LifeStyle
Ești conducător? Îmbracă-te ca atare!
Autor:Cezar IONAȘCU, Head of Sales, CONSIGLIERI
Marti, 01 Septembrie 2015

Activitatea în domeniul asigurărilor sau în orice altă activitate care are ca obiect servicii financiare și/sau nefinanciare se bazează, în esență, pe reputație. Aceasta se construiește, în cazul companiilor de natură corporatistă, de către departamentele de marketing și comunicare: logo bine definit, culori alese strategic, politici de comunicare redactate în cele mai mici detalii, campanii publicitare spre care se afectează bugete generoase. Corespund toate aceste acțiuni cu cel care ar trebui să reprezinte, în fapt, la nivel uman, compania – conducătorul ei? Corespunde imaginea companiei cu cea a angajaților ei?

Din păcate, în România, în baza unui studiu extins, răspunsul este unul negativ. Fie că este vorba de headquarter, frontdesk sau simpla reprezentare in personam în fața clientului, beneficiar final al serviciului sau produsului, imaginea companiei, de cele mai multe ori, este transmisă în mod eronat. În mod evident, așa cum compania dă dovadă la nivel de receptor de unitate de brand, de individualizare în piață, tot așa și individul reprezentant al companiei ar trebui să fie unul care se individualizează la momentul contactului direct.

Surmontarea și rezolvarea acestei probleme constă în alegerea compoziției vestimentare corecte pentru fiecare dintre conjuncturile de business în care ajunge reprezentantul companiei. De la o simplă translare a codurilor romatice ale brand-ului până la un croi pe măsura purtătorului, respectiv purtarea unor însemne distinctive: pin (insignă) pentru rever, un anumit model de cravată, batistă imprimată cu însemnele companiei, un anumit model de pantofi, servietă sau curea, cu simbolistică sugerată sau descrisă vizual la nivel de purtător – sunt doar câteva elemente ce țin de apropierea dintre companie și consultantul de imagine.

În practicile corporatiste exprimarea corectă se face cu „noi”. Acest „noi”, mai ales în condițiile unei piețe concurențiale din ce în ce mai manifeste, ar trebui să fie exprimat adlitteram pornind de la conducătorul lui „noi” și ajungând până la grupul aflat în subordine. Postura de „alfa” se exprimă, până la comportament și verbalizare, prin haine – iar aceste haine ar trebui să arate ca ale unui conducător, să fie adevărate armuri. În ceea ce privește subordonații, grupul ar trebui să fie omogen, iar nu eterogen din punct de vedere vizual, pentru a fi perceput ca un pol de putere, cu o consistență vizuală de rang superior.

Astfel, individualizarea în raport cu alții, din aceeași gamă sau segment, este una dusă la detaliu. Acest deziderat necesită aplicarea unei consultanțe de specialitate – consultanță de imagine, respectiv implementarea unor programe și proceduri interne ce țin de exerciții personale sau de grup desfășurate pe perioade de timp și pentru situații determinate. Câștigul? Zona de putere subliniată mult mai pregnant decât până la momentul la care s-a recurs la această modalitate de upgradare a imaginii de companie, respectiv la nivel de individ.

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Ești conducător? Îmbracă-te ca atare!).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Bunurile sau viata? Ce isi asigura romanii?

Paul SWOBODA - Presedinte al Directoratului GRAWE Romania

Adina MANDOIU - Director de Marketing, PR si Comunicare, GRAWE Romania

Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari & Pensii


TOP Stiri 1asig

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!