Opinii

Ce pot învăța angajatorii despre asigurări în pandemie - o perspectivă Aon România

Autor:XPRIMM Team
Miercuri, 13 Mai 2020

Traversăm o perioadă extrem de dificilă, atât la nivel social, cât și economic. Pare că miza următoarelor luni este rapiditatea în adaptare, claritatea de a face alegerile potrivite și inspirația de a anticipa viitoare evoluții. În ultimele săptămâni, ne-am dat seama că există cel puțin cinci paralele între asigurări și atitudinea față de pandemie.

  1. Expresia americană “Better safe than sorry” are mai mult sens ca oricând.
    Ne place, uneori, să ne asumăm riscuri. Ne gândim că nu ni se poate întâmpla nouă, că șansele sunt mici și pariem pe destin. COVID-19 ne-a arătat că acțiunile și alegerile noastre au un impact mai mare decât cel anticipat și că pot deveni o “daună” pentru altcineva. Asigurările sunt, la fel ca trusele medicale de urgență din casă, genul de produs pe care îl cumperi și speri să nu-l folosești niciodată. Dar și dacă nu-l ai atunci când trebuie, impactul este mult mai mare.
  2. Câteodată, “o dată” e deja prea mult.
    Avem tendința de a învăța din greșeli. Așteptăm să se întâmple ceva rău ca să ne dăm seama că am fi putut anticipa problema. În asigurări, asta se vede cu ochiul liber. Dacă n-ai acoperire pentru riscurile la care te expui și ele se manifestă, pierderea este cu mult mai mare decât costul inițial al poliței.
    Turneul de tenis de la Wimbledon este exemplul pozitiv perfect. În 2003, după pandemia de SARS, au incheiat o poliță de asigurare pentru astfel de crize, care afectează desfășurarea competiției. Prima anuală – aproximativ 1.5 milioane de lire. 17 ani și peste 25 de milioane de lire mai târziu, s-a dovedit a fi o investiție extrem de inteligentă și de profitabilă. Wimbledon va primi în jur de 114 milioane de lire de la compania de asigurări.
  3. Nu-ți asuma riscuri inutile. Dacă trebuie, totuși, te expui, e mai sigur o faci cu acoperire.
    În cazul COVID-19, ne referim la măști și mănuși de protecție. La nivel de organizații, vorbim de asigurări.
    Contextul actual, care afectează acum activitatea multor compaii, generează și o schimbare de paradigme, pe care o vom observa cu adevărat atunci când ieșim din criză. În primul rând, multe organizații vor înceta mai privească asigurările de sănătate pe un beneficiu, adică ceva ce oferă angajaților ca parte a unui program de retenție sau engagement, ci ca pe o necesitate, ca pe o soluție la provocări și riscuri concrete pentru business. – Adrian Low-Vesa, Director Health & Benefits Aon România
    Există soluții clasice de asigurare de viață și de sănătate. Apoi avem variante cu acoperire în caz de infectare cu coronavirus. Global, la nivelul Aon, a fost dezvoltat chiar un produs nou dedicat COVID-19, care oferă indemnizații pe zi de spitalizare și o sumă brută la externarea din spital.
  4. Nu există măști de protecție pentru știri false. E mai sigur cerem sfaturi de la experți.
    Pentru multe companii, panica generată de COVID-19 s-a transformat într-un prilej de revizuire detaliată a planurilor de beneficii medicale oferite angajaților. Aon oferă în această perioadă consultanță si auditare de planuri medicale și apoi asistență în optimizarea lor.
  5. Speranțele și rugăciunile nu sunt echipamente de protecție.

Oricât am miza pe gândire pozitivă, izolarea ne impactează emotional pe toți. Pentru asta există programele de asistență destinate angajaților (EAP), telemedicina sau strategiile de wellness. Lansăm și un survey de wellbeing, care ia pulsul angajaților înainte ca ei să se întoarcă, fizic, la serviciu.Dacă vreți să vorbiți cu unul dintre consultanții Aon despre asigurări, planuri de beneficii sau wellness, puteți să ne scrieți un mesaj la office@aon.ro.

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Ce pot învăța angajatorii despre asigurări în pandemie - o perspectivă Aon România).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine: