Interviu
Allianz - Țiriac își schimbă CEO-ul: Rémi VRIGNAUD îi predă ștafeta lui Virgil ȘONCUTEAN
Joi, 15 Septembrie 2016

Pentru a treia oară în cei 22 de ani de existență ai săi, în ALLIANZ-ȚIRIAC are loc o schimbare de CEO. Pe 1 septembrie însă, Rémi VRIGNAUD a pornit spre un nou rol în cadrul grupului, locul său în România fiind preluat de Virgil ȘONCUTEAN. Despre provocările la care se așteaptă odată cu preluarea noilor poziții, realitățile pieței și nu numai, cei doi au discutat, cu doar câteva zile înainte de momentul schimbării, într-un interviu acordat Revistei PRIMM - Asigurări & Pensii.

PRIMM: Se încheie cei patru ani de mandat pe care i-aţi petrecut la conducerea ALLIANZ-ȚIRIAC, cu rezultate pozitive, atât din perspectiva cifrei de afaceri, cât şi din cea a profitului. Cum aţi descrie perioada petrecută aici?

Rémi VRIGNAUD: Într-adevăr, ultimii patru ani au fost de succes pentru ALLIANZ-ȚIRIAC şi pentru toţi cei care au participat la această călătorie. Din perspectiva creşterii, nu am urmărit niciodată cifre senzaţionale care vin mai mereu însoţite de riscul de a destabiliza profitabilitatea. Întotdeauna ne-am concentrat pe o creştere profitabilă. Şi asta se vede. De altfel, fără profit nu poţi reuşi să menţii un echilibru pe termen lung şi să aduci servicii de calitate clienţilor. Am pus clientul pe primul plan şi cred că a fost un succes faptul că am reuşit să ne îmbunătăţim poziţia într-o piaţă plină de provocări, dar şi cu mult potenţial.

PRIMM: Se face acum această schimbare de management. A fost una uşoară? 

R.V.: Acest lucru aş dori să îl subliniez. Este rar în România, dar nu doar aici, ca o schimbare de management să fie făcută lin şi în timp util. Am reuşit însă să facem asta colaborând foarte bine şi pregătind lucrurile în detaliu.
Ne bucurăm de faptul că Virgil este următorul CEO al ALLIANZ-ȚIRIAC. După mulţi ani petrecuţi în cadrul grupului, a dobândit şi o foarte bună experienţă internaţională. În 2012, a revenit în cadrul echipei ALLIANZ-ȚIRIAC ca Director în cadrul Direcţiei Vânzări şi Distribuţie. Este un om vizionar, cu caracter, un lider care îndrăzneşte şi care va continua această călătorie. 

Fără profit nu poţi reuşi să menţii un echilibru pe termen lung şi să aduci servicii de calitate clienţilor. Rémi VRIGNAUD

PRIMM: Domnule ŞONCUTEAN, după întoarcerea în România, aţi sesizat schimbări în piaţa locală? Şi care au fost cele mai pregnante diferenţe pe care le-aţi observat?

Virgil ȘONCUTEAN: Pot spune că şi în ultimii 4 ani piaţa din România s-a schimbat mult, nu doar în cei 7 în care am lucrat în Germania la grupul ALLIANZ. Dar, într-adevăr, există o diferenţă între percepţia pe care am avut-o înainte de a pleca şi cea de după revenire. Plecasem cu idei preconcepute despre uşurinţa mai mare în a vinde acolo asigurări, dată, în principal, de plusul de educaţie financiară, de cultura în asigurări şi de puterea mai mare de cumpărare ale oamenilor. Credeam că asigurarea este printre primele trei priorităţi ale lor atunci când îşi planifică bugetul. În realitate am descoperit că avem mai multe lucruri în comun decât ar părea la prima vedere. Nici acolo asigurările nu sunt în topul listei de achiziţii, cum nici industria asigurărilor nu este în topul listelor de preferinţe pentru absolvenţii care urmăresc să-şi înceapă o carieră. Există o vorbă des auzită care spune că pentru a ajunge în industria asigurărilor (angajat/ client/ distribuitor) nu alegi, ci ești ales.

Tot zgomotul din piaţa asigurărilor s-a reflectat însă negativ asupra clienţilor care nu deţineau încă o poliță şi care au amânat decizia de cumpărare. Virgil ȘONCUTEAN

PRIMM: Care sunt, însă, diferenţele majore? 

V.Ș.: Acolo, cultural există o altfel de atitudine. Auzi oamenii spunând „să nu ieşi din casă fără o asigurare de răspundere”. Şi, cu siguranţă, nu mă refer la răspunderea civilă auto. Aşadar, există şi o componentă de înţelegere efectivă a nevoii de asigurare. În paralel, cadrul legislativ şi facilităţile fiscale fac totuşi diferenţa şi favorizează sectorul  asigurărilor mai mult decât se întâmplă în România. În România, asigurările facultative de sănătate sunt printre singurele care au facilităţi fiscale, deocamdată. 
Un alt lucru pe care l-am observat ca fiind diferit este şi structura patrimoniului. Pentru că, în România, foarte mult din stocul locativ este moştenit sau există în proprietate datorită generaţiilor anterioare, iar cumpărarea unei asigurări facultative de locuinţă depinde foarte mult de abilitatea vânzătorului de a o promova şi de nivelul de educaţie a populaţiei privind necesitatea acestei asigurări. În Germania, majoritatea oamenilor nu sunt proprietarii locuinţelor, ci le închiriază. Dintre cei care le cumpără, majoritatea o fac prin credit bancar, care automat vine cu o asigurare ataşată, deci practic şi sistemul şi structura proprietăţii şi modul în care a fost dobândită această proprietate favorizează asigurările de locuinţe într-un mod sistemic, mai mult decât o face decizia individuală de cumpărare voluntară a unei asigurări facultative de locuinţă.

Este rar în România, dar nu doar aici, ca o schimbare de management să fie făcută lin şi în timp util. Rémi VRIGNAUD

PRIMM: Recent, aţi început o promovare mai accentuată a produsului de sănătate. Este un produs cu care clienţii rezonează?

R.V.: Portofoliul nostru de sănătate s-a dezvoltat foarte mult. Am înregistrat creşteri de două cifre în ultimii ani. Înseamnă că există cerere din piaţă. Acest lucru ne bucură, mai ales în contextul în care a apărut şi un stimulent fiscal care încurajează cererea. În plus, compania noastră a lansat şi un produs care este foarte interesant pentru public, pentru că vine cu o clauză care poate fi ataşată la o poliţă de viaţă denumită “best doctors”, care oferă acoperire şi protecţie pentru boli grave şi situaţii foarte dificile. Cea mai mare parte din această creştere este generată de companii, prin programe de “employee benefits” şi piaţa este momentan concentrată pe segmentul persoanelor juridice, dar cred că este doar o chestiune de timp până va lua amploare şi pe retail.

Veniturile populaţiei cresc într-un ritm mai lent decât economia în ansamblu şi noi depindem de câţi bani poate să pună fiecare deoparte pentru astfel de serviciu. Virgil ȘONCUTEAN

PRIMM: Se judecă însă achiziţia unei asigurari de sănătate prin prisma bugetului? 

R.V.: Din punctul meu de vedere, da şi nu. Dacă ne uităm la imaginea de ansamblu, cheltuielile pentru sănătate au un volum mare în România. Pe plan local există şi multe clinici private, iar sistemul este accesat cu o frecvenţă ridicată. Având în vedere că produsele de sănătate sunt momentan atractive mai mult pentru companii, atunci putem aduce argumentul bugetului. Dacă judecăm prin prisma conştientizării populaţiei şi a culturii legate de prevenţie şi de controalele regulate la medic, atunci nu preţul este primordial.
V.Ș.: O creştere cu acelaşi ritm poate exista cu uşurinţă cel puţin în următorii 3-5 ani. Avem, de asemenea, un segment care încă nu este suficient de bine exploatat: cel al clienţilor cu venituri ridicate şi care solicită acoperire internaţională. Chiar şi zona asigurărilor de sănătate de grup, chiar dacă este foarte „vioaie”, încă are mult spaţiu de creştere. Faptul că s-a ridicat pragul de deductibilitate de la 250 la 400 de euro pe an a ajutat, dar nu atât de mult cum am crede. Primele medii sunt momentan sub pragul de 250 de euro. Marele avantaj care a venit odată cu noul cod fiscal este faptul că deducerea s-a aplicat şi la nivel individual (pentru angajat), nu doar la angajator. Dar încă nu se foloseşte întreaga capacitate.

Am pus clientul pe primul plan şi cred că a fost un succes faptul că am reuşit să ne îmbunătăţim poziţia într-o piaţă plină de provocări.

PRIMM: Și totuși, de ce nu este utilizată întreaga sumă măcar de către angajatori? 

V.Ș.: Pentru angajatori, oferirea de asigurări private de sănătate angajaţilor este o practică recentă. Are doar câţiva ani vechime şi este nevoie de timp. De asemenea, pe lângă faptul că angajatorii folosesc argumentul numărului de angajaţi pentru a pune presiune pe preţ atunci când achiziţionează pachetele, există şi o disponbilitate financiară reală a fiecărei companii, care, de multe ori este limitată. De aceea, nu ne aşteptăm să vedem salturi spectaculoase pe acest segment. Se vor crea şi argumente suplimentare pentru a creşte prima medie pe măsură ce pachetele vor deveni din ce în ce mai generoase in acoperiri.

Primul lucru pe care am de gând să îl fac (din postura de CEO) este să ascult.

PRIMM: Există şi alte linii care se pot dezvolta în perioada următoare? Fără a lua aici în calcul poliţele RCA.

R.V.: Din punctul meu de vedere, şi am reiterat de multe ori, toată gama de produse non-auto, mai ales cele de locuinţe, unde gradul de penetrare este de circa 20%. Dacă ne uităm la evenimentele care se petrec în România - inundaţii, alunecări de teren, expunere la cutremur – nu există o protecţie adecvată, deşi riscurile sunt extrem de reale. Dacă ne uităm la cifrele publicate de ASF pentru primele trei luni, vedem că piaţa non-auto a scăzut. Noi am vâslit puţin împotriva curentului şi am reuşit să obţinem o creştere, nu la nivelul așteptărilor, dar a existat o creştere. 
V.Ș.: Aici există o echilibristică care trebuie făcută între înţelegerea nevoii de asigurare și veniturile populaţiei. Argumentele pentru o asigurare sunt, în principiu, foarte clare. După cum a spus şi Rémi, ne aflăm într-o zonă expusă la riscuri, ele se manifestă şi privim emisiunile de ştiri care descriu urmările. Pe de altă parte, veniturile populaţiei cresc într-un ritm mai lent decât economia în ansamblu şi noi depindem de câţi bani poate să pună fiecare persoană sau familie deoparte pentru astfel de serviciu. La nivelul portofoliului nostru, vedem o evoluţie robustă, lentă, dar consistentă pe linia asigurărilor de locuinţă şi pe asigurări non-auto în general.

Avem, din punctul nostru de vedere, o ofertă corectă în ceea ce priveşte raportul calitate-preț.Rémi VRIGNAUD

PRIMM: Atunci când aţi publicat rezultatele la 6 luni aţi estimat o creştere de 5% a subscrierilor pentru acest an. Se poate spera la o creştere mai mare?

R.V.: Suntem pe un trend foarte bun şi în linie cu ce am anunţat. Creşterea este puţin mai accentuată decât acel 5%, dar vom vedea, mai sunt câteva luni. Anul se încheie pe 31 decembrie şi nu ştii niciodată ce se poate întâmpla.
PRIMM: Nu putem ignora însă situația din piaţă în ultima perioadă, respectiv falimentele recente. S-a resimţit toată această presiune şi în comportamentul consumatorului?
R.V.: Dacă privim ştirile, şi aici mă refer mai ales la situaţia transportatorilor, putem spune că există un efect. Ştim că acei asigurători au avut pe anumite segmente preţuri foarte competitive, iar faptul că ei nu mai există generează o reorientare a clienţilor către alte companii de asigurări. La nivelul ALLIANZ-ȚIRIAC, considerăm că avem soluţii pentru fiecare. Avem, din punctul nostru de vedere, o ofertă corectă în ceea ce priveşte raportul calitate-preț.

RCA rămâne linia absolut neprofitabilă, chiar dacă a existat o îmbunătăţire a rezultatelor.Rémi VRIGNAUD

PRIMM: Ați sesizat însă clienţi noi care au venit la ALLIANZ-ȚIRIAC cu o oarecare îngrijorare legată de contextul general?

V.Ș.: Categoric. Există un flux de clienţi care înţeleg că o poliţă ieftină nu este neapărat o asigurare bună şi că, pentru o protecţie reală, nu poţi să plăteşti sub un nivel minim. Aşa că, pe de-o parte, am beneficiat de clienţii care au luat decizia de a cumpăra şi au fost mai atenţi când au selectat furnizorul de asigurare. Pe de altă parte, tot zgomotul din piaţa asigurărilor s-a reflectat însă negativ asupra clienţilor care nu deţineau încă o poliță şi care au amânat decizia de cumpărare pentru că încrederea în industrie şi în ideea de a avea o asigurare s-a erodat în ultimul timp.

Vreau să cred că experienţa ultimilor doi ani de zile va aduce un plus de echilibru şi în deciziile pe care le vor lua asigurătorii cu privire la politica de preţ. Virgil ȘONCUTEAN

PRIMM: La prima vedere, toate problemele par a fi pornit de la RCA. Este RCA-ul singura problemă a pieţei în momentul de faţă?

R.V.: În acest punct trebuie să diferenţiem nişte lucruri. Fiecare companie are o anumită politică, o forţă financiară, acoperitoare sau nu şi trebuie să înţelegem că suntem în contextul Solvency II, există nişte cerinţe minime de respectat şi fiecare asigurător trebuie să se conformeze. Dacă ne uităm la liniile de business şi la profitabilitatea lor, RCA rămâne linia absolut neprofitabilă, chiar dacă a existat o îmbunătăţire a rezultatelor. Dacă ne uităm la analiza ASF-ului pe al doilea trimestru, am atins o daună medie record pe RCA în România şi se observă că daunele morale şi vătămările corporale sunt o problemă structurală, pentru întreaga piaţă. Dar, din punctul meu de vedere, în România, RCA-ul rămâne principala problemă. 

Vreau să acţionez ca un ambasador pentru România şi să contribui la dezvoltarea unei imagini pozitive a României în afara graniţelor. Rémi VRIGNAUD

PRIMM: Vedeţi căi de rezolvare sau credeţi că această problemă este pe cale să se rezolve de la sine? Au existat, şi înainte de discuţia privind tarifele RCA şi de rolul lor social, voci care au atras atenţia cu privire la ideea de a face profit dintr-o linie de asigurare obligatorie. Pe de altă parte, chiar un fost lider al ALLIANZ-ȚIRIAC, spunea, în alt context, că nu poţi face protecţie socială cu bani privaţi.

R.V.: Este foarte corect. Vreau să subliniez că suntem o companie privată şi nu una de stat. Făcând parte din Uniunea Europeană, activăm într-o piaţă absolut liberă şi politica de preţ este una individuală.
V.Ș.: Ţinând cont de faptul că RCA este o linie care aduce pierderi la nivelul întregii pieţe al 9-lea sau al 10-lea an consecutiv, nu avem cum să afirmăm că ar aduce profituri companiilor de asigurări. Şi pentru noi este încă o linie care aduce pierderi. Este adevărat şi că preţurile au ajuns la un nivel mai ridicat în ultimii ani, dar asta pentru că a avut loc o corecţie. Este o problemă sistemică. Practic, toate disfuncţionalităţile din sistem sunt transferate în preţul pe care trebuie să îl plătească clientul şi, pentru că este o asigurare obligatorie, intervine această dilemă, care poate să aibă şi o componentă morală, nu doar una economică. Sper că toate experienţele din piaţă au fost o lecţie nu doar pentru clienţi în a-şi selecta compania de asigurări, dar şi pentru managementul companiilor de asigurări despre cât de mult sau cât de departe putem merge cu o anumită politică tarifară şi ce preţ suntem dispuşi să plătim ca să avem o creştere sau un profit. Un echilibru este întotdeauna mai sănătos pe termen lung, chiar dacă pe termen scurt un preţ scăzut îţi aduce o cotă de piaţă. Este însă un succes volatil.

PRIMM: Credeţi că va mai exista o concurență acerbă pe RCA, după toate cele întâmplate?

V.Ș.: Preţul va rămâne un criteriu important în decizia de cumpărare, doar că variaţiile între minim şi maxim mi-aş dori să se aplatizeze. Nu ştiu care va fi realitatea în următorii ani, pentru că depinde de comportamentul fiecărui jucător din piaţă, dar vreau să cred că experienţa ultimilor doi ani de zile va aduce un plus de echilibru şi în deciziile pe care le vor lua asigurătorii cu privire la politica de preţ. O abordare disperată creează iluzii şi aşteptări false în rândul clienţilor, lăsând o impresie eronată despre nivelul preţului corect. Mai devreme sau mai târziu aceste lucruri se întorc tot împotriva clienţilor şi asta nu este corect.
R.V.: Concurența, fie pe RCA, fie pe alte linii, este, în esenţă, un lucru pozitiv. De fapt, ne dorim competiţie şi concurență, condiția fiind ca această concurență să nu aibă un impact negativ asupra clienților. Fiecare companie are propria politică de poziţionare, de preţ, este o piaţă dinamică şi aşa este sănătos, numai că, dacă anumite praguri sunt depăşite, există efecte nedorite asupra clienţilor şi stakeholder-ilor. Sistemul devine nesustenabil şi trebuie intervenit. Iar dacă stabilitatea financiară a unei companii pune în pericol promisiunile făcute unor clienţi, în acest caz Solvency II reglementează foarte bine intervențiile autorităţii de supraveghere.

PRIMM: ALLIANZ nu a fost niciodată cunoscută drept o companie care vinde ieftin RCA. Cum au evoluat tarifele, în linii mari, la ALLIANZ-ŢIRIAC?

V.Ș.: Piaţa RCA este una foarte sensibilă. Am avut corecţii, însă, în ambele sensuri. La nivelul companiei noastre, prima medie a crescut. Dar în continuare este o linie unde avem nevoie de eforturi suplimentare pentru a o duce într-o zonă de break-even, o zonă care nu ştiu în ce măsură va putea fi atinsă în acest an.

PRIMM: După toate cele întâmplate, credeţi că mai este România o piaţă atractivă din punct de vedere al investiţiilor în asigurări? A rămas acelaşi potenţial despre care se discută încontinuu de foarte mulţi ani?

R.V.: România este şi rămâne o piaţă absolut atractivă pentru domeniul nostru de activitate. Spun asta din mai multe considerente. În primul rând, dacă ne uităm la climatul macroeconomic şi socio-politic, există o tendinţă pozitivă. Sunt investiţii care se fac în România, fie în infrastructură, fie în alte domenii, unde asigurările sunt necesare. În al doilea rând, trebuie evidenţiat gradul de penetrare scăzut. Aici trebuie să avem însă răbdare pentru că este un aspect care ţine foarte mult de consumul privat şi de nivelul de trai, însă potenţialul, cu siguranţă, există.

PRIMM: În alte ţări există deja tendinţe vizibile de dezvoltare de noi produse, metode de tarifare, sisteme de asigurare. Credeţi  că vor apărea şi în România în viitorul apropiat?

V.Ș.: Este clar că, dacă vom rămâne spectatori la ceea ce se întâmplă, toate ambiţiile de dezvoltare a businessului vor fi expuse unui risc semnificativ. Noi suntem pregătiţi să îndrăznim un pic mai mult. Există câteva „laboratoare” în cadrul companiei care vor începe să producă rezultate. Piața de asigurări are un potenţial fantastic în zona non-tradițională, de la modul în care este structurat un produs, la modul în care este distribuit. Şi în ceea ce priveşte distribuţia, profitând de acest trend digital, forţa de vânzare autonomă şi mobilă face mult mai mult parte din viitor decât o reţea greoaie de sedii şi birouri în teritoriu care pune, în cele din urmă, o presiune atât pe costul final, cât şi pe experienţa clienţilor. 
Mediul online trebuie să facă parte din modelul nostru de business. Nu este o realitate paralelă, complementară cu modelul tradiţional, ci modelul de business trebuie să evolueze adoptând practic şi modernizându-se în ritm cu tehnologia modernă.

PRIMM: Şi, după această perioadă tumultoasă, 4 ani plini de evenimente în industrie, urmează mutarea către o nouă poziţie în cadrul grupului. Ce urmează concret? 

R.V.: După mutarea definitivă la Munchen, încep în noua poziţie de coordonator al activităților Cancelariei lui Oliver BÄTE, CEO al ALLIANZ Group.
Poziţia oferă o vedere de ansamblu pe plan global, în vremuri foarte interesante. Grupul ALLIANZ se află într-o situaţie foarte bună din punct de vedere financiar, dar întregul mediu economic este unul foarte dificil. Mă bucur însă de această nouă provocare, alături de Oliver BÄTE. 

PRIMM: Există, odată cu mutarea pe noua poziţie, vreo părere de rău legată de plecarea din România?

R.V.: Da, există, căci m-am atașat foarte mult de această țară și de oameni. Eu mă văd făcând parte din România. A fost o experienţă senzaţională. Patru ani extrem de intenşi, cu multe provocări, multe împliniri şi multe momente foarte frumoase. Şi în plan personal, mi-a plăcut aici şi îmi place în continuare. Mi-am propus să revin în mod regulat şi să păstrez toate legăturile pe care le am cu compania, cu piaţa. Pe de altă parte vreau să acţionez ca un ambasador pentru România şi să contribui la dezvoltarea unei imagini pozitive a României în afara graniţelor.

PRIMM: Domnule ȘONCUTEAN, ce urmează pentru dumneavoastră de la 1 septembrie? Tranziţia cu siguranţă deja a început, dar concret acea dată marchează preluarea oficială a noilor atribuţii. 

V.Ș.: În primul rând vreau să punctez că este o onoare pentru mine să preiau acest rol de la 1 septembrie, având în vedere că m-am format profesional în ALLIANZ-ȚIRIAC şi, dincolo de asta, am făcut parte din echipa de management în ultimii patru ani. Faptul că am această oportunitate este în sine un mesaj de continuitate. Avem totuși nevoie să evoluăm de la baza sănătoasă din acest moment. Privind în viitor, putem fi cu toţii de acord că următorii ani vor fi diferiţi. Intrăm într-o nouă etapă în care provocări de natură legislativă, de natură geopolitică şi climatică, tendinţe de creştere a puterii consumatorilor, justificate de altfel, precum şi inovaţia tehnologică, vor pune presiune constantă asupra modelului de business. 

PRIMM: Aveţi vreun prim aspect pe care vreţi să îl abordaţi în calitate de CEO?

V.Ș.: Primul lucru pe care am de gând să îl fac este să ascult. Să ascult atât clienţii, cât şi colegii din companie, este cel mai bun mod prin care se cristalizează următorii paşi pe care îi are compania de făcut. Însă clienţii şi experiența lor alături de ALLIANZ-ȚIRIAC rămân punctul central. Sunt multe eforturi interne, invizibile încă pentru clienţi. Digitalizarea este o tendinţă la modă, dar trebuie să devină parte din modul nostru de a funcţiona ca organizaţie. Dacă vă uitaţi la comerţul online, care înfloreşte în România, unde infrastructura tehnologică este matură şi dezvoltată, industria asigurărilor este prezentă pe acest segment doar marginal, ceea ce ne spune că suntem poate cu un pas în urma realităţii clienţilor pe care îi deservim în fiecare zi. În această privinţă ar trebui să fim un pic mai curajoşi şi să investim mai mult.

PRIMM: La final, vă rog îmi spuneţi, din perspectiva fiecăruia dintre dumneavoastră, care sunt principalele provocări pe care credeţi că le veţi întâmpina după ocuparea noilor poziții?

V.Ș.: Dacă privesc la întreaga piaţă, RCA-ul rămâne încă o linie problematică. În al doilea rând, o provocare va fi ca piaţa de asigurări să repornească motoarele de creştere non-auto. În ceea ce ne priveşte, pe plan intern, consider că o îmbunătăţire a vitezei de reacţie şi a simplificarii modului  de lucru, deşi nu sunt provocări în adevăratul sens al cuvântului, reprezintă angajamente pe care ni le-am asumat cu toată reponsabilitatea.
R.V.: În primul rând, relocarea în sine reprezintă o schimbare importantă de mediu mai ales pe plan familial. Profesional vorbind, pentru că este un rol nou, cu atribuţii pe plan global, va fi o provocare. Mie îmi plac însă provocările. Va fi nou şi interesant în acelaşi timp, să abordez, din postura de şef al cancelariei CEO-ului ALLIANZ, o multitudine de situaţii care implică, pe lângă multe altele, şi aspecte de diplomaţie sau de politică.


Interviu realizat de: Mihai CRĂCEA
Editare Irina: GHEȚU
*Interviul a fost realizat pe 26 august 2016.

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Allianz - Țiriac își schimbă CEO-ul: Rémi VRIGNAUD îi predă ștafeta lui Virgil ȘONCUTEAN).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Bunurile sau viata? Ce isi asigura romanii?

Paul SWOBODA - Presedinte al Directoratului GRAWE Romania

Adina MANDOIU - Director de Marketing, PR si Comunicare, GRAWE Romania

Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari & Pensii


TOP Stiri 1asig

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!