi între ele”, dacă nu o fac deja, și vor comunica mai mult sau mai puțin deschis cu televizorul, care deja știe ce programe urmărim; vor afla totul despre noi din social media, care ne cunoaște cum nici noi înșine nu ne cunoaștem; vor afla unde și cum conducem, în timp ce senzorii din ceasurile smart vor ști ce puls avem și dacă facem sport sau doar ne uităm la un film de groază.

Fără a ne gândi la protecția datelor personale, nu putem decât să ne imaginăm ce impact colosal va avea asupra lumii, în general, și industriei de asigurări, în particular, acest concept denumit IoT (Internet of Things).

O lume a senzorilor. Cum fiecare pas, fiecare decizie luată, fiecare gest ar putea să ajute la conturarea profilului consumatorului și, deci, la segmentarea publicului țintă și la construirea unor produse de asigurare tailor-made.

Sunt, oare, toate acestea în beneficiul consumatorului? Există și în România o piață pentru astfel de soluții de asigurare? Pentru țigări electronice, sigur există…

P.S.: Încă mai aveți un cont de Facebook?

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului ( ...1984?).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Cum arată perspectivele financiare pentru viitorii pensionari?

Alexandru CIUNCAN - Secretar General, APPA -Asociația Pentru Promovarea Asigurarilor
Ciprian LADUNCA - CFO, METROPOLITAN Life 
Sergiu Costache - Revista PRIMM Asigurari & Pensii

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!