Media & Marketing
Cât de activi sunt asigurătorii pe reţelele sociale
Autor:Andreea RADU
Vineri, 04 Iulie 2014

La finalul anului 2013, în România erau circa 8,8 milioane de internauţi, iar reţele sociale fac parte din viaţa utilizatorilor, fie că vorbim de persoane fizice sau companii. Numai pe Facebook, numărul utilizatorilor a crescut cu 25%, anul trecut, la 7 milioane.

Şi companiile de asigurări de pe piaţa locală au inclus reţele sociale în strategia de comunicare cu clienţii sau potenţialii clienţi. Astfel, am analizat prezenţa a 30 de societăţi în mediul online pentru a vedea cât de populare sunt şi ce informaţii transmit publicului larg.
Cercetarea arată că din cei 38 de asigurători care au fost analizaţi, peste jumătate, respectiv 22, sunt prezenţi pe cel puţin o reţea socială, luând în considerare Facebook, LinkedIn, Twitter, Google+, dar şi YouTube.
Dacă facem o comparaţie între topul companiilor în funcţie de valoarea primelor brute subscrise în primele trei luni din acest an şi topul celor mai populare societăţi, observăm că acestea nu sunt identice. Astfel, popularitatea nu este dată de rezultatele financiare ale unei firme de asigurări, ci de modul prin care reuşeşte să se facă „plăcută” în rândul populaţiei.
Printre informaţiile comunicate de societăţi prin intermediul reţelelor sociale se numără date despre companii şi produsele acestora, broşuri, diverse evenimente, campanii, studii şi alte noutăţi. De asemenea, acestea postează fotografii de la evenimente sau poze reprezentative pentru produsele companiilor şi altele.

Cele mai populare reţele

Facebook şi LinkedIn sunt, la egalitate, cele mai populare reţele de socializare în rândul asigurătorilor, ambele atrăgând câte 16 companii din piaţă.
De asemenea, 6 companii de asigurări sunt prezente pe Twitter, 5 au cont pe YouTube şi doar o firmă are pagină oficială pe Google+.
Dacă analizăm topul celor mai mari 10 societăţi din piaţă, observăm că 8 dintre ele deţin un cont pe Facebook, la fel şi pe LinkedIn, 2 comunică prin YouTube şi una pe Google+.
Chiar dacă sunt prezente pe reţele sociale, în unele cazuri, companiile nu au pe site-urile lor şi link-uri directe către acele reţele, îngreunând accesul clienţilor şi al potenţialilor clienţi către paginile respective. De cele mai multe ori, societăţile de asigurări au link-uri către Facebook şi mai puţin către celelalte, precum LinkedIn.

Topul companiilor cu cei mai mulţi fani

Analizând companiile prezente pe Facebook, cea mai populară reţea de socializare la nivel global, dar şi în România, se constată că OMNIASIG VIG are cei mai mulţi fani, primind 98.400 de like-uri. Aceasta este urmată de GROUPAMA Asigurări, cu 41.895 de like-uri, şi de AEGON România, cu 24.407 like-uri.
Top 5 este completat de ING Asigurări de Viaţă, cu 22.286 like-uri, şi de ASIROM VIG, cu 18.354 fani.
În acelaşi timp, GENERALI România are 8.084 de fani, urmată de CARPATICA Asig, cu 6.394 like-uri, BCR Asigurări de Viaţă VIG, cu 6.344 like-uri, ASTRA Asigurări, cu 5.699 like-uri, iar ultima poziţie în Top 10 este ocupată de ALLIANZ-ŢIRIAC Asigurări, cu 1.603 fani pe Facebook.
Cei mai mulţi dintre fanii companiilor de asigurări locuiesc în Bucureşti şi în oraşele mari din ţară şi au vârste cuprinse între 25 şi 34 de ani.

Peste 7,2 milioane de utilizatori români pe Facebook

Numărul românilor care au cont pe Facebook a ajuns, în aprilie 2014, la 7,2 milioane, în creştere faţă de finalul anului trecut, când erau 7 milioane, arată datele cuantificate de Facebrand, site care monitorizează paginile create pe cunoscuta pagină de socializare, pe plan naţional.
Din totalul utilizatorilor, 93,6% (6,74 milioane persoane) îşi setaseră oraşul, iar cei mai mulţi deţinători de cont pe Facebook provin din Bucureşti - 1,48 milioane de persoane (21,97% din total), urmaţi de cei din Cluj-Napoca (260.040 persoane, 3,86%), Timişoara şi Iaşi (câte 260.000 persoane, 3,86%).
Cele mai active sunt persoanele cu vârste cuprinse între 25-34 de ani (circa 30% din total), fiind urmate de persoanele cu vârste între 35 şi 44 de ani (17,4%) şi cele între 13 şi 17 ani (13,4%). Cei mai mulţi utilizatori sunt bărbaţi (63,93%), iar femeile au o pondere de 36,07%.

Cei mai mulţi internauţi din Europa de Sud-Est

GEMIUS Research a arătat că la finalul anului trecut erau 8,8 milioane de români pe Internet, conform studiului Online Landscape: South East Europe. Astfel, România este cea mai mare țară din Sud-Estul Europei în ceea ce priveşte numărul de utilizatori de Internet.
Totuşi, în România, rata de penetrare a Internetului este doar 48%. Chiar dacă rata de penetrare a Internetului în România este una dintre cele mai scăzute din regiune, investiţiile străine în piaţa online cresc în mod vizibil, a declarat Victor AVRAM, Country Manager, GEMIUS România.
Dar există estimări şi mai optimiste. Reprezentanţii Internet Live Stats consideră că, în prezent, sunt circa 11,17 milioane de utilizatori de Internet în România, pe orice dispozitiv, în creştere cu 2% comparativ cu un an în urmă, iar rata de penetrare a ajuns la 51,66%.
La nivel global, numărul utilizatorilor este de 2,9 miliarde, conform datelor publicate de Internet Live Stats.

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Cât de activi sunt asigurătorii pe reţelele sociale).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Cum arată perspectivele financiare pentru viitorii pensionari?

Alexandru CIUNCAN - Secretar General, APPA -Asociația Pentru Promovarea Asigurarilor
Ciprian LADUNCA - CFO, METROPOLITAN Life 
Sergiu Costache - Revista PRIMM Asigurari & Pensii

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!