Cover Story
2014 Cod Rosu?
Autor:Mihai CRĂCEA, Vlad BOLDIJAR şi Alex. ROŞCA
Luni, 03 Februarie 2014

Iarna, pentru a fi declarat un cod de avertizare, în meteorologie, trebuie îndeplinite cumulativ anumite condiţii: temperaturi extreme, viteza vântului, cantitatea de zăpadă... toate acestea au condus la instaurarea „Codului Roşu” la începutul anului pentru anumite zone ale ţării. Oare în ce categorie de cod s-ar putea înscrie anul 2014 pentru piaţa asigurărilor?

Previziunile despre industria locală a asigurărilor, realizate de specialiştii reuniţi luni, 27 ianuarie, la XPRIMM Annual Forecast Meeting, au indicat, în cea mai mare măsură, o viitoare stagnare a pieţei de profil şi în 2014. Veniturile reduse ale populaţiei, îngheţarea creditării, consumul în scădere, parcul auto tot mai îmbătrânit, dar şi declinul treptat al pieţei de asigurări de viaţă sunt principalele cauze care vor conduce la o depreciere a volumului de prime brute subscrise pe anumite segmente.
Pe de altă parte, plusurile pot veni de pe segmentul asigurărilor de sănătate, aflate în aşteptarea reformei anunţate de autorităţi, din creşterea numărului de locuinţe asigurate facultativ, precum şi dintr-o politică de tarifare mai strictă, care să ajute la diminuarea pierderilor înregistrate la nivel de piaţă.
De altfel, profitabilitatea a fost cuvântul de ordine al întâlnirii, marcând totodată şi o reorientare a jucătorilor locali de la obiectivele care vizau creşterea vânzărilor către afaceri profitabile.
Jucătorii de pe segmentul RCA, sub ameninţarea escalădarii tot mai accentuate a despăgubirilor morale pentru vătămari corporale şi deces, vor fi nevoiţi să îşi ajusteze tarifele în mod corespunzător. În acelaşi timp, atât autorităţile, cât şi piaţa de profil, trebuie să manifeste deschiderea către găsirea unor soluţii legislative care să conducă la o mai mare predictibilitate a valorii despăgubirilor în aceste speţe.
Nu în ultimul rând, serviciile de calitate ar trebui să primeze în relaţia cu clienţii, doarece, pe fondul unui mediu economic deficitar, aspectele nefavorabile nu vor face decât să alimenteze neîncrederea publicului larg în industria locală de asigurări.

Corneliu MOLDOVEANU, Vicepreşedinte, ASF
Am putea aprecia 2014 ca fiind propice dezvoltării asigurărilor

Corneliu MOLDOVEANU, Vicepreşedinte, Autoritatea de Supraveghere Financiară: Chiar dacă estimările analiştilor care conturează un tablou macroeconomic pozitiv pentru România în 2014 se adeveresc, impactul asupra industriei de asigurări nu va fi unul imediat.
Creşterea veniturilor populaţiei în condiţiile unei inflaţii reduse,  relaxarea creditării în paralel cu majorarea numărului de locuri de muncă sunt factori care influenţează pozitiv capacitatea de consum, situaţia financiară a românilor şi creşterea încrederii în produse de asigurare, astfel încât am putea aprecia anul 2014 ca fiind propice dezvoltării pieţei asigurărilor din România. Aş dori o creştere organică în acelaşi ritm cu creşterea economică. Se estimează un avans al economiei în jur de 2,5%. Aş fi fericit dacă aceeaşi majorare ar înregistra-o şi piaţa asigurărilor.
Orice evaluare porneşte de la un punct de reper. Cel mai bun reper pentru România este reprezentat de situaţia pieţelor din ţările care au avut un parcurs similar. Astfel, comparativ cu celelalte ţări din regiune, piaţa asigurărilor din România rămâne încă subdezvoltată. Cu numai 89 euro PBS/capita în 2012, Romania se situează la mai puţin de o treime din media regională de 333 euro PBS/capita, a afirmat Corneliu MOLDOVEANU.
Acest nivel s-ar putea justifica prin PIB-ul scăzut şi veniturile mici ale populaţiei ca principale cauze, însă chiar raportat la nivelul PIB-ului, volumul primelor brute subscrise din România se situează la numai 1,4% din PIB, faţă de o medie regională de 3% din PIB, consideră oficialul ASF.
Dacă încercăm să facem o radiografie a pieţei asigurărilor printr-o analiză SWOT, putem să menţionăm ca puncte forte dimensiunea pieţei din România - locul 7 în Europa după numărul de locuitori, potenţialul uriaş de creştere, deţinerea de know-how prin prezenţa principalilor competitori internaţionali, faptul că indemnizaţiile din asigurări nu sunt impozitate, iar legislaţia este aliniată normelor europene, este de părere Corneliu MOLDOVEANU.
Ca puncte slabe, Vicepresedintele ASF a amintit rata redusă de penetrare a asigurărilor, nivelul scăzut al educaţiei financiare în rândul populaţiei, veniturile şi puterea de economisire a populaţiei limitate, dar şi activitatea de creditare redusă.
Printre oportunităţi se numără modificarea Legii 260/2008, reforma sectorului de sănătate şi noul regim de solvabilitate Solvency II, iar ameninţările curente sunt condiţiile economice dificile, amânarea reformei în sănătate şi restrictionarea creditării, consideră Corneliu MOLDOVEANU.

Bogdan ANDRIESCU, Preşedinte UNSICAR
A trecut vremea copilariei! Lucrurile devin serioase pentru piaţa asigurărilor!

A trecut vremea copilăriei, iar lucrurile au devenit destul de serioase pentru piaţa asigurărilor. Acesta este unul dintre cele mai afectate domenii economice din România iar faptul că asigurările din ţara noastră sunt cel mai jos din punctul de vedere al primei pe cap de locuitor ar trebui să ne pună serios pe gânduri.
Cred că ar trebui să ne propunem să abordăm concret şi să depăşim faza discuţiilor cu anumite proiecte clare: preţul primelor de asigurare în general, nu neapărat la RCA, calitatea serviciilor, pregătirea profesională.
Ar trebui să ne apucăm de treabă cu toate aceste lucruri care depăşesc apartenenţa fiecărei entităţi din industrie, să ne asumăm proiecte clare şi să le ducem la capăt. Fără o acţiune conjugată cred că ar trebui să ne căutam în altă parte de lucru.
Neîncrederea de astăzi în sistemul de asigurări este la cel mai înalt nivel dintotdeauna şi unul de neacceptat! Este de datoria noastră să modificăm acest lucru. Cei care au fost nemulţumiţi de sistem au fost mult mai vocali şi mai prezenţi decât cei care au fost mulţumiţi..

Mariana DIACONESCU, Preşedinte, ASIROM VIG
Piaţa de asigurări generale va rămâne la acelasi nivel!

Piaţa de asigurări generale va rămâne relativ constantă, întrucât atât oferta din partea asigurătorilor, cât şi cererea din partea clienţilor a rămas cam la acelaşi nivel. Industria de asigurări nu este încurajată nici de creşterea PIB-ului, dinamica acesteia fiind estimată la o valoare nesemnificativă, şi nici de o creştere a nivelului de trai a populaţiei. Mai mult decât atât, parcul naţional de maşini are o vârstă medie considerabilă, nu se estimează că va creşte foarte mult, deci cererea de produse de asigurare va rămâne constantă în ceea ce priveşte principalele clase de asigurări generale. Astfel, dacă cererea şi oferta rămân la acelaşi nivel, diferenţa poate fi făcută de tarife.

Radu MUSTĂŢEA, Preşedinte B.A.A.R.
Aproape că există o instituţionalizare a solicitărilor de despăgubiri pentru vătămari corporale şi deces la nivelul maxim admis de legislaţie

Cred că ameninţările şi preocupările foarte pregnante ale pieţei sunt legate de frecvenţa foarte mare a daunelor pe şoselele din România şi de vătămarile corporale care, în ultimii ani, au intrat pe un trend cât se poate de anormal. Aproape că există o instituţionalizare a solicitărilor de despăgubiri pentru vătămări corporale şi deces la nivelul maxim admis de legislaţie. În realitate, la victime ajunge doar o mică parte din despăgubirea primita, în comparaţie cu casele de avocatură specializate pe acest segment, din cauza contractelor pe care aceştia le pun pe masa celor care se află, de altfel, într-o situaţie nefericită. După aceea, se merge în instanţă în speranţa că se va negocia şi se va ajunge la o despăgubire cât mai mare.
Este un moment propice în care trebuie să ne unim, în beneficiul asiguraţilor, dar şi spre binele pieţei per ansamblu, şi să găsim o formă în care aceste practici să aibă o limită dată de legislaţie.
Este un măcel pe şosele, măcel pe care asigurătorii trebuie să îl repare prin daunele materiale plătite, dar şi prin compensarea morală a victimelor. Din acest motiv, este necesară mai multă atenţie şi implicare, începând de la infrastructură şi până la conduita conducătorilor auto.

Mihai TECĂU, Preşsedinte Directorat, OMNIASIG VIG
Sper ca anul 2014 să nu preia amorţeala pe care am anticipat-o în 2013

Sper ca anul 2014 să nu preia amorţeala pe care am anticipat-o în 2013. Estimez o creştere de până în 2% pentru anul în curs. Pe segmentul auto mi-aş dori să nu finanţăm alte companii de asigurare. Avem de recuperat aproape 10 milioane euro în acest moment de la alte companii, sunt sume pe care le-am plătit pe segmentul CASCO şi le avem de încasat de la asigurătorii RCA ai vinovaţilor.
VIENNA Insurance Group şi-a anunţat intenţia de a rămâne în România orice s-ar întâmpla. Sper ca ASF să îşi facă treaba aşa cum este stabilit prin lege, iar partea de competitivitate se va regla singură. Anul acesta va fi un an dificil şi fără susţinerea pe partea economică concretizată de creşterea consumului. Fără sporirea consumului nu vom putea să arătăm o creştere sustenabilă în România.
Continuitatea pieţei de asigurări din România este cea mai importantă. O companie, şi piaţa în ansamblu, trebuie considerate mature în momentul în care vor avea câştig şi vor fi pe profit. Continuitatea creşterii pieţei de asigurari în România este cea mai importantă.

Ina CRUDU, DIrector General, CARPATICA Asig
Pariez pe o creştere de peste 4% a pieţei în 2014

Pariez pe o creştere de peste 4% a pieţei în 2014, având în vedere că am luat parte la o modificare legislativă importantă anul trecut, referitor la asigurările obligatorii de locuinţă, şi care îşi face simţite rezultatele. Într-adevar, o mare parte din prime migrează către PAID, dar depinde de noi să dezvoltăm partea de acoperire facultativă. Reţelele care susţin efortul de a vinde produsele de locuinţă au găsit mereu soluţii şi pariez pe puterea lor de a se reinventa, astfel încât să ducă la o creştere constantă a primei medii. Consider că, pe acest segment, vom avea o creştere de 30%, dacă luăm în calcul şi poliţele emise de PAID.

Adrian MARIN, CEO, GENERALI România
Segmentul life nu va creşte anul viitor

Nu consider că segmentul asigurărilor de viaţă va fi în creştere anul viitor, ci ne putem gândi la o stagnare. GENERALI şi-a redimensionat portofoliul life, pastrând trei produse importante. Sper că această piaţă, de 450 milioane euro, va putea fi revigorată şi va putea aduce atâtor specialişti beneficiile de a investi, de a fi profesionişti şi de a face bani.
Unul dintre produsele de succes pe segmentul life, înainte de criză, erau cele de tip unit-linked. Acestea au suferit însă scăderi masive în anii ulteriori, rămânând unul dintre punctele nevralgice ale asigurătorilor de viaţă. Este dificil să vinzi unit-linked şi să explici clienţilor că depinzi de fonduri din afară. De asemenea, compensarea cu produse tradiţionale este dificil de efectuat. Acest aspect depinde foarte mult de cât de mult efort vor depune reţelele noastre de vânzare şi brokerii în a explica clienţilor beneficiile produselor de asigurare de viaţă.

Elena GRECU, Director General, FORTE Asigurări
Suntem prea conservatori

Trebuie să devenim mai inovativi în politica de produse şi să reuşim să creştem încrederea clienţilor vis-a-vis de noi. Actuala generaţie este una care avansează foarte repede, face lucrurile repede şi înmagazinează multe cunoştinţe. Aşadar, investiţia în online e esenţială.
Trebuie să ne adresăm clienţilor într-un mod clar şi pe înţeles, iar vânzarea să fie simplă şi să pună accent pe nevoile acestora. În prezent, pot spune că suntem prea conservatori.

James GRINDLEY, CEO, CERTASIG
Rentabilitatea este foarte importantă pentru noi, dar mai importantă pentru clienţi

Rentabilitatea este foarte importantă pentru noi, dar mai importantă pentru clienţi. Un asigurător rentabil este mai sănătos şi mai stabil. În aceeaşi măsură, este foarte important pentru piaţa din România să se diversifice.
Ma bucură avansul înregistrat de brokeri, care au ajuns să intermedieze aproape 50% din piaţă, şi consider că aceştia trebuie să fie mai agresivi în introducerea de noi produse pe piaţă. Brokerii sunt mai apropiaţi de clienţi şi ştiu mai bine ce îşi doresc aceştia, mai ales pe segmentul corporate, unde există mult loc de inovaţie.

Anca BĂBĂNEAŢĂ, CEO, GOTHAER
Trebuie să ne adaptăm şi să venim în întâmpinarea clientului cu produsele potrivite, altfel piaţa de asigurări nu va creşte în 2014

Eu cred în oportunitatea pieţei de asigurări de a creşte şi de a se dezvolta, dar nu cred că acest lucru se va întâmpla în anul 2014. Chiar dacă unele clase de asigurări vor înregistra o creştere, per total, la nivel de piaţă, estimez o stagnare, a declarat Anca BABANEAŢĂ, CEO, GOTHAER Asigurări Reasigurări.
GOTHAER e o prezenţă nouă pe piaţa din România, şi este o companie care a arătat, în urma unor decizii calculate, că are curaj intrând pe o piaţă într-un moment în care nimeni nu se aştepta să mai intre vreun asigurător de talie europeană. GOTHAER crede şi vrea să arate că pe o piaţă cum este cea românească se poate creşte şi construi profitabil, a continuat Anca BĂBĂNEAŢĂ.
Potrivit CEO-ului GOTHAER, clasele de asigurări auto - în special linia CASCO, care au fost în anii anterior crizei motorul pieţei, în prezent, nu sunt suficient exploatate de asigurători: Vorbind despre segmentul auto, nu suntem singura ţară care are probleme cu învechirea flotelor. Dacă o medie de şapte ani ni se pare mult, în cazul Poloniei cifra se îndreaptă spre 14 ani, dar aici gradul de cuprindere în asigurare este mult mai mare. De ce? Pentru că, în Polonia, asigurătorii au produse de asigurare adaptate pentru vehicule mai vechi. Putem să privim cum portofoliul nostru de asiguraţi se diminuează pe fondul terminării contractelor de leasing, sau putem să ne adaptăm şi să venim în întâmpinarea clientului cu produsele potrivite.

Mariana DIACONESCU, Preşedinte Directorat ASIROM VIG
Creşterea PIB-ului nu înseamnă şi o creştere a nivelului de trai al populaţiei

Asigurările de viaţă sunt mai mult decât dependente de condiţia economică generală a ţării, iar o creştere a PIB-ului nu înseamnă neapărat şi o creştere a nivelului de trai al populaţiei, a declarat Mariana DIACONESCU. Atunci când vom putea să raportăm nivelul de trai din România la o medie a ţărilor din Uniunea Europeană, atunci vom putea discuta şi de un grad de penetrare al pieţei de asigurări la un nivel mai mare. Calculele arată că românii nu îşi pot permite produse de asigurare de peste 90 euro pe an, buget care poate fi format din PAD şi RCA.

Marius POPESCU, Director General, ING Asigurari de Viaţă:
Potenţialul asigurărilor de viaţă rămâne intact. Cred într-o creştere a domeniului cu până la 5%

Trebuie să privim un pic la specificul industriei, dar şi la ţările care au fost la nivelul de dezvoltare al României. E foarte greu să mai scădem de la nivelul la care suntem aici, din punctul de vedere al segmentului life. Dar dacă ne uităm la cum arată asigurările de viaţă, această industrie este dependentă de evoluţia PIB cu o oarecare latenţă.
Potenţialul asigurărilor de viaţă rămâne intact. În prezent, ponderea acestora în PIB este de 0,3%, cu mult sub nivelul regiunii, iar în România există deficienţe de protecţie.
Potenţialul pe termen lung a fost deraiat de criză, dar este un lucru normal, pentru că industria asigurărilor de viaţă este ciclică. Dacă în recesiune segmentul life nu suferă, ce industrie ar putea să sufere?
Semnele contextului economic sunt foarte bune: relaxare monetară şi creşteri salariale mai mari ca inflaţia, care încurajează consumul şi economisirea, dar există o latenţă. Nu vedem ceva spectaculos, dar cred într-o creştere sustenabilă până în 5% a asigurărilor de viaţă.
Consider că nu ne dorim o creştere spectaculoasă a segmentului life, pentru că ultimul lucru pe care îl vrem este o explozie urmată de o cădere. Am putea să beneficiem de un puseu de creştere prin deductibilităţi şi prin reforma sănătăţii.
Vorbim foarte mult despre economie şi despre cum ar putea autorităţile să ne sprijine, dar ar trebui să ne gândim şi la ce pot face companiile: inovaţie, lansări de produse noi, educarea publicului.
Asigurătorii au datoria să încurajeze publicul să conştientizeze nevoia de asigurări. Aşadar, nu ţine totul doar de economie şi de cum ne pot ajuta autorităţile, ci şi de atitudinea noastră ca asigurători.

Maria BOGHIAN, Director Dezvoltare, ASISOFT
Maşinile cu daună totală tehnică ar putea contribui la întinerirea parcului auto

Trebuie să oferim produse care sunt în conformitate cu cerinţele pieţei. Avem un parc auto cu peste 4 milioane de maşini, cu o vârsta medie de peste 7 ani. Din partea asigurătorilor nu există suficientă ofertă pentru ca maşinile mai vechi să fie asigurate, a declarat Maria BOGHIAN, ASISOFT.
În ceea ce priveşte înnoirea parcului auto, Ministerul Mediului a eşuat anul trecut, rămânând foarte multe vouchere neutilizate. La întinerirea parcului auto ar putea contribui autovehiculele cu daună totală tehnică: aceste maşini ar trebui retrase. După calculele noastre, anual ar putea fi retrase peste 10.000 de autoturisme necorespunzătoare din piaţă, deci am putea aduce în piaţă aproape 10.000 de maşini noi. Ministerul Mediului ar putea să aprobe 2 vouchere pentru maşinile care sunt retrase din uz mai devreme.

Violeta SIMEDRE, Director General, LIG Insurance
Nu ne mai aflăm într-o perioadă de avânt economic şi trebuie să ne adaptăm activitatea şi produsele la acest context

Nu ne mai aflăm într-o perioadă de avânt economic şi trebuie să ne adaptăm activitatea şi produsele la acest context. Trebuie să ajungem către clienţi cu acele produse de asigurări care le satisfac cel mai bine nevoile şi îi ajută să îşi dezvolte activitatea. Nu în ultimul rând, ar trebui să ne preocupe găsirea unor produse noi, care să ne ajute să propulsăm volumul de prime brute subscrise.

Florentina ALMĂJANU, Director General, UNSAR
Ce ar însemna o deductibilitate de 400 euro/an/persoană pentru sistemul de sănătate?

Printr-o deductibilitate totală de 400 euro/an/persoană, cheltuielile pe servicii de sănătate ar putea fi degrevate cu sume cuprinse între 0,4 şi 1,3 miliarde euro în 6-7 ani, iar neîncasările din taxe ar fi în jur de 20 milioane euro, este opinia UNSAR cu privire la introducerea deductibilităţii pentru asigurările private de sănătate.
Nu pot să comentez dacă vom avea o reformă clară care să ne aducă beneficii nouă, asigurătorilor, dar pot spune că beneficii ar fi pentru toată lumea dacă s-ar obţine deductibilitatea totală la asigurările de sănătate. Dacă am avea o deductibilitate totală la 400 euro pe an, pe persoană, am putea atrage în următorii 6 ani 400 milioane euro fonduri suplimentare, mergând până la 1,3 miliarde euro în sistemul de sănătate. Iar guvernanţii ar suporta nişte costuri de doar 20 milioane euro. Toată lumea ar avea de câştigat în acest proces al acordării de deductibilitate.

Mesut YETISKUL, CEO, CREDIT Europe Asigurari
Piaţa a învăţat mult din RCA

Sunt şi aspecte pozitive în piaţa din România. Piaţa a învăţat mult din RCA. Preţurile au crescut, ceea ce este benefic pentru companii. Pe CASCO s-au diminuat ritmurile de scădere, iar pe property întâlnim o creştere care va continua şi în acest an. Pentru 2014, estimez un avans de 2-4%.

Florina VIZINTEANU, CREST Consulting
Calitatea produselor de asigurare şi reţelele de distribuţie vor face diferenţa în 2014

În 2013 avem o scădere a pieţei de asigurări de viaţă. În mod natural, în 2014 ar trebui să avem o creştere de 3-4%. Ceea ce va face diferenţa în 2014 va fi calitatea, atât a produselor de asigurare, cât şi a reţelelor de distribuţie.

Sorin IACOB, General Manager, EUROTAXGlass’s Romania
Asigurările auto CASCO ar putea creşte cu până la 2 procente

Intersectarea factorilor care influenţează negativ cu cei care afectează pozitiv piaţa asigurărilor auto ar putea conduce la o creştere de 1-2% pe segmentul asigurărilor auto CASCO, afirmă Sorin IACOB, General Manager, EUROTAXGlass’s Romania.
Elementele care afectează negativ piaţa auto locală sunt: vârsta parcului auto, ineficienţa taxei de mediu pentru autovehicle şi programul RABLA. Toate acestea au avut un impact negativ în piaţa auto din România, din punctul de vedere al vânzărilor de autovehicule noi. Avem 163.500 de vehicule cu vârsta egală sau mai mare de 9 ani. La nivelul primelor trei trimestre ale anului trecut, 70.000 de vehicule se pretau la o asigurare facultativă. Asigurările auto obligatorii RCA vor putea influenţa pozitiv doar în momentul în care vom asista şi la majorări de tarife.
Din punctul de vedere al elementelor pozitive, asistăm la o nouă abordare a societăţilor de finanţare. Sunt companii care fac parte din grupuri care deţin inclusiv societăţi de asigurări, emblematice în zona de leasing, care au început să finanţeze maşini cu vârste până la 10 ani. Sunt investiţii noi pe care reţelele sau importatorii le fac pe zona de „used car”.
În 2014, nevoia de mobilitate nu va putea fi compensată doar din importul de auto second hand. Chiar şi persoanele fizice vor trebui să facă achiziţii şi cred că le vom vedea anul acesta într-o pondere mai mare de 29% în achiziţia de maşini noi.

Alexandru APOSTOL, Director General, MaxyGo
Prea multe modificări ale produselor pe care brokerii trebuie să le asimileze

Alexandru APOSTOL, a afirmat în cadrul XPRIMM Annual Forecast Meeting 2014 că de 5 ani de când piaţa s-a contractat şi s-au volatilizat cam 500 milioane euro, lucrurile merg prost la nivel de piaţă. Mergând lucrurile prost, managementul asigurărilor caută soluţii care se concretizează în modificări permanente în produse, condiţii, clauze, şi aşa mai departe, iar toate acestea nu mai pot fi asimilate de către forţa de vânzare. Schimbările atât de dese fără evaluarea unor rezultate conduc la un rezultat opus celui scontat... adică cu minus!
În reţeaua noastră, când impuneam 10-15 schimbări într-un an ni se părea prea mult. Acum le impunem 10-15 modificări pe săptămână! Nu ştiu dacă un individ are capacitatea de a învăţa şi asimila şi aplica aceste modificări pe care le fac toţi asigurătorii. Un asistent în brokeraj trebuie să cunoască produse de la 10-12 companii de asigurare. Însă, cu această dinamică, cred că până şi agenţii abia fac faţă doar pentru o singură companie. Resimţim foarte apăsat de aproape 2 ani această situaţie.
Într-un mediu politic instabil, care dăinuie de mult timp, nu văd cum pot exista realizări sonore. Acesta este climatul general în care ne derulam activitatea în România. Nu prea reuşim să atingem performanţa. Nu poţi avea o piaţă coerentă, predictibilă şi cu linii de business crescătoare în momentul în care autoritatea (de supraveghere) nu este stabilă, şi mă refer aici la faptul că politicul determină astfel de incoerenţe.

Eduard SIMIONESCU, Director General, GRECO JLT
Credem în potenţialul foarte mare al pieţei life şi a celei de sănătate în România

Credem în potenţialul foarte mare al pieţei life şi a celei de sănătate în România. Noi, brokerii, vindem foarte puţin life, aşa că ar trebui să depunem mai mult efort, cel puţin în zona de educare, de explicare a beneficiilor şi a necesităţilor de a fi acoperiţi printr-un asemenea produs.

Bogdan PÎRVU, Director General, FATA Asigurări
În ceea ce priveşte profitabilitatea, realitatea ar trebui să ne dea de gândit

Dacă creşterea ca volum a pieţei e o problemă generală legată de economie, venitul şi consumul populaţiei, în ceea ce priveşte profitabilitatea, realitatea ar trebui să ne dea de gândit atât nouă, cât şi autorităţii. O piaţă care pierde în fiecare an e un semn de întrebare din ce în ce mai pregnant, iar acţionarii nu mai sunt atât de uşor de convins să susţină pierderile de fiecare dată prin aporturi de capital.

Bogdan ANDRIESCU, Preşedinte, UNSICAR
Clientii AXA Asigurari au cel mai mult de suferit dupa ieşirea companiei din piaţă

Nu piaţa românească de asigurari are de suferit dupa exitul AXA Asigurari, ci insăşi compania. Conditiile pietei nu s-au schimbat foarte mult fata de acum trei ani cand au intrat in piata. Deci ori socotelile celor de la AXA nu au fost bune, ori nu aveau de gand sa stea mai mult in Romania. Un impact negativ este cel fata de clienti, care au vrut sa se asigure la AXA si s-au trezit asigurati in alta parte.


Până în 2019, produsele de protecţie simplă ar trebui îndreptate către distribuţia online

Răzvan PAVEL, Director de Dezvoltare, SAFETY Broker

Este destul de complicat de reglementat distribuţia asigurărilor de viaţă în mediul online. Nu cred că acestea se pot vinde pe Internet. Dar se poate crea un lead cu informaţii minimale care sunt preluate de o reţea clasică de vânzare. La produsele simple se pot găsi metode.
Avem dificultăţi şi la asigurările clasice. Semnătura asiguratului şi alte detalii care sunt necesare limitează distribuţia online. Ar trebui să avem înţelegere din partea companiilor de asigurare pentru a crea produse dedicate.

Marius POPESCU, Director General, ING Asigurari de Viaţă

Vânzările online ar trebui să fie privite cu atenţie, deoarece acest trend începe să se manifeste. Dacă ne uităm la evoluţia tehnologică din urmă cu 5 ani, vedem diferenţe uriaşe. Noi deja vindem poliţe online pe portalul băncii.
Trebuie să gândim pe termen lung, iar mediul online nu va avea pondere mare în asigurări de viaţă, pentru că produsele sunt complexe. Dar dacă ne uităm la mediul online ca pondere în protecţie, cred că în 5 ani protecţia pură, foarte simplă, pe accidente sau invaliditate sau viaţă, ar trebui să se îndrepte toată către online. Nu există niciun motiv ca acest produs simplu să nu poată fi pus online. E foarte uşor de cumpărat, iar această protecţie simplă ar trebui îndreptată către online, noua generaţie are nevoie de astfel de produse vândute prin intermediul internetului şi al mobilelor. Aşadar, această initiativă ar putea fi plantata încă de acum.


Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (2014 Cod Rosu?).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

2018 - anul clientului de asigurari?

Cornel COCA CONSTANTINESCU - Vicepresedinte, Sectorul Asigurari - Reasigurari, Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF)

Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari & Pensii

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!