Pastila de Asigureza
Dr. Jekyll și Mr. Hyde
Autor:dr. Alin T. Băiescu, www.alinbaiescu.ro
Vineri, 04 Martie 2016

Această secțiune este  un pamflet și se recomandă tratarea sa ca atare!
Avertisment:
Dr. Jekyll și Mr. Hyde nu sunt doar niște personaje de nuvelă. Am fi chiar surprinși să constatăm că cei doi trăiesc și astăzi printre noi!

08:37 h, în drum spre birou

Astăzi e ziua cea mare... Dacă lucrurile ies bine!!! E ultima zi din trimestru și Ion e foarte aproape de a-și atinge targetul de vânzări. E drept... mai mare cu 13% față de anul precedent. Dar trebuie să creștem an de an, asta e ambiția noastră. Așa vrea compania, iar noi trebuie să ne conformăm!!!, își reamintește obsesiv și acum cuvintele șefului. E foarte aproape de obiectivul său! Iar șansele sunt mari: azi are deja stabilite întâlniri cu doi clienți.
Unul ceva mai dificil, dar știe cum să-l abordeze, doar are atâta experiență în astfel de situații: o să-i propună o soluție fără clauza care crește costurile produsului atât de mult – e atât de evident, nu? Clientul, foarte sensibil la preț, nici n-o să observe „cosmetizarea” ofertei. Iar probabilitatea ca să se petreacă chiar riscul neacoperit e infimă...
La cel de-al doilea client lucrurile sunt mai simple: are bani, nu se uită la preț – o să-l convingă să aleagă oferta mai scumpă (...chiar dacă beneficiile sunt ceva mai puține față de cealaltă opțiune!).  Doar el, Ion, este consultantul lui de asigurări. Și, așa cum scrie și la dicționar, „consultantul reprezintă interesele clientului”, așa că propunerea lui e ca și acceptată. Plus că, o valoare mai mare a primei de asigurare îl ajută pe el – Ion –, chiar să-și depășească planul de vânzări. O să fie vedeta biroului, asta-i clar ca bună-ziua!

Piețele financiare din întreaga lume nu au neapărată nevoie de mai mulți experți, vânzători profesioniști și manageri de succes. Ele au nevoie, mai degrabă, de mai multă transparență, etică, tarifare mai echitabilă a produselor și de cât mai multe promisiuni respectate față de clienți!

16:46 h, sediu broker credite

După aproape 5 luni de du-te-vino, strâns acte, completat suma necesară pentru avans, Ion a ajuns și în momentul ăsta: să-și aleagă creditul pentru casă! Are în fața lui două opțiuni, pregătite de domnișoara Oana – „Broker senior credite” (căci așa se prezintă pe cartea de vizită).
Provocarea este acum pe care să soluție să meargă... Care îl avantajează mai mult? Ceva parcă nu-i miroase a bine aici... Domn’șoara Oana insistă pentru o anumită variantă, zice că are numai avantaje, că „se detașează categoric de celelalte!”. Dar oare așa să fie? Dacă, prin absurd, să zicem, o avantajează pe EA mai mult respectiva opțiune – poate comisionul pe care îl primește de la acea bancă e mai mare decât din cealaltă parte? Sau are de întors un serviciu către cineva din banca cu pricina, iar acum el – Ion –, e cel în spatele cui e aruncată această povară?
E un credit pe 30 de ani. Nu se poate juca cu decizia. Trebuie să aleagă corect. Dar... dacă există totuși o a treia opțiune, mai bună decât astea două care îi sunt fluturate pe sub nas? Îhhh... ce să facă, ce să facă acum? Mai are timp și nervi să o ia de la capăt? Ion e derutat... total!

În loc de concluzie... o recomandare:

Fii ca Ion! Fii preocupat de viitorul tău și al familiei tale! Căci deciziile de azi (bune sau rele), îți influențează ziua de mâine!
Fii ca Ion!... Dar CARE Ion?

 

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Dr. Jekyll și Mr. Hyde).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Bunurile sau viata? Ce isi asigura romanii?

Paul SWOBODA - Presedinte al Directoratului GRAWE Romania

Adina MANDOIU - Director de Marketing, PR si Comunicare, GRAWE Romania

Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari & Pensii

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!