Piata de capital
FANG - Noile tipuri de acțiuni care au „vrăjit” piețele de capital
Autor:Sabin Vână
Vineri, 05 August 2016

Când este auzit termenul FANG, majoritatea persoanelor se gândesc la vampiri sau alte creaturi din mitologie. Ei bine, nu este vorba despre așa ceva. Termenul de FANG este acronimul inventat acum câțiva ani de către Jim CRAMER și reprezintă grupul celor mai populare și performante patru acțiuni din perioada  recentă – Facebook Inc. (#FB), Amazon.com Inc. (#AMZN), Netflix Inc. (#NFLX) și Google Inc. (#GOOGL)

Tehnologia influenţează toate industriile, iar tranzacţionarea – de acţiuni, bunuri sau valute – este unul dintre domeniile dependente de Internet și mobilitate, pentru că diferenţa între profit şi pierdere este capacitatea de a lua decizii rapide. Companiile din domeniul tehnologic nu oferă doar cele mai populare modalităţi de răspândire a informaţiei între grupuri uriaşe de persoane, ci şi acţiuni extrem de căutate de investitori.
În 2015, FANG a fost liderul bursei americane, cu un câștig de 82,7%, comparativ cu -0,7% înregistrat de indicele S&P500. Netflix și Amazon au dominat topul cu 134,4%, respectiv 117,8%, urmate de Google cu 44,6% și Facebook cu 34,1%.
Toate cele patru companii din acest grup au avut o evoluție puternică pe piața de capital prin deciziile de management și evoluția acestora în structura economică mondială. 

  •  Netflix se află într-o expansiune globală, adunând subscrieri cu o viteză amețitoare în încercarea de a deveni principalul serviciu de conținut pe bază de abonament (video content).
  •  Google domină segmentul căutărilor pe Internet (search) și prin subsidiara sa Youtube este lider în zona de video pe Internet.
  • Amazon a demonstrat că modelul său de business dă roade, extinderea continuă, confirmând statutul de lider global în comerțul electronic (e-commerce).
  •  Facebook a devenit cel mai important jucător în publicitatea pe mobil, cu aproape 2 miliarde de utilizatori activi lunar ce pot impulsiona veniturile rețelei de socializare (social network).

Deși fiecare companie are ca țintă o anumită nișă din domeniul tehnologic,  toate patru au o temă comună și anume comoditatea. Orice companie care îmbunătățește comoditatea consumatorilor are șanse să crească bine. Facebook le permite oamenilor să interacționeze rapid. Amazon permite consumatorilor să cumpere de oriunde și de pe orice device. Abonații Netflix pot urmări filme și seriale când vor, unde vor și cum vor, iar  Google este „regele” căutărilor.

Încasări și profit net

Una dintre cele mai rapide și frecvent folosite metode pentru a determina care companii ar trebui considerate pentru o investiție este aceea de a analiza dacă veniturile brute și profiturile nete (PER - profit per acțiune) au crescut în ultimii 3 ani fiscali. Creșterea încasărilor sugerează cerere pentru produse și servicii, iar creșterea profitului indică o rată de randament a companiei bună.
Alți indicatori  importanți care arată evoluția bună a acestor companii și totodată atractivitatea lor pentru investitorii de pe bursă sunt fluxul de numerar (operational cash flow - OCF) din ultimele 12 luni și rata de solvabilitate (debt-to-equity ratio). Acestora li se adaugă   volatilitatea,   care este reprezentată prin indicele BETA,   unde un număr sub 1.00  arată că acțiunea este mai puțin volatilă decât piața în ansamblu;  interesul net (short interest),   care indică dacă se tranzacționează sau nu împotriva acțiunii. 

Concluzii

Un studiu recent despre companiile media, realizat și publicat de New York Times, conține o statistică șocantă: Facebook (#FB) și Google (#GOOG) atrag acum 85% din toți dolarii cheltuiți în publicitatea digitală la nivel global.
Împreună, generează venituri de peste 25 miliarde USD pe trimestru, majoritatea din publicitate. Advertiserii spun că investițiile în reclamele pe Facebook și Google le aduc cele mai bune rezultate.
Amazon, gigantul ce domină piața de e-commerce tocmai a depășit maximul precedent, atingând un preț de 726 USD per acțiune. Totodată, Amazon depășește pentru prima dată Facebook ca și capitalizare bursieră, atingând acum 340 miliarde USD, cu unul mai mult decât cea mai populară rețea de socializare, lider în publicitatea pe mobil.
Netflix este în acest moment compania care domină tânăra, dar extrem de costisitoarea industrie media la cerere. O sursă a succesului Netflix și implicit a aprecierii prețului acțiunilor la bursă de la 8 USD  în 2012 la aproximativ 100 USD astăzi (Netflix este listată la bursă cu simbolul #NTFL) a fost conținutul original, care a creat o bază de utilizatori loiali. #NTFL a fost liderul pieței în 2015, cu +134%.
În concluzie,   se poate afirma că  atunci când orice investitor observă că acţiunile din aşa-numitul grup „FANG” – Facebook, Amazon, Netflix şi Google – au crescut cu 83% anul trecut, faţă de o piaţă care a scăzut cu 0,7%, va lua ușor decizia de a găsi în aceste acțiuni o oportunitate foarte bună de investiție.

Surse: www.thestreet.com
www.forbes.com
www.admiralmarkets.ro


 

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (FANG - Noile tipuri de acțiuni care au „vrăjit” piețele de capital ).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Bunurile sau viata? Ce isi asigura romanii?

Paul SWOBODA - Presedinte al Directoratului GRAWE Romania

Adina MANDOIU - Director de Marketing, PR si Comunicare, GRAWE Romania

Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari & Pensii


TOP Stiri 1asig

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!