Interviu
Cum „se simt” asigurările de sănătate în România?
Autor:Oana RADU
Vineri, 02 Octombrie 2015

Asigurările de sanătate sunt, cel puțin la nivel declarativ, o linie strategică spre care se concentrează resurse importante ale companiilor de asigurări din România. Cu toate acestea, cu o reformă a sistemului sanitar încă așteptată, cu un nivel redus de educație al publicului și cu o competiție importantă din partea pieței abonamentelor medicale, asigurările de sănătate cresc mai lent decât s-ar fi așteptat mulți actori din piața de profil.

PRIMM: Care ar fi portretul românului care cumpără asigurări de sănătate în acest moment?

Dan DOBRE: Piaţa de retail este slab dezvoltată, astfel încât putem vorbi cu greu despre un portret al unui cumpărător  persoană fizică; iar situația este similară și în ceea ce privește abonamentele la clinici private. Mai degrabă, putem vorbi  despre asigurări private de sănătate ca produse destinate mediului corporate. Din acest punct de vedere vorbim despre  profiluri de companii care au implementate strategii de beneficii pentru angajați. Persoanele cărora ne adresăm sunt în  general experți HR, responsabili de implementarea beneficiilor și care înțeleg avantajele legale, fiscale și de produs ale asigurărilor de sănătate.

PRIMM: SIGNAL Iduna are un portofoliu format predominant din clienți corporate. Este aceasta strategia pe care o veți  urma și în continuare?

D.D.: Decizia dezvoltării distribuției corporate a fost luată încă din 2011, iar această strategie reprezintă în continuare principalul motor de creștere al SIGNAL  Iduna. Inițial, portofoliul de clienți a fost dezvoltat în zona de Vest a României, însă mai ales după 2013, putem vorbi despre o răspândire geografică echilibrată, inclusiv cu clienți din București, în  special dintre corporațiile cu prezență la nivel național. Cu siguranță vom investi și în viitor în creșterea segmentului  corporate în asigurările private de sănătate, iar know-how-ul pe care l-am acumulat, atât din punct de vedere comercial,  cât și operațional, ne va ajuta să rămânem partenerii preferați de dialog pentru jucătorii din această piață.

PRIMM: Cu ce argumente convingeţi românii să aleagă asigurări de sănătate mai degrabă decât abonamente medicale?

D.D.: Un prim argument, mai ales dacă privim din perspectiva corporate, este tratamentul fiscal transparent. Implementate ca beneficii extra-salariale, asigurările private de sănătate au un tratament fiscal avantajos și reprezintă modalități de eficientizare a costurilor pentru companiile interesate să ofere angajaților protecție pe sănătate. Totodată,  trebuie punctate și plusurile de care beneficiază asigurații, iar majoritatea au legătură cu accesul facil și transparența în  serviciile medicale acoperite. Practic, rețelele puse la dispoziție de asigurători conțin un număr semnificativ de furnizori medicali, pentru că nu sunt construite în jurul unui singur lanț de clinici și spitale. De asemenea, pornind chiar de la  definiție, pentru persoana care are nevoie de servicii medicale, este mai ușor de explicat ce înseamnă riscul de îmbolnăvire, decât să fie pusă în fața unei liste preplătite de servicii medicale. În plus, riscurile acoperite printr-o poliţă de  asigurare sunt, în general, semnificativ mai acoperitoare decât cele oferite prin abonament, datorită componentelor  de spitalizare și chirurgie.

PRIMM: Cum vedeți rolul brokerilor de asigurare în această piață? Care este abordarea SIGNAL Iduna în relația cu brokerii?

D.D.: Pentru SIGNAL Iduna, relația cu brokerii a fost întotdeauna prioritară. O mare parte a portofoliului este intermediată de partenerii noștri și susținerea acestui canal de distribuție este o parte importantă în strategia noastră. Concret, considerăm că brokerii joacă un rol foarte important în educarea pieței și le oferim tot sprijinul, atât operațional, cât și  comercial, pentru a crește notorietatea asigurărilor de sănătate în rândul clienților potențiali. Există deja un know-how  specific pe care SIGNAL Iduna l-a dezvoltat, în special pe zona de corporate, și pe care, prin workshop-uri, prezentări și  training-uri, îl punem la dispoziția partenerilor noștri. Tot pentru a susține acest segment, am dezvoltat în vara lui 2015 un nou produs de asigurare de sănătate, care continuă pe teritoriul României riscurile medicale preluate de asigurările de călătorie. Este un produs foarte ușor de implementat și care poate fi promovat împreună cu produsele existente deja pe piață.

PRIMM: Cum estimaţi că va încheia anul piaţa de asigurări de sănătate şi, implicit, SIGNAL Iduna?

D.D.: Din informațiile noastre, piața de asigurări de sănătate va continua creșterea din ultimii ani, probabil cu un ritm mai  lent decât în 2014, dar cu siguranță peste evoluțiile altor segmente din industria de asigurări. Semnalul este unul foarte  bun, pentru că deja discutăm despre o creştere organică, bazată pe o mai bună informare a clienților potențiali în legatură cu aceste soluții financiare. Pentru SIGNAL Iduna, așa cum anticipam încă de anul trecut, când practic portofoliul nostru s-a  dublat, anul 2015 a reprezentat o confirmare. Am continuat să creștem și estimăm până la sfârșitul anului cifre de  portofoliu mai mari cu 30% față de 2014. Vorbim tot de o creștere organică, sustenabilă, care se bazează pe evoluția din  segmentul de întreprinderi mici și mijlocii. De asemenea, ne concentrăm foarte mult pe latura de reasigurare pe care am  adăugat-o portofoliului nostru. Sunt discuţii deja foarte avansate şi estimăm că în cel mai scurt timp vom contribui la  primele proiecte de reasigurare locală pe produse de sănătate. Din punctul nostru de vedere, putem contribui cu  expertiza noastră operațională și de gestionare a riscului pentru asigurătorii care doresc să se implice activ în piața de  asigurări de sănătate.

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Cum „se simt” asigurările de sănătate în România?).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Bunurile sau viata? Ce isi asigura romanii?

Paul SWOBODA - Presedinte al Directoratului GRAWE Romania

Adina MANDOIU - Director de Marketing, PR si Comunicare, GRAWE Romania

Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari & Pensii


TOP Stiri 1asig

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!