Interviu
Cristian BĂLĂNICĂ, Director General, PIRAEUS Broker
Autor:Vlad PANCIU

Ultimii ani au fost marcaţi de provocări resimţite în toate domeniile de activitate. Brokerajul în asigurări nu putea lipsi din această categorie. Vă invităm să descoperiţi ce soluţii a găsit în această perioadă unul dintre cei mai dinamici şi activi brokeri din piaţă, într-un interviu cu… Cristian BĂLĂNICĂ, Director General, PIRAEUS Broker.

PRIMM: Vă propun să începem discuţia cu o privire de ansamblu asupra industriei de brokeraj în asigurări în acest moment. Care consideraţi că sunt principalele provocări cărora brokerii trebuie să le facă faţă în acest an?
Cristian BĂLĂNICĂ: În opinia mea sunt poate mult prea multe provocări într-o perioadă foarte scurtă de timp. Dacă facem o retrospectivă a ultimelor 2 luni, vom vedea foarte multe schimbări de ordin legislativ care au marcat industria de profil şi care încearcă să reglementeze activitatea noastră. În acelaşi timp, s-au produs destul de multe mişcări de repliere în cazul unor firme de asigurări cu renume. Nu ştiu dacă toate aceste acţiuni puse cap la cap prevestesc ceva foarte bun sau nu. Pe fondul evenimentelor din economie, contează foarte mult să avem o anumită stabilitate. Aici nu mă refer neapărat la cum acţionează piaţa în sine, ci la cum este ea reglementată. Sunt diferite norme care au apărut şi care pe undeva încearcă să pună o anumită ordine în această industrie, dar care cred că mai mult împiedică activitatea curentă a firmelor de asigurare, precum şi a celor de brokeraj.
Per ansamblu, noi nu putem fi departe de trendul economiei, care în acest moment nu este unul ascendent.

PRIMM: Deci nu putem spune că piaţa de brokeraj a ieşit din criză…
C.B.: Cu siguranţă, nu! Poate că anul viitor să avem unele semne mai bune, dar mă îndoiesc. Văd că sunt în continuare probleme în anumite capitale europene şi, totodată, mulţi analişti afirmă că economia va avea de suferit din nou, începând cu 2013. Toate lucrurile acestea nu au un ecou foarte bun nici pentru noi – orice strategie este făcută pe cel puţin 2-3 ani. Practic, orice eveniment care frânează un anumit sector de activitate ne face şi pe noi să ne repliem şi să regândim abordarea.

Întotdeauna vor fi manageri care vor şti să găsească calea cea mai bună şi manageri care vor frâna afacerile unor companii tocmai prin fuga de responsabilitate sau prin teama de a lua decizii care implică anumite angajamente ale societăţilor pe care le reprezintă. Aşa a fost întotdeauna şi aşa va fi şi de acum încolo.

PRIMM: În primele 3 luni ale anului industria de brokeraj a suferit o scădere, dar există mai mulţi brokeri care au reuşit să îşi dezvolte portofoliul. Cum explicaţi situaţia?
C.B.: Companiile care vor putea să identifice anumite nişe de piaţă încă neexplorate, precum domeniul online, au şi vor avea o mare deschidere şi în continuare. Dacă ne referim la segmente mai puţin explorate în trecut, putem vorbi inclusiv despre fondurile europene care au început să fie prezente. Întotdeauna vor fi manageri care vor şti să găsească calea cea mai bună şi manageri care vor frâna afacerile unor companii tocmai prin fuga de responsabilitate sau prin teama de a lua decizii care implică anumite angajamente ale societăţilor pe care le reprezintă. Aşa a fost întotdeauna şi aşa va fi şi de acum încolo.

PRIMM: Aţi menţionat mai devreme orientarea către zona online. Credeţi că acesta este viitorul în asigurări?
C.B.: Nu ştiu dacă în următorii 2-3 ani, dar pe o plajă între 3-5 ani acest canal alternativ, care în acest moment este văzut ca fiind destul de futurist, îşi va spune cuvântul. Românii poate nu sunt pregătiţi acum să achiziţioneze produse de asigurare online, dar acest fapt nu înseamnă că generaţiile care vor veni nu vor apela la internet pentru a-și încheia o asigurare. Deja multe dintre companiile de asigurări au început să implementeze programe informatice care să le permită să se dezvolte pe zona de online.

PRIMM: Spuneaţi că românii sunt reticenţi în faţa asigurărilor online. Care să fie problema? De unde provine aceasta reticenţă?
C.B.: Deși gradul de penetrare a internetului în România a crescut spectaculos, în general segmentul care foloseşte acest mijloc de comunicare este cel tânăr (16-25 ani). Aceste persoane au însă şi alte priorităţi în viaţă. Totuşi, în ultima vreme, chiar şi cei din clasa de mijloc a populaţiei, datorită activităţii cotidiene, au început să apeleze la acest mod comod şi facil de a comanda o asigurare, cu beneficii imediate pentru client.

PRIMM: Referindu-ne la asigurările de locuinţe, PIRAEUS Broker este acum un distribuitor important de astfel de poliţe. Cum funcţionează în acest moment sistemul şi ce venituri aveţi din această activitate? Cât de profitabilă este?
C.B.: Dacă ne referim la poliţa obligatorie de asigurare a locuinţei, într-adevăr la sfârşitul anului trecut am avut o campanie destul de agresivă. Rezultatele au fost spectaculoase, previziunile mele fiind depăşite, căci am subscris un număr de peste 12.000 de poliţe. În fiecare an, mai ales în această perioadă, asistăm la anumite fenomene meteorologice deosebite, şi oamenii trebuie să înţeleagă că la un moment dat trebuie să aibă grijă de bunurile pe care le-au strâns pe parcursul vieţii. Această protecţie poate fi oferită numai prin poliţa facultativă, care are mai multe riscuri acoperite.

În fiecare an, mai ales în această perioadă, asistăm la anumite fenomene meteorologice deosebite, şi oamenii trebuie să înţeleagă că la un moment dat trebuie să aibă grijă de bunurile pe care le-au strâns pe parcursul vieţii. Această protecţie poate fi oferită numai prin poliţa facultativă, care are mai multe riscuri acoperite.


PRIMM: Consideraţi că promovarea asigurărilor obligatorii pentru locuinţe a contribuit la educarea generală a publicului în această direcţie?
C.B.: Sigur. De altfel, apreciez în mod deosebit faptul că APPA – Asociaţia Pentru Promovarea Asigurărilor şi Publicaţiile XPRIMM, în general, au fost locomotiva care a pus în mişcare acest concept de informare prin intermediul campaniilor naţionale. Era nevoie ca populaţia să fie informată, iar campaniile pe care le-aţi organizat în parteneriat cu autoritatea de reglementare a industriei de asigurări şi cu diferitele instituţii ale statului au avut o contribuţie fantastică în a face înţeles acest concept. Numai prin astfel de iniţiative putem transmite faptul că asigurările au un rol important în societate şi economie.

PRIMM: În ceea ce priveşte planurile PIRAEUS Broker, cu ce rezultate estimaţi că veţi încheia anul?

C.B.: Conform bugetării întocmite în 2010, ar trebui ca în acest an să avem o creştere de 25%. Până acum, după prima jumătate a anului, se pare că ne încadrăm în aceşti parametri.
Îmi propun totuşi chiar să depăşim această creştere, prin aportul a două proiecte de anvergură pe care le vom lansa în scurt timp.
În general însă, cea mai mare contribuţie ca şi linie de buget o reprezintă activitatea de bancassurance, care, deşi a fost demarată destul de târziu, a beneficiat de faptul că toţi colegii mei au înţeles foarte rapid că există un mod de a-şi fideliza clienţii existenţi în urma leasingului sau a creditării şi că îi pot face să fie şi mai aproape de grupul nostru financiar prin oferirea unor soluţii de asigurare personalizate pentru fiecare client în parte.

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului ( Cristian BĂLĂNICĂ, Director General, PIRAEUS Broker).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Bunurile sau viata? Ce isi asigura romanii?

Paul SWOBODA - Presedinte al Directoratului GRAWE Romania

Adina MANDOIU - Director de Marketing, PR si Comunicare, GRAWE Romania

Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari & Pensii


TOP Stiri 1asig

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!