Interviu
Adrian MARIN, GENERALI: Avem cel mai echilibrat portofoliu din piaţă
Autor:Mihai CRĂCEA
Joi, 01 Mai 2014
Adrian MARIN, CEO, GENERALI România

O piaţă dominată de asigurările auto, afectată de un context economic dificil şi, recent, marcată de evenimente mediatice negative reprezintă o provocare pentru toţi jucătorii din piaţă. Adrian MARIN, CEO, GENERALI România, a vorbit despre strategia companiei pentru 2014 şi principalele linii de business pe care mizează în acest an, într-un interviu acordat revistei PRIMM – Asigurări & Pensii.

PRIMM: GENERALI România a încheiat 2013 pe profit. Care au fost principalele măsuri implementate în trecut pentru a ajunge la acest rezultat?
Adrian MARIN: Măsurile de îmbunătăţire a profitabilităţii companiei au fost luate începând cu anul 2012 şi au vizat atât partea de subscriere, cât şi cea de produse. Ne-am concentrat pe vânzarea produselor profitabile, promovând cu preponderenţă aceste linii de business, am redus ponderea RCA în portofoliu şi am lansat produse noi, produse de nişă, cum este produsul pentru IMM-uri, un produs personalizat pentru 5 tipuri de afaceri, şi CASCO Perfecto, cu servicii exclusiviste pentru clienţi.
De asemenea, activitatea la nivelul companiei a fost eficientizată, proces care a presupus o reorganizare la nivelul direcţiei centrale, dar şi în teritoriu, la nivelul agenţiilor GENERALI. Toate aceste măsuri, cumulate, au avut ca scop eficientizarea costurilor, efect care s-a reflectat în rezultatele anului 2013.
Nu în ultimul rând, ne-am concentrat pe îmbunătăţirea relaţiei cu clienţii, realizând programe de fidelizare pentru clienţii existenţi şi promovând mai intens avantajele noastre competitive clienţilor noi. De asemenea, am monitorizat gradul de satisfacţie al clienţilor noştri care au înregistrat daune, pentru a îmbunătăţi serviciile şi a menţine, în rândul clienţilor, imaginea de companie „serioasă, care îşi onorează promisiunile”.

Soluţii există întotdeauna, iar RCA nu poate fi o excepţie.

PRIMM: Care sunt clasele de asigurări ce au generat cel mai mare profit? La polul opus, care au fost cele care au adus pierderi şi cum le veţi aborda în continuare?
A.M.: Asigurările property sunt încă o linie de business profitabilă, la fel şi asigurările de locuinţă. În privinţa RCA-ului, datorită politicii de tarifare aplicate, rezultatul a fost semnificativ îmbunătăţit. CASCO, de asemenea, tinde să devină un „motor” de business profitabil.

Dacă preţul este criteriul de bază pentru client, atunci, da, este vorba de un război al preţurilor, în care, bineînţeles, GENERALI nu intră.

PRIMM: Există soluţii astfel încât RCA-ul să devină profitabil la nivel de piaţă?
A.M.: Soluţii există întotdeauna, iar RCA nu poate fi o excepţie. Sunt necesare soluţii  care privesc politica de tarifare a fiecărei companii, care trebuie ajustată pentru crearea unui business sustenabil, şi soluţii care ţin de legislaţie şi, aici, mă refer la vătămările corporale şi daunele morale, unde există mari diferenţe de despăgubire, pe cazuri similare, şi care ar putea fi aliniate.
Este un subiect destul de mult dezbătut, însă trebuie găsite măsuri, pentru a evita situaţia în care asigurătorii cresc tarifele pentru a susţine despăgubirile mari plătite pe daune morale.

Într-o piaţă de asigurări precum cea din România, dominată de auto, să vinzi asigurări, altele decât obligatorii, şi să reuşeşti să îţi menţii sau să creşti business-ul este o reală provocare.

PRIMM: Care sunt tendinţele sesizate pe piaţa RCA, atât ca subscrieri, cât şi ca daune? Luaţi în calcul renunţarea la RCA dacă nu există premisele pentru a genera profit?
A.M.: În ultimii ani, am observat la societăţile care raportează creşteri semnificative pe total business că acestea provin, în mare parte, din vânzările de RCA, care reprezintă un segment volatil. Referitor la politica noastră pe RCA, aceasta va rămâne neschimbată. Vom aplica în continuare aceeaşi strategie, preţuri corecte pentru riscurile asumate pe toate liniile de business.

Tarifele practicate ne permit să ne onorăm obligaţiile în faţa clienţilor.

PRIMM: Ce procent din afacerile GENERALI România sunt realizate prin intermediul brokerilor? Cum veţi gestiona în continuare relaţia cu intermediarii şi care sunt principalele clase de asigurare unde vă aşteptaţi ca brokerii să performeze?
A.M.: Ponderea brokerilor în totalul portofoliului GENERALI este de 40%. Societăţile de intermediere sunt pentru noi parteneri şi avem o relaţie corectă, bazată pe respectarea promisiunilor asumate faţă de ei şi faţă de clienţi. Suntem compania care, în ultimii șase ani, din 2008 încoace, a primit de la brokeri recunoaştere constantă, premii pentru „fair-play”, calitatea serviciilor şi a produselor noastre. Eu cred că aceste aprecieri sunt o dovadă edificatoare pentru felul în care gestionăm relaţia cu brokerii şi reflectă cuvântul de ordine pentru asigurări – Trust/Încredere.
Produsele pe care le vor vinde brokerii sunt aceleaşi cu cele pe care noi, ca şi companie, dorim să le promovăm, cu preponderenţă: asigurări corporate property, asigurări de locuinţe, CASCO, răspunderi, Employee Benefits etc.

Vrem să rămânem optimişti şi să credem că vom asista la o uşoară creştere a pieţei, la finalul anului 2014.

PRIMM: Consideraţi că GENERALI România are tarife mari comparativ cu alte companii din piaţă? Cum apreciaţi, în general, tarifele din piaţa locală?
A.M.: Tarifele practicate de GENERALI sunt rezultatele unor calcule actuariale temeinice care ţin cont de cerinţele legislative (rezerve, reasigurare) şi de riscurile pe care compania şi le asumă. Sunt tarife pe care noi le considerăm corecte şi care ne permit să ne onorăm obligaţiile în faţa clienţilor.
Referitor la tarifele din piaţă, nu pot să spun decât că acestea reflectă obiectivele fiecărei companii, care, bineînţeles, sunt diferite.

40% este ponderea brokerilor în totalul portofoliului GENERALI România.

PRIMM: Cum a evoluat segmentul corporate în ultima perioadă? Există şi acolo un război al preţurilor între companii?
A.M.: Segmentul de asigurări generale corporate a evoluat bine, în sensul că s-a înregistrat o creştere la nivelul pieţei de circa 9%, în 2013. Şi pentru anul acesta există premise bune, de dezvoltare, care sunt direct corelate cu investiţiile (în infrastructură, energie etc.) planificate. Bineînţeles că şi aici există o concurenţă la nivel de preţ, pentru că vorbim de conturi mari, care, de regulă, sunt câştigate în urma unor licitaţii sau intermediate de brokeri, care prezintă clienţilor oferte de la mai mulţi asigurători. Dacă preţul este criteriul de bază pentru client, atunci, da, este vorba de un război al preţurilor, în care, bineînţeles, GENERALI nu intră.
Pe partea de asigurări corporate, GENERALI deţine know-how şi este un brand apreciat de către clienţi pentru că are capacitatea de a oferi soluţii tehnice personalizate pentru orice tip de activitate derulată de aceştia. Este unul dintre jucătorii cheie ai pieţei româneşti de asigurare pe acest segment.

42% este ponderea asigurărilor auto în portofoliul GENERALI România.

PRIMM: Care au fost cele mai mari dificultăţi cu care v-aţi confruntat anul anterior?
A.M.: Am trecut prin multe transformări în anul precedent şi am avut suficiente provocări, însă cel mai dificil a fost să compensăm scăderea de business asumată pe RCA cu alte tipuri de asigurări. Într-o piaţă de asigurări precum cea din România, dominată de auto, să vinzi asigurări, altele decât obligatorii, şi să reuşeşti să îţi menţii sau să creşti business-ul este, într-adevăr, o reală provocare. Însă, am reuşit să facem acest lucru şi, în prezent, avem cel mai echilibrat portofoliu din piaţă,  cu o pondere a asigurărilor auto de doar 42%.
PRIMM: Ce aşteptări aveţi de la autoritatea de supraveghere, în perioada următoare? Care sunt, în opinia dumneavoastră, aspectele care necesită o reglementare în viitorul apropiat?
A.M.: Aşteptările pe care le avem de la ASF sunt aceleaşi pe care le are orice companie din domeniul financiar: o reglementare corectă, în concordanţă cu cea europeană, şi o atentă verificare a respectării şi aplicării măsurilor impuse de autoritate pentru toţi jucătorii din piaţă.
PRIMM: Cum estimați că va evolua piaţa de asigurări în 2014 şi care sunt obiectivele GENERALI România în următoarea perioadă?
A.M.: Vrem să rămânem optimişti şi să credem că vom asista la o uşoară creştere a pieţei, la finalul anului 2014.
În ceea ce ne priveşte, în cursul acestui an vom accelera procesul de eficientizare a companiei pentru a ne menţine un business sănătos şi profitabil. Clientul va rămâne în continuare în centrul acţiunilor companiei şi toate măsurile pe care le vom adopta vor fi în beneficiul acestuia.
Liniile de business pe care GENERALI România va miza în 2014 rămân asigurările CASCO, asigurările generale corporate, asigurările pentru IMM, asigurările de locuinţe, asigurările Travel și asigurările de viaţă de tip employee benefits.








Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Adrian MARIN, GENERALI: Avem cel mai echilibrat portofoliu din piaţă).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Bunurile sau viata? Ce isi asigura romanii?

Paul SWOBODA - Presedinte al Directoratului GRAWE Romania

Adina MANDOIU - Director de Marketing, PR si Comunicare, GRAWE Romania

Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari & Pensii


TOP Stiri 1asig

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!