Interviu
Eric CLURFAIN, MetLife: Obiectivul nostru rămâne acela de a deveni liderul pieţei life din România
Autor:Oana RADU
Joi, 01 Mai 2014
Eric CLURFAIN, Regional Head for Central Europe, Metropolitan Life

Pieţele din Europa Centrală şi de Est oferă oportunităţi pentru segmentul asigurărilor de viaţă, însă jucătorii care activează în regiune trebuie să fie pregătiţi să facă faţă dificultăţilor macro-economice. Eric CLURFAIN, Regional Head for Central Europe, Metropolitan Life, vorbeşte despre obiectivele pe termen lung ale companiei şi importanţa pieţelor CEE în strategia MetLife.

PRIMM: MetLife este un jucător important în regiunea CEE, cu o prezență care a crescut de-a lungul anilor. Din acest punct de vedere, care sunt aspectele de business cele mai dificile în piețele din CEE?
Eric CLURFAIN: Piețele din CEE sunt destul de diverse și fiecare este unică în ceea ce privește dimensiunea, cultura, provocările macroeconomice și oportunitățile. Dincolo de acest aspect, toate au în comun posibilitatea de creștere a segmentului de asigurări de viață. În toate aceste piețe, rata de penetrare a asigurărilor rămâne în continuare foarte scăzută, variind între 0,3% și 1,9% – dacă le comparăm cu piețe mai mature, cum ar fi SUA, unde rata ajunge la aproape 4%, sau Japonia, unde atinge 10 % –, este evidentă oportunitatea noastră în asigurări de viață în regiune. În plus, posibilitatea dezvoltării acestui segment este sporită de creșterea consistentă a clasei de mijloc – segmentul către care țintim și care va cumpăra produsele pe care noi le oferim, cum sunt asigurările de viață.
Din aceste motive, alături de tendințele specifice fiecărei piețe, credem cu tărie în această regiune și în faptul că piețele din CEE vor reprezenta un motor de creștere şi o parte integrantă a strategiei de creștere a piețelor emergente MetLife.

În pieţele din CEE, rata de penetrare a asigurărilor rămâne în continuare foarte scăzută, variind între 0,3% și 1,9%.

PRIMM: Care este părerea dumneavoastră cu privire la dezvoltarea viitoare a piețelor din CEE, pe termen scurt și mediu?
E.C.: În ciuda oportunităților, această regiune continuă să se confrunte cu dificultăți macro-economice. Schimbările de reglementare a industriei au și ele și vor continua să aibă un impact asupra modului în care funcționează industria de asigurări. În plus, incertitudinea macro-economică generală actuală din regiune cuplată cu rate medii foarte scăzute ale dobânzii influențează activitatea de asigurări de viață și încrederea consumatorilor și, în cele din urmă, comportamentul de consum. După „boom-ul” și creșterea rapidă la care am asistat la sfârșitul anilor ’90 în regiune, ratele de creștere ale industriei noastre sunt acum mult mai comparabile cu cele din piețele mature. Totuși, în ciuda acestor turbulențe care sunt în cea mai mare parte ciclice, suntem încrezători (și vedem deja semne în anumite piețe) că situația se va îmbunătăți și aceste piețe vor înflori din nou și vor oferi oportunități de creștere semnificative pentru sectorul asigurărilor în viitorul apropiat. Suntem prezenți în această regiune de peste 20 de ani și am asistat la suișuri și coborâșuri de-a lungul anilor – dar angajamentul nostru faţă de CEE rămâne neschimbat și vom continua să investim pentru a susține creșterea în această regiune.

Credem cu tărie că piețele din CEE vor reprezenta un motor de creștere şi o parte integrantă a strategiei de creștere a piețelor emergente MetLife.

PRIMM:  Care sunt obiectivele MetLife pentru operațiunile sale din România în ceea ce privește cota de piață și poziționarea în piața asigurărilor de viață în următorii 3-5 ani?
E.C.: Metropolitan Life are deja o poziție solidă de lider în România (locul 2 în piața asigurărilor de viață locală, cu o cotă de piață de 16%). Oferim asigurări de viață, de accidente si sănătate și asigurări de grup și deservim peste 2 milioane de clienți de asigurări de viață și pensii private. Obiectivul nostru rămâne acela de a deveni liderul pieței în anii următori și să ne concentrăm pe satisfacerea nevoilor în schimbare ale clienților noștri. Ne-am propus să realizăm acest lucru prin distribuție multi-channel, cu accent pe agenții noștri, bancassurance și Direct to Consumer.
PRIMM:  Aveți în vedere,  în acest moment, viitoare achiziții în CE? Dar în România?
E.C.: Evaluăm în mod constant toate piețele în care operăm pentru oportunități de achiziție care să susțină strategia noastră, în timp ce ne concentrăm în business-ul de zi cu zi să ne realizăm obiectivele propuse privind indicatorii financiari și nu numai. Cu toate acestea, conform politicii companiei noastre, nu putem dezvălui tranzacții potențiale sau răspunde la speculații. Așadar, nu avem informații de comunicat la momentul acesta.

Lipsa de educație cu privire la produsele financiare, precum și volumul limitat al clasei de mijloc cu puterea de cumpărare adecvată - printre dificultățile majore cu care se confruntă companiile de asigurări.

Metropolitan Life are deja o poziție solidă în România, ocupand locul 2 în piața asigurărilor de viață locală. Obiectivul nostru rămâne acela de a deveni liderul pieței în anii următori.

PRIMM:  Care sunt, în opinia dumneavoastră, principalele motive pentru slaba dezvoltare a pieței de asigurări de viață din Romania,?
E.C.: Lipsa de educație cu privire la produsele financiare, precum și volumul limitat, deși în creștere, al clasei de mijloc cu puterea de cumpărare adecvată se numără printre dificultățile majore cu care se confruntă companiile de asigurări. De asemenea, mediul economic instabil, cadrul legislativ și rapiditatea în luarea deciziilor de către autoritățile locale, în special în reforma sănătății, sunt factori care influențează evoluția pieței. La Metropolitan Life, suntem implicați în mod activ în dezvoltarea pieței. Participăm la discuții cu autoritățile pentru punerea în aplicare a reformei sănătății și inițiem campanii de informare și educare pentru a dezvolta o cultură a incluziunii și protecției financiare pe care asigurările viață și de sănătate le oferă.

Este necesar un efort comun atât din partea asigurătorilor, cât și a autorităților, în implementarea reformei sănătății în România.

În România, inițiem campanii de informare și educare pentru a dezvolta o cultură a incluziunii și protecției financiare pe care asigurările viață și de sănătate le oferă.

PRIMM: Ce ar trebui asigurătorii, autoritățile de reglementare și Guvernul să facă pentru a accelera creșterea pieței?
E.C.: Credem că trebuie să fie un efort comun atât din partea asigurătorilor, cât și a autorităților, în implementarea reformei sănătății, introducerea de stimulente fiscale în asigurări de viață și continuarea campaniilor educaționale cu privire la necesitatea asigurărilor de viață și de sănătate în România.

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Eric CLURFAIN, MetLife: Obiectivul nostru rămâne acela de a deveni liderul pieţei life din România).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Bunurile sau viata? Ce isi asigura romanii?

Paul SWOBODA - Presedinte al Directoratului GRAWE Romania

Adina MANDOIU - Director de Marketing, PR si Comunicare, GRAWE Romania

Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari & Pensii


TOP Stiri 1asig

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!