XPRIMM Time for Business
Mihai ŞAPERA, GENERALI: 'O asigurare privată de sănătate aduce un upgrade faţă de ceea ce oferă statul în momentul de faţă'
Autor:Adina TUDOR
Joi, 11 Mai 2017

Asigurările de sănătate reprezintă una dintre liniile de business pe care multe dintre companiile de asigurare din România mizează pentru dezvoltare în acest an. Situaţia actuală de pe acest segment, percepţia clienţilor privind poliţele de sănătate, dar şi noul produs lansat de GENERALI România şi MediHelp Internaţional sunt doar câteva dintre temele dezbătute în cadrul ediţiei din această săptămână a emisiunii XPRIMM Time for Business de Mihaela COJOCARU, Director Comercial, MediHelp Internaţional, şi Mihai ŞAPERA, Şef Serviciu Beneficii pentru Angajaţi, GENERALI România.

„În ultimii 3-5 ani s-a observat o creştere a interesului publicului faţă de asigurările de sănătate. Este adevărat că această creştere a interesului nu s-a manifestat, aşa cum ne-am fi dorit, şi în volumul de prime, dar suntem optimişti din acest punct de vedere. Oamenii au văzut ce avantaje au dacă încheie o astfel de poliţă, şi-au dat seama că beneficiază de servicii complete medicale de înaltă calitate şi că pot să îşi aleagă furnizorii de sănătate, astfel că au devenit din ce în ce mai interesaţi. Sperăm ca şi în următorii ani interesul să crească în continuare. Vorbind din perspectiva furnizorului de servicii, putem spune că avem de-a face cu un public mai interesat, mai exigent în privinţa pretenţiilor şi a serviciilor medicale pe care şi le doreşte”, a explicat Mihaela COJOCARU, vorbind despre evoluţia asigurărilor de sănătate din România din ultimii ani.

„Încercăm să ajutăm la dezvoltarea tuturor serviciilor oferite si să prezentăm o alternativă la ceea ce oferă statul în momentul de faţă”, a adăugat Mihai ŞAPERA.

Întrebată de ce s-au dezvoltat mai greu asigurările medicale private de sănătate în România, comparativ cu alte state, Mihaela COJOCARU a precizat că „este, din nou, vorba de mentalitatea publicului nostru. În primul rând, a început cu o lipsă de încredere faţă de produsul de asigurare, apoi mai este vorba şi de comoditate. Ne plângem de servicile oferite de sistemul public şi am dori să avem servicii mai bune, dacă s-ar putea cu nişte costuri minime sau chiar fără costuri, ceea ce nu se poate. Oamenii s-au învăţat mult timp să obţină servicii medicale gratuite, să apeleze la servicii medicale doar atunci când situaţia o impune, în cazuri urgente, să meargă pe recomandările prietenilor, cunoştinţelor, vecinilor. Astfel, a fost nevoie de timp ca această mentalitate să se schimbe.”

Care sunt beneficiile unei asigurări private?

Pentru un asigurat, o poliţă medicală privată poate oferi atât accesul la servicii medicale de calitate, cât şi posibilitatea de a fi tratat la furnizorul pe care şi-l doreşte şi chiar la clinici din străinătate, au explicat specialiştii prezenţi în cadrul emisiunii XPRIMM Time for Business.

„Cea mai simplă explicaţie, cel mai simplu atu este că o asigurare privată de sănătate aduce un upgrade faţă de ceea ce oferă statul în momentul de faţă. Sunt servicii VIP, să spunem: după cum ştiţi, clinicile private s-au dezvoltat prin a oferi servicii de înaltă calitate pacienţilor. Acesta este principalul argument în a convinge un client să meargă într-o clinică privată faţă de o clinică de stat: servicii medicale de cea mai înaltă calitate, rapiditatea în a găsi o clinică care să te poată trata. Nu în ultimul rând, vorbim şi de partea financiară, prin faptul că facturile sunt preluate de noi, iar clientul de asigurare nu trebuie neapărat să simtă un cost atunci când apelează la serviciile medicale pentru care este asigurat”, a afirmat Mihai ŞAPERA.

De asemenea, „un mare beneficiu este faptul că asiguratul îşi poate alege furnizorul de servicii, are posibilitatea de a apela la o întreagă reţea de furnizori agreaţi de asigurător atunci când are o problemă. Un alt avantaje este acela că poate beneficia, bineînţeles în cazul în care achiziţionează planul de asigurare potrivit, şi de servicii medicale în clinici aflate în afara teritoriului României. Sunt situaţii în care tratamentul nu poate fi efectuat în ţară şi atunci asigurarea îi oferă acest important beneficiu de a putea apela la furnizori de servicii din străinătate”, a completat Mihaela COJOCARU.

Asigurare de sănătate cu acoperire internaţională, lansată în parteneriat de MediHelp şi GENERALI România

GENERALI România a încheiat un parteneriat exclusivist cu brokerul de asigurări private de sănătate şi asigurări medicale internaţionale MediHelp Internaţional pentru a oferi împreună clienţilor din România pachete de asigurare privată de sănătate cu acoperire internaţională. Aceasta oferă clienţilor acces la o reţea de peste 425.000 de clinici medicale private din întreaga lume, clinici partenere ale GENERALI Global Health (GGH).

„Ca asigurări cu acoperire internaţională, acestea au luat naştere în Anglia şi de acolo au început să fie importate şi aici. Ce se întâmplă, însă, pe piaţa locală în momentul de faţă este că aceste asigurări sunt vândute direct din ţara de origine, din Anglia, de exemplu, ceea ce înseamnă că nu există suport local. Ce am încercat noi să facem este să oferim suport local atât în partea de vânzare iniţială, cât şi în partea de servisare a clientului. Cele trei părţi implicate în lansarea acestui produs sunt: reasigurătorul - cel care ţine riscul, GENERALI Global Health, parte a grupului GENERALI -, apoi GENERALI România ca asigurătorul local – noi emitem poliţa şi, foarte important, noi suntem răspunzători în faţa legii -, apoi este MediHelp care, prin experienţa sa ca broker şi servisator, poate să ofere un beneficiu local. MediHelp reprezintă primul nivel de interacţiune în caz de daună”, a punctat Mihai ŞAPERA, vorbind despre contextul în care a fost lansat produsul.

Conform specialiştilor prezenţi în cazul emisiunii,asigurarea a fost primită bine de clienţi. „MediHelp Internaţional vinde de ceva vreme astfel de produse de asigurare şi, până anul trecut când am lansat împreună acest produs, MediHelp a mai vândut produse şi pentru alţi asigurători internaţionali. Pot să spun că acest program conceput şi lansat împreună cu GENERALI Global Health şi GENERALI România a adus un plus de flexibilitate, a adus o gamă mai largă de servicii şi a oferit mai multă accesibilitate din punctul de vedere al preţului pentru asiguratul român. A fost primit destul de bine produsul. Este mai adaptat la specificul local şi, este foarte important de menţionat, a adus şi o listă mai mare de furnizori de servicii medicale, astfel încât asiguraţii au o plajă mai largă de clinici, de spitale la care pot apela”, a completat Mihaela COJOCARU.

Produsul poate fi achiziţionat şi de la forţa de vânzări a GENERALI România, dar şi de la MediHelp ca şi broker, precum şi de la toţi ceilalţi brokeri cu care GENERALI România colaborează în momentul de faţă.

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Mihai ŞAPERA, GENERALI: 'O asigurare privată de sănătate aduce un upgrade faţă de ceea ce oferă statul în momentul de faţă').

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Cum arată perspectivele financiare pentru viitorii pensionari?

Alexandru CIUNCAN - Secretar General, APPA -Asociația Pentru Promovarea Asigurarilor
Ciprian LADUNCA - CFO, METROPOLITAN Life 
Sergiu Costache - Revista PRIMM Asigurari & Pensii

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!