Opinii
Într-o lume digitală, unde oamenii reprezintă preocuparea principală a organizaţiilor, se dorește personalizarea conținutului
Autor:Norah DENLEY, Assistant Research Director, LIMRA
Marti, 13 Decembrie 2016

Serviciile financiare sunt adesea percepute drept o industrie „tradițională” – una care are niște baze foarte solide, dar căreia îi este greu să se adapteze la nou. Totuși, avem la dispoziţie destule motive care ne determină să reanalizăm această concluzie.

Norah DENLEY, Assistant Research Director, LIMRA, vorbește despre lecțiile privind social media pe care instituțiile financiare le pot învăţa pentru a activa într-o lume digitală. Aceasta ne-a oferit câteva puncte de plecare despre cum pot fi folosite reţelele sociale pentru a dezvolta o bază de clienți solidă.

Cea mai mare parte a activităţilor desfăşurate de companii în social media nu mai sunt realizate doar „ca să fie prezente în reţelele sociale la fel ca toţi ceilalţi”. Companiile folosesc social media ca o componentă în cadrul unor iniţiative mai largi, dezvoltate pentru a veni în sprijinul mai multor sfere organizaţionale, cum ar fi recrutarea, educarea sau zona de customer service. Multe companii din domeniul asigurărilor folosesc în prezent social media pentru a-și îndemna și motiva clienții să facă un sport sau diferite activități fizice. În plus, utilizarea acestor rețele sociale ajută firmele să îşi țină sub control programele de parteneriat sau de recompensare.

Este totuși mult mai adecvat să numim aceste iniţiative strategice drept „iniţiative digitale”, din moment ce ele se pot integra în medii precum website-ul companiei, email-ul, sistemul CRM sau sistemele analitice. Astfel, ne putem da seama că în pofida faptului că am numit-o „tradițională”, industria asigurărilor pare să se obișnuiască destul de repede cu ideea digitalizării.

În primul rând, social media şi toate celelalte resurse digitale sunt doar unelte, nu strategii. Digitalul ar trebui să reprezinte doar una dintre uneltele folosite de o organizaţie, nu acel „ciocan universal” care bate mereu cuie. Astfel, ca profesionişti din domeniu, este bine să porniţi de la obiectivele de business și să vă gândiţi dacă digitalul vă poate ajuta la dezvoltarea lor.

În al doilea rând, oamenii doresc să știe cine sunt cei cu care lucrează, pentru a putea să aibă încredere în ceea ce spun aceștia. Specialişti precum Scott STRATTEN și Erik QUALMAN punctează în discursurile lor importanța autenticității. Pentru STRATTEN, autenticitatea este unul dintre cei trei piloni de rezistență ai social media, alături de transparență și caracterul imediat. Cele cinci obiceiuri ale liderilor digitali despre care vorbește QUALMAN includ a fi „autentic – să prezinți oamenilor cine ești cu adevărat, atât online, cât și offline”.

În al treilea rând, oamenii reacționează la povești. Compania dumneavoastră trebuie să îi prezinte consumatorului valorile şi punctele forte ale organizației: a-l implica pe acesta în proces este cel mai bun mod de a asigura colaborarea sa viitoare și, în plus, contribuie la livrarea mai multor povești „reale”.

În al patrulea rând, trebuie să fiți acolo unde sunt și oamenii. Două dintre trendurile principale în serviciile financiare sunt personalizarea și mediul mobil. Într-o lume digitală, unde oamenii reprezintă preocuparea principală a organizaţiilor, ne așteptăm ca întreg conținutul să fie personalizat. Inițiativele sociale și digitale ar trebui să le să ofere consumatorilor posibilitatea de a se implica în activitatea companiei atunci când vor şi în ce mod vor.

În concluzie, companiile au învăţat cum să se folosească de social media pentru a-și susține strategiile de business. Totuși, peisajul reţelelor sociale evoluează rapid și organizațiile trebuie să se aștepte la apariţia altor noi instrumente digitale în următoarele luni. Acele afaceri care reușesc să integreze în mod unitar toate aceste resurse digitale în propriul mesaj, precum și în interacțiunea cu clienții, vor reuși să câștige atenția acestora.

Articol preluat cu acordul autorului din LIMRA’s MarketFacts Quarterly

Traducere: Sabrina CANEA

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Într-o lume digitală, unde oamenii reprezintă preocuparea principală a organizaţiilor, se dorește personalizarea conținutului).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Bunurile sau viata? Ce isi asigura romanii?

Paul SWOBODA - Presedinte al Directoratului GRAWE Romania

Adina MANDOIU - Director de Marketing, PR si Comunicare, GRAWE Romania

Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari & Pensii


TOP Stiri 1asig

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!