LifeStyle
Cât de mult contează impactul vizual?
Autor:Cezar IONAȘCU, domnideromania.ro
Vineri, 03 Aprilie 2015
Cezar IONAȘCU, domnideromania.ro

Impactul vizual este cel dintâi

Înaintea vorbelor,  cifrelor, strângerii de mână, salutului. Cuvintele de bază în materie sunt reprezentate de: croi, textură, culoare, mediu, conjunctură, formalitate, adaptabilitate, personalitate, câștig. În materia imaginii personale și a juxtapunerii acesteia în diferite conjuncturi, există o gamă întreagă de principii. Odată cunoscute, în baza informației corecte, te vei îmbrăca la modul corect.
Acest „corect” are, în înțeles social, trei repere populare.
În primul rând, pe cel de alături, în persoana unui profil superior din organigrama instituției în care activăm – „vreau să arat ca șefu’”. Inspirat de cele mai mute ori din ideea „fake it ‘till you make it”, acest gen de manifestare vizuală nu este întotdeauna cel de dorit și numai din simplul principiu că superiorului, din punct de vedere vizual, trebuie să i se lase nota de superioritate/unicitate și să nu fie copiat, căci ar putea avea reacții adverse. Soluția constă în ieșirea din acest mimetism, această copiere la indigo a ținutelor „șefului” și căutarea  acelor vestimentații și accesorii care ne caracterizează și care, în același timp, ne avantajează.
În al doilea rând, purtarea hainelor este inspirată din reperele exterioare, relativ la spațiul public: zona instituțional-administrativă, zona media, personalități, reviste, publicații fashion, vedete, persoane cu notorietate. Doza mare de expunere a acestora creează în ochii privitorului ideea falsă de succes. De cele mai multe ori, mai ales în mediul românesc, acest gen de reprezentări vizuale sunt copii mai puțin reușite ale profilurilor de succes din lumea civilizată, repere la care cei sau cele despre care am făcut vorbire anterior apelează deseori. Sfârșim astfel prin a avea drept etalon o copie a unei copii. Căci și lumea civilizată își întemeiază acest etern și periodic modificat mediu numit modă în baza unor cataloage de trend, achiziționate periodic de marile case de modă și reinterpretate de către designerul șef al fiecăreia. Totul țintind o creștere și mai accentuată a fluxurilor de numerar interne ale casei / brand-ului X sau Y.
În fine, vitrina este al treilea reper la care ne raportăm atunci când ne îmbrăcăm. Aceasta are un rol aproape punitiv în viața fiecăruia dintre noi și transmite că dacă nu ești la modă, înseamnă că nu îți mai merge bine și astfel s-ar putea să te excludem din cercul nostru social. Această psihologie inversă, clădită în detrimentul consumatorului necunoscător, poate fi repede demolată dacă acest consumator va fi informat și beneficiază de o educație vestimentară de bază.
Cu rare excepții - potrivit unei examinări cu caracter general -, mesajul transmis de divizia de marketing a companiei de asigurare corespunde prea puțin cu reprezentările în materia delegaților din cadrul companiei. Erorile sunt recurente, bazate fiind chiar pe elementele enunțate anterior: mimetismul (copierea) până la identitate a șefului sau a vreunei vedete din domeniu sau din afara lui, respectiv raportarea la vitrină.
Care ar fi soluția pentru corijarea unei asemenea stări de fapt?
Răspunsul nu este unul simplu, dar cu siguranță el există. Acesta presupune dobândirea informației adecvate, respectiv asimilarea în mod corect a cunoștințelor privind elementele esențiale pe care trebuie să le asigure ceea ce numim îndeobște garderoba personală. 
Este vorba de dobândirea de cunoștințe esențiale,  doctrinare – căpătate în mediu organizat sau urmare studiului propriu -,  care conduc spre o „upgradare”  fulminantă,  astfel încât bărbatul sau femeia care activează în mediul business să nu dea greș în ceea ce privește imaginea personală.

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Cât de mult contează impactul vizual?).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Bunurile sau viata? Ce isi asigura romanii?

Paul SWOBODA - Presedinte al Directoratului GRAWE Romania

Adina MANDOIU - Director de Marketing, PR si Comunicare, GRAWE Romania

Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari & Pensii

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!