Interviu
Carmen BAHRIM – Corporatist, antreprenor sau amândouă?
Miercuri, 16 Decembrie 2015

PRIMM: Cât de complicat a fost drumul profesional până în momentul de faţă?

Carmen BAHRIM: Cariera mea profesională a început la fel ca cea a majorităţii tinerilor aflaţi în anii 90 la studii departe de  confortul casei părinteşti. A urmat primul loc de muncă  într-o firmă românească de consultanţă şi imediat apoi prima  dezamăgire: un mediu de lucru departe de așteptările mele în ceea ce priveşte provocările profesionale şi cultura  organizaţională. Apoi şansa să ajung într-o multinaţională de top. De atunci drumul a fost unul ascendent: 18 ani de experienţă în  corporaţii multinaţionale, dintre care 16 ani în poziţii de top executives. Iar de 10 ani, Director General al BNP PARIBAS CARDIF în România, mandat care ajunge la final, începând cu 1 ianuarie 2016. Şi, cum spune Alex GĂVAN, tânărul alpinist  român, climbing mountains outside is climbing mountains inside. Este pentru mine o metaforă excelentă pentru ascensiunea în  carieră, în paralel cu cea interioară. Un traseu care înseamnă investiţie continuă în educaţie şi dezvoltare personală.

PRIMM: Cât de mult v-aţi dorit să ajungeţi manager?

C.B.: Nu m-am gândit niciodată la asta. Să îmi fac un scop din a deveni manager. Şi în mod clar nu există o reţetă standard pentru a ajunge într-o poziţie de conducere. Mereu am vrut să fac lucrurile cât mai bine. În rest, a fost multă muncă, entuziasm şi  implicare 100%, valori şi principii bine definite, intuiţie. „Profesia” de manager reprezintă de fapt o vocaţie şi un mod de a fi, un  mod de viaţă. Nu este ceva ce rămâne în urmă, la birou, după orele de program. Şi cred cu tărie că rezultatele apar doar dacă pui  pasiune şi suflet în ceea ce îţi propui, dacă eşti consecvent în ceea ce faci.

PRIMM: Vă consideraţi corporatist, antreprenor sau amândouă?

C.B.: Dacă luăm în calcul definiţia clasică, corporatist, dar dacă mă gândesc la business-urile pe care le-am pornit de la zero şi  le-am crescut, pot să mă consider în special antreprenor. De ambele baricade există plusuri şi minusuri. Important este să te  regăseşti în ceea ce faci. Să produci un impact în societate.

PRIMM: E o lume grea, lumea serviciilor financiare, mai ales pentru o femeie? Aveti un model care sa va inspire?

C.B.: Lumea serviciilor financiare este foarte competitivă, atât pentru bărbați, cât și pentru femei. Fiecare vrea să demonstreze  ceva sau luptă să-și păstreze poziția pe care o deține sau vrea să o obțină. Absolut niciodată însă nu m-am comparat și nu m-a  intimidat acest mediu de business dominant masculin. Pe de altă parte, consider că femeile au un avantaj: tenacitatea și tactul…

Cât despre modele, nu am avut niciodată. Exemple, da. Nu modele. Consider că suntem atât de singulari în tot ceea ce suntem şi facem, încât modelele nu pot crea decât lipsă de autenticitate. Însă de inspirat mă inspiră toți oamenii care înțeleg că viața nu este doar despre ei, ci despre ceilalți. Mai ales ca manageri. În plus, admir oamenii care au convingeri puternice, care luptă pentru crezul lor și care au un scop personal în viață. Mai ales când acesta este despre a face lumea un loc mai bun.

PRIMM:  Cum credeți că vă percep angajații dumneavoastră?

C.B.: Dincolo de angajamentele faţă de parteneri, BNP PARIBAS CARDIF este un angajator de top. Dăm o foarte mare  importanță valorilor personale ale viitorilor angajați. Pentru noi integritatea, corectitudinea, transparența și respectul nu sunt doar cuvinte înșiruite pe o hârtie. Sunt valorile după care ne ghidăm și dezvoltăm personalitatea companiei. Ne dorim să împărtășim  cu toții aceste valori, indiferent de vârstă, valori la care să adăugăm angajamentul personal și responsabilitatea. Recrutăm în  general persoane tinere, motivate, creative, care au ceva de spus și care doresc tot timpul ceva mai mult de la ei și de la viață.  Noi cei din echipa de management avem convingerea clară că doar prin standarde înalte și valori personale puternice putem să  punem fundația unor rezultate durabile, prin unitatea muncii de echipă.  În plus, biroul meu este deschis mereu, pentru fiecare  dintre angajați, pe care îi încurajez să comunice cu mine în mod direct. Cred că acest lucru îi inspiră și de aceea mă percep ca  fiind unul dintre ei.

Maya ANGELOU spunea că oamenii  vor uita ceea ce spui și faci pentru ei, însă niciodată nu vor uita modul în care i-ai făcut să  se simtă. Sper ca toți cei din echipele pe care le-am condus să își aducă aminte de mine prin prisma faptului că s-au simtit  apreciați și respectați.

PRIMM: Ce reprezintă viitorul pentru dumneavoastră?

C.B.: Viitorul îl modelăm noi. Modul în care relaționăm cu ceilalți și percepția despre ceea ce ni se întamplă în viață fac diferența.  Cred cu putere că nu putem face lucruri mărețe decât împreună cu ceilalți. Pentru mine capitalul uman este primordial: valorile  fundamentale ale celor cu care aleg să mă asociez și abia apoi competențele, care se dobândesc. Și, cum spunea William  Shakespeare: „it is not in the stars to hold our destiny, but in ourselves.” 

BNP PARIBAS CARDIF – un asigurător pentru o lume în schimbare

La începutul anului 2006, o nouă companie de asigurări și-a anunțat intenția de a începe operațiunile pe piața din România.  CARDIF Asigurări S.A., membră a grupului BNP PARIBAS şi-a început activitatea în ianuarie 2007, după obținerea licenței, cu o  echipă de management alcătuită de Carmen BAHRIM, în calitate de Director General.

Modelul de business ales a fost cel de bancassurance, de B2B2C (business to business to customers), CARDIF fiind prima companie de pe piața românească cu un astfel de profil. Misiunea promitea să fie destul de grea, având în vedere numele mari  de asigurători tradiţionali care existau deja pe piaţă, precum şi parteneriatele strategice existente.

Experiența grupului BNP PARIBAS, pionier în domeniul bancassurance, a contribuit semnificativ la dezvoltarea unui business  robust, CARDIF Asigurări S.A. devenind în timp mai mult decât un simplu furnizor de produse de asigurare, aducând un plus de  valoare parteneriatelor prin implementarea unui centru de profit suplimentar şi oferirea de servicii de înaltă calitate, caracterizate prin profesionalism. Astfel, echipa CARDIF oferă partenerilor lor întreaga gamă de servicii, începând cu consultanţă şi managementul proiectelor, trecând prin programe de pregătire profesională, terminând cu monitorizarea şi dezvoltarea  constantă a parteneriatelor.

Începând cu anul 2008, compania şi-a dezvoltat activitatea de pe piața din România prin deschiderea a două sucursale  europene, CARDIF Assurance Vie S.A. Paris Sucursala Bucureşti (pentru produse de asigurări de viață) şi CARDIFAssurances  Risques Divers S.A. Paris Sucursala Bucureşti (pentru produse de asigurări generale), sucursale care astăzi poartă numele generic de BNP PARIBAS CARDIF.

La final de 2015, BNP PARIBAS CARDIF a devenit unul din cei mai importanţi furnizori de servicii de bancassurance de pe piața  locală. Compania dezvoltă şi vinde produse de protecţie, precum şi serviciile aferente prin intermediul băncilor, companiilor de  credit de consum, companiilor de leasing, telecom şi retail, poziţionându-se mereu ca un lider de piaţă şi deschizător de  drumuri.

Anul 2014 a venit şi cu mutarea într-un sediu nou, care reflectă conceptual şi vizual imaginea companiei şi setul său  primordial de valori cultural corporatiste: dinamism cromatic, atmosferă deschisă, creativitate, energie pozitivă. Nevoia unui nou sediu a apărut ca urmare a creșterii numărului de angajați, acesta dublându-se în perioada 2009/2015. În prezent, spațiul de birouri  dedicat BNP PARIBAS CARDIF este ocupat de 35 de angajați care asigură mecanismele de funcționare ale activității companiei.

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Carmen BAHRIM – Corporatist, antreprenor sau amândouă?).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Bunurile sau viata? Ce isi asigura romanii?

Paul SWOBODA - Presedinte al Directoratului GRAWE Romania

Adina MANDOIU - Director de Marketing, PR si Comunicare, GRAWE Romania

Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari & Pensii


TOP Stiri 1asig

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!