eStyle
2016, anul realităţii virtuale? Top tendinţe în tehnologie
Autor:Adina TUDOR
Vineri, 05 Februarie 2016

Cu drone, roboţi sociali, dispozitive care comunică şi realitatea virtuală care ajunge pe mâinile consumatorului obişnuit, 2016 se anunţă a fi un an deosebit de interesant în domeniul tehnologic. Astfel, topul tendinţelor tech indică o orientare către automatizare şi integrarea din ce în ce mai mare a dispozitivelor în viaţa de zi cu zi.

Acest an pare să rezerve, cel puţin din punct de vedere tehnologic, foarte multe surprize plăcute, de la dronele care câştigă teren şi maşinile care  devin din ce în ce mai autonome, până la roboţii sociali, care devin companionii oamenilor, şi sistemele de realitate virtuală, care ajung în sfârşit pe mâna publicului larg. Mai multe publicaţii şi companii de specialitate au realizat o serie de predicţii şi au identificat mai multe trend-uri pentru acest  an.

Realitatea virtuală ajunge la consumatori

Deşi sistemele VR, precum casca Oculus Rift, se află în dezvoltare şi testare de mai multă vreme, 2016 este anul în care acestea ajung să fie puse  în vânzare pentru publicul larg, la preţuri mai accesibile, iar specialiştii sunt de părere că acest lucru le va creşte popularitatea. Astfel, în primul  trimestru al anului, Oculus Rift va putea fi achiziţionat de către consumatori, putând fi conectat la calculator. De asemenea, setul HTC Vive este  aşteptat pentru lansare tot în acest an, iar Sony promite o cască de realitate virtuală compatibilă cu PlayStation 4 – populara consolă de jocuri.  Astfel, având în vedere numărul mare de utilizatori, va fi dezvoltat şi mai mult conţinut special dedicat sistemelor de realitate virtuală, ceea ce va  contribui la creşterea popularităţii acestora.

Mașinile devin mai inteligente, mai „curate” și mai independente

În momentul de față, două tendințe domină zona auto și vor continua să facă acest lucru și în 2016: orientarea către electricitate în locul  combustibililor obişnuiţi și automatizarea. Astfel, producătorii de mașini, precum Tesla, vor intensifica şi în acest an eforturile în ceea ce privește  dezvoltarea unor mașini electrice din ce în ce mai eficiente și mai accesibile publicului. În paralel, companiile implementează diverse sisteme  inteligente de siguranță care le permit mașinilor să acționeze independent în multiple instanţe, aducându-le din ce în ce mai aproape de a fi  complet autonome. Dovada că acest trend nu este unul trecător este dată de un anunţ recent al Departamentului pentru Transporturi din SUA,  conform căruia, în viitor, tehnologiile V2V (vehicle to vehicle), care permit vehiculelor să facă schimb de informaţii între ele în timp real, vor deveni  obligatorii pentru toate maşinile de pe drumurile americane.

De la smartphone la desktop PC – gadget-uri care se transformă (şi vorbesc unele cu altele)

Companiile nu mai urmăresc doar să conecteze la Internet toate dispozitivele posibile (de la maşini la frigidere), ci şi să elimine graniţele dintre laptop-uri, smartphone-uri şi desktopuri. Deşi gadget-urile hibrid (precum laptop-urile care pot renunţa la tastatură ca să devină tablete) nu sunt  ceva nou, 2016 se anunţă a fi anul „flexibilităţii”, cu laptop-uri care devin tablete, tablete care devin laptop-uri şi smartphone-uri care devin  calculatoare prin conectarea la un monitor, oferind aceeaşi putere de  procesare. Acest trend este facilitat şi de instalarea unui singur sistem de  operare pe toate aceste dispozitive, cum e cazul Windows 10. Mai mult decât atât, acest lucru le permite dispozitivelor diferite să comunice între  ele, acceptând, de exemplu, rularea unui joc pe multiple dispozitive. Un alt avantaj? Sincronizarea constantă a tuturor datelor indiferent dacă  lucrezi de pe telefon sau de pe laptop.

„Wearables” se maturizează

Dacă 2015 a fost anul în care dispozitivele tip „wearables” (gadgeturi conectate la Internet „care se poartă” ca accesorii de către utilizatori, precum smartwatch-uri sau brăţări fitness) au câştigat treptat notorietate, 2016 este momentul în care devin cu adevărat atrăgătoare şi utile pentru clienţi.  Cu Apple plănuind să lanseze a doua generaţie a Apple Watch-ului şi promisiuni privind o mai bună viaţă a bateriei şi design-uri noi, „wearables” par să rămână în joc, iar acest an este momentul potrivit pentru a câştiga popularitate. Mai mult, unul din mediile unde vor câştiga teren pare să  fie locul de muncă, companiile urmând să-şi echipeze angajaţii cu brăţări de monitorizare sau ochelari inteligenţi. De exemplu, DHL a raportat o  creştere a productivităţii cu 25% când şi-a echipat oamenii cu ochelari smart în cadrul unui program pilot.

Roboţii sociali

Dacă toate dispozitive conectate la Internet şi timpul petrecut pe reţelele sociale ne fac să fim tot mai singuri, roboţii ne-ar putea sări în ajutor  pentru a rezolva problema. „Robotul social”, care e capabil să interacţioneze cu oamenii, să îi cunoască şi chiar să îşi îmbunătăţească comportamentul dacă primeşte indicii, ar putea câştiga popularitate în acest an, mai ales după succesul înregistrat de firma japoneză Softbank în  2015. Aceasta a lansat prima generaţie de roboţi sociali, Pepper, anul trecut, iar cele 1.000 de exemplare s-au vândut în mai puţin de un minut.  Compania are planuri mari pentru acest an: să lanseze o a doua generaţie, tot în 1.000 de exemplare (1.600 USD per robot). Evident, nu va fi  singura: firma franceză Blue Frog Robotics îşi dezvoltă propriul robot social, Buddy, care este capabil să recunoască expresii faciale.

Investiţiile în printarea 3D vor continua

Printarea 3D se află abia la început, iar potenţialul acesteia este imens. Conform specialiştilor Gartner, în 2016 va continua investirea în  descoperirea şi folosirea de noi materiale utilizate în printarea 3D, de la aliaje cu nichel, fibră de carbon şi sticlă până la cerneală conductoare şi  materiale biologice. De altfel, printarea 3D biologică – adică printarea pielii şi a organelor, progresează de la teorie la realitate.

„Internet of things” şi „Information of Everything”

Evident, Internetul lucrurilor nu poate fi oprit, iar în 2016 numărul dispozitivelor conectate la Internet, altele decât cele clasice, va continua să crească. Acest fenomen este punctul de plecare pentru ceea ce Gartner numeşte „information of everything” – cantitatea imensă de date, rezultată din interacţiunile între toate aceste dispozitive, pe care companiile o au acum la îndemână. În 2016, organizaţiile trebuie să înveţe cum să adune  datele strategice, cum să acceseze informaţiile din surse diferite şi cum pot folosi toate aceste lucruri pentru a dezvolta noi modele de business.

Dronele

Nelipsite în 2015, dronele continuă să domine zona tehnologică şi în acest an, piaţa acestor dispozitive fiind pe cale să explodeze pe măsură ce  devin din ce în ce mai populare în rândul publicului larg. Federal Aviation Administration – FAA estima că peste un milion de drone au fost vândute  în America de sărbători în 2015. Amazon menţine în plan lansarea unui sistem de livrare cu drone în viitorul apropiat, numit Prime Air, iar unii  specialişti estimează că vor apărea şi diverse activităţi recreaţionale care utilizează drone, precum jocuri online.

Surse:

„The 5 biggest tech trends to watch in 2016”, Techinsider, www.techinsider.io

„The 10 Biggest Tech Trends for 2016”, Entrepreneur, www.entrepreneur.com

„Top ten tech predictions for 2016”, Juniper Researh, www.juniperresearch.com

„Top 10 Technology Trends for 2016”, Gartner, www.forbes.com

„2016 predictions: The six tech trends that will rule”, Marketwatch, www.marketwatch.com

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (2016, anul realităţii virtuale? Top tendinţe în tehnologie).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Bunurile sau viata? Ce isi asigura romanii?

Paul SWOBODA - Presedinte al Directoratului GRAWE Romania

Adina MANDOIU - Director de Marketing, PR si Comunicare, GRAWE Romania

Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari & Pensii

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!