Eveniment Internaţional
Baden-Baden, punct important pe drumul mătăsii
Autor:Mihaela CÎRCU; Vlad PANCIU
Joi, 15 Noiembrie 2012
Namik KHALILOV, Şeful Supravegherii Pieţelor Financiare din Azerbaidjan
James GRINDLEY, CEO, CERTASIG

Întâlnirile desfăşurate la Baden-Baden, orasul care, în ultima săptămână din octombrie, găzduieşte, an de an, peste 2000 de asigurători, reasigurători şi brokeri, au marcat şi în 2011 un moment de cotitură în ceea ce priveşte dezbaterea şi stabilirea cotaţiilor de reasigurare pentru 2012.


Ediţia din acest an a fost cu atât mai importantă, cu cât 2011 se dovedeşte a fi cel mai costisitor an din istorie din punct de vedere al volumului daunelor plătite, cu efecte clare asupra preţului reasigurării, în sezonul actual de reînnoiri.
Doar MUNICH Re, lider pe piaţa de reasigurări, a majorat tarifele cu peste 40 -50% în Australia şi Noua Zeelandă, în timp ce pentru America Latină şi în SUA, preţurile pentru reasigurarea riscului de catastrofă oferite de MUNICH Re s-au majorat cu 10%.
Totuşi, disciplina în piaţă s-a menţinut, capitalizarea companiilor este puternică şi nu au existat falimente sonore în industrie. Începutul anului a fost marcat de tendinţe mixte. Pe de o parte, a fost foarte vizibilă influenţa catastrofelor naturale care au provocat pierderi mari, de cealaltă parte, criza financiară prelungită a generat incertitudine pe pieţele financiare, a evidenţiat Chris KLEIN, Head of Sales Operations and Market Relationships în cadrul Guy CARPENTER.
Tot în contextul Baden-Baden Meetings, s-a desfăşurat, pentru al treilea an consecutiv, Baden-Baden XPRIMM Reception, eveniment care a reunit, la această ediţie, în cadrul ambiental oferit de Kurhaus Casino, peste 250 de lideri şi specialisti ai companiilor de asigurări şi reasigurări de top, reprezentanţi ai pieţelor de profil din Europa Centrală şi de Est, spaţiul ex-sovietic şi Rusia. O premieră a constituit-o prezenţa, în calitate de parteneri, pentru prima oară, a reprezentanţilor pieţei azere de asigurări şi reasigurări, prilej cu care a fost lansată şi o ediţie specială a publicaţiei INSURANCE Profile, dedicată pieţei emergente a Azerbaijanului.
Reprezintă o mândrie să vă prezentăm piaţa noastră de asigurări, despre care suntem convinşi că oferă o multitudine de oportunităţi de business. În prezent, ne îndreptăm eforturile spre dezvoltarea pieţei azere de asigurări pe baze moderne şi sustenabile, de aceea considerăm că experienţa Europei de Vest este extrem de importantă pentru noi, a declarat, cu acest prilej, Namik KHALILOV, Şeful Departamentului de Supraveghere a Pieţelor Financiare din Azerbaidjan.
De asemenea, în cadrul Baden-Baden XPRIMM Reception a fost lansată şi a cincea ediţie a XPRIMM INSURANCE Report 1H 2011, lucrare care şi-a dovedit deja utilitatea pentru toţi asigurătorii şi reasigurătorii care solicită informaţii privind pieţele de profil din CEE şi CIS.
Baden - Baden XPRIMM Reception a fost organizată de Media XPRIMM, cu sprijinul ASTRA Asigurări, AZ Re şi International Insurance Company în calitate de Parteneri Strategici. Parteneri ai evenimentului au fost companiile CERTASIG, OLSA Re, JLT Re, ATESGAH Insurance, UNITY Re şi STANDARD Insurance.
Suntem onoraţi să sprijinim, în calitate de Parteneri Strategici, acest eveniment menit să promoveze imaginea pieţei româneşti de asigurări în întreaga lume. Acest lucru este cu atât mai important pentru noi cu cât suntem compania numărul 1 din România, poziţie pe care vom face tot posibilul să o menţinem, a declarat Radu MUSTĂŢEA, Preşedintele ASTRA Asigurări, Partener Strategic al evenimentului.

MUNICH RE crede în potenţialul CEE
Importanţa unor evenimente, manifestări, publicaţii care sunt reliefate realizările şi potenţialul acestor regiuni a fost recunoscută şi de reprezentanţii MUNICH Re. Cu o prezenţă activă şi constantă în zona Europei Centrale şi de Est, compania se arată conştientă de potenţialul reprezentat de această regiune, a declarat, pentru Publicaţiile XPRIMM, Ludger ARNOLDUSSEN, Membru al Board-ului de Management, MUNICH Re: Aceste sisteme economice, deşi au fost afectate puternic de criza financiară, încep să îşi revină, iar în curând potenţialul lor va deveni din ce în ce mai vizibil.
Potrivit aceluiaşi oficial, reasigurătorul MUNICH Re s-a implicat activ în sprijinirea companiilor din Europa Centrală şi de Est în ceea ce priveşte introducerea sistemului Solvency II. O altă linie de business importantă în care MUNICH Re oferă sprijin asigurătorilor din Europa Centrală şi de Est este cea a asigurărilor auto, care deţine cea mai mare pondere în portofoliul acestora.

***

Pe parcursul unei întregi săptămâni de întâlniri şi negocieri intense, un punct important în agenda participanţilor a fost reprezentat de seminariile, simpozioanele şi evenimentele de socializare.
Şi în acest an, momentul care a marcat începutul întâlnirilor de la Baden-Baden a fost evenimentul organizat de STELLAR Re, desfăşurat în seara zilei de 22 octombrie şi dedicat, în mod tradiţional, pieţei româneşti de asigurări.
Guy CARPENTER Reinsurance Symposium, SCOR Cocktail, POLISH Re Evening şi Istanbul Underwriting Center & Lockton Cocktail Party au continuat seria momentelor speciale organizate în cadrul Baden-Baden Meetings.

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Baden-Baden, punct important pe drumul mătăsii).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Bunurile sau viata? Ce isi asigura romanii?

Paul SWOBODA - Presedinte al Directoratului GRAWE Romania

Adina MANDOIU - Director de Marketing, PR si Comunicare, GRAWE Romania

Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari & Pensii


TOP Stiri 1asig

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!