Special
Consiliul ASF la startul supravegherii integrate
Autor:Andreea IONETE
Luni, 15 Aprilie 2013
Dan Radu RUŞANU, Preşedinte
Daniel TUDOR, Vicepresedinte Asigurari
Daniel DĂIANU, Prim Vicepreşedinte
Ion GIURESCU, Vicepreşedinte Pensii Private

“Obiectivul, ceea ce ne dorim cu toţi, este ca piaţa non-bancara din România să fie compatibilă cu cele similare din Uniunea Europeană”, a declarat Dan Radu RUŞANU la finalul audierilor din Comisii, estimând că valoarea industriilor pe care le va supraveghea noua autoritate este de 10-15 mld. EUR.
Dintr-un total de 587 de senatori şi deputaţi, 337 au fost prezenţi în plen, iar din cele 324 voturi exprimate, Dan Radu RUŞANU a obţinut 323, Daniel DAIANU - 323, Mircea URSACHE - 322, Daniel TUDOR - 323 şi Ion GIURESCU - 323.

Parlamentul a validat pe 24 aprilie 2013, în şedinţa comună a celor două Camere, conducerea ASF - Autoritatea de Suprave­ghere Financiară. Cei 17 membri votaţi pentru Consiliul ASF, fiecare pentru un mandat de cinci ani, sunt după cum urmează:

Dan Radu RUŞANU

Preşedinte

Studii şi specializări

  • Absolvent al ASE- Facultatea de Finanţe - Contabilitate (1975);
  • Doctor în Economie (2004)


Activitate profesională:

  • Preşedinte al Comisiei de Buget-Finante din Camera Deputaţilor (2012-2013)
  • Deputat (2000-2008), Preşedinte al Comisiei de Politică Economică, Vicepreşedinte al Camerei Deputaţilor
  • Senator (2008-2012), Vicepreşedinte al Senatului
  • Secretar de Stat în Ministerul de Finanţe (1996-1998)
  • Preşedinte EXIMBANK (1999-2000)


Daniel DĂIANU

Prim Vicepreşedinte

Studii şi specializări

  • Academia de Studii Economice, Bucureşti – 1975
  • Doctor în Economie -1978
  • Studii postdoctorale la Harvard University - Russian Research Center (1990-1991) şi Harvard Business School (1994)
  • Membru corespondent al Academiei Române
  • Membru al American Economic Association
  • Membru în Societatea Academică Română


Activitate profesională:

  • Consilier pe probleme economice al Premierului Victor PONTA
  • Profesor universitar - Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative, Bucureşti
  • Cercetător invitat la Russian Research Center (Harvard University), Woodrow Wilson Center (Washington, D.C.), NATO Defense College (Roma), Fondul Monetar Internaţional (FMI)
  • Preşedinte al Consiliului de Supraveghere al BCR (2005-2007)
  • Profesor la Academia de Studii Economice (ASE) - Bucureşti (1999-2004)
  • Ministru de Finanţe - 1997 - 1998
  • Economist-sef al Băncii Naţionale a României (1992-1997)


Daniel TUDOR

Vicepresedinte – asigurari

Studii şi specializări

  • Absolvent al Facultăţii de Management şi Inginerie Economică din cadrul Universităţii de Ştiinţe Agronomice şi Medicină Veterinară din Bucureşti
  • Absolvent al Facultăţii de Administrare a Afacerilor, Profilul Finanţe


Experienţă profesională în calitate de:

  • Preşedinte al Consiliului CSA
  • Preşedinte - Director General al ARDAF România
  • Acţionar, Preşedinte - Director General al RAI Asigurări
  • Director Operaţiuni pentru România - EUROP Assistance France
  • Consultant în diverse activităţi din domeniul asigurărilor

 

 Ion GIURESCU

Vicepreşedinte - pensii private

Studii şi specializări

  • Doctor inginer, absolvent al Facultăţii de Căi Ferate, Drumuri, Poduri şi Geodezie


Experienţă profesională în calitate de:

  • Vicepreşedinte, Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private;
  • Deputat, Parlamentul României, membru în Comisia pentru muncă şi protecţie socială;
  • Preşedinte, Casa Naţională de Pensii şi alte Drepturi de Asigurări Sociale;
  • Secretar de stat, Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei;
  • Preşedinte, Consiliul Economic şi Social;
  • Deputat, Parlamentul României, membru în Comisia pentru muncă şi protecţie socială;
  • Subsecretar de stat, Guvernul României;
  • Inginer principal, Ministerul Agriculturii
  • Inginer, Ministerul Transporturilor şi Telecomunicaţiilor


Mircea URSACHE

Vicepreşedinte - piaţa de capital

Studii şi specializări

  • Absolvent al Universităţii Tehnice Bucureşti
  • Studii Postuniversitare: Colegiul Naţional de Apărare


Experienţă profesională în calitate de:

  • 2009 - Preşedinte al AVAS - Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului şi Preşedinte al Consiliului de Supraveghere a Fondului Proprietatea
  • 2002-2012 - Preşedinte - Director General al WORLD Trade Center
  • 1998-1999 - Membru în Consilii de Administraţie la ASTRA şi OMNIASIG


Membri



Dorina MIHĂILESCU


Studii şi specializări

  •  1984 ASE Facultatea de Comerţ
  • 1995 Colegiul Naţional de Apărare
  • 1996 SNSPA Facultatea de Ştiinţe Politice


Activitate profesională:

  • 2007 Membru al CNVM, numită de către Parlament
  • 2005 Vicepreşedinte al CNVM, numită pe un mandat de 5 ani din partea PSD
  • 2004-2008 Deputat de Prahova, membră în Comisia pentru buget, finanțe şi bănci
  • 2001-2004 Secretar de stat la Departamentului pentru Analiza Instituționala şi Socială - DAIS - Cancelaria Primului ministru
  • 1998 Consilier cabinet vicepreşedinte Camera Deputaţilor
  • 1993-1996 Expert Guvernul României, DIE, SGG
  • 1990-1992 Deputat;
  • 1990 Preşedinţia României - Director cabinet
  • 1984-1990 ICSM Huedin - jud. Cluj, Economist

 


 Gheorghe MARCU

Studii şi specializări:

  • 1979-1984 Institutul Politehnic "Traian Vuia" Timişoara, Facultatea de Mecanică
  • 1985-1990 Universitatea "Al.I. Cuza" Iaşi, Facultatea de Ştiinţe Economice
  • 1988-1989 Universitatea "Al. I. Cuza" Iaşi, cursuri postuniversitare
  • 1993 Cursuri evaluator - atestat ANEVAR
  • 1995 Cursuri Marketing - Austria
  • 1996 Cursuri Management - Franţa
  • 2006 Cursuri consultant investiţii - atestat CNVM
  • 2006 Curs avansaţi - Strategii de Tranzacţionare pe Pieţele Derivate
  • 2007 Cursuri de Formare a Experţilor şi Consultanţilor în Managementul Proiectelor cu F.E. - atestat M.E.C
  • Membru ANEVAR


Experienţă profesională în calitate de:

  • 1984-1989 Inginer Întreprinderea Electrocontact Botoşani - Secţia Cercetare-Proiectare
  • 1990 - 1992 Deputat de Botoşani
  • 1992-2000 Director SIF Moldova - Filiala Botoşani
  • 2000-2004 Deputat din partea PSD
  • 2004-2007 Şef Reprezentanţă Botoşani - SIF Moldova
  • 2005 - prezent Prim-Vicepresedinte Organizaţia Judeţeană PSD Botoşani
  • 2007- prezent Director SC Nord GLG SRL Botoşani
  • 2008 - 2012 - Senator de Botoşani, din partea Alianţei PSD+PC

 


 Alexe GAVRILA

Studii şi specializări:

  • Absolvent al Facultăţii de Metalurgie, Institutul Politehnic Bucureşti
  • 1994 Cursuri de perfecţionare a managerilor
  • 2004 - 2005 Academia Diplomatică a MAE, cursuri postuniversitare de relaţii internaţionale
  • 2005-2006 Academia de Poliţie "Al. Ioan Cuza", Bucureşti, curs postuniversitar dreptul muncii
  • 2006 Colegiul Naţional de Apărare


Experienţă profesională în calitate de:

  • 1987-1995 Manager în cadrul "Întreprinderii de Producţie Prestări Servicii Tulcea"
  • 1995-1997 Consilier parlamentar
  • 1998 - 2001 Secretar general al Ministerului Tineretului şi Sportului
  • 2001-2004 - Subsecretar de Stat, Consiliul Concurenţei
  • 2004 Director Relaţii Internaţionale în cadrul Colegiului Naţional al Consilierilor Juridici
  • 2004- 2006 Secretar General la Agenţia Naţională pentru Sport şi reprezentantul Agenţiei în cadrul Consiliului de Administraţie al Loteriei Naţionale
  • 2006 -2011 Vicepreşedinte al Consiliului Concurenţei
  • 2011 - prezent Vicepreşedinte al Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare

 


Gheorghe ALBU


Studii şi specializări:

  • 1982 - A.S.E. Bucureşti, Facultatea de Comerţ
  • Doctor în economie, specializarea "Comerţ şi servicii"


Experienţă profesională în calitate de:

  • 1982 - 1990 Economist ICS FIENI, jud. Dâmboviţa
  • 1990 - 1992 Deputat;
  • 1992 Secretar de stat, şef al Departamentului de Comerţ şi Turism;
  • 1992 - 1996 Consilier parlamentar;
  • 1996 - 2000 Deputat;
  • 2000 - 2004 Deputat;
  • 2004 - 2008 Deputat;
  • 2008-2012 Deputat
  • Lector universitar, ASE Bucureşti
  • Membru fondator al Partidului Democrat

Funcţii: Vicepreşedinte, Secretar, Trezorier, Preşedinte al Comisiei Naţionale de Revizie şi Control a PD-L.



Lorand KRALIK

Studii şi specializări:

  • 1989 Universitatea Babes-Bolyai din Cluj, Facultatea de biologie, geografie şi geologie, secţia inginerie geologică şi geofizică
  • 1991 Colegiul Vitez Janos din Esztergom, Facultatea de jurnalism
  • 1993 Universitatea de Ştiinţe Agricole, Debrecen, Facultatea de comerţ exterior


Experienţă profesională în calitate de:

  • 1989 - 1991 Schela de Petrol şi Gaze Marghita Inginer geolog
  • 1991 - 1993 Editura Bihari Naplo SA Reporter /Redactor/ Publicist comentator
  • 1993 - 1996 Editura Bihari Naplo SA Director economic
  • 1996 - 2001 Editura Bihari Naplo SA Director general, Preşedinte CA
  • 2001 - 2003 Editura Bihari Naplo SA Redactor
  • 2005 - 2005 Pro Capital SRL Director Adjunct
  • 2003 - 2005 Editura Scripta SA Redactor
  • 2005 - 2007 Pangea Communication SRL Director
  • 2007 - 2010 Consilier, Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare
  • 2010 - prezent Comisar, Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare

 


 Marian MÎRZAC

Studii şi specializări:

  • Absolvent a două programe de masterat la Universite d'Auvergne, Clermont-Ferrand, Franţa - Ştiinţe economice cu specializările Analiză economică şi Politică şi Analiză financiară


Experienţă profesională în calitate de:

  • Director General, CARPATICA Asig
  • Director Financiar, ADREM Invest
  • Director General, NOVA Trade
  • Director al Direcţiei de Antifraudă Fiscală din cadrul ANAF - Agenţia Naţională de Administrare Fiscală.
  • Consilier - Director General şi de Director Economic, ASTRA Asigurări
  • Şef Serviciu Trezorerie, CREDIT Bank

 


Marian SARBU


Experienţă profesională în calitate de:

  • Preşedinte, CSSPP - Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private
  • Deputat, Preşedinte Comisia de Validare, Vicepreşedinte Comisia pentru muncă şi protecţie socială
  • Deputat, Ministru Delegat pentru Relaţia cu Partenerii Sociali
  • Deputat, Ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale
  • Deputat, Vicepreşedinte Comisia pentru muncă şi protecţie Socială
  • Secretar de stat ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale
  • Vicepreşedinte CNSLR Frăţia
  • Preşedinte Federaţia Sindicatelor Libere din Industria Lemnului

 


Corneliu MOLDOVEANU

Studii şi specializări:

  • Absolvent al Conservatoire Naţional des Arts et Metiers
  • Absolvent al Academia de Studii Economice din Bucureşti


Experienţă profesională în calitate de:

  • Membru în Colegiul Mediatorilor
  • Membru în Consiliul CSA - Comisia de Supraveghere a Asigurărilor
  • Şef al departamentului de Analiză Financiară, Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor
  • Analist Financiar, EUROMBANK
  • Analist Financiar, Grupul Financiar GELSOR

 


Tudor BALTA

Studii şi specializări:

  • Absolvent al Facultăţii de Economia Industriei - ASE Bucureşti
  • Curs postuniversitar la Institutul Central de Pregătire a Cadrelor de Economie şi Administraţia de Stat


Experienţă profesională în calitate de:

  • Vicepreşedinte al Consiliului CSA
  • Director Financiar la Administraţia Port Constanţa
  • Director General al DGFP judeţului Constanţa
  • Director General Adjunct al Centralei ONT "Litoral"
  • Director la IHR Mamaia
  • Director Adjunct Comercial la ITHR Eforie Nord
  • Experienţă legislativă şi administrativă în calitate de deputat, membru al Comisiei pentru buget, finanţe şi bănci şi ca Primar al municipiului Constanţa
  • Membru al Camerei Auditorilor Financiari din România

 


Doru Claudian FRUNZULICA

Studii şi specializări:

  • Absolvent al Facultăţii de electrotehnică şi comunicaţii
  • Doctor în economie


Experienţă profesională în calitate de:

  • Membru al Consiliului CSA
  • Membru al Consiliului Economic şi Social al României, pe partea patronală
  • Deputat din partea UNPR
  • Membru în Consiliul CSSPP
  • Secretar de stat în Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei

 


 Cornel COCA-CONSTANTINESCU


Studii şi specializări:

  • Absolvent al Facultăţii de finanţe, Bănci şi burse de valori din Bucureşti
  • Doctor în ştiinţe economice
  • Absolvent al mai multor cursuri postuniversitare în domeniul financiar bancar şi membru al Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România


Experienţă profesională în calitate de:

  • Vicepreşedinte al Consiliului CSA
  • Director General al MKB Romexterra Leasing din 2007
  • Preşedinte al Asociaţiei Societăţilor de Leasing din România (ASLR)
  • Administratorul brokerului de asigurări al grupului ROMEXTERRA din 2008 şi Membru în CA al MKB Romexterra Bank

 


Nina PUIU


Studii şi specializări:

  • Absolvent ASE - Academia de Studii Economice - Facultatea de Finanţe, Bănci, Contabilitate - 1997
  • Certificare ACCA - 2001


Experienţă profesională în calitate de:

  • Director General Adjunct al RAIFFEISEN Leasing
  • Contabil STRABAG Bucureşti
  • Auditor SARA MERKUR

 

Ce aşteptări au pieţele financiare de la noua autoritate?
Autoritatea de Supraveghere Financiară se înfiinţează, în baza Legii pentru aprobarea OuG nr. 93/2012, ca autoritate administrativă autonomă, de specialitate, cu personalitate juridică, independentă, autofinanţată. Aceasta îşi va exercita atribuţiile prin preluarea tuturor funcţiilor şi atribuţiilor Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare (CNVM), Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA) şi Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP), autorităţi care se vor desfiinţa.
În ceea ce priveşte aşteptările pieţelor supravegheate din partea nou înfiinţatei ASF, vorbim de obiectivele strategice, aşa cum se văd ele prin prisma experienţelor trecute ale pieţelor în discuţie.
Probabil că, în domeniul asigu­rărilor, obiectivul central ar trebui să fie restaurarea încrederii consumatorilor în piaţa asigurărilor, iar în acest sens aşteptările se îndreaptă în principal către acţiuni concrete şi coerente, care să elimine o serie de practici discutabile întâlnite în piaţă, şi către o mai mare transparenţă privind activitatea autorităţii, în sine.
O scurtă privire retrospectivă asupra experienţelor acumulate în ultimii ani în piaţa asigurărilor pune în evidenţă câteva direcţii de acţiune prioritare:

  •  În piaţă de asigurări auto operatorii aşteaptă o ati­tu­­dine mai fermă a autorităţii faţă de companiile care, de-a lungul anilor, au generat cele mai multe probleme în domeniu, trans­fe­rând într-o anumită măsură nemulţu­mi­rile clienţilor proprii într-un deficit de imagine care afectează întreaga piaţă;
  • Punerea în practică a unei soluţii coerente şi stabile în ceea ce priveşte asigurarea pentru riscuri catastrofale a locuinţelor;
  •  O analiză mai atentă şi detaliată a politicilor de reasigurare;
  • O atitudine preventivă vizând subiectul vânzărilor de asigurări on-line, domeniu încă puţin luat în discuţie pe plan naţional;
  • O atitudine mai transparentă în legătură cu propria activitate, o comunicare mai bună cu piaţa, acţiuni mai susţinute în domeniul educării financiare a publicului.

Pe segmentul pensiilor private, cuvântul de ordine s-ar îndrepta mai degrabă către creşterea şi consolidarea segmentului facultativ al economisirii pentru pensie, un domeniu care este departe de a-şi fi atins potenţialul şi a cărui subdezvoltare îşi va face simţite efectele negative în plan social. Un plan concret, convingător şi adaptat condiţiilor actuale ale României nu poate rezulta decât în urma unei colaborări deschise şi susţinute cu piaţa de specialitate. De aici, un posibil punct secund pe agenda priorităţilor ar fi îmbunătăţirea comunicării cu operatorii din piaţă... un obiectiv deloc prea îndepărtat pentru o autoritate care a dovedit şi în trecut, în repetate rânduri, că poate face acest lucru.
De altfel, asociaţiile profesionale din industriile de fonduri de investiţii (AAF), fonduri de pensii private (APAPR) şi asigurări (UNSAR) au trimis Parlamentului o scrisoare comună privind înfiinţarea ASF. În scrisoare, acestea îşi exprimă disponibilitatea pentru dialog instituţional cu ASF, precum şi speranţa că noua autoritate va reprezenta o construcţie instituţională puternică, suplă şi eficientă, în acord cu tendinţele europene de creştere a gradului de integrare în supravegherea pieţelor financiare.
În acest context, AAF, APAPR şi UNSAR au supus atenţiei viitoarei Autorităţi, dar şi factorilor responsabili pentru bună funcţionare a acesteia, următoarele principii generale, în acord cu misiunea noii instituţii:

1. Dezbatere şi transparentă decizională;
2. Eficienţă în costuri şi decizie;
3. Experienţă şi pregătire profesională;
4. Armonizarea inter-disciplinara a reglementărilor.

 

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Consiliul ASF la startul supravegherii integrate).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Bunurile sau viata? Ce isi asigura romanii?

Paul SWOBODA - Presedinte al Directoratului GRAWE Romania

Adina MANDOIU - Director de Marketing, PR si Comunicare, GRAWE Romania

Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari & Pensii

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!