Special
HR-ul, partener al managementului
Autor:Andreea RADU
Joi, 15 Septembrie 2016

A treia ediție din ciclul evenimentelor „XPRIMM Time for Business", derulată în această vară, în București, a fost dedicată în exclusivitate specialiștilor HR din asigurări. Evenimentul s-a desfășurat sub egida XPRIMM Job.

Dezbaterile au pus accent pe rolul departamentului de HR în companiile de asigurări, modalitățile de atragere a generațiilor tinere spre piața muncii din domeniul asigurărilor, dar și loializarea forței de muncă existente. 
Directorii de resurse umane din cadrul companiilor de asigurări, prezenți la conferința „XPRIMM Time for... HR - Tendințe și Provocări", consideră că rolul departamentului de HR este foarte important în cadrul organizațiilor, ajutând atât angajații, cât și compania să se dezvolte.

Opinii

Iată cum au definit cei prezenți rolul departamentului HR în cadrul unei companii de asigurări:
Andra TEODORESCU, HR Manager, AON: Ar fi bine ca HR-ul să fie un partener strategic al managementului. 
Rodica VIȘAN, HR Manager, CERTASIG: Rolul nostru este acela de a merge alături de conducere și în același timp de a nu lăsa angajații să se simtă neglijați, să gestionăm oamenii într-un mod uman, frumos, armonios.
Mihaela MIHAI, Senior Worforce Consultant, EXPERIS România: Ar fi bine ca departamentul HR să aibă un rol de calibrare între nevoile angajaților și nevoile organizației pentru satisfacerea ambelor părți.
Ana Maria SANDU, Consilier Resurse Umane, ASIROM: Rolul principal ar fi menținerea parteneriatului cu managementul, dar și cu departamentele din cadrul organizației; asigurarea și dezvoltarea resursei umane din companie, cu înscrierea în bugetul alocat de management.
Mihaela SIMIONESCU, Specialist Recrutare, GROUPAMA Asigurări: Mai degrabă aș vedea HR ca un consultant, decât ca unul de suport.
Aurora POPESCU, Economist, PAID România: Nu putem discuta de altceva, decât de parteneriat.
Cristina ANCULESCU, Director Resurse Umane, UNIQA Asigurări: Suntem consultanți și parteneri. Trebuie să înțelegem business-ul, organizația, problemele și să venim cu acest „miros fin” pentru oameni.
Mihaela MARINESCU, Contabil Șef, ASITO KAPITAL: Are un rol cheie și de aceea ar fi bine să fim luați în serios de către management. 
Nela BURLACU, Director Economic, ATE Insurance: Suntem un echilibru între conducere și angajați.
Gheorghe BALABAN, Director General, DAW Broker: Împreună găsim metode noi de dezvoltare, să avem oameni bine pregătiți pentru a oferi servicii de calitate clienților.
Dana LEMNARU, Head of HR, ALLIANZ-ȚIRIAC Asigurări: Noi ajutăm. Îi ajutăm pe oameni să se dezvolte, ajutăm top-managementul să își îndeplinească strategia pe care o implementează, ajutăm acționarii să obțină profitul dorit. Prin strategiile de HR pe care le implementăm, prin echilibrul pe care îl creăm în companie ajutăm business-ul să crească. 
Simona GALANI, CFO, CREDIT EUROPE Asigurări: HR înseamnă conciliator, modelator, evaluator.
Elizeu FOLESCU, Senior Regional Executive, LIMRA: Departamentul HR are rolul de a optimiza capacitatea forței de muncă de a-și atinge obiectivele. Identifică numărul de oameni care ar trebui să intre în companie și se ocupă de dezvoltarea și îndrumarea lor.
Cătălina MUȘAT, HR Manager, METROPOLITAN Life: HR-ul caută soluții și oferă suport celorlalți.
Loredana LANDUCA, Managing Partner, LCL Financial Recruitment: Rolul este de a fi aproape de oameni, să îi înțeleagă, să îi susțină, să faciliteze să se întâmple lucruri încât să le fie bine angajaților; să lege obiectivele companiei cu cele ale angajaților.
Camelia ISACHE, Director General, MILLENIUM Insurance Broker: HR-ii sunt ca nasturii – țin lucrurile împreună.
Victoria SASCA, Economist, GRAWE România: Departamentul HR are dublu rol, este partener al conducerii, dar trebuie să fie și deschis la nevoile oamenilor, în conformitate cu legislația în vigoare.
Larisa ȘRAER, HR Manager, OTTO Broker: Cred că cel mai important este să creștem și să ajutăm oamenii să se dezvolte ținând tot timpul ochii pe obiective și strategii. HR-ul mai are rolul de a ajuta tinerii să se apropie de industrie.
Sergiu NEGUȚ, Antreprenor si Business Angel: E bine ca oamenii de HR să vorbească într-un limbaj business ca să poată fi ascultați de către management. Statistic vorbind, profilul directorilor de HR ne arată că aceste poziții sunt ocupate în mare parte de femei, cu o vârstă medie de 37 de ani și care au 1,4 copii de vârstă școlară.
Sergiu COSTACHE, Președinte, Media XPRIMM: Viziunea mea e că HR-ul are un rol similar cu cel al organismului. Lasă să intre ce e bun și util, iar dacă se dovedește că nu e așa, elimină ce e nedorit.

Conciliator - o profesie nouă în domeniul asigurărilor

Înființarea Entității de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul financiar non-bancar (SAL-Fin), în luna iulie a.c., a dus la apariția unei noi profesii în piața de asigurări, aceea de Conciliator. 
Potrivit legislației, Conciliatorul este definit ca o persoană fizică ce dispune de cunoștințele și aptitudinile necesare în domeniul procedurilor de soluționare alternativă a litigiilor sau al soluționării judiciare a litigiilor în materie de consum, precum și de o bună înțelegere generală și specifică a legislației sectorului financiar în care soluționează și a legislației referitoare la protecția consumatorilor, persoane ce sunt independente și imparțiale.
Călin RANGU, Director, Direcția Protecția Consumatorului, ASF, și Președinte, ISF - Institutul de Studii Financiare, prezent la Conferință, a estimat că la nivelul țării vor fi necesare circa 20-30 de persoane care să ocupe funcții de conciliatori. Astfel, anual ar putea apela la un conciliator aproximativ 2.000 de consumatori din industria asigurărilor.
Persoanele care devin conciliatori trebuie să dețină o experiență în domeniul asigurărilor de cel puțin 4 ani și să aibă 10 competențe, precizate în legislație.
SAL-FIN funcționează exclusiv în cadrul Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) și are rolul de a reduce numărul litigiilor care merg în tribunal.
SAL-FIN, prin intermediul Institutului de Studii Financiare (ISF), înființat ca fundație cu fondator unic ASF, asigură organizarea de cursuri de formare profesională a persoanelor care doresc să devină conciliatori, examinarea și certificarea acestora, stabilirea structurii de competențe pe care aceștia trebuie să o aibă pe baza unei tematici supuse aprobării Colegiului de coordonare. ISF va susține și un Centru de Evaluare a Competențelor pentru cei care au cunoștințele necesare, dar necesită evaluarea competențelor, acumulate non-formal sau informal.
În cadrul ISF ne orientăm foarte mult pe zona de specializare. Obiectivul Institutului nu este de a oferi instruire pe zona obligatorie pentru intermediari sau pentru manageri, ci mai degrabă pe zone de nișă, însemnând management de risc, administrare de portofolii, subscriere riscuri, daune, tarifare sau actuariat, a declarat Laura NAGHI, Director General, ISF.

Internship-ul, o soluție pentru atragerea de tinerilor?

Pe parcursul anilor, companiile de asigurări de pe piața românească au lansat mai multe programe de internship pentru a atrage noi talente tinere. Unele au fost reale succese, însă altele nu au avut chiar rezultatul așteptat. Totuși, acesta reprezintă o soluție la îndemâna tuturor pentru a atrage tinerii chiar de pe băncile facultăților.
Printre companiile care au apelat la această metodă de recrutare se numără și ALLIANZ-ȚIRIAC Asigurări. Este primul an în care lansăm un astfel de program de internship, pornind de la ideea de a atrage talente noi. Există o stabilitate foarte mare în ceea ce privește angajații ALLIANZ, dar vrem să aducem și un suflu nou, vrem să atragem talente, dar vrem și să dezvoltăm talentele pe care le avem în interior. Astfel, anul acesta am lansat pentru prima dată un program de internship, a declarat Dana LEMNARU, Director de Resurse Umane, ALLIANZ-ȚIRIAC Asigurări.
Pentru că este un program pilot, a fost implementat inițial în administrația centrală, în București. Am făcut o analiză în cadrul administrației centrale să vedem care sunt ariile în care am avea nevoie de un suflu nou, de tineri pe care să îi aducem și să îi formăm. În urma acestui studiu am stabilit că vrem să aducem 18 tineri, dar în final am adus 22.
Vrem să le arătăm ce înseamnă domeniul asigurărilor, a explicat Dana LEMNARU.
Compania și-a propus ca programul să dureze între 3 și 6 luni, dar intenționează să fie unul flexibil. Studenții pot sta și în plus față de cele 6 luni, dar și mai puțin de trei luni. 
Am ales să utilizăm două metode. La început am colaborat cu o companie care lucrează cu studenții și le facilitează posibilitatea de participa la programe de internship. În prima fază, aceasta a efectuat o selecție în rândul studenților care au aplicat, utilizând anumite criterii și tipuri de profiluri pe care noi, la rândul nostru, le-am furnizat. Studenții selectați au participat, în cele din urmă, la un interviu cu reprezentanți ai companiei noastre, a spus oficialul ALLIANZ, care a adăugat ca societatea a dorit să îi ajute pe studenți să își contureze o imagine despre industria asigurărilor și să înțeleagă cum funcționează.
A doua variantă a constat în abordarea directă a universităților și apoi a studenților. Ne dorim ca, în viitor, să promovăm acest program la nivel național și să putem implica și profesori universitari care să poată informa studenții despre detaliile și beneficiile unui program de internship, a mai spus Dana LEMNARU.
Oficialul ALLIANZ este de părere că meseriile din domeniul asigurărilor nu sunt atât de atractive pentru tineri. Acest lucru este confirmat și de UNIQA, societate care a derulat și ea programe de internship. 
Noi am avut un program în urmă cu 6 -7 ani din care am păstrat... două persoane, care lucrează și în prezent în cadrul companiei. Dar, din acel an, am constatat că interesul studenților a scăzut semnificativ. De aceea, am renunțat la el. Studenții nu erau interesați sau nu își doreau cu adevărat să își asume minime responsabilități, a arătat Cristina ANCULESCU, Director Resurse Umane, UNIQA Asigurări. Cu toate acestea, compania își dorește să angajeze persoane tinere, ieșite de pe băncile facultăților și să le formeze.
Potrivit unui studiu recent, adolescenții din prezent, care reprezintă următoarea generație de forță de muncă, au așteptări diferite de la viitorul loc de muncă. Ei preferă companiile mari, pun accent pe promovare, pe lângă remunerație, și vor ca șeful să îi trateze cu respect. Compania EY a intervievat în cadrul studiului Global Generations 3.0 peste 3.200 de tineri cu vârsta cuprinsă între 16 și 18 ani, cunoscuți de asemenea ca Generația Z, în legătură cu factorii care le influențează încrederea în viitorii angajatori și în luarea deciziilor de angajare pe viitor.

Locuri de muncă în industria de asigurări 

Specialiștii HR care caută profesioniști în asigurări au la dispoziție Newsletter-ul XPRIMM Job, cunoscutul instrument de recrutare specializat, având peste 750 de ediții. În completarea acestuia, la începutul anului 2016, a fost lansat și Grupul XPRIMM Job de pe LinkedIn, dar și pagina de Facebook XPRIMM Job, deschisă tuturor profesioniștilor din asigurări, brokeraj și domeniul financiar.

 

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (HR-ul, partener al managementului).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Bunurile sau viata? Ce isi asigura romanii?

Paul SWOBODA - Presedinte al Directoratului GRAWE Romania

Adina MANDOIU - Director de Marketing, PR si Comunicare, GRAWE Romania

Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari & Pensii


TOP Stiri 1asig

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!