Asigurări
Cum determini Generația Y să cumpere asigurări de viață?
Autor:Emmanuel DJENGUE LIMRA
Marti, 01 Septembrie 2015

Una dintre problemele cu care se confruntă asigurătorii, atunci când îşi doresc să atragă interesul tinerilor vizavi de asigurările de viaţă, este că, de multe ori, aceştia resping imediat ideea cumpărării unui astfel de produs, uneori supraestimând costul unei astfel de polițe, chiar şi cu peste 200%.

Tinerii din Generația Y (n. red., "millennials") – auzim atât de multe despre ei! Aflăm astfel că sunt nehotărâți, că se limitează la a-şi petrece timpul liber pe reţelele de socializare, în lumina ecranelor portabile. Sunt ei complet deconectați de lumea reală?

Contrar tuturor părerilor, nu sunt. După cum se dovedeşte, aceştia caută sfaturi şi informații despre produsele financiare în aceeaşi măsură în care o fac şi generațiile mai vârstnice, conform celui mai recent studiu coordonat de LIMRA. Însă rămâne o provocare pentru specialişti să îi convingă pe tinerii Generaţiei Y de beneficiile deținerii unor astfel de produse, iar distragerea de la timpul pe care îl dedică conturilor de Twitter şi Instagram este un lucru mult mai uşor de spus decât de făcut.

Una dintre problemele cu care ne confruntăm atunci când ne dorim să atragem interesul tinerilor în această privință este că de multe ori ei resping imediat ideea cumpărării unei asigurări de viață. De fapt, aceştia supraestimează costul unei astfel de polițe. Tinerii din Generaţia Y din Statele Unite, definiți de cei de la Centrul de Cercetare Pew (Pew Research Center) ca fiind născuți după anii ’80, spun că prețul este ridicat, estimându-l ca fiind cu peste 213% mai mare față de prețul actual. În aceste condiții, educarea tinerilor în ceea ce privește polițele de asigurare de viață ar constitui un pas în direcția cea bună.

Potrivit cercetării LIMRA, Generația Y are şi multe alte priorități financiare. Şi, pentru că tinerii petrec atât de mult timp în diferite medii virtuale, ei sunt de părere că diversele cheltuieli asociate serviciului de Internet, TV şi facturilor de telefonie mobilă sunt cele care îi împiedică să cumpere o asigurare de viață sau să achiziționeze mai multe acoperiri la o poliţă de viaţă existentă.

Ce se întamplă însă atunci când vorbim de pensionare? Un demers înțelept din partea profesioniştilor domeniului financiar ar fi să consilieze tânăra generație şi în această privință. Institutul LIMRA de Cercetare a Pensionării Sigure (LIMRA Secure Retirement Institute) a concluzionat că doar 3 din 10 millennials ştiu câți bani ar trebui să pună deoparte pentru anii senectuții.

Membrii Generaţiei Y caută sfaturi şi informații despre produsele financiare în aceeaşi măsură în care o fac şi generațiile mai vârstnice.

Chiar dacă vânzările online au crescut în aproape toate domeniile, serviciile financiare încă nu au „intrat în rând cu lumea”, ceea ce nu înseamnă însă că unii consumatori nu ar dori să cumpere asigurare de viață prin intermediul Internetului, fără să fie consiliat de cineva. În atare condiții,
companiile ar putea pierde din vânzări dacă nu reuşesc să ofere utilizatorilor posibilitatea de a face totul online. Potrivit cercetării LIMRA, este foarte probabil ca tinerii consumatori să folosească această oportunitate, în raport cu celelalte categorii de consumatori. Introducerea recentă a „consilierilor” robotizați reprezintă o oportunitate nouă pentru companii, astfel încât ele pot să ofere acestei generații o consiliere profitabilă și productivă, respectându-i, în același timp, modul specific de gândire. Studiul "Iquatify" arată că „millennials” sunt interesați de folosirea soluțiilor online pentru a-şi planifica viitorul, un procent de 76% declarând că ar lua în considerare utilizarea unei aplicații gratuite sau al unui instrument online pentru a-şi îndeplini scopul.

Doar 3 din 10 "millennials" ştiu câți bani ar trebui să pună deoparte pentru anii pensionării.

Companiile care oferă servicii financiare ar trebui să aibă, de asemenea, în vedere, „modelarea” politicii de marketing pentru a fi mai eficientă în raport cu această generație. Mulți membri ai Generaţiei Y sunt de părere că aceste produse financiare nu li se potrivesc. Programele analitice care folosesc „big data” asigură companiilor posibilitatea de a vedea în detaliu unde ar funcționa cel mai bine politica lor de marketing. În Franța, de exemplu, AXA a lansat Switch by AXA, un website dedicat exclusiv generației tinere, care le oferă produse şi servicii speciale.

Nu mai este nevoie să menționăm că oportunitatea este una extraordinară. Jumătate din populația lumii are până în 30 de ani, iar "millennials" vor moşteni triliarde de dolari în acțiuni investibile în anii ce urmează.

Tinerii din Generaţia Y din Statele Unite supraestimează prețul unei asigurări de viaţă, considerându-l ca fiind cu peste 213% mai mare față de prețul actual.

Dacă companiile care activează în serviciul financiar îşi pot adapta abordarea, tinerii din Generaţia Y vor aprecia valoarea acestor produse, le vor cumpăra şi vor beneficia de o siguranță financiară puternică şi de confort din acest punct de vedere.

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Cum determini Generația Y să cumpere asigurări de viață?).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Bunurile sau viata? Ce isi asigura romanii?

Paul SWOBODA - Presedinte al Directoratului GRAWE Romania

Adina MANDOIU - Director de Marketing, PR si Comunicare, GRAWE Romania

Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari & Pensii


TOP Stiri 1asig

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!