Media & Marketing
Cu gândul la vară și la … vacanțe asigurate
Autor:Oana RADU
Marti, 01 Septembrie 2015

Finalul verii și al sezonului de concedii constituie un moment bun pentru o analiză a segmentului asigurărilor medicale de călătorie. Mulți estimau că situația dificilă prin care trece Grecia va influența topul destinațiilor preferate de români în această vară și îi va face să se raporteze altfel la ideea de asigurare. Care dintre aceste estimări au devenit însă realitate?

Dacă pentru mulți dintre noi vara este sezonul în care agitația la birou se mai domolește și ne gândim mai mult la vacanță, iată că sunt departamente în cadrul companiilor de asigurări pentru care acest anotimp este una dintre perioadele cele mai agitate. Eforturile departamentelor de marketing și ale celor de subscrieri pe segmentul travel sunt concentrate în sezonul în care românii călătoresc cel mai mult în străinătate.

Vara acestui an nu a făcut excepție și  companiile au căutat să își crească portofoliul de clienți pe acest tip de asigurări prin diverse campanii – fie de reduceri, fie de extindere a acoperirilor polițelor.

GENERALI România, spre exemplu, a reactivat campania sa anuală valabilă între 1 iunie și 30 septembrie prin care, la orice produs travel, clienții primesc gratuit riscuri adiționale, cum sunt asistența rutieră și asigurarea bagajelor.

Alte companii au mizat pe reduceri de sezon, Gothaer Asigurări  easigurări, oferind 30% discount pentru produsul său cel mai solicitat – Go TRAVEL. Reprezentanții companiei au menționat că intenționează să mențină ceastă ofertă cel puțin pe durata sezonului estival.

Și-au anulat românii vacanțele în Grecia?

Un element nou în calculele rezultatelor acestui sezon l-a reprezentat situația Greciei, una dintre destinațiile pentru care românii optează de regulă în vacanța de vară. Dată fiind criza economică din această țară, ulți au preconizat un număr mare de români care vor renunța la vacanțele pe tărâmuri elene și se vor reorienta spre alte destinații.

Însă Cristina TĂNASE, Șef Serviciu Asigurări Persoane și Travel în cadrul Gothaer Asigurări Reasigurări, ne-a declarat: Situația din Grecia nu a influențat nici numărul vacanțelor petrecute în această țară, nici numărul anulărilor de pachete turistice. Nevoia de protecție prin asigurare este similară cu cea din anii trecuți și nu am avut solicitări pentru acoperiri speciale. Am sesizat însă o creștere a numărului de clienți care contractează Asigurarea Storno, complementară poliței travel, vândută de noi preponderent prin agenții de turism. Situația este similar prezentată și de către reprezentanții GENERALI România.

Grecia a rămas una dintre destinațiile preferate de turiștii români, iar cererile de polițe de călătorie pentru această destinație au rămas la același nivel comparativ cu anul trecut, declară Iuliana HAMPU, Șef serviciu Asigurări Travel. În ceea ce privește includerea componentei Storno în polița de asigurare, aceasta completează: La GENERALI, asigurările complexe de călătorie în străintate (Generali Turist Plus) au deja inclus riscul de Storno, solicitat de majoroitatea clienților la  achiziționarea pachetelor de vacanță, în perioada de early booking, respectiv ianuarie – aprilie 2015.

Așa se face că Grecia, Turcia și Bulgaria rămân în topul destinațiilor de vacanță de vară pentru români. Spania, Muntenegru, Croația și Italia au urcat și ele în preferințele celor care vor să își petreacă zilele libere pe litoral în alte țări europene. Sezonul acesta, cele mai multe asigurări s-au încheiat pentru destinații din Europa, ne-au precizat reprezentanții GROUPAMA Asigurări.

Cerere există însă în continuare și pentru destinații exotice, cum sunt Mauritius, Maldive, Cap Verde, Thailanda, Sri Lanka, Kenya și nu numai.

Mai multă informare, mai multă vânzare

Un semn bun pentru industria de asigurări din  România este acela că românii nu numai că au început să privească asigurarea de călătorie ca pe un pas firesc în plănuirea unei vacanțe în străinătate, dar sunt chiar mai bine informați și știu ce anume să ceară agentului sau brokerului. Clauzele suplimentare sunt din ce în ce mai solicitate, ceea ce reflectă înainte de toate o mai bună înțelegere a produselor – semn clar că toate campaniile de informare și promovare în domeniu au rezultate vizibile.

Clienții care solicită asigurări de călătorie sunt mai atenți la serviciile pe care le achiziționează, se informează mai mult asupra acoperirilor și a modalității de rambursare. În ultima perioadă, clienții noștri au solicitat mai multe asigurări ce acoperă riscuri specifice practicării anumitor sporturi cum ar fi alpinism, escaladări montane sau călătoriile cu yachturi. De asemenea, am observat o creștere a numărului de solicitări pentru asigurarea unor călătorii în destinații exotice, au declarat reprezentanții GROUPAMA Asigurări.

Românii sunt într-adevăr mai atenți la ce cumpără și vor cât mai multe acoperiri. Fac și comparații cu produse de asigurare din Vest și sunt mai deschiși să achiziționeze online polițe de asigurare. În general, turiștii sunt atenți să fie protejați dacă practică sporturi, se preocupă să aibă protecție și în caz de anulare a călătoriei (Storno), în caz de pierdere/furt/distrugere a documentelor personale sau a bagajelor, întoarcere în avans din călătorie/întreruperea călătoriei, adaugă și Cristina TĂNASE.

Și din pespectiva GENERALI tendința pare a fi aceeași - mai mare atenție la acoperiri și solicitări în creștere pentru asigurarea riscurilor suplimentare.

Am primit din ce în ce mai multe solicitări pentru produsul Xtreme, care acoperă evenimentele întâmplate în timpul practicării unei activități cu un grad mai mare de dificultate, mai ales acum, în perioada verii, sporturi nautice, aero, terestre, precum: alpinism, scuba diving, ciclism, raliuri, surfing, parașutism, rafting etc., declară Iuliana HAMPU.

Chiar dacă nu avem la această dată cifre oficiale care să arate cum a fost vara lui 2015 pentru asigurările de călătorie, faptul că mai multe voci din piață remarcă o creștere a gradului de informare al clienților pe acest segment nu poate fi decât un semn foarte bun. Un client informat știe întotdeauna care este nevoia sa de protecție și, cu sprijinul unui consultant profesionist, va achiziționa exact produsul care i se potrivește.

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Cu gândul la vară și la … vacanțe asigurate).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Cum arată perspectivele financiare pentru viitorii pensionari?

Alexandru CIUNCAN - Secretar General, APPA -Asociația Pentru Promovarea Asigurarilor
Ciprian LADUNCA - CFO, METROPOLITAN Life 
Sergiu Costache - Revista PRIMM Asigurari & Pensii


TOP Stiri 1asig

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!