Media & Marketing
Nu ești pe facebook. „Nu exiști!”
Autor:Oana RADU
Luni, 15 Aprilie 2013

Am văzut în ediţia trecută a revistei că mediul online câştigă teren în bugetele de promovare ale asigurătorilor. Şi, dacă vorbeşti de online, este aproape imposibil să nu ajungi cu discuţia la social-media, în contextul în care cele mai recente date arată că 5,8 milioane de români au cont pe Facebook* şi petrec în medie o jumătate de oră pe zi în această reţea de socializare. **

5,8 milioane de utilizatori
27,06% din populaţia României
şi 67,69% dintre internauţi
peste 20.000 de pagini de companii 

Din studiul realizat de Media IQ rezultă că în 2012 companiile din piaţa de asigurări care au avut cea mai bună expunere în social-media au fost GROUPAMA Asigurări, OMNIASIG VIG şi GENERALI România. Am vrut şi noi să vedem care este prezenţa companiilor româneşti de asigurare în reţelele de socializare şi am luat ca punct de reper paginile lor de Facebook, aceasta fiind cea mai utilizată reţea socială din ţara noastră, cu un procent de 95,1% din numărul celor care deţin cont pe astfel de portaluri.
Aşadar, o simplă căutare pe Facebook.com arată că 19 dintre 41 de companii de asigurări din România au o pagină de Facebook. Dintre acestea, pagina companiei GROUPAMA Asigurări este evident pe locul 1 ca număr de fani (peste 35.000), fiind totodată şi una dintre cele mai longevive prezențe în reţeaua de socializare (din martie 2010).

19 dintre cele 41 de companii de asigurări din România

au o pagină de Facebook

Comunicarea prin social-media a ocupat mereu un rol important în strategia noastră de comunicare corporate, unde a adus, de altfel, rezultate foarte bune în termeni de vizibilitate şi de engagement. Astăzi, a fi prezent în social-media nu ar trebui să fie o întrebare, ci mai degrabă un dat. Independent de voinţa noastră, clienţii sau prospecţii ne vor menţiona folosindu-se de Facebook, Twitter sau LinkedIn. Extrem de important este însă ca şi noi să fim parte a discuţiei, dacă nu chiar să o provocăm, ne-a declarat Georgiana MIRON, Director Comunicare şi Relaţii Publice, GROUPAMA Asigurări.
Conform Media IQ, al doilea cel mai titrat brand în social-media este OMNIASIG VIG (200 postări). Reprezentanţii companiei consideră că o competiţie între promovarea prin intermediul canalelor considerate tradiţionale versus promovarea prin new media este în favoarea clienţilor. Reconfigurarea strategiei de comunicare se face în baza feedback-ului obţinut de la clienţi, a satisfacţiei lor. Va conta mereu ce comunicăm şi disponibilitatea noastră de a o face. Suntem interesaţi ca toţi clienţii noştri, indiferent de canalul de comunicare folosit, să fie mulţumiţi de produsele şi de serviciile noastre, punctează aceştia.
GENERALI România, locul 3 în studiul citat, se apropie vertiginos de 5.500 de fani ai paginii, element deloc de ignorat dacă te gândeşti că zona de social-media este una foarte interesantă, însă destul de aridă pentru piaţa financiar bancară din România, aşa cum ne declară Daniela DIMITRIU, Director Marketing, PR şi CRM, GENERALI România.
Social-media reprezintă componenta pentru care GENERALI are o strategie de menţinere. Ştim că şi consumatorii noştri sunt activi pe platformele sociale şi încercăm să fim acolo pentru ei, însă nu reprezintă unul din canalele principale de comunicare. Încercăm totuşi să fim pregătiţi pentru viitor, deoarece suntem conştienţi de potenţialul acestei zone şi, mai ales, de impactul pe care îl poate avea asupra unui brand, a completat aceasta.
Un alt brand important din piaţa românească de profil cu activitate intensă pe Facebook în ultima vreme este ASIROM VIG, având aproape 6.000 de fani.
Social-media nu mai este de ceva timp perceput ca „neconvenţional” pentru campaniile de promovare online. Dincolo de promovarea pe canalele tradiţionale, social-media reprezintă un mediu în care poţi trimite mesajele brandului tău targetat, în care poţi interacţiona cu clientul tău şi în care poţi obţine un feedback rapid şi, de cele mai multe ori, constructiv. În acest moment, considerăm că promovarea pe Facebook ajută mai ales la awareness, dar prin social-media poţi aduna lead-uri şi, pe viitor, nu excludem posibilitatea de a folosi acest canal şi ca un canal de distribuţie, ne-a declarat Cătălina CIOREI, Online Brand Communication Specialist & PR Assistant.

Nu excludem posibilitatea de a folosi social-media şi ca un canal de distribuţie.

Cătălina CIOREI

Online Brand Communication Specialist & PR Assistant
ASIROM VIG

Unele dintre companiile din piaţă au apelat şi la ajutorul unor companii specializate în promovarea prin social-media, un exemplu în acest sens fiind CARPATICA Asig, un alt brand vizibil în acest mediu de comunicare (500 de fani).
Ne-am dorit în primul rând iniţierea unui dialog cu asiguraţii noştri, atât cu cei fideli brandului CARPATICA Asig, cât şi cu cei care aveau ceva să ne reproşeze. Este foarte important pentru noi să cunoaştem direct opiniile asiguraţilor, actuali sau potenţiali, dincolo de datele furnizate de diverse studii de piaţă. Feedback-ul oferit de online este rapid, ceea ce dă posibilitatea efectuării unor schimbări de strategie în timp real, afirmă Ecaterina LIA, Director Marketing, CARPATICA Asig.
Nici brandurile nou intrate pe piaţa de asigurări, cum este Gothaer, nu ignoră componenta de social-media, ceea ce demonstrează că acest canal de comunicare este important în construirea imaginii şi în atingerea nivelului de awareness dorit.
Ilona RUSA, Director Marketing,  Gothaer Asigurări Reasigurări, ne-a vorbit despre opiniile sale cu privire la Social Media şi planurile Gothaer:

Tot mixul de comunicare cunoscut astăzi sub umbrela trebuie administrat separat şi cu foarte multă conştiinciozitate.

Ilona RUSA

Director Marketing  Gothaer Asigurări Reasigurări

Consider că tot mixul de comunicare cunoscut astăzi sub umbrela „Social Media” trebuie administrat separat şi cu foarte multa conştiinciozitate. Este o campanie în sine, pe termen lung, în care comunicarea corporate nu prea îşi are locul deoarece tinde să plictisească. Eşti acolo pentru a ajunge şi mai repede la cititor, în zona lui de confort, într-o formă uşoară, liberă şi susţinută de comunicare directă şi prietenoasă. Cred că merge foarte bine componenta „virală” şi trebuie avut în vedere un conţinut atractiv şi „ţinut în viaţă” de un plan de comunicare foarte bine pus la punct căruia să îi acorzi resursele necesare.
Şi companiile de asigurări de viaţă acordă o atenţie specială întreţinerii paginilor de Facebook, printre acestea fruntaşe fiind AEGON Asigurări de Viaţă (22.200 de fani), BCR Asigurări de Viaţă VIG (4.500 de fani), ING Asigurări (2.600 de fani pe pagina „Ştii de la ING”), AXA Asigurări (700 de fani).
Considerăm social-media nu doar un „must have” al strategiei noastre de marketing, ci şi un canal de comunicare bidirecţională pe care trebuie să-l utilizăm cu precădere pentru a iniţia şi dezvolta relaţii cu actualii sau potenţialii clienţi. În ceea ce priveşte influenţa componentei de social-media asupra viitorului campaniilor online, experienţele noastre anterioare confirmă că va fi una semnificativă. Conform acestei perspective, şi planurile noastre pentru zona de social-media în 2013 sunt conturate şi vor fi implementate în scurt timp, ne-a declarat Carmen SOARE, Director Marketing, ING Asigurări de Viaţă.
Comunicare foarte rapidă, directă, targetată dacă este folosită cu responsabilitate şi, de ce să nu o spunem, ieftină. Acestea sunt câteva dintre avantajele pe care le oferă reţelele de socializare, care iau amploare de la o zi la alta şi pe care toţi specialiştii în marketing şi PR întrebaţi le văd ca fiind o parte importantă în viitorul comunicării.
Un semn bun este şi faptul că în piaţa românească de asigurări comunicatorii apelează la companii specializate pentru gestionarea „relaţiei cu fanii internauţi”, pentru că acea componentă „virală” a cărei putere este recunoscută poate acţiona şi în defavoarea unei companii dacă reputaţia acesteia şi imaginea brandului nu sunt gestionate în mod profesionist.

*Studiu realizat în luna martie de facebrands.ro.
**Date dintr-un studiu realizat la finalul anului trecut de Mercury Research pentru Intel, citat de businesscover.ro.

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Nu ești pe facebook. „Nu exiști!”).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Cum arată perspectivele financiare pentru viitorii pensionari?

Alexandru CIUNCAN - Secretar General, APPA -Asociația Pentru Promovarea Asigurarilor
Ciprian LADUNCA - CFO, METROPOLITAN Life 
Sergiu Costache - Revista PRIMM Asigurari & Pensii


TOP Stiri 1asig

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!