Pastila de Asigureza
Despre băbuța care nu voia să treacă strada și individul care nu voia să cumpere asigurări de viață
Autor:Dr. Alin T. Băiescu, www.alinbaiescu.ro
Vineri, 05 August 2016

Această secțiune este  un pamflet și se recomandă tratarea sa ca atare!

Bancul e vechi și ultra-cunoscut: La școală, învățătoarea îi întreabă pe copii ce faptă bună au făcut în ultima săptămână. Gigel: „Eu am ajutat o bătrânică să treacă strada”. „Bravo, băiete”, îl laudă învățătoarea. Ionel: „Și eu am ajutat o băbuță să treacă strada!”. „Felicitări și ție”, continuă entuziasmată doamna. Vasilică: „Eu am ajutat o femeie bătrână să treacă strada”. „Și tu, copile? Cum se poate că toți ați făcut aceeași faptă bună?”, își manifestă învățătoarea uimirea. „Foarte simplu!”, vine prompt replica lui Gigel. „A fost nevoie de toți trei pentru că băbuța nu voia nici în ruptul capului să treacă strada!”

O întrebare fără răspuns ... deocamdată!

O oarecare revelație am avut-o acum câțiva ani, la un seminar de Tehnici avansate de vânzări (căci, deh... cele de bază sunt cunoscute și nu mai interesează pe nimeni!): atunci, unul dinte participanți (chiar cel mai interesat și implicat), mi-a adresat o întrebare la care, sincer, nici acum nu am un răspuns pe deplin mulțumitor: Dacă produsele și serviciile pe care noi le promovăm sunt numai pe jumătate atât de bune și minunate pe cât pretindem noi că sunt, de ce e nevoie de atâtea tehnici de comunicare, vânzare și negociere în confruntarea cu amărâtul ăla de client?. 
Chiar părem puțin ridicoli, continuă persoana respectivă: e ca și cum ne-am camufla într-o armură foarte solidă, am fi protejați și de un scut energetic, am fi dotați cu cele mai sofisticate arme... toate astea pentru a ne lupta cu un puști inocent de 9 ani, în pantaloni scurți și cu o minge de fotbal în mână. Vă puteți imagina scena asta ...?.

Despre consultanții de asigurări care E profesioniști, iar clienții DECÂT idioți ...

În ultima perioadă, tot mai mulți prieteni și cunoștințe au apelat la mine pentru a le oferi o mini-consultanță despre polițele de asigurare de viață pe care le au și pe care le plătesc cu conștiinciozitate de câțiva ani buni. Și constat că (nu de puține ori!) ei au fost convinși să achiziționeze niște polițe care efectiv nu li se potriveau: fie ca nivel al primei, al acoperirilor sau a profilului investițional. 
Astfel, extrapolând puțin, putem ușor să presupunem că mulți clienți au cedat deci „asalturilor” venite din partea consultanților de asigurări tip Iron Man. În consecință, acum, mulți clienți suferă de o adevărată metastază a up și cross-selling-urilor, în toate combinațiile posibile și imposibile: up-sell peste up-sell și cross-sell peste cross-sell, up-sell peste cross sell și viceversa... 
Da, e bine pentru asigurători și intermediari... pe termen scurt, eventual mediu! Dar pentru clienți???

În concluzie...

Ca să încheiem „rotund” (adică, la fel cum am și început), se pare că și pe piața asigurărilor, în final, baba a fost trecută strada. 
Dar nu e doar una, văd o mulțime... Iar acum, cine le mai aduce înapoi pe bietele femei??? Eu îmi asum responsabilitatea pentru câteva. Dar restul???

Piețele financiare din întreaga lume nu au neapărată nevoie de mai mulți experți, vânzători profesioniști și manageri de succes. Ele au nevoie, mai degrabă, de mai multă transparență, etică, tarifare mai echitabilă a produselor și de cât mai multe promisiuni respectate față de clienți!

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Despre băbuța care nu voia să treacă strada și individul care nu voia să cumpere asigurări de viață).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Bunurile sau viata? Ce isi asigura romanii?

Paul SWOBODA - Presedinte al Directoratului GRAWE Romania

Adina MANDOIU - Director de Marketing, PR si Comunicare, GRAWE Romania

Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari & Pensii


TOP Stiri 1asig

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!