Special
Conferinţa Asigurătorilor din România 20 de ani de UNSAR
Vineri, 04 Iulie 2014

Pe 20 iunie 2014, UNSAR – Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România a celebrat 20 de ani de la înfiinţare. Momentul a fost marcat în cadrul celei de a treia ediţii a Conferinţei Asigurătorilor din România, eveniment ale cărui teme de dezbatere au vizat recâştigarea încrederii consumatorilor, noile reglementări europene şi tendinţe legislative în domeniu, precum şi soluţii pentru o creştere sănătoasă şi profitabilă a industriei.

Lucrările celei de a treia ediţii a Conferinţei Asigurătorilor din România au fost deschise  de Remi VRIGNAUD, Preşedintele UNSAR şi de către Mişu NEGRIŢOIU, Preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară.
A fi axat mai mult pe profitabilitate, din punctul meu de vedere, este o necesitate absolută de a da încredere în sistemul de asigurări. Pentru mine, o companie care administrează banii clienţilor în mod ferm, corect şi profitabil, reprezintă baza pe care putem supravieţui. Desigur, în colaborare cu o autoritate de supraveghere care trebuie să susţină acest punct de vedere. Nu trebuie să ne fie jenă să facem profit. Aceasta este baza pentru succes şi pentru a asigura clienţilor o calitate stabilă şi constantă. Cred că acesta e cel mai important lucru după opt ani de pierderi. Ne trebuie stabilitate, echilibru financiar şi profitabilitate, a punctat Preşedintele UNSAR.
În ultimii 20 de ani, companiile de asigurări au contribuit la construcţia acestei pieţe. Dacă ne uităm la ce era atunci în piaţa asigurărilor, comparativ cu perioada actuală, este o foarte mare diferenţă, o evoluţie extraordinară din care reiese maturitatea pieţei, în termeni comparativi istorici, a declarat Preşedintele ASF.

Ce facem în continuare?

În cadrul sesiunii interactive, alături de Remi VRIGNAUD, au participat la discuţii Marius POPESCU – Vicepreşedinte, UNSAR, William VIDONJA – Head of Single Market & Social Affairs, Insurance Europe, Angela MANOLACHE – Director, Advisory, KPMG România, Viorel VASILE – CEO, SAFETY Broker, Cristian FUGACIU – CEO, MARSH România, Sorin MIERLEA – Preşedinte, ANPCPPSR – “o9atitudine!”.
Marius POPESCU şi-a exprimat opinia că se poate recâştiga încrederea în piaţa asigurărilor. Este mai uşor să obţii încredere decât profit. Sunt necesare investiţiile în educaţie, încredere şi imagine. Această atitudine pro consumator ar trebui să crească ponderea industriei de asigurări în PIB, ceea ce va duce până la urmă la profitabilitate.
Profitabilitatea, dar şi efectele celor opt ani de pierderi care au marcat piaţa românească de asigurări au reprezentat subiecte analizate de participanții la dezbatere. De asemenea, Sorin MIERLEA a subliniat şi o lipsă de viziune pe termen mediu şi lung a companiilor de asigurări, punctând importanţa de a avea un public informat şi educat în materie de produse financiare. Discuţii au fost purtate şi pe tema reglementărilor pieţei de asigurări la nivel european, precum şi în legătură cu adaptarea business-ului de asigurări la condiţiile de risc în care această piaţă funcţionează.

UNSAR – O istorie de 20 de ani

Conferinţa Asigurătorilor din România a fost precedată, în acest an, de un eveniment dedicat celebrării a 20 de ani de la înfiinţarea UNSAR.  Organizat pe 19 iunie la Restaurantul Modigliani,  din cadrul Hotelului Intercontinental, evenimentul a reunit reprezentanţii asociaţiei şi partenerii care au susţinut activitatea UNSAR de-a lungul timpului.
Putem spune că istoria UNSAR se suprapune peste cea mai importantă parte a istoriei pieţei româneşti de asigurări. Schimbări legislative, fuziuni, criza financiară şi multe alte episoade care au marcat cursul industriei româneşti de profil au reprezentat puncte de cotitură importante şi pentru activitatea asociaţiei. Am reuşit să le depăşim însă pe rând pe toate şi acum privim cu încredere spre viitor. Faptul că UNSAR a ajuns să aniverseze 20 de ani de activitate este un semn clar că rolul şi importanţa sa au crescut în piaţa românească de asigurări, a declarat, cu acest prilej, Remi VRIGNAUD, Preşedintele UNSAR.

Recunoaşterea celor mai importante proiecte ale pieţei din anul 2013

În cadrul celei de a treia ediţii a Conferinţei Asigurătorilor din România, au fost acordate şi premii pentru cel mai bun articol pe teme de asigurări, cele mai bune volume de specialitate publicate, dar şi cele mai bune campanii de educare şi de CSR în domeniul asigurărilor din anul precedent. Câştigătorii anului 2013 au fost:

  • Cel mai bun articol de presă pe teme de asigurări din anul 2013: Clienţii sunt importanţi până când le scoţi banii din buzunar sau ai profit de pe urma lor – Cristian HOSTIUC, Director Editorial, Ziarul Financiar;
  • Cea mai bună carte pe teme de asigurări din anul 2013: „Tratat de Asigurări Comerciale – Economia Asigurărilor, Tehnica Asigurărilor , de Lazăr CISTELECAN, Rodica CISTELECAN, Nicuşor Marcel UDREA, Decebal Manole BOGDAN,  şi Managementul Riscului în Asigurări de Laura Elly NAGHI;
  • Cea mai bună campanie de responsabilitate socială în asigurări din anul 2013: În pas cu Paul – ING Asigurări de Viaţă;
  • Cea mai bună campanie de educaţie din asigurări din anul 2013: Luna asigurărilor de locuinţe – APPA – Asociaţia Pentru Promovarea Asigurărilor.

 

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Conferinţa Asigurătorilor din România 20 de ani de UNSAR).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Bunurile sau viata? Ce isi asigura romanii?

Paul SWOBODA - Presedinte al Directoratului GRAWE Romania

Adina MANDOIU - Director de Marketing, PR si Comunicare, GRAWE Romania

Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari & Pensii


TOP Stiri 1asig

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!