Interviu
Activităţile IT – Beneficiu sau cost pentru societăţile de asigurări
Luni, 02 Septembrie 2013
Constantin ARSENE, Director General, PRODINF Software.

Principala problemă IT a asigurătorilor o constituie diversitatea sistemelor interne şi integrarea acestora. Abordările curente implică adăugarea de noi sisteme sau dezvoltarea de noi funcţionalităţi în cadrul sistemelor existente pentru a răspunde cerinţelor de business. Mai multe despre soluţiile IT puse la dispoziţia asigurătorilor ne-a spus Constantin ARSENE, Director General, PRODINF Software.

PRIMM: Domnule ARSENE, puteţi detalia experienţa PRODINF pe piaţa asigurărilor?
Constantin ARSENE: Din 23 de ani de existenţă ai companiei, peste 15 au fost dedicaţi pieţei asigurărilor. Am acumulat o vastă experienţă susţinând procesele de management din domeniu.
PRIMM: Care sunt dificultăţile societăţilor de asigurări din perspectiva IT?
C.A.: Principala problemă IT a asigurătorilor o constituie diversitatea sistemelor interne şi integrarea acestora. Abordările curente implică adăugarea de noi sisteme sau dezvoltarea de noi funcţionalităţi în cadrul sistemelor existente pentru a răspunde cerinţelor de business. Rezultatul? O infrastructură IT costisitoare, greu de gestionat, practic o activitate total diferită de business-ul organizaţiei.
PRIMM: Puteţi oferi câteva exemple?
C.A.: De exemplu, sincronizarea datelor între aplicaţiile existente. Trebuie dezvoltate interfeţe între aplicaţii, testate, puse în producţie şi auditate pentru erori. Acestea costă timp şi bani, iar informaţia respectivă este necesară proceselor de decizie imediate.
Alt exemplu - programele dezvoltate pentru cerinţe punctuale, valabile la un anumit moment, cerinţe ce pot evolua sau dispărea în timp. Aceste programe nu pot ţine pasul cu evoluţia cerinţelor din mai multe motive: viziune iniţială insuficient de cuprinzătoare, abordări tehnice limitate, programatori care vin şi pleacă... Companiile riscă enorm cu astfel de abordări.
PRIMM: Care sunt consecinţele?
C.A.: În lipsa unei abordări sistemice consecvente şi unitare, evoluţia organizaţiei nu poate urmări viziunea strategică a managementului. Schimbările interne vor fi dureroase şi de durată, afectând capacitatea de adaptare a organizaţiei la evoluţiile pieţei. Gândiţi-vă ce înseamnă să nu poţi adapta rapid procesele interne la schimbările din piaţă, să nu poţi gestiona unitar responsabilităţile celor implicaţi în procesele de vânzări (angajaţi, parteneri, brokeri etc.), să nu poţi defini rapid în sisteme un nou produs de asigurare. Orice modelare/remodelare a felului în care componentele organizaţiei funcţionează şi interacţionează trebuie transpusă în sistemele IT. Dacă nu se întâmplă rapid şi eficace, riscurile şi costurile implicate vor împovăra organizaţia, afectându-i dramatic performanţa.
PRIMM: Cum vă ajutaţi clienţii să evite aceste consecinţe?
C.A.: Oferindu-le un sistem integrat - EMSYS - ce permite configurarea dinamică a produselor (viaţă, non-viaţă, sănătate), regulilor de business, constrângerilor, modelarea fenomenelor economice, a proceselor suport şi impactul acestora asupra fluxurilor financiare. Astfel,  EMSYS acoperă în totalitate procesele interne de la dezvoltarea de produse noi, ofertare şi vânzare, reasigurare, calcul comisioane, încasări, daune, raportări de reglementare etc., toate integrate cu procesele financiare, logistică şi resurse umane. Managementul va putea fi realizat prin obiective şi excepţii, pe baza unui sistem integrat al bugetelor. Astfel se obţine o imagine de ansamblu coerentă asupra profitabilităţii riscului acoperit raportat la fiecare structură de business, produs de asigurare etc.
PRIMM: Cum poate o societate de asigurări beneficia de aceste funcţionalităţi?
C.A.: Trebuie să înţeleagă ce înseamnă o soluţie cu viabilitate dovedită, adaptată la cerinţele pieţei asigurărilor şi bazată pe experienţa acumulată în companii de referinţă. Toate aceste caracteristici se regăsesc în EMSYS şi serviciile PRODINF Software.

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Activităţile IT – Beneficiu sau cost pentru societăţile de asigurări).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Bunurile sau viata? Ce isi asigura romanii?

Paul SWOBODA - Presedinte al Directoratului GRAWE Romania

Adina MANDOIU - Director de Marketing, PR si Comunicare, GRAWE Romania

Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari & Pensii


TOP Stiri 1asig

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!