Opinii
Mediere după 21 de ani de bancar. De ce?
Autor:Roxana MUSTĂŢEA, Mediator
Miercuri, 15 Mai 2013
Roxana MUSTĂŢEA, Mediator

După 21 de ani de banking, în care am construit relații pe termen lung cu clienții, bazate pe onestitate, respect reciproc și confidențialitate, am considerat că trecerea la profesia de mediator îmi oferă posibilitatea de a-mi continua interacțiunea cu clienții într-o formă mai personalizată.

 

Am dedicat o mare parte din viața mea înțelegerii problemelor clienților bancari și mi-am evaluat succesul muncii în funcție de succesul lor.
Există un numitor comun al acestor două profesii: confidențialitatea. Discuțiile au loc într-un spațiu care oferă intimitate, în comparație cu sala de judecată, în care de cele mai multe ori conflictul escaladează limite de neimaginat. Acesta este unul dintre motivele pentru care am acordat o atenție deosebită locației și design-ului interior al acesteia, mizând mult pe confort. Îmi oferă o satisfacție deosebită faptul că pot ajuta clientul să evite stresul și disconfortul psihic provocat de instanță. În plus, constrângerile unui eventual proces, legate de termene prestabilite, resurse financiare de necontrolat, ”deconspirarea conflictului” în fața unui public necunoscut, pot fi evitate apelând la mediere.
Medierea, ca fenomen social nou, trebuie privită cu deschidere, cu disponibilitate către dialog, informare, încredere și bunăvoință. Este o misiune dificilă, având în vedere potențialul conflictual din aceste timpuri și, mai ales, caracterul autoritar, atotștiutor și neîncrezător în justiție al românilor. Acest concept este strâns legat de cultura unui popor și totodată de capacitatea acestuia de a reacționa la schimbare. Acceptarea dialogului, ca formă de aplanare a unui conflict, este soluția pe care medierea o propune ca alternativă la un proces pe ternen lung, care poate crea frustrări ulterioare.
 Profesia de mediator îmi oferă posibilitatea de a fi designerul echilibrului, al negocierii unei atitudini deschise, de atenuare a stării conflictuale, însă dorința de a aplana un conflict ține foarte mult de eleganța morală a fiecărui individ.
Prin mediere se oferă o șansă părților de a hotărî singure, în cadrul unor discuții echilibrate, mediatorul având scopul de a debloca situația conflictuală. Depășirea punctului critic al unei dispute se află în strânsă legatură atât cu dorința părților de a evita momente tensionate, cât și cu capacitatea mediatorului de a conduce discuțiile într-o manieră elegantă, către o soluție amiabilă.

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Mediere după 21 de ani de bancar. De ce?).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Bunurile sau viata? Ce isi asigura romanii?

Paul SWOBODA - Presedinte al Directoratului GRAWE Romania

Adina MANDOIU - Director de Marketing, PR si Comunicare, GRAWE Romania

Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari & Pensii

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!