Mystery Shopping
6 Mb mi-au zugrăvit baia
Autor:Vlad BOLDIJAR
Luni, 15 Aprilie 2013

De această dată am hotărât să trecem la o altă etapă. De la „Mystery Shopping” la  „Mystery Claim”. De ce? Pentru că mai important decât procesul de vânzare este acela de instrumentare a dosarului de daună, respectiv modul în care asigurătorul comunică cu asiguratul/păgubitul. Protejarea bunurilor prin asigurare presupune înainte de toate aducerea acestora la starea de dinaintea producerii evenimentului asigurat, chiar şi când vine vorba de… tavanul şi pereţii unei băi de apartament dintr-un imobil construit în „Epoca de Aur”.

Duminică, orele 9.30: se anunţă o zi frumoasă de primăvară, cu peste 20 de grade în Capitală, „numai bună de ieşit din casă” – cum sună un clişeu des utilizat de meteorologi. Optimist, intru în baie pentru tabieturile obişnuite fiecărei zile. Când… umezeală şi pete… pe tavan… şi nu numai… şi doi pereţi par a fi afectaţi.
Of … şi tocmai ce zugrăvisem cu un an în urmă! îmi spun în gând. S-o fi spart o ţeavă? Sau, vecinul de sus a fost neatent? Până la urmă, nici nu mai contează. Sunt fericit că mai am rezerve de trafaleţi şi vopsea lavabilă. La un calcul simplu, costuri zero, doar efortul meu fizic. În plus, mă consider şi destul de îndemânatic pentru a efectua de unul singur reparaţia.
Soţia vine cu ideea „salvatoare”: îmi spune că rezervele de materiale de construcţie pot aştepta alte renovări, pentru că nu e nevoie să „mai fac pe zugravul”. Îmi aminteşte că am asigurare! Şi nu de orice fel. Una complexă, gândită şi atent aleasă, la recomandările unui broker. Una care nu este nici prea scumpă, nici prea ieftină (18 euro/trimestru, deci până în 75 euro/an). O asigurare care sper să acopere şi reparaţiile mele din baie. Una pe care am încheiat-o înainte de 1 septembrie 2012, dată de la care se anunţa că dacă ai o poliţă facultativă în derulare, nu mai este necesar să faci una obligatorie.
Mai mult din curiozitate, „mă bântuie gândul” să repar baia cu ajutorul asigurătorului.

Cine mi-a făcut asigurarea? Să-l sunăm!

Surpriză. Duminică dimineaţă, domnul D.  (D.D.) - agentul de asigurare îmi răspunde la telefon de la primul apel. Doar sunt „clientul”. Baia mea devine importantă şi pentru el. Nemaiavând alte daune în afară de auto până acum, îi explic că nu cunosc procedurile. Se arată foarte deschis şi mă asigură că se va ocupa de cazul meu, așa că,  în scurt timp, voi avea o baie ca nouă.

Client: Bună dimineaţa. Ştiu că duminica nici iarba nu creşte, dar am o problemă…
D.D.: Nu-i nimic. Ce s-a întâmplat?
Client: Am fost inundat. Am asigurare - o asigurare valabilă, încheiată astă-toamnă.
(dau toate detaliile)
D.D.: Evenimentul se încadrează în poliţă! Trebuie să faceţi câteva poze cu telefonul, în care să se vadă prejudiciul. Suplimentar mai sunt necesare copii după actul de proprietate,  poliţa de asigurare şi cartea de identitate. Mâine rezolvăm!

Şi vine ziua de luni

Fac poze. Duminica trece repede şi luni dimineaţă,  la prima oră,  mă întâlnesc cu domnul D. Foarte încântat şi mândru îmi spune că toamna trecută am făcut o alegere nemaipomenită din cele patru propuneri pe care mi le prezentase. 

D.D.: Totul se va rezolva de la distanţă. Nu trebuie să vă deplasaţi nicăieri. Asigurătorul vă va evalua dauna şi,  dacă sunteţi de acord cu valoarea, v-o va vira direct în cont.
Client: Super!
D.D.: Haideți să completăm împreună cererea de despăgubire. Trebuie scanată şi trimisă prin email la asigurător împreună cu fotografiile făcute şi restul actelor pe care vi le-am solicitat ieri. În cel mult 72 de ore vă garantez că se va rezolva. Totuşi, ca să fie dosarul complet, mai e nevoie şi de o copie a schiţei imobilului şi una cu tabelul nominal al locatarilor.
Client: Atunci o să trimit mâine emailul la asigurător. Vreau să fie bine din prima. Cu schiţa imobilului e uşor, dar cu tabelul locatarilor, presupune să mă întâlnesc cu administratorul blocului.

Ziua de marţi...

Marţea e zi de plătit întreţinerea. Aşa că pe seară mă duc la administrator şi îi spun că am fost inundat în baie, dar,  mândru de mine,  adaug  „că am asigurare şi se rezolvă” ... numai că am nevoie de acel tabel. Se arată prietenos şi mi-l dă, mai ales că plătesc cu această ocazie cheltuielile de întreținere. Tot atunci îl anunț și pe „vecinul de deasupra” în legătură cu prejudiciul pe care l-a adus băii mele, şi îl anunţ că nu am nici o pretenţie: doar am asigurare!
Şi a venit miercuri... trei zile de când baia mi-a fost inundată.
Ajung „cu noaptea în cap” la birou, nerăbdător să descarc fotografiile din telefon. Număr: 16 fotografii, 6 Mb. Verific încă o dată lista: asigurare, acte locuinţă, schiţă, lista locatarilor, poze cu baia, cererea… tot!
Dau „Send” la ora 9 şi mă întreb: „Oare ce urmează? Eu mi-am făcut toate temele. Am expediat toate documentele.” Așadar,  ce pot să fac decât să aștept?...
Doar că… surpriză! După doar 90 de minute, primesc un email de la asigurător în care sunt informat că documentele au ajuns unde trebuie şi că urmează să „fiţi contactat de inspectorul de daună care va prelua dosarul dumneavoastră, pentru a stabili următorii paşi în instrumentarea acestuia”.
„Oau! Ce rapid!” Aproape mut de uimire, fac un efort și le povestesc şi colegilor de birou experienţa mea cu baia. Mai mult,  îl sun imediat pe domnul D.  şi îl informez de email. V-am spus că aţi făcut o alegere bună, îmi răspunde mândru de el, simţind că m-a câştigat ca şi client pe vecie.

Joi... am aflat de sumă

Joi dimineaţă. Nu au trecut nici 24 de ore de când am recepţionat mesajul de la asigurător, şi … din nou un email în Inbox. De data aceasta nu mai era de la o adresă „departamentală”, ci una cu nume şi prenume. Mi-a scris direct domnul A.  de la compania de asigurări. Acesta mi-a ataşat şi două pdf-uri. Primul dintre acestea, foarte detaliat redactat, este fişa de evaluare a despăgubirii. Conţine tot: preţ pentru vopsea lavabilă, manoperă şi o valoare pentru transport. Valoare totală de despăgubire, undeva la 60 euro, puţin sub prima de asigurare anuală. „Mai mult decât acceptabil pentru a zugrăvi o cămăruţă de nici 4 mp”, îmi spun în gând.
Al doilea pdf: Declaraţia de acceptare a despăgubirii, care trebuia completată şi retrimisă pe email (originalul urmând a fi trimis prin poştă sau prin agentul de asigurare) în care eram informat că plata „se poate efectua doar în cazul în care beneficiarul optează pentru transfer bancar”.
Ce surpriză! Chiar nu trebuie să mă mai deplasez nicăieri? Am scăpat fără să străbat tot oraşul? Fără să stau la vreo coadă? O completez rapid şi o expediez domnului A., simţindu-mă pentru prima oară bucuros că am o asigurare, şi pe deplin mulţumit, atât de serviciile asigurătorului, cât şi de ale domnului D., de la compania de brokeraj.*

*Experienţă relatată de un cititor al Publicaţiilor XPRIMM.

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (6 Mb mi-au zugrăvit baia).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Bunurile sau viata? Ce isi asigura romanii?

Paul SWOBODA - Presedinte al Directoratului GRAWE Romania

Adina MANDOIU - Director de Marketing, PR si Comunicare, GRAWE Romania

Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari & Pensii


TOP Stiri 1asig

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!