Interviu
Alexandru APOSTOL, Director General, MAXYGO Broker de Asigurare
Autor:Oana RADU
Alexandru APOSTOL
10 ani de MAXYGO Broker
Anul 2012
Anul 2011
Anul 2010
Anul 2008
Evolutia MAXYGO Broker

Educarea publicului ar trebui să fie o problemă constantă la noi, ţinând cont de istoricul României. Cetăţenii nu au suficiente cunoştinţe în ceea ce priveşte educaţia financiară, deci nici despre existenţa asigurărilor. Am observat că abia acum, de puţin timp, se pune accentul pe acest lucru, şi ar trebui extinsă această acţiune.

XPRIMM: După primul semestru, gradul intermedierilor s-a apropiat foarte mult de 40%. Care este imaginea de ansamblu asupra industriei de brokeraj în asigurări în acest moment şi în ce orizont de timp vă aşteptaţi ca gradul de intermediere să depăşească 50% din subscrieri?
Alexandru APOSTOL:
Obiectivele companiei MAXYGO sunt bine stabilite şi sperăm să încheiem anul 2012 cu o creştere de peste 50% a încasărilor, aproape de obiectivul de 60%, stabilit la Conferinţa Naţională de Vânzări de la începutul anului. Această creştere are la bază măsurile adoptate pe parcursul anului 2011.
Industria de brokeraj în asigurări se menţine şi în anul 2012, cu uşoare creşteri ale primelor de asigurare intermediate. Clientul caută tot mai frecvent soluţii benefice pentru bugetul său şi un broker de asigurare îi oferă aceste soluţii. Necazul este că de mai bine de trei ani piaţa în ansamblul său scade sau stagnează şi nu este atât de relevant faptul că ponderea brokerajului în asigurări creşte într-o piaţă a asigurărilor în scădere.
Cred că în anul 2013 ponderea brokerajului în asigurări va fi undeva pe lângă procentul enunţat de dumneavoastră, de circa 50%.

XPRIMM: Având în vedere că prognozele pentru următoarea perioadă vorbesc despre o revenire a recesiunii, cum credeţi că va evolua piaţa românească de asigurări?
A.A.:
România este într-o criză politică, economică şi socială deja de prea mult timp pentru a mai gândi optimist. Ţara este în instabilitate şi condusă total nepredictibil. Suntem tot timpul cu soluţii de „avarie” la îndemână. Noi, românii, avem un dar de a ne face rău singuri. Nici piaţa asigurărilor nu se poate detaşa de un asemenea fundal.
Priviţi modificările legislative permanente. Numai două exemple vă dau: Legea asigurărilor obligatorii a locuinţelor, care a generat o confuzie fără margini în mintea consumatorului final, şi pregătirea profesională a intermediarilor care s-a modificat de trei ori în ultimii doi ani, din care de două ori până la intrarea în vigoare. Acest dezechilibru afectează enorm evoluţia pieţei şi nu în sensul bun.
Concluzia: piaţa asigurărilor va fi în continuare „pe linia de plutire” cu resurse aruncate inutil în vânt, cu eficienţă redusă şi cu consumatori de asigurări în continuare nemulţumiţi de prea desele modificări.

România este într-o criză politică, economică şi socială deja de prea mult timp pentru a mai gândi optimist. Ţara este în instabilitate şi condusă total nepredictibil.

XPRIMM: În acest context, care sunt principalele ameninţări pe care brokerii trebuie să le contracareze şi care sunt soluţiile?
A.A.:
Pentru a contracara ameninţări precum mediul legislativ ostil şi instabilitatea financiară, un broker de asigurare nu deţine soluţii. El trebuie să reuşească să îşi realizeze cât mai bine sarcina sa, obiectul pentru care s-a înfiinţat, prin multă, foarte multă muncă, prin ingeniozitate, să consilieze cât mai eficient clienţii cu o forţă de vânzări cât mai bine pregătită, care prin convingere să aducă argumente finale, pentru cumpărarea produselor de asigurare, de către clienţii săi. Astfel îşi menţine portofoliul şi încearcă să pună bazele creşterii acestuia.

XPRIMM: În ceea ce priveşte produsele existente în acest moment pe piaţă, cum au evoluat preţurile pe diferite clase de business în prima parte a anului şi în ce măsură aceste mişcări au influenţat vânzările?
A.A.:
Produsele existente pe piaţă sunt în continuă evoluţie şi diversificare, însă preţurile sunt într-o mare dilemă: unele rămân ridicate pentru puterea de cumpărare a cetăţenilor din ţara noastră, dar mici pentru necesitatea acoperirii riscurilor, precum segmentul auto.
Din motivele enumerate la întrebarea anterioară, populaţia renunţă tot mai mult la o parte din asigurările facultative, de exemplu, asigurările de viaţă, de locuinţe, CASCO.

Produsele existente pe piaţă sunt în continuă evoluţie şi diversificare, însă preţurile sunt într-o mare dilemă: unele rămân ridicate pentru puterea de cumpărare a cetăţenilor din ţara noastră, dar mici pentru necesitatea acoperirii riscurilor
.


XPRIMM: Ce măsuri de rentabilizare a pieţei de asigurări auto sunt la îndemâna asigurătorilor/brokerilor?
A.A.:
După cum am mai precizat, un broker nu deţine elementele care să îi permită să influenţeze piaţa asigurărilor, decât în măsura plus valorii pe care o aduce clienţilor săi prin consultanţă.
Măsurile sunt pe de o parte legislative, normative – şi aceste intră în competenţa Parlamentului şi a CSA (cu consultări prealabile cu asociaţiile profesionale) şi, pe de altă parte, economice, la îndemâna fiecărui asigurător. De exemplu, stabilirea tarifelor şi a valorii primelor de asigurare, constituirea rezervelor, asigurarea pieselor de schimb de calitate, la preţuri rezonabile şi corecte, preţul orelor de manoperă, organizarea timpului etc.

XPRIMM: În momentul acesta, pe piaţa românească de asigurări există probleme legate de educarea publicului cu privire la conceptul de asigurare? În ce măsură veţi investi în campanii sau în programe de informare a publicului? Reprezintă aceasta o prioritate la momentul actual?
A.A.:
Educarea publicului ar trebui să fie o problemă constantă la noi, ţinând cont de istoricul României. Cetăţenii nu au suficiente cunoştinţe privind educaţia financiară, deci nici despre existenţa asigurărilor. Am observat că abia acum, de puţin timp, se pune accentul pe acest lucru, şi ar trebui extinsă această acţiune. Văd că şi compania dumneavoastră are nenumărate proiecte de mediatizare împreună cu CSA, Poliţie etc. Felicitări!
MAXYGO Broker de Asigurare întotdeauna a acordat atenţie acestui aspect, astfel încât clienţii noştri sunt consiliaţi şi în acelaşi timp informaţi despre conceptul de asigurare, despre necesitatea asigurărilor.
De fapt, odată cu intrarea în cel de–al 10-lea an de activitate al companiei, am lansat în cadrul unui proiect generos din toate punctele de vedere, inclusiv financiar, împreună cu toţi partenerii noştri, asigurătorii, o multitudine de materiale publicitare cu destinaţie precisă, finală: potenţialul client.

Un broker nu deţine elementele care să îi permită să influenţeze piaţa asigurărilor, decât în măsura plus valorii pe care o aduce clienţilor săi prin consultanţă.

XPRIMM: Cu ce rezultate estimaţi că veţi încheia anul şi care sunt principalele direcţii de acţiune pentru următoarea perioadă?
A.A.:
Bineînţeles că sperăm să ne atingem obiectivele propuse şi că vom încheia anul cu rezultate care să evidenţieze eforturile depuse de întreaga echipă MAXYGO.
În perioada următoare ne aşteaptă un an încărcat. Anul 2013 este anul în care vom sărbători efectiv cei 10 ani de existenţă MAXYGO, atât prin muncă, cât şi prin organizări de evenimente de excepţie. În acelaşi timp, vom continua formarea şi pregătirea atât de noi asistenţi în brokeraj, cât şi consolidarea pregătirii colegilor mai vechi.
Nu uităm niciodată că şi în aceste vremuri tulburi şi deosebit de încâlcite, pentru a avea succes, investiţia cea mai importantă se face în oameni.


10 ani de MAXYGO Broker

2008
După 5 ani de activitate intensă şi implicare, MAXYGO Broker ajungea în Top 20 al brokerilor de asigurare din România şi devenea Membră UNSICAR – Uniunea Naţională a Societăţilor de Intermediere şi Consultanţă în Asigurări din România.

2010
Gala MAXYGO Broker 2010 – Alexandru APOSTOL: "Trebuie să îndrăzneşti totul, ca să câştigi totul, spunea BALZAC, iar noi împreună, în familia MAXYGO, dovedim că această maximă este actuală".
Cel mai mare premiu acordat de compania MAXYGO este un autoturism AUDI A6. Acesta a fost oferit lui Laurenţiu POPA, unul din cei mai vechi colaboratori ai companiei.

2011
Gala MAXYGO Broker 2011.
Alexandru APOSTOL - "Anul 2010 nu a fost deloc unul uşor, dar ne-a oferit lecţii valoroase, care ne vor ajuta să trecem şi peste problemele pe care ni le poate aduce perioada următoare. Vom arăta astfel că o echipă unită şi ambiţioasă poate obţine succes şi în vreme de criză".

2012
Gala MAXYGO 2012
Alexandru APOSTOL: "Avem deja o creştere de 50% şi eforturile noastre susţinute vor face ca rezultatele frumoase să nu se oprească aici. MAXYGO Broker este un exemplu de business care se construieşte în timp, iar premianţii din această seară sunt pentru toţi cei prezenţi în această sală o dovadă a faptului că răbdarea, perseverenţa şi implicarea reprezintă reţeta succesului în intermedierea asigurărilor".

Acum sărbătorim 10 ani de MAXYGO Broker
Alexandru APOSTOL: "Anul 2013 este cel în care vom sărbători efectiv cei 10 ani de existenţă MAXYGO Broker, atât prin muncă, cât şi prin organizarea de evenimente deosebite. În acelaşi timp, vom continua formarea şi pregătirea atât de noi asistenţi în brokeraj, cât şi consolidarea pregătirii colegilor mai vechi. Nu uitam niciodată că şi pe aceste vremuri tulburi şi deosebit de încâlcite, pentru a avea succes, investiţia cea mai importantă se face în oameni".

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Alexandru APOSTOL, Director General, MAXYGO Broker de Asigurare).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Bunurile sau viata? Ce isi asigura romanii?

Paul SWOBODA - Presedinte al Directoratului GRAWE Romania

Adina MANDOIU - Director de Marketing, PR si Comunicare, GRAWE Romania

Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari & Pensii

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!