Asigurări
Care sunt potențialele amenințări pentru serviciile financiare?
Autor:Robert A. KERZNER, CLU, ChFC, Președinte și CEO, LIMRA, LOMA și LL Global
Joi, 17 Decembrie 2015
Robert A. KERZNER CLU, ChFC, Președinte și CEO, LIMRA, LOMA și LL Global

Într-o lume a schimbărilor constante şi a evoluţiei tehnologice din ce în ce mai rapide, companiile care activează în industria serviciilor  financiare trebuie să fie conştiente atât de oportunităţile care apar, cât mai ales de ameninţările ce le-ar putea întrerupe activitatea.

În ultima perioadă, industria serviciilor financiare a fost supusă unor schimbări majore, determinând jucătorii prezenți în această  industrie să abordeze diferite strategii pentru a-și menține succesul.

Problemele cu care se confruntă specialiștii sunt diverse, pornind de la confuzia pe care o afișează consumatorii în legătură cu limbajul folosit și terminând cu tehnologia care evoluează constant, schimbând astfel modul în care oamenii privesc și cumpără polițe de  asigurări. La toate acestea se adaugă și un cadru legislativ dinamic care nu reușește să ofere consumatorilor încredere în sistem.

Robert A. KERZNER, CLU, ChFC, Președinte și CEO, LIMRA, LOMA și LL Global, aflat la cea de-a 99-a Conferință Anuală LIMRA, care a  avut loc în Boston, SUA, a vorbit despre potențialele amenințări care ar putea perturba sau întrerupe activitatea industriei de servicii financiare. Totodată, KERZNER a oferit câteva soluții și a vorbit despre cum pot prospera companiile în această adevărată nouă ordine  mondială. Tehnologia poate avea un efect negativ sau poate fi un facilitator esențial, site-uri precum Google Compare și Policy Genius fac din politica prețului un driver de top pentru consumatori, a declarat KERZNER. Pentru unele companii aceste site-uri reprezintă o perturbare nedorită a afacerilor, în timp ce altele le folosesc ca pe o pârghie pentru a intra pe noi piețe și a accesa noi clienți.

Construirea unei relații cu consumatorii este o altă componentă importantă pe care industria serviciilor financiare trebuie să o aibă în  vedere. Totodată, specialistul a propus companiilor diferențierea prin inovare, prin serviciile oferite sau prin segmentare, pentru a nu  cădea în capcana standardizării. Creșterea consumatorului are un impact enorm asupra tuturor industriilor, a declarat KERZNER. Consumatorii au mai multe opțiuni și mai multă putere de a determina cum și când accesează informațiile. Trebuie să găsim acele  modalități care ne permit să fim acolo unde sunt ei, în viața lor de zi cu zi.

Conform studiilor LIMRA, 41% dintre oamenii care cumpără asigurări de viață o fac în urma unui eveniment: se căsătoresc, își  achiziționează o locuință sau concep un copil. În acest context, KERZNER a sugerat asigurătorilor să găsească noi soluții de a se  conecta cu consumatorii pe parcursul acestor evenimente importante din viața lor, oferind ca exemplu organizarea unor standuri în  maternități. Cu ajutorul acestora, tinerilor părinți le-ar putea fi explicată importanța unei asigurări de viață în oferirea securității  financiare pentru familia lor.

KERZNER a vorbit, de asemenea, despre creșterea pieței dispozitivelor interactive care oferă sfaturi și impactul acestora asupra  activității clienților. Cercetările LIMRA demonstrează că oamenii au mai multă încredere în persoana din fața lor.

Dar modelul se va schimba, iar consilierii vor trebui să găsească noi instrumente din tehnologia prezentă pe piață pentru a se ridica  la nivelul așteptărilor clienților.

Şi companiile vor trebui să își schimbe strategia, punând la dispoziție platforme și construind relații pe termen lung pentru a determina consumatorii să caute sfaturi prin aceste noi procedee, a precizat el.

LIMRA, o organizație dedicată cercetării, educației și dezvoltării la nivel mondial, este o sursă apreciată a industriei pentru peste 850  de firme din domeniul serviciilor financiare. LIMRA oferă companiilor membre cele mai recente studii și analize în domeniul  asigurărilor, pensiilor și distribuției, ajutându-le să dezvolte strategii de business eficace, cu un real impact pozitiv asupra  profitabilității.

În România, LIMRA este implicată activ în creșterea nivelului de profesionalism al pieței de asigurări prin oferirea de consultanță și  training-uri specializate, toate acestea având ca scop dezvoltarea de produse noi și instruirea unor echipe productive.

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Care sunt potențialele amenințări pentru serviciile financiare?).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Bunurile sau viata? Ce isi asigura romanii?

Paul SWOBODA - Presedinte al Directoratului GRAWE Romania

Adina MANDOIU - Director de Marketing, PR si Comunicare, GRAWE Romania

Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari & Pensii


TOP Stiri 1asig

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!