Interviu
Cum comunicăm în caz de dezastru natural?
Autor:Oana RADU
Vineri, 01 Noiembrie 2013
Cristian FOTA, Manager Departament Vânzări şi Marketing

Centrul de Comunicaţii prin Satelit Cheia a avut un rol foarte important în perioada în care s-au produs evenimentele legate de cutremurul din 4 martie 1977. Despre  principalele beneficii pe care le aduce utilizarea serviciilor RADIOCOM în condițiile actuale ne vorbește Cristian FOTA, Manager Departament Vânzări şi Marketing al companiei.

PRIMM: Care sunt serviciile pe care le oferă RADIOCOM în ansamblul pieței românești de telecomunicaţii?
Cristian FOTA: RADIOCOM este unul dintre principalii furnizori de reţele şi servicii de comunicaţii electronice din România şi, în acelaşi timp, lider de piaţă în domeniul broadcasting-ului.
Dispunem de o gamă largă de rețele de comunicații: reţea de transport date prin fibră optică, reţea de transport radio relee, reţea de acces WiMAX, reţea de acces LMDS și 7 staţii de sol proprii, în benzile C şi Ku, amplasate în cadrul Centrului de Comunicaţii prin Satelit - Cheia.
Portofoliul de clienţi RADIOCOM include, în prezent, aproape toţi operatorii de telecomunicaţii din România, dar şi utilizatorii finali de servicii de comunicaţii din domenii importante, precum bănci, instituţii financiare, companii multinaţionale etc.

Inaugurat în octombrie 1976, Centrul de Comunicaţii prin Satelit Cheia  a avut un rol foarte important la cutremurul din 1977 asigurând comunicarea în afara ţării.

PRIMM: În cazul producerii unui dezastru,  care ar fi avantajele pe care le pot oferi serviciile furnizate de RADIOCOM?
C.F.: În cazul unor posibile dezastre naturale (cutremure, inundaţii etc.), care blochează, în general, conexiunile de comunicaţii clasice, RADIOCOM oferă posibilităţi de conectare prin satelit, fără nicio restricţie legată de amplasarea geografică, având disponibilă o gamă variată de echipamente şi servicii fiabile.
Centrul de Comunicaţii prin Satelit Cheia reprezintă cel mai mare teleport din Europa Centrală şi de Sud-Est,  fiind principala poartă pentru comunicaţiile de voce, date, internet, audio şi video ale României pe deasupra Oceanului Atlantic şi a Oceanului Indian.
Stația de Sol Cheia asigură un grad sporit de securitate în comunicare prin eliminarea verigilor de comunicaţii intermediare,  cu atât mai mult cu cât avem avantajul de a fi ampasată într-o locație cu risc minim de cutremur.
PRIMM: Dispuneţi şi de un centru de siguranţă a datelor. Ce beneficii oferă utilizarea acestuia? Din ce domenii de activitate sunt clienţii care apelează la serviciile acestui Data Center?
C.F.: RADIOCOM deţine propriul Centru de Siguranţă a Datelor, prin care furnizează companiilor o gamă de servicii care răspund în mod profesionist nevoii de siguranţă, implicit în caz de dezastre. În Centrul de Siguranţă a Datelor nu există riscul întreruperii conectivităţii sau în ceea ce privește alimentarea cu  cu energie electrică. Astfel, este eliminat riscul pierderii datelor.
Centrul de Siguranţă a Datelor rezistă la un cutremur de 8,5 grade Richter. Persoanele juridice care solicită servicii de colocare sunt instituţii financiare, bănci, multinaţionale etc.
Alte beneficii ale companiilor care solicită servicii de colocare sunt minimalizarea costurilor pentru alimentarea de la reţeaua de electricitate, conectivitatea la reţeaua Internet, instalarea şi întreţinerea soluţiei de climatizare şi personalul tehnic angajat pentru menţinerea funcţionalităţii. Și bineînțeles, avantajul privind spațiul de depozitare a echipamentelor.

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Cum comunicăm în caz de dezastru natural?).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Bunurile sau viata? Ce isi asigura romanii?

Paul SWOBODA - Presedinte al Directoratului GRAWE Romania

Adina MANDOIU - Director de Marketing, PR si Comunicare, GRAWE Romania

Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari & Pensii

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!