Tendinte
Noul model mental al liderului din economia digitală
Autor:Ec.Sorin RÎMBU
Joi, 15 Septembrie 2016

Este nevoie ca liderii din industria asigurărilor să își rafineze abilitățile? Au nevoie de un model mental adaptat economiei și competiției digitale aflate în creștere rapidă? Au nevoie să învețe leadership multigenerațional? În momentul de față avem în companii ca angajați, dar și în piață ca și consumatori, trei generații active diferite ca gândire și comportament: Baby Boomers, X și Y. Și în curând se va activa în piața forței de muncă și generația „fulgilor de zăpadă”, generația Z care deja este considerată ca fiind o altă specie umană.

În actuala economie digitală e nevoie de lideri extremi de adaptabili, morali, flexibili și creativi. Aceștia trebuie să aibă capacitatea și abilitățile necesare pentru a-și menține aceste importante atribute într-o economie globală foarte diversificată. 
Dacă sunt foarte bine antrenați,  liderii vor putea face față cu succes diverselor provocări aduse de competitorii digitali care au început să fie din ce în ce mai mulți în toate ramurile economiei globale. Competiția devine din ce în ce mai intensă.
Serviciile de azi devin tot mai inteligente, mai digitale și de asemenea mai „conectate”. Nu toate serviciile conectate prin cloud,  spre exemplu,  sunt virtuale. AMAZON, pizzeriile DOMINO, UBER sunt doar câteva mari companii cu servicii de retail care nu sunt virtuale,   dar sunt conectate. 
Confruntat cu o cantitate pur și simplu uriașă de date și informații cu care ia contact zilnic, creierul liderului se află într-o confuzie permanentă și într-un pericol potențial de a ceda nervos. Creierul nu poate procesa eficient aceste cantități vaste de date aduse de către tehnologia digitală astfel încât să ia decizii bune într-un timp scurt.
În trecut, liderii aveau controlul total în ceea ce privea accesul la informațiile din companie sau piață și la capacitatea de a le utiliza eficient în lucrul cu oamenii săi. Stăpânind informația,   liderul putea realiza ușor procesul de conducere a oamenilor pentru că aceștia aveau nevoie de informație.
Astăzi, transparența și tehnologia digitală au schimbat radical lucrurile. Oamenii au acces la tot felul de informații, rapoarte, evaluări etc., publicate în mediul online având posibilitatea de a înțelege mai bine lucrurile și chiar de a-și rezolva singuri unele probleme.
Este foarte clar că vechile strategii de conducere în leadership nu mai dau astăzi rezultatele scontate în condițiile în care informațiile sunt în majoritatea lor transparente și în general publicate în mediul online.
Astăzi, în era digitală, secretele liderilor din trecut se află aproape la îndemâna oricui și oricine poate trăi cu credința falsă că poate fi un lider de excepție.
Explozia în mediul online a informațiilor și modul facil în care se poate ajunge la ele nu creează sub nici o formă o egalitate reală de șanse, cum s-ar spune și cum le place multora să creadă. Este doar o aparență. Dar, atenție, nu pentru mult timp.
Generațiile Y și Z vin deja rapid din urmă. Chiar dacă sunt dezavantajați de vârstă, au marele avantaj că se descurcă foarte bine în competiția digitală. Au o gândire mult mai rapidă și orientată către exploatarea oportunităților. Pot colecta și administra mai bine cantități mari de date și bineînțeles au și energia dată de o vârstă mai mică. Și cum în business vorbim de încasări, de profit și de globalizare, atunci de ce ar rămâne un lider clasic și neadaptat  pe poziție, în condițiile în care consumatorii, piața sau companiile evoluează către alte cerințe?
 

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Noul model mental al liderului din economia digitală).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Bunurile sau viata? Ce isi asigura romanii?

Paul SWOBODA - Presedinte al Directoratului GRAWE Romania

Adina MANDOIU - Director de Marketing, PR si Comunicare, GRAWE Romania

Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari & Pensii


TOP Stiri 1asig

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!