Opinii
Criza, problemă sau oportunitate? scuze vs. leadership
Autor:Daniel SĂVESCU Trainer Certificat John Maxwell TEAM
Luni, 03 Februarie 2014
Daniel SĂVESCU Trainer Certificat John Maxwell TEAM

În timp ce noi creșteam cu „Cățeluș cu părul creț”, care „fură, dar se jură că nu fură” și cu „Miorița”, unde baciul muntean se resemnează și se confesează mioarei când află că ceilalți baci vor să îl omoare, copiii chinezi și japonezi învățau să scrie cuvântul „Criză” format din două ideograme: prima care înseamnă problemă și cea de a doua care înseamnă. . .  OPORTUNITATE.
Din această cauză Soluția Japoniei de ieșire din criză ce a urmat celui de-al doilea război mondial a fost competiția pentru Calitate și nu pentru Cel Mai Mic Preț.
Paradoxal,  unul din cei doi actori principali în procesul transformațional către calitate al Japoniei a fost un român. Profesorul Joseph M. DURAN.
Cu toate că,  evident, soluția Japoniei a fost cea corectă, perseverăm în criza actuală în a ne întrece în „a da cu prețurile de pământ” atât în industria asigurărilor,  cât și în alte industrii.
Și o facem cu o energie și un entuziasm duse la extrem.
Și continuăm să nu ținem cont de recomandarea unuia din cei mai inteligenți oameni ai tuturor timpurilor, de a căuta soluții.
Puțin ne pasă de concepte ca: formarea de lideri, promovarea competenței, motivare, inovație, spirit de echipă, crearea unui mediu de învățare și dezvoltare în organizație, fructificarea bunelor practici, comunicarea eficientă, schimbul liber de idei și informații și altele asemenea.

Cine atribuie crizei eșecul, își amenință propriul talent și respectă mai mult problemele decât soluțiile.

Albert EINSTEIN


Pentru că,  nu-i așa?  „MERGE ȘI AŞA!” Este unul din sloganurile noastre favorite.
Dar se pare că „NU MAI MERGE ȘI AŞA!”
Ce putem face?
Putem continua să facem la fel și să obținem tot la fel,
SAU:
Putem începe să schimbăm ceea ce trebuie schimbat, să facem lucrurile care trebuie făcute în mod simplu și corect și să schimbăm rezultatele în favoarea noastră.
Primul pas este să creăm Liderii de care avem nevoie, fie prin transformarea managerilor în lideri, fie prin formarea unor lideri noi.
Pentru că managerii conduc procesele, liderii sunt aceia care conduc oamenii.
Cea mai valoroasă resursă căreia îi poți ridica potențialul semnificativ, cu o investiție minimă, este resursa umană.
Singurul element care poate îmbunătăți semnificativ rezultatele fără a schimba nimic altceva din mediul înconjurător este PERSPECTIVA oamenilor. 
Acest lucru poate fi făcut numai de Lideri. Pentru că ei creează viziuni, inspiră oamenii și îi conduc către succes.
Trebuie formată o nouă generație de lideri, pentru că astăzi cheia leadership-ului nu mai este autoritatea, ci influența.
Liderii nu se formează într-o zi, ci zi de zi, într-un proces continuu.
De aceea,  trebuie trecut cât mai repede la acțiune pentru a crea o echipă de lideri capabilă să influențeze oamenii,  să caute oportunitățile mai degrabă decât problemele, să abordeze provocările în căutarea de soluții și să obțină rezultate profitabile indiferent de circumstanțe.

Un lider cunoaște drumul, merge pe el și îi conduce și pe alții către succes.

John C. MAXWELL

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Criza, problemă sau oportunitate? scuze vs. leadership).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Bunurile sau viata? Ce isi asigura romanii?

Paul SWOBODA - Presedinte al Directoratului GRAWE Romania

Adina MANDOIU - Director de Marketing, PR si Comunicare, GRAWE Romania

Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari & Pensii

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!