Interviu
Cum prevenim absenteismul la birou?
Autor:Oana RADu
Marti, 15 Ianuarie 2013
Tiberiu MAIER, Vicepreședinte,SIGNAL IDUNA

V-aţi gândit vreodată cât pierde compania la care lucraţi prin concedii medicale? Mult prea frecvent, angajaţii întârzie prezentarea la medic, pentru simptome care pot fi duse pe picioare. Afecţiuni al căror trata­ment este facil în faza acută degenerează în boli cronice, cu un cost uriaş, atât pentru societate, cât şi pentru individ. Prins la mijloc, angajatorul suferă din plin, pentru că dincolo de costul zilelor de concediu medical, pierde producţie nerealizată, volume de vânzări, termene limită neonorate, sau pierde know how, în funcţie de locul de muncă al angajatului.
Tiberiu MAIER, Vicepreşedinte SIGNAL IDUNA, subliniază caracteristicile asigurărilor de sănătate dedicate companiilor şi atrage atenţia asupra beneficiilor acestora în sistemul de organizare al unui mediu de lucru eficient.


PRIMM: Care este imaginea actuală a pieţei muncii din punctul de vedere al unei companii de asigurări care oferă beneficii medicale extrasalariale?

Tiberiu MAIER: Nu este niciun secret că lumea afacerilor este din ce în ce mai competitivă. Mici erori sau neglijenţe, care în trecut puteau trece neobservate, fac astăzi diferenţa între companii de succes şi companii la marginea prăpastiei. Pe măsură ce competiţia devine mai acerbă, accesul şi valorificarea superioară a resurselor devin nu doar diferenţiatori ci adevăraţi predictori de performanţă.

PRIMM: Încep companiile să conştientizeze importanţa investiţiei în calitatea mediului de lucru?
T.M.: Importanţa capitalului uman ca resursă diferenţiatoare începe să crească, iar abilitatea unei companii de a identifica, recruta, mobiliza, motiva, dezvolta şi reţine capitalul uman determină brandul de angajator şi performantă al organizaţiei.

PRIMM: Şi cum intervin practic asigurările de sănătate în profesionalizarea acestor procese caracteristice departamentelor de resurse umane?
T.M.: Cade în sarcina departa­mentelor de resurse umane să reducă pe cât posibil absenteismul, să se asigure că, atunci când sunt bolnavi, angajaţii apelează de îndată la medic, că problemele lor sunt rezolvate cu promptitudine şi profesionalism, dar în egală măsură cu o utilizare eficientă a resurselor financiare întotdeauna limitate ale angajatorului. Consultanţii SIGNAL IDUNA România sunt partenerii profesioniştilor de HR şi lucrează pentru perfecţionarea acelor sisteme de beneficii care reduc costul total al angajatorului şi cresc productivitatea.

Cade în sarcina departamentelor de resurse umane să reducă pe cât posibil absenteismul

PRIMM: Care a fost evoluţia acestui segment de beneficii medicale în ultimii ani? Cum a afectat instabilitatea economică mondială atitudinea angajatorilor faţă de asigurările de sănătate?
T.M.: Angajatorii din România, companii locale şi multinaţionale, au început deja de câţiva ani acordarea de beneficii medicale. La fel ca în alte ţări, criza nu a reprezentat un motiv de reducere a acestor beneficii. Dimpotrivă, penetrarea pe piaţă a beneficiilor medicale a crescut semnificativ în ultimii ani. Odată cu creşterea investiţiilor în sistemul medical privat şi cu apariţia unui număr important de spitale private, nivelul de complexitate al beneficiilor medicale acordate de angajatori a crescut. Specializările diferite şi adesea complementare ale spitalelor private fac ca tot mai mulţi angajatori să opteze azi pentru asigurări de sănătate de grup, care nu limitează accesul la un anumit furnizor de servicii. Prin consecinţă, cota de piaţă a asigurărilor, în comparaţie cu abonamentele oferite de clinici a crescut semnificativ.

PRIMM: Ce oferă asigurările de sănătate în plus faţă de abonamente? Ce ar trebui să ştie oamenii ca să evite confuziile? Dar angajatorii?
T.M.: Secretul îl reprezintă sistemele complexe, care gestionează cazurile medicale cu profesionalism, sunt accesibile 24/7, facilitează accesul la peste 350 de clinici şi pun la dispoziţia beneficiarului (departament de HR) instrumente reale de control a productivităţii. Experienţa gestionării a milioane de poliţe de sănătate în Germania îşi spune cuvântul. Soluţiile de beneficii medicale pe care le gestionează SIGNAL IDUNA îmbină în egală măsură nevoia de complexitate medicală a angajatului pacient cu dorinţa angajatorului de eficienţă economică şi acoperire maximală. În plus, deductibilitatea fiscală până la 250 euro/angajat/an reprezintă o limită suficientă pentru majoritatea beneficiilor medicale acordate astăzi de angajatori. Un alt beneficiu specific doar asigurărilor private de sănătate este scutirea angajatorilor de plata contribuţiilor sociale aferente acestora.

PRIMM: Care este elementul diferenţiator al SIGNAL IDUNA de impunere pe piaţa asigurărilor corporate şi care este strategia de valorificare a acestuia pentru compania pe care o reprezentaţi?

T.M.: Acolo unde situaţia clientului o cere, SIGNAL IDUNA a dezvoltat produse încă şi mai complexe, care pun la dispoziţia angajatorilor acoperiri mai cuprinzătoare de stomatologie, optică medicală, sau acces şi rambursare pentru servicii efectuate în străinătate sau în clinici de stat.
Într-o piaţă efervescentă, în care persistă multe confuzii privind beneficiile medicale oferite prin clinici sau prin asigurări generale, SIGNAL IDUNA îşi asumă rolul specialistului cu peste o sută de ani de experienţă în asiguări de sănătate, forma cea mai dinamică şi cuprinzătoare a acestor beneficii.

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Cum prevenim absenteismul la birou?).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Bunurile sau viata? Ce isi asigura romanii?

Paul SWOBODA - Presedinte al Directoratului GRAWE Romania

Adina MANDOIU - Director de Marketing, PR si Comunicare, GRAWE Romania

Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari & Pensii

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!