Interviu
Joe LOUWAGIE, Assistant Vice President Property Claim Services (PCS), companie membră a VERISK Analytics
Autor:Alexandru CIUNCAN
Luni, 04 Aprilie 2016

În contextul în care expunerea la catastrofe naturale în regiunea Europei Centrale și de Est variază de la ţară la ţară, companiile locale pot beneficia, în contextul unor schimbări climatice care fac viitorul din ce în ce mai imprevizibil, de instrumentele de planificare şi răspuns şi de bunele practici dezvoltate de PCS pentru situaţiile de catastrofă naturală.

PRIMM: PCS este specializată mai ales în estimarea pierderilor cauzate de catastrofele naturale. Cum apreciaţi impactul şi intensitatea acestor evenimente în ultimii ani?
Joe LOUWAGIE: În Statele Unite ale Americii, tendinţa ultimilor ani a fost de creştere a frecvenţei catastrofelor naturale, fără a exista şi o majorare a pierderilor asigurate în urma acestor evenimente. Este important să încadrăm frecvenţa şi severitatea catastrofelor în categorii, astfel încât mecanismele de protecţie prin asigurare să tarifeze corect aceste situaţii, să întărim know-how-ul industriei despre modul cum se poate pregăti pentru acestea şi despre cum să reacționeze cât mai eficient. Pe măsură ce schimbările climatice se manifestă tot mai pregnant,  posibilitatea de a estima liniar frecvenţa şi severitatea evenimentelor viitoare în baza celor petrecute deja este distorsionată, catalogarea fiecărui eveniment de acest tip devenind din ce în ce mai importantă.

Schimbările climatice se manifestă tot mai pregnant,  posibilitatea de a estima liniar frecvenţa şi severitatea evenimentelor viitoare în baza celor petrecute deja fiind distorsionată.

PRIMM: Care sunt pieţele de bază ale PCS şi cine poate beneficia de expertiza sa?
J.L.: Suntem prezenţi pe mai multe pieţe pe care le considerăm la fel de importante. Colaborăm cu asigurătorii pe partea de daune, în procesul de subscriere, în departamentele actuariale şi lucrăm alături de specialiştii lor în fiecare zi. De asemenea, furnizăm servicii pentru piaţa de instrumente financiare derivate de asigurări (Insurance Linked Securities) în care se regăsesc asigurători, reasigurători şi fonduri ILS care utilizează serviciile PCS pentru a transfera riscuri sau pentru a investi în acest segment.
În paralel, PCS susţine industria prin furnizarea celor mai bune practici globale în modul de planificare şi reacţie în caz de catastrofă şi prin încurajarea schimbului de experienţă la nivel internaţional, făcând legătura şi susţinând prezenţa unor specialişti renumiţi pe plan global în domeniul catastrofelor naturale să analizeze probleme specifice ale pieţelor locale în cadrul evenimentelor de specialitate.
Nu în ultimul rând, PCS monitorizează tendinţele industriei, le analizează şi le diseminează către clienţii săi.

Este important să încadrăm frecvenţa şi severitatea catastrofelor în categorii, astfel încât mecanismele de protecţie prin asigurare să tarifeze corect aceste situaţii.

PRIMM: Ne puteţi explica modul de funcţionare al PCS Industry Index?
J.L.: PCS monitorizează continuu evenimentele naturale catastrofale şi dezastrele provocate de oameni. Le urmărim în special pe cele care îndeplinesc condiţiile de catalogare drept catastrofă conform criteriilor PCS: pierderile trebuie să depăşească 25 milioane dolari în SUA şi Canada şi 10 milioane dolari în Turcia. Odată ce am catalogat un eveniment drept catastrofă, echipele noastre demarează cercetările pentru a determina cuantumul individual pagubelor asigurate. Împărţim pagubele, din perspectiva pierderilor economice şi a celor asigurate, pe segmente separate, cum ar fi comercial, personal sau auto. Indexul este utilizat de către asigurătorii primari şi de reasigurători şi funcţionează, de asemenea, ca un instrument de transfer al riscului viabil, obiectiv şi general acceptat la nivel global.

Odată ce am catalogat un eveniment drept catastrofă, echipele noastre demarează cercetările pentru a determina cuantumul pagubelor asigurate.

PRIMM: PCS s-a extins recent şi în Turcia. Care au fost criteriile principale pentru alegerea acestei pieţe?
J.L.: Parteneriatul solid pe care îl avem cu Istanbul Underwriting Center (IUC) a fost unul dintre motivele principale pentru intrarea în Turcia. Încă de la început a fost clar că misiunea PCS de a deservi industria globală de asigurări s-a potrivit foarte bine cu cea a IUC de a ajuta piaţa din Turcia. Din perspectiva catastrofelor naturale şi a pagubelor asigurate, PCS poate veni în ajutorul pieţei din Turcia,  aflată în continuă creştere, segmentând şi analizând în profunzime expunerea la cutremure şi la inundaţii.

Atacurile cibernetice reprezintă o ameninţare în continuă creştere, iar abilitatea de a le analiza corect necesită o înţelegere completă a datelor aferente.

PRIMM: Care a fost răspunsul pieţei din Turcia cu privire la PCS Industry Index?
J.L.: Răspunsul a fost unul foarte pozitiv. Pentru dezvoltarea favorabilă a pieţei, a avea la dispoziție serviciile PCS poate constitui un avantaj însemnat. În absenţa catastrofelor, PCS oferă pieţei acces la instrumentele de benchmarking şi la rapoartele aferente celorlalte pieţe unde activăm.

PRIMM: Vizaţi şi alte pieţe din Europa Centrală şi de Est? Intenţionaţi să lansaţi şi alte produse sau rămâneţi dedicaţi celor pentru catastrofe naturale?
J.L.: Suntem încântaţi de modul cum un parteneriat cu XPRIMM ar putea să ajute ţările din zona Europei Centrale şi de Est. Deşi expunerea la riscurile de catastrofă naturală variază de la o ţară la alta, fiecare poate beneficia de cele mai avansate metode de planificare din această industrie în cazul unor evenimente catastrofale, cât şi de bunele practici detaliate în rapoartele de benchmarking ale PCS. Lucrând alături de XPRIMM, dorim să stimulăm cunoaşterea şi să contribuim la aceasta prin prezența în pieţele locale a unor specialişti de talie internaţională.             De asemenea, PCS face parte dintr-un grup mai extins, VERISK, care dispune de numeroase soluţii aplicabile în pieţele locale de asigurări.

PRIMM: Care sunt planurile PCS pentru România? Consideraţi că există potenţial? 
J.L.: Cu siguranţă. La fel ca în Turcia, există permanenta ameninţare a cutremurelor. PCS poate lucra alături de piaţa din România pentru a ajuta industria să se pregătească pentru inevitabil, implementând un proces care să capteze cu acurateţe valoarea pagubelor asigurate, în caz că un astfel de eveniment are loc. 
Între timp, PCS poate oferi servicii pieţei, fără costuri, în schimbul angajamentului de a contribui cu date despre daunele agregate în cazul evenimentelor analizate de PCS.

PRIMM: VERISK a lansat recent primul model de standardizare a expunerii la riscul cibernetic. De ce consideraţi că acesta este un aspect important pentru industria de asigurări?
J.L.: Atacurile cibernetice reprezintă o ameninţare în continuă creştere, iar abilitatea de a le analiza corect necesită o înţelegere completă a datelor aferente. Pentru a facilita această analiză, companiile trebuie să colecteze şi să raporteze aceste date într-un format standard care poate fi transmis de-a lungul lanţului de transfer al riscului. Modelul dezvoltat de VERISK este primul pas dintr-un proces de gestionare a acumulărilor de riscuri cibernetice şi va ajuta la crearea unei metode uniforme de transfer al informaţiilor în industrie. Aceasta standardizare a expunerii face parte din serviciile ISO Cyber Risk Solutions, care oferă instrumentele şi serviciile suport necesare pentru a gestiona pericolele financiare ale lumii digitalizate şi interconectate în care trăim.
 

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Joe LOUWAGIE, Assistant Vice President Property Claim Services (PCS), companie membră a VERISK Analytics ).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Bunurile sau viata? Ce isi asigura romanii?

Paul SWOBODA - Presedinte al Directoratului GRAWE Romania

Adina MANDOIU - Director de Marketing, PR si Comunicare, GRAWE Romania

Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari & Pensii


TOP Stiri 1asig

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!