Cover Story
Milioane de români asiguraţi cu informaţii
Autor:Oana RADU
Angela TONCESCU Preşedinte, CSA
Comisar-Şef Lucian DINIŢĂ Director, Direcţia Rutieră din cadrul IGPR
Radu MUSTĂŢEA, Preşedinte Directorat, ASTRA Asigurări
Rangam BIR, Director General ALLIANZ-ŢIRIAC Asigurări
Mariana DIACONESCU Preşedinte, ASIROM
Alexandru CIUNCAN Secretar General, APPA
Sanda NICOARĂ, Director General, GROUPAMA Asigurări

În iulie 2009 demara cel mai amplu program de comunicare al industriei de asigurări derulat vreodată în România. Ţinta: clienţii finali, informarea şi educarea publicului larg, a consumatorilor şi a potenţialilor consumatori de servicii de asigurare. În ultimii doi ani, pentru campaniile iniţiate de APPA - Asociaţia Pentru Promovarea Asigurărilor ţinta a rămas aceeaşi, subiectele au fost însă diferite: www.asigurarealocuintelor.ro, www.asigurareamasinilor.ro, www.asigurariledeviata.ro, dublate de campaniile directe. Vă propunem să aflaţi din rândurile următoare povestea celor mai recente campanii de informare iniţiate de APPA, prin intermediul cărora milioane de români au fost asiguraţi cu informaţii.


3 milioane de şoferi ştiu  mai multe despre asigurări

S-a încheiat o nouă etapă din cea mai mare campanie naţională de educare şi informare a publicului larg cu privire la conceptul de asigurare. Aceasta a fost organizată, în parteneriat, de către CSA - Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, Direcţia Rutieră din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române şi APPA - Asociaţia pentru Promovarea Asigurărilor, cu susţinerea Radio EUROPA FM şi cu sprijinul întregii industrii de asigurări, şi s-a derulat în perioada cuprinsă între 20 şi 26 iunie a.c.
Astfel, circa 3 milioane de exemplare ale Broşurii "Ce faci în caz de accident?" au fost distribuite în Bucureşti şi în principalele 20 de oraşe ale României. Şoferi din întreaga ţară au primit materialele informative în zonele principalelor intersecţii, de la promoteri sau de la agenţii Poliţiei Rutiere. De asemenea, le-au putut găsi la secţiile Poliţiei Rutiere din Bucureşti unde se fac constatări de daune şi în marile complexe comerciale din întreaga ţară. În plus, Broşura a fost distribuită şi împreună cu ediţia din 21 iunie a cotidianului România Liberă.
Această etapă a campaniei "Ce faci în caz de accident?" a completat elementele primelor sale etape (rolul asigurării RCA, paşii de urmat în caz de accident etc.) cu o detaliere a procedurii de urmat în cazul accidentelor produse în străinătate.
Proiectul a fost susţinut de importante companii de asigurări, de brokeraj, regularizări de daune şi nu numai: ASTRA Asigurări, ASIROM, ALLIANZ-ŢIRIAC Asigurări, GROUPAMA Asigurări, OMNIASIG, GENERALI Asigurări, ARDAF, UNIQA Asigurări, GARANTA, CARPATICA Asig, ATE Insurance, EUROINS, PIRAEUS Insurance Broker, OTTO Broker, SAFETY Broker, ABC Asigurări, AVUS, i-Tom Solutions, FORTE Asigurări şi dezmembrari.ro.
Mesajul campaniei a fost promovat şi prin spoturi, ştiri, interviuri şi emisiuni difuzate de Radio EUROPA FM şi TVR Info, prin materiale de interes public preluate de România Liberă, Wall-street.ro şi 9am.ro - pe zona de print şi de web.

Despre campanie:

Angela TONCESCU Preşedinte, CSA
Orice iniţiativă de informare a publicului larg cu privire la asigurări îşi găseşte un sprijin în Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, pentru că rolul nostru este tocmai acela de protejare a drepturilor asiguraţilor, iar o informare corectă este esenţială în acest sens. Această campanie se adaugă nenumăratelor eforturi depuse de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor în decursul ultimilor ani, nu numai cu privire la evoluţiile legislaţiei privind asigurarea obligatorie RCA, ci şi pe alte subiecte de interes pentru populaţie.

Comisar-Şef Lucian DINIŢĂ, Director, Direcţia Rutieră din cadrul IGPR
Ne-am alăturat campaniei iniţiate de APPA, cu speranţa că acest demers va contribui la adoptarea unui comportament rutier mai prudent, în contextul aplicării sistemului bonus/malus, fiind încă o modalitate care contribuie la atingerea obiectivului principal al Poliţiei Rutiere, acela de a reduce numărul de accidente şi consecinţele acestora.

Radu MUSTĂŢEA, Preşedinte Directorat, ASTRA Asigurări
ASTRA este cea mai mare companie de asigurări din România, lider de piaţă pe segmentul RCA - peste 1 milion de clienţi în 2010 -, prin urmare, pentru noi este important şi firesc să susţinem programele de informare şi educare a pieţei. Suntem atenţi ca toţi clienţii noştri să beneficieze de servicii permanent îmbunătăţite, să cunoască riscurile la care sunt expuşi în trafic, să conştientizeze nevoia de protecţie, dar mai ales să primească informaţii complete despre modul de soluţionare şi obţinere a despăgubirilor, să înţeleagă care sunt paşii pe care trebuie să-i urmeze în caz de accident. Susţinem efortul de comunicare demarat de către Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, Inspectoratul General al Poliţiei Române şi APPA - Asociaţia Pentru Promovarea Asigurărilor.

Mariana DIACONESCU Preşedinte, ASIROM
Considerăm campania naţională de informare „Ce faci în caz de accident?” drept un demers de mare interes pentru asiguraţi, ASIROM fiind un partener de încredere şi în această a doua etapă. Iniţiativele de informare a publicului larg cu privire la domeniul asigurărilor îşi găsesc în ASIROM un sprijin constant, informarea corectă fiind pentru noi esenţială. În cei peste 20 de ani de activitate în piaţa asigurărilor din România, ASIROM şi-a asumat de nenumărate ori rolul de formator de opinie, de deschizător de drumuri şi de informator corect al asiguraţilor, cu privire la subiecte de interes pentru aceştia.

Alexandru CIUNCAN, Secretar General, APPA
Momentul pentru această etapă a campaniei a fost ales ţinând cont de faptul că se apropie perioada concediilor, când mulţi români pleacă din ţară cu autoturismele şi se expun riscului de a fi implicaţi în diverse evenimente rutiere nedorite. Este important ca toţi să ştim ce avem de făcut într-un astfel de caz şi, ulterior, cum putem fi despăgubiţi.

Sanda NICOARĂ, Director General, GROUPAMA Asigurări
Implicarea noastră în Campania naţională de informare a asiguraţilor cu privire la RCA este un lucru firesc şi nu face decât să sublinieze încă o dată rolul GROUPAMA Asigurări, în calitate de asigurător responsabil, de a participa la formarea şi educarea pieţei şi de a fi permanent aproape de clienţii săi tradiţionali şi potenţiali. Este esenţial ca publicul larg să conştientizeze nevoia de protecţie prin asigurare, cu atât mai mult cu cât aceasta este obligatorie, şi să cunoască rolul asigurării RCA, riscurile la care şoferii sunt expuşi în trafic, procedura de urmat în caz de accident, modul de soluţionare şi obţinere a despăgubirilor. Avem încredere că eforturile comune ale organizatorilor acestei campanii vor contribui la disciplinarea participanţilor în trafic, prin promovarea unui comportament preventiv al conducătorilor auto, cu scopul de a reduce astfel riscul de accidente.

Rangam BIR, Director General, ALLIANZ-ŢIRIAC Asigurări
Asigurarea auto este cel mai important segment al pieţei româneşti de asigurări. Faptul că există mai mult de 6 milioane de şoferi pe şosele, care conduc peste 5,4 milioane de vehicule, un număr mare dintre aceştia călătorind şi în străinătate, la muncă şi pentru vacanţe, poate conduce la situaţii nefericite în care oamenii pot fi implicaţi în accidente rutiere. Prin urmare, este foarte important pentru persoanele asigurate să cunoască procesele care îi pot ajuta să-şi rezolve simplu şi rapid eventualele daune auto suferite. Broşura de informare care îşi propune să educe populaţia în legătură cu asigurarea RCA este un instrument foarte valoros pentru cei 3 milioane de şoferi care au primit acest ghid de asigurări auto.
Astfel de campanii de informare sunt foarte importante pentru a îmbunătăţi gradul de conştientizare a importanţei asigurărilor în rândul populaţiei şi pentru a sprijini astfel dezvoltarea în continuare a unei culturi de asigurare în România şi a unei pieţe de asigurări sănătoasă, solidă, pentru viitor.


Ce faci dacă te îmbolnăveşti în vacanţă?
Deşi din ce în ce mai mulţi români decid să îşi petreacă vacanţa peste graniţe, doar o mică parte dintre ei îşi încheie o asigurare medicală de călătorie în străinătate. În acest context, între 11 şi 15 iulie s-a desfăşurat campania „O vacanţă asigurată”, organizată, în parteneriat, de APPA - Asociaţia Pentru Promovarea Asigurărilor şi Radio EUROPA FM.
Prin intermediul acestei campanii, peste un milion de români au aflat mai multe despre rolul asigurărilor medicale de călătorie în străinătate şi, totodată, ce au de făcut atunci când au probleme de sănătate.
Asigurarea de călătorie este un instrument de protecţie care nu trebuie să lipsească din bagajul niciunui turist care vrea să se bucure de o vacanţă liniştită, a declarat Alexandru CIUNCAN, Secretar General al APPA.
Campania a completat seria de proiecte demarate de APPA, menite să crească gradul de informare şi educare în asigurări în rândul publicului din România. Şi această etapă a avut la bază distribuţia de broşuri informative gratuite în Bucureşti şi în marile oraşe ale ţării.
Materialele informative au ajuns la publicul larg atât prin intermediul promoterilor, cât şi prin intermediul cotidienelor Libertatea şi România Liberă. De asemenea, broşurile campaniei au fost distribuite şi în marile complexe comerciale din întreaga ţară şi în sediile agenţiei de turism MARSHAL.
Proiectul a fost susţinut de importante companii de asigurări, brokeraj şi agenţii de turism: ASTRA Asigurări, CITY Insurance, EUROINS, GENERALI Asigurări, SAFETY Broker, PIRAEUS Insurance Broker, OTTO Broker şi MARSHAL Turism.
Mesajul campaniei a fost promovat şi prin spoturi, ştiri, interviuri şi emisiuni difuzate de Radio EUROPA FM şi TVR Info, prin materiale de interes public preluate de România Liberă, Wall-street.ro şi 9am.ro - pe zona de print şi de web. De asemenea, www.RazvanPascu.ro – cel mai citit blog despre călătorii din România – a comunicat mesajul campaniei celor care îl accesează.

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Milioane de români asiguraţi cu informaţii).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Cum arată perspectivele financiare pentru viitorii pensionari?

Alexandru CIUNCAN - Secretar General, APPA -Asociația Pentru Promovarea Asigurarilor
Ciprian LADUNCA - CFO, METROPOLITAN Life 
Sergiu Costache - Revista PRIMM Asigurari & Pensii


TOP Stiri 1asig

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!