Interviu
20 de ani de promisiuni îndeplinite
Autor:Andreea RADU, Mihai CRĂCEA
Vineri, 05 Decembrie 2014
Remi VRIGNAUD CEO, ALLIANZ-ŢIRIAC Asigurări

ALLIANZ-ŢIRIAC Asigurări a sărbătorit, în acest an, 20 de ani de activitate pe piaţa din România. Cu acest prilej, Remi VRIGNAUD, CEO, ALLIANZ-TIRIAC Asigurări, a vorbit,
într-un interviu acordat Revistei PRIMM – Asigurări & Pensii, despre evoluţia companiei în această perioadă şi strategiile pentru viitor.

PRIMM: Cum aţi caracteriza ALLIANZ-ŢIRIAC Asigurări la împlinirea a 20 de ani de activitate pe piaţa din România?
Remi VRIGNAUD: Dacă facem un bilanţ, acum, la împlinirea a 20 de ani de activitate pe piaţa românească a asigurărilor, putem să spunem cu toată încrederea că ne-am respectat promisiunile făcute clienţilor şi partenerilor în 1994, atunci când ne-am început activitatea şi am făcut primii paşi. ALLIANZ-ŢIRIAC este în acest moment o companie stabilă, care desfăşoară o activitate pe baze sănătoase şi în orice moment este capabilă să îşi onoreze obligaţiile asumate prin contractele de asigurare. Prin urmare, da, putem spune că suntem mulţumiţi de punctul în care am ajuns acum, după 20 de ani de activitate. Sigur că întotdeauna putem face mai mult şi ne putem îmbunătăţi activitatea. În continuare,  vom căuta să venim pe piaţă cu produse şi servicii de calitate, performante, de fapt cu soluţii complete de asigurare pentru toate segmentele de clienţi, persoane fizice sau juridice. În continuare,  ne vom strădui să rămânem numărul 1 în preferinţele clienţilor noştri pentru că aceasta înseamnă că am reuşit să fim alături de ei şi să ne respectăm promisiunile. 

La împlinirea a 20 de ani de activitate pe piaţa românească a asigurărilor, putem să spunem că ne-am respectat promisiunile făcute clienţilor şi partenerilor în 1994.

PRIMM: Ce standarde vă impune apartenenţa la grupul german ALLIANZ? Cum s-a transpus apartenenţa la acest grup în activitatea curentă a companiei?
R.V.: Într-adevăr, integrarea ASIT (Asigurări Ion ȚIRIAC) în anul 2000 în grupul de asigurări german ALLIANZ a oferit companiei un avantaj competițional - atât din perspectiva garantării stabilităţii financiare, cât şi în ceea ce priveşte angajamentul de a impune, pe termen lung, o marcă de prestigiu în România. În ceea ce ne priveşte,  avem o serie de principii de business pe care compania le-a pus în practică încă de la înfiinţare şi care, ulterior, s-au regăsit în principiile de business ale grupului ALLIANZ. Despre aceste principii noi am mai vorbit şi în alte ocazii - unul dintre acestea se referă la profitabilitatea companiei şi stabilitatea financiară a acesteia. ALLIANZ-ŢIRIAC nu a acceptat niciodată, încă de la înfiinţarea companiei, acum 20 de ani, să sacrifice profitabilitatea sau stabilitatea financiară pentru a-şi atinge obiective de afaceri pe termen scurt. Întotdeauna ALLIANZ-ŢIRIAC a avut o abordare prudenţială a riscurilor, astfel încât să nu pună în pericol sănătatea financiară a companiei. În plus, întotdeauna am avut o abordare corectă şi transparentă faţă de clienţii noştri, am căutat să construim cu aceştia parteneriate pe termen lung, nu ne-a interesat doar o creştere punctuală pe termen scurt.

Cel mai important moment a fost cel în care am devenit lider de loialitate.

PRIMM: Care au fost evenimentele marcante pe parcursul acestor ani pentru companie? Dar pentru piaţa de asigurări?
R.V.: Pentru companie momentele importante au fost numeroase. Momente importante sunt şi cele când suntem alături de clienţii noştri sau când noi clienţi aleg să aibă încredere în noi şi să îşi protejeze familia, proprietăţile şi afacerile cu poliţe încheiate la ALLIANZ-ȚIRIAC. Momente importante sunt şi cele în care venim pe piaţă cu noi produse şi servicii performante, inovatoare. Însă poate cel mai important moment a fost cel în care am devenit lider de loialitate, întrucât acest lucru se traduce de fapt prin încrederea pe care clienţii ne-o acordă an de an. Şi faptul că de 8 ani suntem lider de loialitate pe piaţa asigurărilor nu face decât să ne reconfirme încrederea clienţilor şi faptul că am reuşit în ceea ce ne-am propus, iar clienţii apreciază acest lucru. Sigur că şi la nivel de piaţă au avut loc evenimente importante, au fost 20 de ani în care piaţa s-a schimbat, a evoluat, nu aş vrea să menţionez doar unu-două evenimente punctuale importante la nivel de piaţă, pentru că important este, în opinia noastră, ce facem zi de zi pentru a evolua către o piaţă a asigurărilor matură. Important este să înţelegem în ce punct suntem în acest moment la nivel de piaţă şi să vedem ce avem de făcut în continuare, zi de zi, fiecare dintre noi pentru a menţine încrederea clienţilor în piaţa asigurărilor. 

Întotdeauna am practicat tarife corecte pentru serviciile pe care le oferim, şi oamenii au înţeles acest lucru.

PRIMM: Deşi nu a intrat într-un război al preţurilor, de-a lungul timpului ALLIANZ-ŢIRIAC Asigurări s-a menţinut în topul companiilor de asigurări din România. Care este explicaţia?
R.V.: Secretul este, de fapt, un principiu foarte simplu de business, de la care ALLIANZ-ŢIRIAC nu s-a abătut niciodată în cei 20 de ani de activitate - întotdeauna am practicat tarife corecte pentru serviciile pe care le oferim, şi oamenii, clienţii au înţeles acest lucru, au apreciat serviciile pe care le oferim, şi iată că, acest lucru s-a reflectat în final în dinamica afacerilor noastre. Întotdeauna am adoptat o strategie de subscriere prudenţială şi ne-am asumat numai riscurile pe care le putem gestiona eficient - acesta este, de altfel, un alt principiu de la care nu ne-am abătut în cei 20 de ani de activitate,  aspect care ne-a asigurat stabilitatea în timp. Acest război al preţurilor este cel care contribuie semnificativ la generarea acestor pierderi care se înregistrează an de an la nivelul pieţei şi cred că noi am semnalat deja acest lucru nu o dată. Am observat o serie de măsuri luate în ultima perioadă în încercarea de a contribui la rezolvarea acestei situaţii, iar ceea ce ne dorim este să nu rămână doar o acţiune punctuală, este important să facem pași consistenţi pentru ca piaţa să se redreseze în ceea ce priveşte profitabilitatea.  

Este important să facem pași consistenţi pentru ca piaţa să se redreseze în ceea ce priveşte profitabilitatea.

PRIMM: În același timp,  ALLIANZ-ŢIRIAC este una dintre puţinele companii de pe piaţă care au realizat şi profit, alături de afaceri în creştere. Există secrete pe care doriţi să le împărtăşiţi?
R.V.: Nu este nici un secret, aşa cum spuneam, este vorba de o serie de principii de business care ne-au guvernat întreaga activitate. Unul dintre aceste principii importante pe care le-am respectat se referă la faptul că niciodată nu am fost dispuşi să sacrificăm profitabilitatea pentru a câştiga cota de piaţă. Niciodată nu am scăzut tarifele nerealist doar pentru a câştiga noi şi noi clienţi, cu riscul de a nu ne putea îndeplini obligaţiile asumate faţă de aceştia şi cu riscul de a afecta „sănătatea financiară” a companiei. Pentru noi, ALLIANZ-ȚIRIAC, a fost important să menţinem stabilitatea financiară, să oferim clienţilor produse şi servicii de calitate, la preţuri corecte şi, mai presus de orice, să ne respectăm promisiunile făcute clienţilor şi partenerilor. 

Această industrie funcţionează în primul rând datorită încrederii pe care clienţii o au în companiile de asigurări.

PRIMM: Care consideraţi că sunt cele mai mari probleme cu care se confruntă piaţa în prezent?
R.V.: În primul rând este vorba de predictibilitate şi de menţinerea încrederii clienţilor în industria asigurărilor. Această industrie funcţionează în primul rând datorită încrederii pe care clienţii o au în companiile de asigurări - încrederea că atunci când au nevoie, asigurătorii îşi vor îndeplini obligaţiile asumate prin contractele de asigurare. Acesta este fundamentul afacerilor în asigurări - clientul plăteşte prima şi vrea să ştie că atunci când se produce riscul va primi indemnizaţiile cuvenite în contul primei plătite. Iar această încredere se construieşte în ani de zile şi se poate pierde în câteva ore. Este important ca noi toţi să contribuim constant, zi de zi, la construirea acestei încrederi a clienţilor, o dată prin intermediul produselor şi serviciilor pe care le oferim, care trebuie să respecte nişte standarde de calitate, şi apoi prin modul în care înţelegem să ne îndeplinim obligaţiile asumate. Anul acesta ne-a arătat că abordarea noastră privind prudențialitatea în afaceri este una corectă, nu cred că trebuie să mai intru în detalii.
În piaţă se mai poate îmbunătăţi transparența activităţii companiilor de asigurare, clarificarea cadrului reformei în sănătate, dar şi acordarea de deductibilităţi pentru asigurările de viaţă şi sănătate. Totodată, este nevoie şi de o reglementare a comerţului cu asigurări online, de stabilizarea, aşezarea pieţei şi îmbunătăţirea imaginii acesteia,  afectată în ultima perioadă.
În plus, profitabilitatea pieţei rămâne în continuare o problemă, sunt deja ani buni de când segmentul auto generează pierderi la nivel de piaţă şi această situaţie, după părerea noastră, nu mai poate continua mult timp.

Niciodată nu am scăzut tarifele nerealist doar pentru a câştiga noi şi noi clienţi, cu riscul de a nu ne putea îndeplini obligaţiile asumate faţă de aceştia.

PRIMM: Din punct de vedere legislativ, ce aspecte considerați că trebuie să beneficieze de o reglementare mai atentă? 
R.V.: Sigur că întotdeauna vor exista aspecte, inclusiv aspecte legislative care pot fi îmbunătăţite. Am mai spus-o şi repetăm acest lucru, stabilitatea şi coerența legislativă reprezintă un semn de maturitate a pieţei. Din punctul nostru de vedere, îmbunătăţirea legislaţiei la nivelul pieţei asigurărilor trebuie să aibă în vedere, ca scop final, clientul, menţinerea încrederii acestuia în sistemul asigurărilor şi să promoveze stabilitatea şi transparența la nivelul pieţei. Ne dorim ca acest cadru legislativ ce guvernează piaţa asigurărilor să fie unul solid, coerent, care promovează şi garantează, în acelaşi timp, stabilitatea la nivelul pieţei şi al jucătorilor, care promovează o concurenţă loială, în care aceleaşi reguli se aplică tuturor jucătorilor din piaţă, fără a ne îndrepta însă către o reglementare excesivă.
Sigur că vom continua şi în viitor să venim cu propuneri concrete menite să contribuie la îmbunătăţirea legislaţiei din asigurări, în beneficiul clienţilor şi al tuturor jucătorilor din piaţa de profil.

Tarife corecte pentru servicii de calitate este principiul pe care ALLIANZ-ŢIRIAC şi-a bazat întreaga activitate în toţi cei 20 de ani de existenţă.

PRIMM: Care situaţie vi se pare mai avantajoasă pentru ALLIANZ-ŢIRIAC pe termen lung: o piaţă puternică marcată de o concurenţă bazată pe calitatea serviciilor de calitate sau una cu discrepanţe majore între jucători?
R.V.: Din punctul nostru de vedere şi din perspectiva clientului, cu siguranţă că situaţia ideală este reprezentată de o piaţă puternică, marcată de o concurenţă bazată pe calitatea serviciilor. În acest fel, clientul poate alege luând în considerare cel mai important aspect din perspectiva sa: produsele şi serviciile de calitate. Ştiu că în România însă, în acest moment, preţul este încă un factor important, care influenţează decizia de cumpărare. Practic, tarife corecte pentru servicii de calitate este principiul pe care ALLIANZ-ŢIRIAC şi-a bazat întreaga activitate în toţi cei 20 de ani de existenţă a companiei şi acesta este un principiu în care credem. Sunt convins că şi clienţii apreciază acest principiu al nostru, pentru că,  practic, el le garantează faptul că atunci când au nevoie de servicii de calitate, vor beneficia de ele.  
PRIMM: Cum caracterizaţi concurența din piaţa asigurărilor în acest moment? Câţi/care sunt principalii competitori şi pe ce segmente?
R.V.: În acest moment piaţa asigurărilor este o piaţă soft, în care clienţii încă aleg în numeroase situaţii cel mai mic preţ, fără a evalua mai departe oferta şi din alte puncte de vedere. ALLIANZ-ŢIRIAC a promovat întotdeauna principiul preţului corect raportat la serviciile oferite şi nici în viitor nu vom face rabat de la acest principiu, indiferent de situaţie. Noi considerăm că este necesară o educare a pieţei şi a clienţilor în acest sens, astfel încât atunci când se alege o poliţă de asigurare oricare beneficiar să înţeleagă foarte clar ce oferă respectiva poliţă.   
PRIMM: Cum evaluați prestația ALLIANZ-ŢIRIAC în 2014 şi care au fost principalii factori de influenţă în îndeplinirea lor?
R.V.: Rezultatele înregistrate în perioada iulie-septembrie au contribuit la consolidarea realizărilor noastre din 2014. În acest al treilea trimestru al anului curent, am avut creşteri pe toate segmentele principale: asigurări auto, non-auto şi asigurări de viaţă. Important este că, pe fiecare dintre aceste segmente, evoluţia pozitivă a veniturilor a fost dublată de o îmbunătăţire a profitabilităţii. Altfel spus, continuăm să creştem sănătos. Trimestrul al treilea al acestui an este al cincilea trimestru consecutiv de creştere profitabilă, iar acest rezultat reconfirmă faptul că strategia prudenţială adoptată a fost cea potrivită pentru dezvoltarea sănătoasă a afacerilor noastre. În acest context, ne aşteptăm ca până la finalul anului să ne depăşim obiectivele în termeni de venituri şi profitabilitate.

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (20 de ani de promisiuni îndeplinite).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Bunurile sau viata? Ce isi asigura romanii?

Paul SWOBODA - Presedinte al Directoratului GRAWE Romania

Adina MANDOIU - Director de Marketing, PR si Comunicare, GRAWE Romania

Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari & Pensii

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!