Ora de Risc
De ce apeleaza consumatorii la un broker de asigurare?
Miercuri, 31 Ianuarie 2018

Brokerii joaca un rol important in consilierea clientilor, tinand cont de faptul ca ei intermediaza peste 63% din totalul pietei de asigurari. Romanii - persoane fizice si juridice - au cumparat prin brokeri, numai in primele 9 luni din 2017, asigurari in valoare de peste un miliard de euro (4,6 miliarde lei).

Despre ce avantaje aduce clientilor colaborarea cu un broker, au discutat Carmen PITU - CEO, LION Broker, Gheorghe BALABAN - Director General, DAW Management si Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari&Pensii in cadrul emisiunii Ora de Risc, difuzata marti, 23 ianuarie a.c., de RFI Romania.

"Brokerii de asigurare sunt parteneri pentru clientii persoane fizice in toate actiunile pe care ei le intreprind. Clientii au nevoie de consultanta din partea noastra, in conditiile in care timpul nu le permite sa alerge la 30 si ceva de companii pentru o polita si atunci apeleaza la un broker care ii ofera posibilitatea sa gaseasca ofertele necesare intr-un singur loc. De asemenea, un rolul brokerului nu se incheie la intermedierea politelor de asigurare, el continua relatia cu clientii pe parcursul contractului de asigurare, chiar si in caz de daune, cand se ocupa de rezolvarea acestora impreuna cu asiguratorii", a declarat Gheorghe BALABAN - Director General, DAW Management Broker de Asigurare.

La randul sau, Carmen PITU - CEO, LION Broker de Asigurare, a aratat ca "pentru clientii persoane fizice se complica putin lucrurile pentru ca de multe ori nu gasim la un singur asigurator toate tipurile de polite de care au nevoie, mai ales cand ne confruntam cu asigurarile cerute in cazul proiectelor realizate pe fonduri europene. Si atunci avem un produs de asigurare mai complex, care poate include si partea de raspunderi civile fata de terti, partea de garantii si altele. Astfel, este foarte complicat sa te duci la un singur asigurator si este mai eficient sa apelezi la un broker, care combina ofertele. De cele mai multe ori e nevoie de 4-5 tipuri de asiguratori pentru un singur contract".

"De cele mai multe ori, clientii persoane juridice isi fac aceste asigurari pentru ca ii obliga banca sau beneficiarul. Sunt putine situatii in care incheie asigurarile de buna voie", a atras atentia Carmen PITU

Se asigura ei in proportie de 100%? "In situatia in care beneficiarul este o entitate de stat, da. In cazul in care banca solicita o asigurare se poate ca protectia sa nu fie 100%, ci doar cea impusa. Noi incercam sa ii consiliem pe clienti sa isi ia toata gama de polite de care ar avea nevoie", a raspuns directorul LION Broker

Cu ce provocari se confrunta clientii?

Gheorghe BALABAN a precizat ca principalele provocari ale clientilor persoane fizice sunt atunci cand se confrunta cu daune. "Noi ajutam consumatorul in relatia cu asiguratorul pentru a rezolva aceasta problema in conditii optime si conforme cu legislatia".

In cazul persoanelor juridice "o provocare este intelegerea nevoii de asigurare. Pentru clientii care au castigat un proiect de achizitii publice exista obligativitatea de a prezenta un instrument de garantare, care poate fi emis de catre o banca sau de o societate de asigurari. Cei mai multi antreprenori s-au orientat catre zona asigurarilor degarantii. (...) Dupa inceperea constructiilor este necesara o polita de constructii-montaj, o raspundere civila fata de terti, o asigurare de accidente pentru angajati si altele", a spus Carmen PITU.

Piata asigurarilor a raportat prime brute subscrise de 7,32 miliarde lei, in primele 9 luni din 2017, cu 6% mai mult fata de aceeasi perioada a anului 2016.

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (De ce apeleaza consumatorii la un broker de asigurare?).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Cum arată perspectivele financiare pentru viitorii pensionari?

Alexandru CIUNCAN - Secretar General, APPA -Asociația Pentru Promovarea Asigurarilor
Ciprian LADUNCA - CFO, METROPOLITAN Life 
Sergiu Costache - Revista PRIMM Asigurari & Pensii

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!