Interviu
Luciano CIRINA GENERALI își dorește să joace un rol important pe piața de asigurări din România
Autor:Andreea RADU, Mihai CRĂCEA
Vineri, 03 Aprilie 2015
Luciano CIRINA CEO, GENERALI pentru regiunea Europei Centrale și de Est

Piața de asigurări din România este una dintre cele mai mari din regiunea Europei Centrale și de Est, cu prime de circa 1,8 miliarde euro în 2014. Astfel, aceasta reprezintă un punct de interes în strategia grupului GENERALI. Luciano CIRINA, CEO-ul GENERALI pentru regiunea Europei Centrale și de Est, a vorbit, într-un interviu acordat Revistei PRIMM – Asigurări&Pensii, despre planurile regionale ale grupului și strategia pentru România.

PRIMM: Ce înseamnă achiziția completă a acțiunilor GPH pentru grupul GENERALI?
Luciano CIRINA: Achiziția pachetului minoritar de acțiuni de 24% deținut de PPF Group și schimbarea numelui în GENERALI CEE Holding B.V. în ianuarie 2015 a reprezentat ultima etapă a acestei tranzacții importante pentru GENERALI Group. Faptul că acum deținem întregul pachet de acțiuni al GENERALI CEE Holding ne permite, într-un final, să profităm la maxim de investiția făcută.
PRIMM: Care este strategia de business a GENERALI pentru Europa Centrală și de Est și, în particular, pentru România?
L.C.: În primul rând, ne dorim să accelerăm ritmul de dezvoltare și să devenim din ce în ce mai competitivi în această regiune. Europa Centrală și de Est reprezintă una dintre piețele cheie ale grupului pentru că are perspective clare de creștere și, mai ales, pentru că este una din zonele unde grupul este deja un lider necontestat în termeni de profitabilitate.
Piața noastră cheie este Cehia, unde ne situăm pe o poziție unică într-o piață foarte profitabilă. Aici dorim să ne apărăm poziția de top și să ne reluăm ritmul de dezvoltare.
Al doilea nivel este format din piețe de bază pentru noi ca Ungaria, Slovacia și Serbia, datorită poziției de top deținute de companiile noastre în aceste țări, precum și Polonia, datorită mărimii pieței și a unei populații de peste 40 de milioane de locuitori. Slovacia și Serbia sunt, cu siguranță, piețe atractive, iar în Ungaria ne vom consolida și mai mult poziția deja deținută.
Alt grup de interes este reprezentat de România, Bulgaria, Croația și Slovenia, unde avem ca obiectiv să ne îmbunătățim poziția actuală și să trecem către nivelul de piețe de bază. În aceste țări avem nevoie să creștem, pentru că dimensiunea este importantă.

PRIMM: Cum apreciați evoluția pieței de asigurări din această regiune? Care sunt principalele probleme cu care se confruntă asigurătorii?
L.C.: Potențialul acestor piețe este cu siguranță legat de gradul redus de penetrare al asigurărilor comparativ cu media Europei de Vest. Primele pe cap de locuitor sunt semnificativ mai scăzute în această regiune, în special pe segmentul asigurărilor de viață. Diferența la nivelul asigurărilor non-life nu pare atât de mare, însă mai este încă mult de recuperat în ceea ce privește asigurările retail non-auto. Pe segmentul life poți vedea că și o țară dinamică, așa cum este Polonia, a rămas cu mult în urma țărilor dezvoltate. Astfel, asigurările de viață au un potențial și mai mare de creștere, dar trebuie să ne amintim că o creștere sustenabilă pe acest segment este posibilă doar cu ajutorul unor stimulente fiscale adecvate sau al unor reforme la nivelul sistemului de pensii.

PRIMM: În opinia dumneavoastră, criza financiară a redus semnificativ potențialul asigurărilor din țările ECE? Vă așteptați ca acele creșteri spectaculoase din anii 2006-2007 să fie reluate într-un viitor apropiat?
L.C.: Ne așteptăm la o creștere constantă în jurul a 2% până la 4% și ne bazăm pe un anumit efect de diversificare între piețe pentru a compensa oscilațiile. Eterogenitatea piețelor, sistemele lor de reglementare și piețele lor de asigurare diferite, combinate cu dimensiunile lor relativ mici – cu excepția Poloniei, desigur – sunt factori care fac ca fiecare în parte să fie neatractivă pentru noi jucători, oferindu-ne, astfel, o perspectivă mai stabilă și pozitivă asupra concurenței locale.

PRIMM: Ce efecte credeți că vor avea noile măsuri de reglementare (Solvency II, IMD2, PRIIPs etc.) asupra companiilor din ECE? Dar asupra consumatorilor?
L.C.: Cu siguranță susținem implementarea Solvency II. Considerăm că noul regim de reglementare va unifica aspectele legislative de la nivelul întregii Uniuni Europene, va crește credibilitatea sectorului asigurărilor și, cel mai important, va oferi un nivel mai mare de protecție pentru consumatori. GENERALI a început să se pregătească pentru Solvency II încă de acum câțiva ani și cu siguranță va îndeplini toate cerințele legate de această directivă, așteptată să intre în vigoare începând din 1 ianuarie 2016.
După cum știți, unele dintre propunerile legislative privind distribuția și produsele financiare încă se mai află în dezbatere. În aceste condiții, este posibil să mai vedem schimbări semnificative privind aceste aspecte. Cu toate acestea, prin intermediul noilor legislații, se va face cu siguranță un pas important către o mai mare încredere a consumatorilor în industria de asigurări. Acest lucru se datorează faptului că noile propuneri legislative determină formarea de parteneriate mai apropiate între clienți, asigurători și intermediari. Astfel, potențialele practici incorecte de vânzare vor fi eliminate, iar pilonul central va fi reprezentat de orientarea către client. Practic, din punctul nostru de vedere, cel al asigurătorilor, ne așteptăm la o investiție din ce în ce mai mare în calitatea intermediarilor și în pregătirea lor. Asigurătorii pot remodela mixul canalelor de distribuție, orientându-se către canale care să ofere o valoare clară pentru clienți. De asemenea, este probabilă o simplificare mai mare a produselor, din moment ce va crește gradul de transparență. Într-un final, clienții vor avea acces la produse simplificate, pe care le pot înțelege, care vin în întâmpinarea nevoilor individuale și vândute de intermediari profesioniști.
PRIMM: Ca rezultat al acestor reglementări, în special Solvency II, considerați că vor exista oportunități pentru viitoare achiziții în regiune?
L.C.: Bineînțeles că experți M&A (n.red., Mergers and Acquisitions – fuziuni și achiziții) din cadrul grupului urmăresc constant toate piețele, dar nu dorim să facem comentarii cu privire la niciun subiect M&A.

PRIMM: Care sunt principalele caracteristici ale pieței de asigurări din România? Considerați că există o competiție puternică în această piață?
L.C.: Piața de asigurări din România este încă dominată de asigurările auto. Strategia GENERALI România se concentrează pe business-ul non-auto de asigurări generale, pentru a reduce pierderile de pe RCA. Aceasta este cheia succesului pe termen lung și este și abordarea noastră. Pe segmentul vizat, cel al asigurărilor generale non-auto, GENERALI ocupă locul 5 pe piață, cu o cotă de 8,5%. Competiția este acerbă pentru că toți asigurătorii vor să câștige cota de piață.
Piața de asigurări din România se ridică la 1,8 miliarde euro, fiind una dintre cele mai mari din Europa de Est, iar GENERALI își dorește să joace un rol important datorită expertizei pe produse și a reputației sale globale.

PRIMM: Care sunt principalii factori care au condus la o îmbunătățire a profitabilității GENERALI în România în ultima perioadă?
L.C.: Pentru noi, cel mai important factor a fost reprezentat de accentul pus pe vânzările din segmentul asigurărilor generale non-auto. De asemenea, au fost la fel de importante și celelalte măsuri luate, precum eficientizarea cheltuielilor și a costurilor, îmbunătățirea situației despăgubirilor, dar și eficientizarea propriei rețele de vânzări.

PRIMM: Care sunt obiectivele GENERALI România în acest an?
L.C.: GENERALI România va continua să se concentreze pe segmentul non-auto, pentru că,  așa cum am menționat, aceasta reprezintă abordarea potrivită pentru o companie care își dorește un business solid și profitabil. Clienții vor rămâne în centrul activității companiei și toate măsurile pe care le vom adopta vor fi în beneficiul acestora.

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Luciano CIRINA GENERALI își dorește să joace un rol important pe piața de asigurări din România).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Bunurile sau viata? Ce isi asigura romanii?

Paul SWOBODA - Presedinte al Directoratului GRAWE Romania

Adina MANDOIU - Director de Marketing, PR si Comunicare, GRAWE Romania

Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari & Pensii


TOP Stiri 1asig

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!