Interviu
Dan DOBRE, Signal Iduna Prioritățile noastre sunt inovația și calitatea serviciilor
Joi, 17 Decembrie 2015

Cu o creştere semnificativă în acest an şi perspective similare în perioada următoare, Signal Iduna mizează în continuare pe modelul  care i-a adus succesul de până acum. Dan DOBRE, Director Comercial, a vorbit, într-un interviu acordat Revistei PRIMM – Asigurări &  Pensii, despre rezultatele înregistrate de companie în 2015, dar şi despre obiectivele şi aşteptările pentru 2016.

PRIMM: Cum a fost anul 2015 pentru Signal Iduna?

Dan DOBRE: 2015 a fost cu precădere un an al dezvoltării, având în vedere că am continuat să creștem atât ca număr de clienți, cât și  ca valoare a primelor brute subscrise, păstrând în același timp focusul pe calitatea serviciilor și pe parteneriatele cu asigurătorii și  brokerii.

Portofoliul de clienți Signal Iduna a marcat un alt an de creștere semnificativă (25-30%), ceea ce confirmă succesul strategiei centrate  pe servicii într-o piață care se maturizează încet, dar sigur. Educarea mediului corporate în alegerea calității în detrimentul prețului a  fost din nou unul dintre obiectivele principale și suntem mândri să vedem că mulți dintre partenerii noștri ne împărtășesc viziunea.

Comparativ cu 2014, creșterea a fost determinată la o scară mai mare de întreprinderile mici și mijlocii, pe care am reușit să ni le  apropiem eficient, prin flexibilitate comercială și împărtășind know-how-ul cu partenerii de distribuție.

2015 a fost în același timp un an foarte important și din perspectiva îndeplinirii obiectivelor Solvency II - prin realizarea cerințelor de  capital care ne aduc în conformitate cu standardele înainte de termenul limită, ne arătăm întreaga considerație atât pentru clienții noștri, cât și pentru industrie.

Educarea mediului corporate în alegerea calității în detrimentul prețului a fost din nou unul dintre obiectivele noastre principale în 2015.

PRIMM: Sunteți specializați în asigurările de sănătate private. Ați observat modificări în comportamentul și preferințele clienților pentru  asigurările de sănătate?

D.D.: Înainte de toate, creșterea pieței în 2015 a fost bazată din nou pe segmentul corporate; astfel, în ceea ce privește tendința de  cumpărare în asigurările de sănătăte piața este în continuare condusă de strategiile departamentelor de resurse umane și de  schemele de beneficii pentru angajați. În acest mediu, asistăm la dezvoltarea unui consumator mai sofisticat, cu o cerință mai mare pentru accesibilitatea și calitatea serviciilor.

Începând cu factorii de decizie din companii și până la consumatorul final, clienții încep să înțeleagă mai bine avantajele asigurării  private de sănătate și solicită, pe lângă acoperirea riscului, și excelență operațională.

Disponibilitatea serviciului (începând de la Call Center, până la plata daunelor) este din ce în ce mai relevantă, iar procesele  simplificate de administrare ale cerințelor clienților sunt extrem de importante în industria noastră.

Clienții comunică mai mult și vor să fie informați; astfel, accesul la rapoarte și analize aprofundate ale conturilor a devenit un serviciu  standard pe care îl oferim clienților și partenerilor de distribuție. În consecință, experții HR din companiile pentru care oferim beneficii angajaților au la îndemână instrumente avansate pentru monitorizarea succesului asigurărilor private de sănătate în organizațiile lor.

Anunțarea unui tratament fiscal îmbunătățit pentru asigurările private de sănătate este cea mai mare schimbare în această piață, pentru 2016.

PRIMM: Care sunt cele mai importante schimbări pe care le aveți în vedere în  anul următor, pe piața asigurărilor de sănătate private?

D.D.: Anunțarea unui tratament fiscal îmbunătățit pentru asigurările private de sănătate este cea mai mare schimbare în această  piață, pentru 2016. Eliminarea impozitului pe venit pentru angajați și stimulentul fiscal crescut până la 400 euro pe an pentru  angajatori fac din asigurările de sănătate private unul dintre beneficiile pentru angajați cu cel mai avantajos tratament fiscal (similar cu Pilonul III de pensii). Piața corporate este încurajată să facă trecerea de la abonamentele medicale la asigurările private de  sănătate, în timp ce piața de retail devine mai atractivă pentru asigurători.

În acest context, vor intra pe piață și mai mulți jucători și estimăm că 2016 va fi un an bun pentru brokerii care dețin o strategie  coerentă pentru asigurările de sănătate. Piața va continua să crească, iar printr-o abordare corectă și know-how specific o mare parte  din această valoare va fi fructificată.

În piaţa asigurărilor de sănătate asistăm la dezvoltarea unui consumator mai sofisticat, cu o cerință mai mare pentru accesibilitatea și calitatea serviciilor.

PRIMM: Care sunt proiectele Signal Iduna pentru 2016?

D.D.: Vom continua cu modelul care s-a dovedit a fi de succes în piața românească, acela de „preț corect/servicii corecte” pentru polițele de asigurare. Astfel, ne vom focaliza mai departe pe optimizarea operațională, dezvoltarea know-how-ului și educarea pieței.  Inovația va fi din nou în topul listei priorităților noastre, în condițiile în care piața cere continuu produse, caracteristici și avantaje noi.

Ritmul rapid al dezvoltării tehnologice și creșterea cerințelor consumatorilor se traduc într-un efort constant acordat îmbunătățirii și dezvoltării modului în care funcționăm. Investim în fluxul de lucru și tehnologii de comunicare, actualizând constant accesul  consumatorului și decelând factorii de oportunitate. În continuare, vom adăuga servicii pe care clienții noștri le solicită și le așteaptă.  Tehnologia este, în opinia noastră, una dintre cheile succesului în industria asigurărilor, începând de la integrarea eficientă a unei  rețele de clinici, până la servicii rapide oferite clienților pe tot teritoriul României.

Așa cum am menționat, partenerii noștri sunt foarte importanți: avem în plan să dezvoltăm parteneriate cu alte companii de asigurare  i brokeri care împărtășesc viziunea noastră și suntem gata să oferim suport, fie prin transfer de know-how, fie prin  capacitatea de reasigurare. 

 

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Dan DOBRE, Signal Iduna Prioritățile noastre sunt inovația și calitatea serviciilor).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Bunurile sau viata? Ce isi asigura romanii?

Paul SWOBODA - Presedinte al Directoratului GRAWE Romania

Adina MANDOIU - Director de Marketing, PR si Comunicare, GRAWE Romania

Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari & Pensii

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!