Opinii
Noul model mental al liderului din economia digitală
Autor:ec. Sorin RÎMBU
Miercuri, 14 Septembrie 2016

Este nevoie ca liderii din industria asigurărilor să își rafineze abilitățile? Au nevoie de un model mental adaptat economiei și competiției digitale aflate în creștere rapidă? Au nevoie să învețe leadership multigenerațional? În momentul de față avem în companii ca angajați, dar și în piață ca și consumatori, trei generații active diferite ca gândire și comportament: Baby Boomers, X și Y. Și în curând se va activa în piața forței de muncă și generația „fulgilor de zăpadă”, generația Z care deja este considerată ca fiind o altă specie umană.

În actuala economie digitală e nevoie de lideri extremi de adaptabili, morali, flexibili și creativi. Aceștia trebuie să aibă capacitatea și abilitățile necesare pentru a-și menține aceste importante atribute într-o economie globală foarte diversificată.

Dacă sunt foarte bine antrenați,  liderii vor putea face față cu succes diverselor provocări aduse de competitorii digitali care au început să fie din ce în ce mai mulți în toate ramurile economiei globale. Competiția devine din ce în ce mai intensă.

Serviciile de azi devin tot mai inteligente, mai digitale și de asemenea mai „conectate”. Nu toate serviciile conectate prin cloud,  spre exemplu,  sunt virtuale. AMAZON, pizzeriile DOMINO, UBER sunt doar câteva mari companii cu servicii de retail care nu sunt virtuale,   dar sunt conectate.

Confruntat cu o cantitate pur și simplu uriașă de date și informații cu care ia contact zilnic, creierul liderului se află într-o confuzie permanentă și într-un pericol potențial de a ceda nervos. Creierul nu poate procesa eficient aceste cantități vaste de date aduse de către tehnologia digitală astfel încât să ia decizii bune într-un timp scurt.

În trecut,   liderii aveau controlul total în ceea ce privea accesul la informațiile din companie sau piață și la capacitatea de a le utiliza eficient în lucrul cu oamenii săi. Stăpânind informația,   liderul putea realiza ușor procesul de conducere a oamenilor pentru că aceștia aveau nevoie de informație.

Astăzi, transparența și tehnologia digitală au schimbat radical lucrurile. Oamenii au acces la tot felul de informații, rapoarte, evaluări etc., publicate în mediul on-line având posibilitatea de a înțelege mai bine lucrurile și chiar de a-și rezolva singuri unele probleme.

Este foarte clar că vechile strategii de conducere în leadership nu mai dau astăzi rezultatele scontate în condițiile în care informațiile sunt în majoritatea lor transparente și în general publicate în mediul on-line.

Astăzi, în era digitală, secretele liderilor din trecut se află aproape la îndemâna oricui și oricine poate trăi cu credința falsă că poate fi un lider de excepție.

Explozia în mediul on-line a informațiilor și modul facil în care se poate ajunge la ele nu creează sub nici o formă o egalitate reală de șanse, cum s-ar spune și cum le place multora să creadă. Este doar o aparență. Dar,   atenție, nu pentru mult timp.

Generațiile „Y” și „Z” vin deja rapid din urmă. Chiar dacă sunt dezavantajați de vârstă,   au marele avantaj că se descurcă foarte bine în competiția digitală. Au o gândire mult mai rapidă și orientată către exploatarea oportunităților. Pot colecta și administra mai bine cantități mari de date și bineînțeles au și energia dată de o vârstă mai mică. Și cum în business vorbim de încasări, de profit și de globalizare, atunci de ce ar rămâne un lider clasic și neadaptat  pe poziție,   în condițiile în care consumatorii, piața sau companiile evoluează către alte cerințe?

Este foarte clar că liderii din ziua de azi care nu au început procesul de adaptare la cerințele oamenilor din economia digitală vor deveni foarte repede irelevanți în business și își vor pierde statutul. Liderii de „ieri” nu mai pot fi la fel nici azi și nici mâine. Iată de ce este nevoie de adaptare:

Astăzi,   sistemul de rezolvare a problemelor nu mai este chiar atât de simplu ca în trecut:

                                Întrebare – Răspuns = Rezolvare

A devenit mai sofisticat în rezolvarea problemelor acest sistem pe care îl utilizează noul lider. El trebuie să folosească un sistem nou bazat pe:

12 abilități ce trebuie rafinate în noul leadership

Deși în școlile de business foarte mulți învață concepte noi și modele de leadership cum ar fi modelul SCARF al lui David ROCK, modelul Mentore al lui A. PATTERSON cu cele 16 competențe ale noului lider sau excepționalele modele de intervenție al dr. Srinivasan PILLAY de la Harvard Medical Scool, la noi în țară extrem de puțini lideri le cunosc, iar și mai puțini le folosesc curent și le aplică în dezvoltare.

Și, indiferent că le spunem aptitudini sau rudele lor numite competențe, acestea rămân doar pe hârtia unui certificat într-un sertar sau în vreun CV dacă abilitățile cu care creierul uman le pune în practică nu sunt antrenate și rafinate.

Este motivul principal pentru care am luat în considerare un set de 12 abilități pe care liderii din economia digitală trebuie să le rafineze mental pentru a se adapta cerințelor și pentru a face față cu succes tuturor provocărilor zilnice.

Prognoză & soluții

Se estimează că în 2-3 ani generația Y va ocupa peste 50% din forța de muncă. Poate chiar 60%. Evoluția tehnologiilor digitale este explozivă. Deja evoluția ne-a împărțit în nativii digitali (generațiile Y și Z) și imigranții digitali (Baby Boomers și X) care se pare că se vor transforma în curând în „dinozauri” digitali.

Nici o companie nu va investi sute de mii de euro ca să-și pregătească generațiile mai vechi în competiția digitală. De ce ar face acest lucru? Vorbim de business și deci de profit. Va fi mai simplu pentru companii să angajeze nativii digitali care deja au peste 15.000 de ore de utilizare a noilor tehnologii pentru că, nu-i așa, au crescut cu ele.

Ca atare, tehnologia evoluează, angajații și consumatorii se schimbă. Șansa liderilor de azi, majoritatea aparținând generațiilor Baby Boomers și X este să demonstreze că:

  • își pot rafina abilitățile mentale care să le sporească performanțele;

  • pot să conecteze și să integreze generațiile active formând echipe competitive analogic și digital;

  • se pot adapta cerințelor și provocărilor aduse de actuala economie digitală.

Iar pentru ca toate acestea să se întâmple și să fie mai eficient, The Q Agency oferă liderilor din asigurări aflați în poziții de cel puțin director de agenție sau sucursală programul „Leadership Brain for the digital economy”.

Participând în programul de 2+1 zile, liderii au posibilitatea să implementeze în echipele lor noile tehnici și metode cu ajutorul unui caiet de implementare pe 90 de zile și cu o trusă de instrumente on-line. După implementare, este alocată o zi de follow-up.

Pentru orice detalii, discuții sau susținerea unui demo de 90 de minute în fața unui grup de directori din compania dumneavoastră, vă punem la dispoziție următoarele date de contact: ec. Sorin RÎMBU – 0756.031.188, www.theqagency.com.

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Noul model mental al liderului din economia digitală).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Bunurile sau viata? Ce isi asigura romanii?

Paul SWOBODA - Presedinte al Directoratului GRAWE Romania

Adina MANDOIU - Director de Marketing, PR si Comunicare, GRAWE Romania

Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari & Pensii


TOP Stiri 1asig

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!