Eveniment Internaţional
Europa se îndreaptă către o legislaţie mai centrată pe consumator
Autor:Alexandru CIUNCAN
Marti, 07 Iunie 2016

Avem nevoie ca regulile să fie clare, simple şi să se potrivească obiectivelor pentru care au fost create. Din păcate, avem multe exemple care ne arată că legislaţia Uniunii Europene - în pofida faptului că este bine intenţionată - nu are niciuna dintre aceste caracteristici, a declarat Sergio BALBINOT, Preşedintele Insurance Europe şi Membru al Consiliului de Administraţie al ALLIANZ SE în cadrul discursului de deschidere al celei de a VIII-a ediţii a Conferinţei Internaţionale de Asigurări, eveniment organizat de Insurance Europe și  care a reunit, peste 600 de profesionişti în Dublin, Irlanda.
Sergio BALBINOT a explicat percepţia industriei asupra diferitelor aspecte din legislaţia europeană şi problemele acesteia, vorbind, în acelaşi timp, despre provocările viitoare cu care industria se va confrunta. Protecţia consumatorilor a fost punctul central al discuţiei, cu mai multă insistență în raport cu anii precedenţi, chiar dacă reprezentanţii consumatorilornu au fost implicați in mod direct.
În cadrul primului panel al conferinţei, Preşedintele EIOPA a subliniat că instituţia a făcut eforturi pentru o schimbare de paradigmă a industriei pentru ca aceasta să se orienteze către consumatori. Mă bucur să văd că atitudinea se schimbă [...] deşi drumul pe care îl mai avem de parcurs este încă lung, a declarat Gabriel BERNARDINO, Preşedintele EIOPA. Am făcut eforturi pentru implementarea acestei idei încă de la început. Legislaţia actuală este mult mai preocupată de consumatori. Ca un exemplu, EIOPA are șapte reprezentanţi ai consumatorilor în grupul de lucru dedicat asigurărilor şi reasigurărilor - Insurance and Reinsurance Stakeholder Group (IRSG).
Cu toate acestea, este nevoie de muncă desfăşurată continuu atât de către autorităţile de reglementare, cât şi de industrie pentru a menţine consumatorii în centrul reglementărilor din domeniu, a subliniat Gabriel BERNARDINO. Este un moment potrivit, având în vedere faptul că industria are o oportunitate reală de a le demonstra consumatorilor că îşi schimbă atitudinea. 
Au existat însă şi percepţii diferite: Resping ideea conform căreia asigurările nu reprezintă o industrie dedicată consumatorilor, a afirmat Mike MCGAVICK, Chairman of the GENEVA Association. Cu toate acestea, toţi paneliştii au fost de acord cu opinia lui Rowan DOUGLAS, CEO capital, Science & Policy Practice, WILLIS Towers Watson, care a subliniat: Asigurările reprezintă noua mare idee pentru a gestiona riscurile din societate.  Asigurările sunt cel mai aproape de idealul produsului dedicat comunităţilor. Ar trebui să fim mândri!
Conferinţa Insurance Europe a fost moderată de Prof. Karel Van HULLE, fost oficial al Comisiei Europene şi unul dintre principalii arhitecţi ai noului regim Solvency II, profesionist de marcă al domeniului,   personalitate care a onorat,   cu prezența sa,  în a doua jumătate a lunii mai, Forumul Internaţional Asigurări-Reasigurări - FIAR 2016, atât în calitate de Keynote Speaker, cât şi ca moderator al Conferinţei Brokerilor. 
 

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Europa se îndreaptă către o legislaţie mai centrată pe consumator).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Bunurile sau viata? Ce isi asigura romanii?

Paul SWOBODA - Presedinte al Directoratului GRAWE Romania

Adina MANDOIU - Director de Marketing, PR si Comunicare, GRAWE Romania

Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari & Pensii

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!