Cover Story
Gala Premiilor oferite de Revista PRIMM
Autor:Oana RADU

Primmăvara Premiilor

Recunoaşterea performanţei şi reuşitele din 2010 au fost coordonatele celei de-a 11-a ediţii a Galei Premiilor Pieţei Asigurărilor. Mai ales după un an care s-a încheiat pe minus, performanţele realizate de asigurători sunt cu atât mai valoroase.

Numeroşi lideri şi specialişti au avut ocazia de a mulţumi tuturor celor care i-au ajutat să treaca peste încă un an dificil. Peste 350 de invitaţi au participat la evenimentul care de 11 ani oferă industriei asigurărilor o seară specială a recompenselor acordate în semn de preţuire pentru eforturile depuse.

Cine sunt performerii anului 2010, atât la nivel naţional, cât şi în plan regional?... Vă invităm să aflaţi din paginile următoare.

 

Data de 21 martie este marcată în agendele pe 2011 ale numeroşi lideri şi specialişti din pieţele de asigurări şi pensii private ca fiind cea în care au avut prilejul de a mulţumi tuturor celor care i-au ajutat să treacă de încă un an de criză şi să poată vorbi şi despre reuşite şi performanţă.

Şi nu au fost deloc puţini. Peste 350 de nume sonore din pieţele de profil au fost prezente la evenimentul care, de 11 ani încoace, le oferă o seară specială, de înaltă ţinută, în semn de preţuire pentru eforturile depuse în decursul anului pe care l-au încheiat.

Premiile acordate de Revista PRIMM – Asigurări & Pensii sunt pentru noi o tradiţie care ne-a adus mai aproape unii de ceilalţi şi ne-a oferit ocazia să ne felicităm reciproc pentru eforturile pe care noi le înţelegem cel mai bine, lăsând măcar pentru o seară la o parte statutul de competitori. Acestea sunt cuvinte frumoase, rostite în fiecare an de mulţi dintre oaspeţii de onoare ai Galei.

Pentru al treilea an consecutiv, Revista PRIMM – Asigurări & Pensii a premiat şi performanţa reţelelor teritoriale ale companiilor de asigurări şi de brokeraj în asigurări. Premiile reprezintă doar una dintre componentele programului susţinut prin care Revista PRIMM prezintă activitatea de asigurări la nivelul fiecărei regiuni, împreună cu rezultatele companiilor performante.

Subliniind rezultatele remarcabile obţinute de piaţa de pensii private în 2010, un an dificil atât din punct de vedere economic, cât şi din cel al tendinţei de intervenţionism politic în funcţionarea pieţei, Revista PRIMM - Asigurări & Pensii a acordat în acest an premii menite să valorizeze atât eforturile personale, cât şi pe cele instituţionale, atât reuşita financiară, cât şi eforturile de educare financiară a publicului.

„Curaj”, „tenacitate”, „performanţă” – iată atribute incontestabile ale câştigătorilor premiilor oferite de Revista PRIMM – Asigurări & Pensii în acest an. Toate au fost puse în scenă prin spectacolul oferit de trupa EXTREME Project. Totodată, eleganţa, strălucirea şi înalta ţinută a evenimentului au fost puse în evidență prin prezentarea de modă oferită de brandul ONLY for YOU.

Ediţia a XI-a a Galei Premiilor a fost specială şi prin faptul că a marcat două evenimente deosebite. Primul se referă la tipărirea Ediţiei cu Numărul 100 a Revistei PRIMM – Asigurări & Pensii, care din 1999 se află alături de pieţele de asigurări şi pensii private; cel de-al doilea eveniment marchează împlinirea unui an de la prima transmisie în direct realizată de XPRIMM TV, prima televiziune on-line dedicată pieţelor de asigurări şi pensii private.

Şi ediţia din acest an a transmis în direct emoţiile şi bucuria câştigătorilor Galei Premiilor Pieţei Asigurărilor prin ­intermediul www.xprimm.tv, evenimentul punctând un nou record: peste 1.500 de vizitatori unici. Mai mult decât atât, prin interviurile realizate de echipa XPRIMM TV, mesajele, mulţumirile şi opiniile sărbătoriţilor acestei seri au putut fi salvate sub forma unei colecţii de materiale video accesibilă pe site-ul televiziunii.

Ca în fiecare an, companii cu renume, care susţin industriile de asigurări şi pensii private din România şi care le preţuiesc rezultatele au fost alături de câştigători în calitate de parteneri ai Galei. Este vorba despre AUDATEX - Partener Strategic, EUROTAXGLASS`s – Partener Principal, AVUS, ASISOFT, MEDICOVER şi ­ACADEMICA în calitate de Parteneri. TRANSFOND a sprijinit în calitate de Partener Principal partea dedicată pensiilor private.

Sprijinul evenimentului a fost asigurat şi de 360 Revolution, TUDOR Personal Tailor, BALIZZA, ONLY for YOU, BRAICONF, TONI&GUY, OTTER, GEOX, OKSANA Art Line si ESPRESSO Club Solutions. Acoperirea mediatică a fost asigurată de partenerii wall-street.ro, 9am.ro şi RFI – Radio France Internationale.

Pagina câştigătorilor

Premiile Pieţei Asigurărilor şi cele ale Pieţei de Pensii Private acordate de Revista PRIMM – Asigurări & Pensii au fost decernate celor mai performante companii de profil şi reţelelor lor teritoriale, cu rezultate deosebite în 2010.

MARILE PREMII, decernate ­companiilor de asigurări cu prilejul ceremoniei, au fost:

  •  ASTRA Asigurări - Marele Premiu - Compania de Asigurări a Anului;
  •  ALLIANZ-ŢIRIAC Asigurări -
    Compania Anului - Asigurări Generale;
  •  BCR Asigurări de Viaţă -
    Compania Anului - Asigurări de Viaţă.

OMNIASIG a fost compania care şi-a adjudecat în acest an PREMIUL DE ­EXCELENŢĂ, pentru faptul că, prin activitatea derulată şi prezenţa în mass-media, a contribuit semnificativ la consolidarea şi dezvoltarea imaginii domeniului asigurărilor.

TROFEUL XPRIMM pentru contribuţia la dezvoltarea pieţei asigurărilor, respectiv a pensiilor private, a fost acordat CSA şi CSSPP. Prin cadrul legislativ îmbunătăţit în mod constant, cele două instituţii au reprezentat un factor decisiv în menţinerea şi asigurarea stabilităţii la nivel macro a industriilor de asigurări şi pensii private.

*

Alte premii importante acordate în cadrul Galei Premiilor Pieţei Asigurărilor, Ediţia 2010, sunt:

MANAGERUL ANULUI

  •  Violeta CIUREL, AXA Life Insurance
  •  Rangam BIR, ALLIANZ-ŢIRIAC Asigurări.

Premiul pentru ÎNTREAGA CARIERĂ a fost acordat lui Valeriu ROŞU, nume cu greutate în piaţa românească de brokeraj în asigurări.

Acestor câştigători li s-au alăturat şi GENERALI Asigurări şi ING Asigurări de Viaţă, premiate pentru CALITATEA ­SERVICIILOR în Asigurări Generale şi, respectiv, de Viaţă.

Trofeul PRIMM a mers în acest an la GROUPAMA pentru succesul şi concretizarea celei mai ample fuziuni din industria asigurărilor din România.

Cele mai bune produse de asigurări din anul 2010 au fost desemnate:

  • Produsul TRAVEL al companiei ­EUROINS România, pentru asigurări generale;
  • Produsul Echipă & Succes al UNIQA Asigurări de Viaţă, pentru asigurări de viaţă.

Pentru BCR Asigurări a fost acordat un premiu special – Iniţiativa anului în relaţia cu clienţii, decernat pentru întreaga campanie ce vizează dezvoltarea relaţiei cu clienţii, campanie bazată pe o aplicaţie informatică dedicată terminalelor mobile, o premieră în România.

ALICO şi produsul său RENTA EXTRA au fost răsplătite în acest an cu Premiul special pentru creativitate.

Ca în fiecare an, Revista PRIMM – Asigurări & Pensii a premiat şi reuşitele companiilor de brokeraj în asigurări.

Astfel, MARSH a fost declarat Brokerul Anului, compania SAFETY Broker a primit Premiul Special pentru Calitatea Produselor, iar Premiul Special pentru Dinamism a fost acordat companiei POWER Insurance Broker.

Premiul Special 1asig la categoria brokeri a fost acordat companiei MAXYGO Broker de Asigurare. PIRAEUS Insurance Broker a câştigat Premiul Special Iniţiativa Anului în Brokerajul de Asigurări, pentru dezvoltarea teritorială realizată de companie în cursul anului 2010.

Pentru atenţia deosebită pe care o acordă colaborării cu brokerii, EUROINS România şi CREDIT EUROPE Asigurări au primit două premii speciale: Premiul pentru Dezvoltarea Relaţiei Asigurători - Brokeri şi, respectiv, Iniţiativa ­anului în relaţia cu brokerii.

Seria de premii speciale a continuat cu:

  • Premiul pentru Contribuţia la Dezvoltarea Pieţei Asigurărilor – AVUS International;
  • Premiul pentru Performanţă Internaţională – CITY INSURANCE;
  • Premiul pentru Eficienţă – ASITO KAPITAL.

Echipa de comunicare a Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor a primit Premiul Special pentru Performanţă în Comunicare, pentru eforturile permanente de promovare a importanţei conceptului de asigurare în rândul publicului larg prin intermediul mass-media.

 

Cum a fost 2010? Care sunt aşteptările pentru 2011?

 

Bogdan ANDRIESCU
Preşedinte, UNSICAR

Rolul brokerului în piaţa românească de profil a fost subliniat de contextul economic - atât al anului 2009, cât şi al anului 2010 -, în sensul în care acest rol a avut o imagine de neaşteptat poate, pentru foarte multă lume, şi a crescut în ochii clienţilor. Cum a crescut în ochii clienţilor? E clar că aceştia au realizat că un consultant poate să le ofere cea mai bună soluţie pentru asigurările pe care le-au făcut sau pe care intenţionează să le încheie.

Aşteptările mele de la piaţa de asigurări pentru anul 2011 sunt destul de mari, respectiv o să fie un moment de rupere a trendului de uşoară scădere şi cred că, spre sfârşitul anului 2011 şi începutul anului 2012, sinusoida o să înceapă să meargă ascendent.

Radu MUSTĂŢEA
Preşedinte Directorat
ASTRA Asigurări

Cea mai mare problemă, pentru piaţa de asigurări generale, a fost introducerea TVA-ului pe neaşteptate, la jumătatea anului trecut, o creştere foare mare, care ne-a afectat pe toti asigurătorii de asigurări generale, cu un impact deosebit atât din punct de vedere al cifrelor rezervate, care au crescut brusc, cu diferenţa pe care Guvernul ne-a dat să o ducem mai departe, plus daunele care au apărut dupa aceea. În plus, să nu uităm de faptul că primele de asigurare fuseseră calculate cu TVA-ul vechi, 19%.

Succesul ASTRA nu este o întâmplare şi în 2010 nu au apărut rezultatele fără să fie pregătite din vreme. Au fost mai mulţi factori care au contribuit la succesul nostru şi la rezultatele noastre. Nu îmi doresc decât să gasesc resursele necesare ca şi în 2011 să fim la fel.

Ne dorim să consolidăm poziţia câştigată, locul 1, şi avem în continuare drept obiectiv consolidarea profitului companiei. Vrem să întărim sucursala din Budapesta, atât ca număr de asiguraţi, cât şi ca rezultate financiare.

Rangam BIR, CEO
ALLIANZ-ŢIRIAC Asigurări

Aş spune că, pentru piaţa românească de asigurări, anul 2010 a fost unul foarte provocator, mai ales având în vedere presiunea venită dinspre economie, dar şi dinspre sectorul de business, căci piaţa s-a confruntat cu scăderi în industria asigurărilor. Dar aş spune că sunt şi multe semnale pozitive. Am văzut o creştere pe partea de asigurări life, unde clienţii au avut încredere în asigurători şi au decis să îşi transfere o mare parte din economii către produsele life. Acesta a fost un aspect pozitiv. Evoluţii pozitive au putut fi constatate şi în termeni de creştere a pieţei RCA. Bineînteles, evoluţia negativă a venit în principal dinspre CASCO, din cauza scăderii vânzărilor de maşini. Deci, privind în ansamblu, aş spune că a fost un an plin de provocări, dar şi de semne pozitive în ceea ce priveşte dezvoltarea pieţei.

Pentru anul în curs, trebuie să ne facem planurile de vânzare şi strategia, bazându-ne pe produse potrivite clienţilor noştri. Totodată, trebuie să ne asigurăm ca putem livra produsele către clienţi în cel mai eficient mod posibil, căci ne aşteptăm ca dificultăţile din economie să mai persiste o vreme, dar ne păstram optimismul. Suntem de asemenea optimişti că în a doua jumătate a anului vor fi vizibile îmbunătăţiri şi economia României va ieşi (sau va începe să iasă) din criză începând cu semestrul doi. Pentru asta, trebuie să ne asigurăm că investim în infrastructură.

Însă cel mai important este să ne asigurăm că avem produsele şi procesele potrivite pentru a face faţă mediului economic actual. Iar asta va face parte din proiectele nostre pentru anul 2011.

Florina VIZINTEANU
Preşedinte Directorat
BCR Asigurări de Viaţă

Anul 2010, pentru BCR Asigurări de Viaţă, a fost un an bun, care a marcat, ca şi anul 2009, o creştere. Un an care a dovedit că strategia pe care am adoptat-o la sfârşitul anului 2008 şi începutul anului 2009, odată cu intrarea în criză, a fost o strategie binevenită, care ne-a adus creştere.

Pentru anul 2011 aşteptările sunt destul de mari, evident având în vedere anul 2010, care teoretic a fost un an greu şi în care am reuşit să avem succes… Anul 2011 îl considerăm un an în care vom reuşi să marcăm creştere, un an în care vom reuşi să ne păstrăm poziţia pe care am dobândit-o în industria asigurărilor de viaţă şi să ne-o consolidăm. Din punctul nostru de vedere, anul 2011 este un an care va fi în aceeaşi linie cu anul 2010. Nu vor fi modificări dramatice. Mai mult decât atât, aşteptăm ca, dacă nu în prima parte, spre jumătatea sau spre sfârşitul anului, 2011 să vină cu un reviriment în ceea ce priveşte întreaga industrie a asigurărilor de viaţă.

Iulius Alin BUCŞA
Director General, EUROINS

Am primit două premii importante pentru noi, cel pentru relaţii speciale cu piaţa de brokeraj, care ne caracterizează şi ne încântă, si premiul pentru produsul anului, care ne încântă şi mai mult - este vorba despre un produs atipic, caracteristic EUROINS România, premiu pe care cred că l-am meritat pe deplin. De asemenea, anul acesta, pentru prima dată în istoria EUROINS-ASITRANS, compania a câştigat două locuri întâi în judeţe, este vorba despre Constanţa şi Maramureş, sunt două premii importante, cu care ne mândrim, şi alte locuri fruntașe în Top 5. Pentru o companie care se situează în Top 10, este o realizare importantă.

2011 va fi un an foarte greu şi vor reuşi doar companiile care vor crea noi produse. Din păcate pentru noi, avem mult de lucru, pentru că încă nu am creat niciun produs nou anul acesta, dar avem în pregătire cel puţin trei sau patru produse noi, pe care sper că le vom lansa pe piaţă până la jumătatea anului. Din alt punct de vedere, într-adevăr aşteptăm în 2011 o creştere corespunzătoare a calităţii serviciilor pe care vrem să le oferim clienţilor noştri, şi venim cu un nou proiect de daune, pe care o să îl lansăm, sperăm noi, în luna aprilie, care va permite un acces rapid şi foarte facil la serviciile de despăgubire pentru asiguraţii EUROINS.

Radu MANOLIU
Director General Adjunct
CREDIT Europe Asigurări

În mod sigur nu putem vorbi despre excelenţă dacă ne referim la rezultate. Însă dacă ne referim la comunicarea dintre asigurători, dintre asigurători şi brokeri, cred că această criză pe care am experimentat-o cu toţii ne-a permis să ne apropiem mai mult unii de alţii şi să ne înţelegem mai bine nevoile reciproce. Cred că, din acest punct de vedere, criza pe care am traversat-o a avut un efect pozitiv, dar noi sperăm să “scăpăm” de ea în cursul anului acesta.

Provocarea anului 2010 este cea legată de asigurarea obligatorie a locuinţelor – din păcate, aici nu putem vorbi despre un efect pozitiv, deoarece, dupa cum stiţi, modificarea legislativă a afectat acest proiect care este, în momentul de faţă, în primejdia de a nu-şi mai găsi rostul. Sperăm să se schimbe ceva, să se revină la formula iniţială sau să se găsească un alt sistem, pentru că există mulţi asigurători care au investit, în calitate de membri fondatori ai PAID-ului, şi ceea ce se întâmplă acum nu este tocmai în regulă, din punct de vedere al oricărui investitor care s-ar uita pe piaţa românească, şi nu doar la nivelul asigurărilor, ci în general, este un semnal un pic delicat pentru potenţialii investitori.

Romeo JANTEA, Managing Partner Insurance, Training & Consulting

2010 a fost un an în care piaţa de asigurări a reusit să supravieţuiască cu bine. Nu a fost un an bun, a fost un an în care oamenii au trebuit să supravieţuiască şi, în acelaşi timp, să facă planuri pentru continuarea de pe acest nou palier.

Companiile de asigurări îşi vor pune în aplicare în 2011 lucrurile la care au avut timp să se gândească în 2010, vizavi de noul context în care ne aflăm, şi ele vor pune în practică acele măsuri care să facă mai facile pentru clienţi atât înţelegerea, cât şi accesul la diferitele produse de asigurare, destinate, pe categorii, clienţilor corporate şi celor retail.

Cristian FUGACIU
Director General, MARSH România

2010 a fost un an dificil, cred ca aşa cum a fost pentru întreaga economie şi pentru întreaga societate. A fost un an în care au apărut schimbări în piaţă, schimbări şi în topul asigurătorilor, schimbări şi în nevoile clienţilor, schimbări şi în riscurile companiilor. A apărut o grijă deosebită pentru asigurarea ca şi cheltuială, în sensul că aproape toţi clienţii au devenit mult mai interesaţi de preţul pe care îl plăteau pe asigurări, dar şi un an de oportunităţi, din ceea ce am văzut noi, având în vedere că piaţa s-a schimbat şi că au apărut noi riscuri, au apărut şi noi produse de asigurare şi de consultanţă şi bineînţeles că cine a putut să urmăreasca aceste schimbari şi să vină în întâmpinarea lor a avut de câştigat. Am constatat cu bucurie că brokerul este mai apreciat în perioada de criză decat înainte. Cu mai puţină bucurie am constatat că motivul principal pentru care este căutat brokerul este că el poate să pună o oarecare presiune pe preţuri.

Conform informaţiilor din piaţă, sperăm ca în a doua parte a anului deja să se simtă o oarecare creştere, ceea ce bineînţeles că va influenţa şi piaţa de asigurări. Noi în continuare vom inova şi vom căuta să răspundem nevoilor în schimbare ale clienţilor. Suntem convinşi că şi ceilalţi parteneri ai noştri de pe piaţă vor face acelaşi lucru. Până la urmă, cred că această perioadă de criză a fost un lucru bun, pentru că, odată trecută, piaţa o să crească avand alte premise şi alte coordonate.

Gheorghe AXINTE
Director General, AUDATEX România

Piaţa românească este definită de o anumită dinamică deşi ea nu s-a mai respectat în 2010 ca în anii precedenţi în contextul crizei. Noi ne adaptăm produsele în funcţie de volumele care se înregistrează în zona daunelor, de pretenţiile din ce în ce mai crescute ale clienţilor noştri şi de o realitate a pieţei care presupune un accent din ce în ce mai mare pe diminuarea costurilor.

Ionel DIMA
Vicepreşedinte AVUS Group

Toată lumea spune că, de doi ani încoace, situaţia macroeconomică generală este factorul primordial care afectează piaţa. Sigur, acesta este elementul global dar totuşi la nivelul industriei asigurărilor, suntem prea puţin imaginari, prea puţin boemi sau prea puţin creativi în ceea ce priveşte produsele noastre. Consider că atunci când maşina gâfâie pentru că nu poate să urce panta trebuie să schimbi viteza şi să accelerezi. Din păcate, piaţa a uitat de acceleraţie şi apelează mai mult la frână. Eu consider că piaţa trebuie să accelereze.

Alexandru APOSTOL
Director General, MAXYGO Broker

2010 a fost un an extrem de dificil, şi pentru simplul motiv că a fost al doilea an financiar la rând cu probleme - probleme de instabilitate economică, legislativă, politică. Şi atunci e şi un test de anduranţă. Deja suntem în al treilea an cu aceste probleme evidente, însă ştiţi cum e, ce nu te omoară te căleşte. În acelaşi timp, lucrurile nu pot continua la nesfârşit. Munca a fost grea, plină de implicare, de dezbatere, de susţinere pe toate planurile, dar atunci vin şi rezultatele şi atunci oamenii merită premiul pe care l-am primit din partea dumneavoastră.

Elena GRECU, Director General Adjunct, FORTE Asigurări

Anul 2011, la fel ca şi anul precedent, nu va fi un an uşor. Este un an dificil dar cu multe speranţe. Cu toate acestea scăderea nu a fost atât de mare pe cât anticipam şi sper într-un reviriment în acest an sau măcar să rămânem la acelaşi nivel. Trebuie să ne reorientăm să fim mai aproape de clienţi, să creăm produse care se mulează pe necesităţile actuale şi să fim în permanenţă prezenţi. Foarte calzi, foarte prompţi, acesta este secretul!

Gabriel OLTEAN, Director
Naţional Vânzări, BCR Asigurări

Sper ca, la nivel de piaţă să ieşim din curba lui Gauss, să începem să urcăm. Cred totuşi că am trecut de „maximul minim absolut” deşi s-ar putea ca în buzunarul cumpărătorului de poliţe să se simtă abia acum efectele reale ale crizei. Din punctul de vedere al companiei pe care o reprezint, una dintre cele mai importante ţinte asumate este menţinerea în TOP 5.

Nusha MOLDOVAN
Training & Brokers Manager
UNIQA Asigurări de Viaţă

Pentru toată lumea anul 2010 a fost destul de greu. Dar, comparativ cu anul 2009 a fost mult mai bun. De altfel, cifrele ne spun acest lucru şi am speranţa că în acest an vom culege roadele un an mai bun decât cel precedent.

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Gala Premiilor oferite de Revista PRIMM).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Cum pot fi protejate drepturile consumatorilor de asigurari?

Stefan PRIGOREANU - Vicepresedintele PRBAR 

Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari&Pensii

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!