Cover Story
Artişti, sportivi, bloggeri şi oameni obişnuiţi au transmis în această vară mesajul campaniei „FII TREAZ LA VOLAN!”
Autor:Adina TUDOR
Joi, 15 Septembrie 2016

O premieră şi, totodată, o surpriză pentru mulţi, campania naţională de siguranţă şi prevenţie rutieră „FII TREAZ LA VOLAN!” a luat „viteză” în mediul online încă de la momentul lansării sale, în luna iulie, beneficiind de sprijinul unor nume cunoscute, de la artiști ca Nicu ALIFANTIS şi George IVAŞCU sau sportivi de performanță, precum Ionuţ IFTIMOAIE, până la persoane publice ca Dan FINŢESCU, DJ OLiX şi bloggerul Cristian CHINA-BIRTA (Chinezu’).

Necesitatea creşterii siguranţei rutiere şi importanţa măsurilor de prevenţie a accidentelor în trafic sunt elementele care au stat la baza deciziei de a realiza campania „FII TREAZ LA VOLAN!” desfăşurată între 11 iulie şi 15 septembrie a.c. Dincolo de acțiunile derulate offline, prin distribuția broșurilor informative, deja cunoscute publicului, proiectul s-a remarcat şi printr-o campanie online de VIP endorsement în premieră, nume cunoscute din showbiz-ul românesc susţinând obiectivul proiectului şi transmiţând mesajele TREAZ LA VOLAN prin filmuleţe dedicate, distribuite în social media sau posturi pe blogurile şi paginile personale.
Astfel, la nici o săptămână de la momentul lansării, campania a luat amploare, cu precădere în social media, unde filmuleţele TREAZ LA VOLAN, realizate de nume cu influenţă în online-ul românesc, au ajuns la mii de şoferi, fiind văzute, comentate şi distribuite mai departe. Cunoscutul cantautor şi artist Nicu ALIFANTIS (171.000 likes), DJ-ul&MC-ul Dan FINŢESCU (69.000 likes) şi DJ OLiX (136.600 likes) au fost printre primii care au dat startul mesajelor filmate, subliniind importanţa de a fi treaz la volan. Acestora li s-au alăturat actorul și managerul George IVAŞCU, solistul vocal Laurenţiu GURAN (ASHA Band), muzicianul Alexandru PETROVICI, Conf. Univ. Doctor la Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti, dar şi cunoscutul luptător de K1, Ionuţ IFTIMOAIE.
Ecourile în social media nu au întârziat să apară. Ca răspuns la filmuleţele şi mesajele prezentate, bloggerul Cristian CHINA-BIRTA (Chinezu’ - 5.500 likes) s-a alăturat campaniei, povestind o experiență personală din trafic şi arătându-şi susţinerea pentru campania de siguranţă şi prevenţie rutieră „TREAZ LA VOLAN!”.
Lucrurile nu s-au oprit aici: compania EDOTEC România s-a alăturat demersului, realizând un material de susţinere a campaniei pe blog şi, ulterior, îndemnând şoferii din România să se alăture acesteia prin organizarea unui concurs dedicat. Nu în ultimul rând, actorul și omul de televiziune Mihai BENDEAC a realizat, în nota umoristică specifică, un filmuleţ despre condusul preventiv, încheiat cu îndemnul de a șofa în siguranţă.
Treptat, lista susţinătorilor campaniei a continuat să crească, DJ-ul Mircea MATEI,  Designer-ul Christina ANDREI şi Soprana Irina IORDĂCHESCU, Prim Solistă a Operei Naţionale Bucureşti, alăturându-se demersurilor privind creșterea gradului de conștientizare al conducătorilor auto din România în ceea ce privește siguranța rutieră. Nu în ultimul rând, AOA – Asociaţia Oamenilor din Asigurări, un grup de specialişti din domeniul asigurărilor reuniţi pe Facebook – a preluat sloganurile campaniei, contribuind la răspândirea mesajelor destinate şoferilor. 
La momentul realizării acestui material, multe dintre filmuleţele şi posturile dedicate campaniei ajunseseră la mii de persoane şi depăşeau chiar şi 10.000 de vizualizări: de exemplu, mesajul lui Nicu ALIFANTIS ajunsese la peste 47.000 de persoane (reach) şi fusese vizualizat de peste 12.000 (views), câştigând peste 1.000 de like-uri şi peste 250 de share-uri, iar sfaturile lui Dan FINŢESCU ajunseseră la aproape 40.000 de şoferi şi fuseseră văzute de peste 8.600 de oameni. Cu un reach de aproape 32.000 de oameni, mesajul lui Ionuţ IFTIMOAIE a fost văzut de peste 8.300 de persoane, în timp ce video-ul de susţinere înregistrat de George IVAŞCU a ajuns la peste 22.000 de români, fiind vizualizat de peste 6.500 dintre aceştia.
Nu în ultimul rând, filmuleţul dedicat siguranţei rutiere realizat de Mihai BENDEAC a fost distribuit de peste 4.000 de ori, primind peste 16.000 de like-uri.

Care au fost mesajele transmise de susţinătorii campaniei?

De aproape 7 ani colind ţara în lung şi în lat cu Partydul KISS FM. Mă apropii de 1 milion de km conduşi, cea mai mare parte a lor în România. Am învăţat că un şofer cu experienţă poate depăşi orice fel de dificultate întâlneşte în trafic, cu o singură condiţie: să fie odihnit. (Dan FINŢESCU, DJ Kiss FM & MC Partydul Kiss FM)
Este foarte important să fii odihnit la volan şi, la fel de important, să nu bei la volan. Eu conduc de puţin timp şi am simţit deja oboseala la câteva drumuri mai lungi. Să dormi un pic, să tragi pe dreapta şi să te odihneşti puțin când eşti obosit chiar face minuni. (DJ OLiX, Dj Partydul KissFM & Kiss Kiss in the Mix)
Îmi place foarte mult să merg cu maşina şi mai toate drumurile spre spectacole le străbat cu maşina. Dar, în clipa în care am terminat un spectacol – şi de multe ori spectacolele sunt şi grele, şi obositoare –, îmi place să mă bucur de un moment de relaxare. Şi nu uit niciodată că cea mai scurtă distanţă dintre un pahar cu alcool şi volan este taxiul. Aveţi grijă de voi! (Nicu ALIFANTIS, Muzician, cântăreţ şi compozitor român de muzică folk şi muzică de teatru)
Pe scenă intru în pielea multor personaje. La volan sunt însă preventiv şi atent. Fii şi tu treaz la volan! (George IVAŞCU, Actor, Director al Teatrului Metropolis din Bucureşti)
Petrec destul de mult timp pe Facebook, dar niciodată atunci când sunt la volan! Şi nici pe scenă! (Alexandru PETROVICI, Muzician, Conferenţiar Universitar Doctor la Universitatea Naţională de Muzică Bucureşti)
Lucrez în domeniul entertainment-ului de ceva vreme. De aceea, te pot sfătui ca de la orice petrecere, fie ea la club, pe plajă sau într-o locaţie privată, să te conducă acasă cineva treaz la volan. (DJ Mircea MATEI)
Nu lăsa drogurile sau alcoolul să-şi conducă viaţa. Fii tu şoferul vieţii tale! (Ionuţ IFTIMOAIE, Sportiv, luptător de K1)
Evită accidentele cu bună ştiinţă. Eu aleg să fiu trează la volan! Asta ar trebui să faci şi tu! (Christina ANDREI, Designer)
De câte ori vă aflaţi înaintea unui drum, fie el scurt, fie el lung, gândiţi-vă la siguranţa vieţii dumneavoastră, a celor care vă însoţesc, dar şi a celorlalţi participanţi la trafic. Fiţi atenţi, fiţi preventivi. (Soprana Irina IORDĂCHESCU, Prim Solistă a Operei Naţionale Bucureşti)

Maşinuţele EMA şi TEO – mascotele „FII TREAZ LA VOLAN!” 

Campania de VIP endorsement a reprezentat doar o parte dintre demersurile online desfăşurate în cadrul proiectului „FII TREAZ LA VOLAN!”. Şoferii (dar şi pietonii) s-au alăturat campaniei înlocuindu-şi poza actuală de profil sau fotografia de cover de pe Facebook cu ştampila campaniei sau pozele cu mesajul „Susţin campania FII TREAZ LA VOLAN!” pe care le-au putut găsi în Kit-ul de social media al campaniei.
De asemenea, mesajele de siguranţă rutieră transmise prin intermediul mascotelor campaniei – maşinuţele EMA şi TEO –, dar şi prin intermediul infograficelor şi materialelor informative, au reprezentat un alt element important al proiectului de siguranţă şi prevenţie rutieră, contribuind la creşterea gradului de responsabilitate în rândul şoferilor din România.
Nu în ultimul rând, în cadrul campaniei „FII TREAZ LA VOLAN!” s-a desfăşurat un sondaj-concurs, lansând provocarea „Ce marcă de maşină ar trebui să conduci, pe baza stilului tău de şofat? Fă testul şi află!”. Acesta a adus în atenţia şoferilor (dar şi a pietonilor) elemente de siguranţă rutieră, invitându-i să răspundă unor întrebări despre comportamentul lor în trafic. La final, participanţii au aflat ce maşină li se potriveşte (sau ce profil de pieton au). Dacă au ales să dea share rezultatului pe pagina de Facebook, aceştia au intrat în concurs, putând câştiga, prin tragere la sorţi, un Kit Special „FII TREAZ LA VOLAN!”

„FII TREAZ LA VOLAN!” offline: 
Broşuri informative distribuite în toată ţara

În paralel cu mediul online, campania „FII TREAZ LA VOLAN!” s-a extins şi offline, în întreaga ţară. Astfel, sfaturi de siguranţă rutieră, precum Nu conduce dacă eşti obosit!, Fii atent la biciclişti şi motociclişti!, Poartă centura de siguranţă! şi Nu folosi telefonul mobil în timp ce conduci!, au fost transmise  şoferilor prin intermediul broşurii informative gratuite. Recomandările de siguranţă rutieră au fost susținute de statistici relevante privind pericolele şi accidentele la care se pot expune şoferii,  broșurile informative fiind distribuite de către promoterii dedicaţi în trafic, dar şi în principalele centre comerciale din Bucureşti şi din 20 de municipii din ţară.
O atenţie specială a fost acordată în această vară litoralului, unde mii de şoferi au mers în weekend-uri, plecând apoi spre casă duminica, după două zile obositoare şi, de ce nu, „animate”! 
Nu în ultimul rând, broşura a fost distribuită, ca insert, şi împreună cu una dintre cele mai citite publicaţii din România, ziarul LIBERTATEA, accentul fiind pus şi de această dată pe răspândirea mesajului în zona litoralului.
Campania naţională de siguranţă şi prevenţie rutieră „FII TREAZ LA VOLAN!” a fost realizată, în parteneriat, de Poliţia Română, FPVS - Fondul de Protecţie a Victimelor Străzii, Radio România Actualităţi şi de APPA - Asociaţia Pentru Promovarea Asigurărilor. Campania a fost susţinută de principalele companii de asigurări şi de brokeraj în asigurări: OMNIASIG VIG, BCR Asigurări de Viaţă, Gothaer Asigurări Reasigurări, EUROINS România, GENERALI România, CREDIT EUROPE Asigurări, SAFETY Broker, MARSH, FABRICA de Asigurări, INTER Broker, OTTO Broker, DESTINE Broker, GRAWE România, DAUNE Expert şi GARANTA. 
Spoturile difuzate de Radio România Actualităţi, precum şi materialele publicate de Partenerii Media (wall-street.ro, 9am.ro, Revista BIZ, Ziua Veche, ştirilepescurt.ro) au contribuit, de asemenea, la diseminarea mesajelor campaniei.
Mulţumim tuturor celor care s-au alăturat acestui demers!   

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Artişti, sportivi, bloggeri şi oameni obişnuiţi au transmis în această vară mesajul campaniei „FII TREAZ LA VOLAN!” ).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

2018 - anul clientului de asigurari?

Cornel COCA CONSTANTINESCU - Vicepresedinte, Sectorul Asigurari - Reasigurari, Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF)

Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari & Pensii

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!