Pastila de Asigureza
Edificiul pieței asigurărilor e pe cale de a scăpa de stigmatul „bulinei roșii”! Dar renovarea trebuie să continue...
Autor:dr. Alin T. Băiescu
Luni, 03 Octombrie 2016

Nimănui nu îi place că avem doi asigurători în faliment, iar alții trei în supraveghere, dar acesta este drumul cel bun”, declara acum câteva săptămâni Președintele ASF, Mișu NEGRIȚOIU.

Cei care și-au renovat cel puțin o dată casa știu că, chiar dacă s-au decis inițial să dea „doar a mână de var” pe pereți, ulterior și-au dat seama că, parcă, și ușile sunt cam decolorate, geamurile - scorojite, iar parchetul scârțâie și e umflat pe alocuri. Deci, inevitabil, mai devreme sau mai târziu, au fost nevoiti să treacă la o renovare serioasă...

Cam așa s-a întâmplat până acum câțiva ani și cu piața de asigurări din România: micile retușuri nu au avut capacitatea să rezolve problemele reale ale sistemului! Mai mult decât atât, acestea au ascuns vicii majore, care riscau să distrugă iremediabil construcția și așa precară a pieței. Căci, de ce să nu recunoaștem, la ridicarea acestui edificiu s-au perindat de-a lungul anilor și o sumedenie de echipe nepricepuți sau „meșteri” total lipsiți și de cele mai firave urme de bune intenții.

În primul rând, s-a purces la refacerea fundației pieței, clădită masiv pe molozul polițelor RCA. Pe alocuri structura de rezistență s-a refăcut complet (prin eliminarea unor elemente total șubrezite precum ASTRA și, mai nou, CARPATICA Asigurări), în alte părți s-a apelat la soluția subzidirii, prin introducerea supravegherii speciale la CITY Insurance și EUROINS.

Utilajul complex al FGA (pregătit minuțios de-a lungul anilor), a intrat și el în funcțiune, reușind să degajeze serios subsolul edificiului, inundat cu zeci de mii de dosare de daună neplătite. Chiar dacă acum spațiul e curat, igrasia neîncrederii clienților a năpădit edificiul până la ultimul etaj, și e nevoie de soluții profesioniste pentru îndepărtarea acesteia.

S-a schimbat și acoperișul clădirii, căci podul năpădit de dăunători precum plângerile și petițiile clienților nemulțumiți risca să se prăbușească și să compromită întreaga construcție.

Structura de rezistență a pieței a primit noi stâlpi de susținere, prin reorganizarea unor instituții (precum ISF-ul, cu obiective concrete în direcția profesionalizării personalului din industria asigurărilor), și chiar înființarea altora noi (SALFin și, conform unui zvon, a unui posibil DNA al asigurărilor).

Investiții serioase s-au făcut și în ceea ce privește instalațiile electrice, pregătirea companiilor pentru Sistemul Solvency II având rolul de a diminua riscul unui scurt-circuit sau chiar a unui incendiu în piață, dacă întrerupătorul sensibil al economiei s-ar mișca într-un sens nefavorabil, sau un risc catastrofal s-ar produce. Totodată, au început să fie astupate găurile legislative din conductele și instalațiile sanitare, iar pe alocuri s-au montat noi norme și proceduri pentru fluidizarea fluxurilor din piață.

Sistemele de supraveghere „fake” (Made in China) ale fostei autorități au fost înlocuite cu unele profesioniste, în paralel cu montarea unor senzori care detectează orice mișcare ce ar necesita intervenția promptă a ASF-ului.

Urmează în perioada care vine finisajele și decorarea: este provocarea dată de obținerea unei armonii desăvârșite între aspectul practic și cel estetic al lucrării. Se va recurge, probabil, la rezistenței travertinului produselor (pe care să poată evolua în siguranță companiile de asigurări), îmbinat cu căldura lemnului unor prețuri corecte, dar și cu fermitarea metalică a balustradelor unor polițe care să ofere protecție corespunzătoare clienților în caz de nevoie. Puțin tapet, covoare moi și un mobilier confortabil ar putea asigura, de asemenea, o interfață plăcută între clientul final (perfoană fizică sau juridică) și reprezentanții asigurătorilor, respectiv cei ai brokerilor.

Deci, renovarea a început, e în curs de realizare. Dar până să ajungem să intrăm în edificul complet renovat al unei piețe a asigurărilor, cu perdele transparente și curate - gata puse la geamurile comunicării, resectiv să simțim mirosul proaspăt și parfumat al unui grad sporit de încredere al populației în această piață, mai trebuie să treacă câțiva ani... ani buni!

Până atunci însă, urmează facturile. Care, așa cum bine știm (că am pățit cu toții, nu?), sunt de câteva ori mai mari față de estimarea inițială. Și mai mult decât atât, ele urmează să fie achitate de către cei rămași în piață: clienți, asigurători, brokeri ...

www.alinbaiescu.ro

Piețele financiare din întreaga lume nu au neapărată nevoie de mai mulți experți, vânzători profesioniști și manageri de succes. Ele au nevoie, mai degrabă, de mai multă transparență, etică, tarifare mai echitabilă a produselor și de cât mai multe promisiuni respectate față de clienți!

 

 

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Edificiul pieței asigurărilor e pe cale de a scăpa de stigmatul „bulinei roșii”! Dar renovarea trebuie să continue...).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Evenimente Viitoare

IIF 2017 - MOTOR Insurance Conference

6 octombrie 2017
Istanbul, Turcia
Organizator: XPRIMM
...

Detalii>>

Ora de Risc

De ce sunt tot mai dorite asigurarile in pachetele de beneficii salariale?

Marius LAZIA - Managing Partner, TeAsiguri.ro
Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari & Pensii


TOP Stiri 1asig

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!