Media & Marketing
Asiguraţi cu click-uri!
Autor:Oana RADU
Vineri, 15 Martie 2013
Carmen SOARE - Director Marketing ING Asigurări de Viață
Georgiana MIRON - Director Comunicare și Relații Publice GROUPAMA Asigurări
Daniela DIMITRIU - Drector Marketing PR si CRM GENERALI România
Cătălina Ciorei - Online Brand Comunication Specialist & PR Assistant AISROM VIG

Amploarea pe care o ia comunicarea în mediul online este vizibilă şi în strategiile şi campaniile societăților de asigurări. Un studiu realizat de Media IQ arată că piaţa românească de asigurări a înregistrat o prezenţă semnificativă în mediul online pe parcursul anului 2012. GENERALI România, OMNIASIG VIG, ASTRA şi GROUPAMA au fost cele mai mediatizate companii de profil în mediul online în anul 2012.


Este firească orientarea către online într-o ţară în care 48,7% dintre persoanele de peste 15 ani folosesc internetul.* Un studiu prezentat anul trecut de KASPERSKY Lab arată că PC-ul este cel mai popular echipament IT din România, 71% dintre români afirmând că deţin unul acasă. 51,5% afirmă că au un laptop în familie, în timp ce 40% dintre respondenţi deţin un smartphone şi 5% au o tabletă. Vânzările de dispozitive smart au crescut însă cu 30% în 2012, ceea ce ne face să credem că cei care apelează la internet pentru aproape orice informaţie sunt acum chiar mai mulţi.

„93% din publicul nostru ţintă utilizează internetul.”

Aşadar, era de aşteptat ca platformele de vânzare online de asigurări să se dezvolte în ritm accelerat în ultima perioada. Totodată, companiile de asigurări din România au din ce în ce mai multă grijă de modul în care arată site-ul companiei şi dezvoltă chiar şi alte portaluri cu rol de prezentare şi vânzare a produselor (cum este www.generalitravel.ro) sau ca parte din campanii de comunicare (www.maibineda.ro – ASIROM VIG, www.testulbanilor.ro – ING Asigurări de Viaţă).
De ce acordă asigurătorii mai multă atenţie componentei online din mixul de marketing şi comunicare?
Cercetările pe care le-am realizat arată că 93% din publicul nostru ţintă utilizează serviciile de internet, iar 66% le utilizează zilnic, fapt ce ne determină să includem preponderent componenta online în campaniile pe care le realizăm. (Carmen SOARE, Director Marketing, ING Asigurări de Viaţă)
Mediul online a devenit, în ultimii ani, un canal important de comunicare pentru compania noastră. Să nu uităm că, din cauza crizei, au dispărut de pe piaţă foarte multe publicaţii print, locul lor fiind luat de cele online, sau că puţini asigurători îşi mai permit o promovare pe canalele de comunicare în masă (TV, radio). În plus, din ce în ce mai mulţi consumatori, de diverse vârste şi ocupaţii, citesc presa din mediul online, în drum spre serviciu, din ce în ce mai mulţi consumatori se informează online înainte de achiziţionarea unui produs, chiar unul cum este asigurarea. (Daniela DIMITRIU, Director Marketing, PR şi CRM, GENERALI România)
Reprezentanţii OMNIASIG VIG ne-au declarat şi ei: Componenta online marchează evoluţia obiceiurilor clienţilor noştri de a avea acces la informaţii rapid şi simplu, la îndemână. Online-ul se încadrează perfect acestui nou mod de viaţă şi este o soluţie care va dura. Pentru OMNIASIG, new media în general are o importanţă majoră şi depunem eforturi pentru a fi activi unde clienţii noştri sunt prezenţi, suntem acolo unde îşi doresc ei.

„Ca pondere, online-ul surclasează uneori canalele clasice de comunicare.”

Încă din 2009, când brandul GROUPAMA Asigurări a fost lansat în piaţa românească, componenta online a avut un loc în strategia globală de comunicare, corporate sau comercială. Astăzi, în termeni de pondere, ocupă un rol important, surclasând în unele cazuri canalele clasice de comunicare. (Georgiana MIRON, Director Comunicare şi Relaţii Publice, GROUPAMA Asigurări)

Şi bugetele?

Campaniile derulate în ultima perioadă în mass-media din țara noastră indică o orientare mai mare a bugetelor companiilor către mediul online. Flexibilitatea lui, care permite implementarea de proiecte inovative şi, desigur, tarifele mai reduse faţă de formele clasice de promovare sunt numai câteva dintre elementele care au ajutat online-ul să câştige teren.

„Bugetul de comunicare în mediul online este în creştere faţă de perioadele anterioare.”

În strategia de marketing a CARPATICA Asig, online-ul reprezintă 15% din bugetul alocat şi, în funcţie de proiectele speciale dedicate susţinerii campaniilor de vânzări, ar putea fi suplimentat în limita a încă 2-3%. (Ecaterina LIA, Director Marketing, CARPATICA Asig)
Componenta online are un rol foarte important în planul de promovare a brandului METROPOLITAN Life pe piaţa din România. La mijlocul lunii februarie, a fost lansată campania publicitară al cărei mesaj cheie este: „Suntem aici”. Pe lângă componenta TV, mesajul campaniei este comunicat şi pe internet, pe cele mai importante site-uri de ştiri economice, financiare şi de lifestyle. (Oficialii companiei METROPOLITAN Life)
Putem afirma că bugetul de comunicare în mediul online este în creştere faţă de perioadele anterioare şi că avem rezultate din ce în ce mai bune. (Daniela DIMITRIU, Director Marketing, PR şi CRM, GENERALI România)
Dată fiind atenţia tot mai mare pe care o acordăm componentei online, bugetul alocat acesteia va fi în 2013 semnificativ mai mare comparativ cu anii precedenţi. (Carmen SOARE, Director Marketing, ING Asigurări de Viaţă)

Campanii care s-au remarcat în mediul online
În ultima perioadă, asigurătorii ne-au obişnuit şi cu campanii care ies din tiparele publicităţii clasice. Dacă  ştiţi că mai bine nu ieşiţi din garaj şi mai bine nu vă urcaţi pe schiuri, înseamnă că ştiţi campania „Mai bine DA”, derulată de ASIROM VIG.

„Campania ‹Mai bine DA› a adus 5.000 de fani noi pe pagina de Facebook a ASIROM.”

Noua noastră campanie de imagine, „Mai bine DA”, a fost dezvoltată în principal în online, pe site-ul www.maibineda.ro, unde utilizatorii pot vedea toate recomandările „mai bine Nu” ale corului MaiBineNu, sau pot asambla ei înşişi mesaje amuzante pentru prieteni. Tot în site, în perioada campaniei, puteai trimite sms-uri nostime de sărbători. Odată cu aceasta campanie, am adus şi 5.000 de fani noi pe pagina de Facebook a ASIROM. Aici vrem să creăm o comunitate în care să predomine buna dispoziţie şi dezvoltarea discuţiilor libere despre produsele, serviciile şi promoţiile ASIROM. (Cătălina CIOREI, Online Brand Communication Specialist & PR Assistant)
Şi campaniile de educare şi informare desfăşurate în 2012 de ING Asigurări de Viaţă au avut loc în mediul online. Prin intermediul www.testulbanilor.ro, orice persoană a putut parcurge un test simplu pentru a-şi identifica şi înţelege mai bine propria personalitate financiară şi a primit recomandări pentru a-şi îmbunătăţi abili-tăţile şi cunoştinţele privind admi-nistrarea bugetului personal. De asemenea, campania “Tot ce-i mai bun pentru copilul tău” a inclus o com-ponentă online importantă, constând într-un site dedicat, web-bannere poziţionate pe portaluri selectate şi implicarea în proiectul „Învaţă să creşti mare” iniţiat de PRO TV care s-a desfăşurat, într-o măsură importantă, în mediul online.
 
Social media… to be continued
În această discuţie despre importanţa în creştere acordată mediului online de promovare, un capitol special merită dedicat social media. Din 41 de asigurători, 19 au o pagină activă de FaceBook, iar unii au un număr de fani care depăşeşte 20.000 şi chiar 30.000. Câtă atenţie primeşte social media de la comunicatorii companiilor de asigurări vom vedea în următorul număr al revistei.

*Sursa: Studiu realizat de
GfK România în 2012

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Asiguraţi cu click-uri!).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Cum arată perspectivele financiare pentru viitorii pensionari?

Alexandru CIUNCAN - Secretar General, APPA -Asociația Pentru Promovarea Asigurarilor
Ciprian LADUNCA - CFO, METROPOLITAN Life 
Sergiu Costache - Revista PRIMM Asigurari & Pensii

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!