Test Drive
Noul HONDA Civic - test drive cu Viorel VASILE
Autor:Mihai CRĂCEA

A noua generaţie HONDA Civic vine cu mai mult rafinament, un design mai „liniştit” şi costuri mai mici de întreţinere, lăsând în urmă formele agresive care au consacrat vechiul model al constructorului japonez, dar păstrând totodată motorizările sportive care l-au consacrat. De aceea, împreună cu Viorel VASILE, Managing Partner SAFETY Broker, am mers să testăm modelul 1,8 litri i-VTEC benzină (142 CP), oferit de CARPAŢI Motor.

Dezvoltat în mai bine de patru ani de experţii HONDA, cel de-al nouălea model Civic a fost lansat la începutul lui martie şi în România. Printre principalele elemente de noutate se numără îmbunătăţirea sistemului de suspensii, prin materialele interioare de calitate superioară, designul avansat al habitaclului şi aerodinamica mai bună, dar şi propulsoarele care înregistrează performanţe excelente şi un nivel redus de emisii CO2.
În ceea ce priveşte designul exterior, principalele elemente de noutate sunt stopurile plasate la o înălţime mai mare, luminile LED de zi, dar şi ştergătorul pentru lunetă. Mai degrabă, designul este caracterizat printr-o uşoară domolire, decât printr-o transformare radicală, dar, cu siguranţă, maşina iese în continuare în evidenţă.
În interior spaţiul este ceva mai mic decât la modelul precedent, însă adulţii beneficiază în continuare de suficient spaţiu pentru cap şi picioare. De asemenea, portbagajul a fost redus cu 8 litri (478 litri), însă rămâne cel mai mare din această clasă. Bancheta este rabatabilă pe orizontală, dar se şi poate lipi de scaunele din faţă, astfel încât să permită transportul unor obiecte mai voluminoase.
"Maşina este foarte spaţioasă la interior, deşi, privind de afară, nu îţi lasă senzaţia asta. De asemenea, bordul parcă se lipeşte de şofer. Honda, din punctul meu de vedere, este o marcă japoneză premium. Este foarte fiabilă, dar şi exclusivistă", ne-a spus Viorel VASILE.
În faţă vizibilitatea a fost îmbunătăţită prin modificarea formei stâlpilor, însă în spate luneta împărţită în două poate încurca şoferul şi de aceea necesită o oarecare obişnuinţă.
Nu trebuie multă atenţie ca să îţi dai seama că HONDA şi-a făcut un scop din a îmbunătăţi calitatea materialelor din interior, precum şi ergonomia bordului, care a trecut de la multitudinea de butoane la un design mai logic şi mai simplu de utilizat.
Noul Civic este disponibil în trei motorizări: versiunea 1,4 litri i-VTEC benzină, versiunea 1,8 litri i-VTEC benzină şi versiunea 2,2 litri i-DTEC diesel. Toate motorizările sunt echipate cu o cutie de viteze manuală în 6 trepte, ECO Assist şi Idle Stop. De asemenea, dispun şi de sistemul Hill Start Assist. Propulsorul de 1,8 litri poate fi echipat cu o transmisie automată în 5 trepte, creată special pentru acesta. Pentru a îmbunătăţi consumul de combustibil, motoarele au fost proiectate să reducă pierderile interne prin optimizarea debitului de ulei şi reducerea frecării.
"Motoarele pe benzină sunt foarte reuşite. Mai nou, HONDA a scos pe piaţă şi un motor diesel. Dar cunoscătorii ştiu că este o maşină care trebuie turată. O HONDA ţinută la 5-6.000 de turaţii pe minut nu are probleme. De aceea nici nu aş recomanda o cutie de viteze automată", a adăugat Viorel VASILE.
HONDA Civic dispune, în premieră la o motorizare non-hibrid, de programul Eco Assist, ce optimizează consumul de combustibil prin managementul motorului şi al instalației de climatizare. În acest mod se reduc şi emisiile de CO2. În plus, modelul diesel dispune şi de sistemul Auto Shutter Grille.
Inovaţiile în domeniul siguranţei includ, de asemenea, şi o structură a habitaclului cu distribuirea optimă a maselor, un panou pentru hayon din răşină şi o nouă bară de protecţie din aluminiu, făcând din modelul HONDA Civic 2012 cel mai sigur de până acum. Recent, acesta a obţinut maxim de stele (5) la testele de coliziune EuroNCAP şi premiul NCAP Advanced pentru tehnologia CMBS.
Modelul pentru test drive ne-a fost oferit de CARPAŢI Motor, B-dul Expoziţiei, Nr. 2, sector 1, Bucureşti.

Pentru a urmări materialul video realizat cu ocazia evenimentului, vizitaţi www.primm.ro sau www.xprimm.tv.

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Noul HONDA Civic - test drive cu Viorel VASILE).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Cum arată perspectivele financiare pentru viitorii pensionari?

Alexandru CIUNCAN - Secretar General, APPA -Asociația Pentru Promovarea Asigurarilor
Ciprian LADUNCA - CFO, METROPOLITAN Life 
Sergiu Costache - Revista PRIMM Asigurari & Pensii

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!