Opinii

Înțelepciune împărtășită - Sfaturi din partea managerilor unor agenții de top, pentru construirea unei activități de succes

Peisajul serviciilor financiare continuă să evolueze. Drept urmare, liderii practicieni se confruntă cu un număr uriaș de provocări: legislație în continuă schimbare, produse și servicii din ce...

Satisfacția clienților – analiza Kano

Satisfacția clienților ar trebui să fie una dintre prioritățile oricărei organizații, find o condiție hotărâtoare a succesului. Modelul Kano este o metodă de analiză a modului de percepție a...

Ce înseamnă, pentru serviciile financiare, D2C?

Din ce în ce mai multe organizații din toate industriile pun accentul pe strategii direct către consumator (D2C). În lumina modificărilor modului de distribuție și a preferințelor consumatorilor,...

Cultura îmbunătățirii continue în companii – selecția proiectelor de îmbunătățire

Ne-am obișnuit deja cu principalii pași de urmat în aplicarea metodologiei Lean Six Sigma: - Se generează idei de proiecte de imbunătățire - Ideile sunt evaluate și prioritizate în funcție...

Mutualizarea riscurilor şi protecţia 'clientului cu risc ridicat'

Necesitatea de diminuare a pierderilor financiare proprii sau ale altora, rezultate din evenimente producătoare de prejudicii, a generat nevoia de a acţiona pentru administrarea riscului determinat de apariţia...

O potenţială soluţie pentru reducerea costurilor RCA: planurile de tarifare ”retrospective”

Un asigurător, fiind o societate comercială cu interes patrimonial, urmăreşte profitul pentru un întreg portofoliu, iar în mod specific, în cazul asigurărilor comerciale, dacă este posibil...

Identificarea cauzelor potențiale – diagrama cauză-efect

În 1968, Kaoru ISHIKAWA, pionier al managementului calității, creează diagrama „os de pește” sau cauză-efect. Diagrama cauză-efect este un instrument frecvent utilizat pentru a arăta cauzele...

Block-Chain - tehnologia care poate revoluționa industria asigurărilor

Dacă întrebi executivii de top ai celor mai importanți asigurători globali sau ai marilor firme de consultanță în management care va fi tehnologia ce va afecta cel mai mult industria asigurărilor...

Produs și distribuție: Soluții inovatoare în jurul lumii

Potrivit lui Luke Williams, un nume cu autoritate în domeniul strategiei inovative: „Atât companiile mari, cât și cele mici le îngreunează consumatorilor (actuali și potențiali)...

Rezolvarea problemelor prin metoda 8D

8D sau Opt Discipline pentru Rezolvarea Problemelor este o metodă sistematică folosită de echipe inter-departamentale pentru a analiza defectele si cauzele acestora, pentru stabilirea unui plan de măsuri...

Șapte instrumente ale calității

Toate entitățile din business doresc, declară și pun accent pe creșterea calității. Mai mult decât atât, unele și-au creat direcții/departamente de Calitate. Instrumentele care pot fi puse...

Riscurile „profesiei” de director

Directorii și administratorii, fie că lucrează pentru companii private, organizații non-guvernametale sau guvernamentale, sunt confruntați în activitatea de zi cu zi cu riscuri ce pot produce daune...

Then And Now: cum a evoluat asigurarea de viață în lume

După cel de-al doilea război mondial, industria japoneză de asigurări de viață se afla într-o stare de declin, companiile pierzând, pe lângă accesul la piețe, și oamenii de vânzări...

Într-o lume digitală, unde oamenii reprezintă preocuparea principală a organizaţiilor, se dorește personalizarea conținutului

Serviciile financiare sunt adesea percepute drept o industrie „tradițională” – una care are niște baze foarte solide, dar căreia îi este greu să se adapteze la nou. Totuși, avem la...

'Ajutorul' oferit de harta procesului

Optimizarea proceselor se bazează pe două mari secțiuni: „Process Door” și „Data Door”. „Process Door” se referă la o selecție de instrumente și tehnici care ne ajută să...

Blame the process, NOT the people!

„ Blame the process, NOT the people !” (William Edwards DEMING)  Într-o lume din ce în ce mai grăbită, cu presiune din ce în ce mai mare pe rezultate și cu cerințe din ce...

Unit Managerul – „eroul necunoscut” al industriei noastre

Unit manager, manager de vânzări, team leader, team manager etc. – toate aceste titulaturi reprezintă de fapt aceeași poziție în structura managementului vânzărilor din cadrul unei...

Să înțelegem mai bine Vocea Clientului

Aproape de fiecare dată realitatea ne-a demostrat că necunoașterea clară și completă a cerințelor clienților conduce, mai devreme sau mai târziu, la o prăbușire a vânzărilor (produselor sau...

Robo-consilierii – Oportunitate sau amenințare?

„Robo-advisors” reprezintă o temă de discuție din ce în ce mai des întâlnită în mediul serviciilor financiare la nivel global. Deși primul robo-consilier a apărut în...

Riscul și urmările lui

Legea lui MURPHY:  „ Everything that can fail, shall fail. ” (Dacă ceva se poate strica, sigur se va strica.) Abordarea unei astfel de teme, de identificare și de diminuare a...

Noul model mental al liderului din economia digitală

Este nevoie ca liderii din industria asigurărilor să își rafineze abilitățile? Au nevoie de un model mental adaptat economiei și competiției digitale aflate în creștere rapidă? Au nevoie să...

Clientul intern – un concept lipsit de substanță?

În filosofia și cultura organizațională a multor companii de asigurări din lume, dar și din țara noastră, apare conceptul de client intern – angajatul, resursa care face să se...

Distribuția în asigurări în pragul unei reale schimbări?

La nivelul UE, reglementarea distribuției în domeniul asigurărilor și a serviciilor financiare este într-un proces de reînnoire prin introducerea IDD și a MIFID II. Modul în care acestea...

Pregătirea continuă – provocare sau oportunitate?

Pregătirea continuă a persoanelor implicate în domeniul asigurărilor reprezintă unul dintre factorii esențiali de succes, pe termen lung, pentru industria noastră. Din păcate, cerințele actuale în...

Recrutare sau Selecție?

De multe ori, în activitatea noastră, recrutare este denumirea generică folosită pentru angajarea de personal – o funcțiune esențială a managementului echipelor de vânzare care cuprinde, pe...

Dilema profitabilității programelor de instruire a forței de vânzare

70% dintre participanții la un studiu LIMRA au identificat demonstrarea abilităților învățate drept principala componentă a unui program  de training. Ce legătură există între profit,...

…Despre cele mai recente proiecte ale companiei

DESTINE Broker de Asigurare și-a schimbat denumirea în DESTINE Broker de Asigurare - Reasigurare și și-a majorat capitalul social de la 25.000 lei la 450.000 lei prin aport de capital. Am început...

Există viaţă şi în era Solvabilitate 2

În mai puţin de 6 luni, proiectul legislativ european care a transformat industria asigurărilor în ultimii ani va ajunge la final: începând cu 1 ianuarie 2016, va intra în...

Viziune integratoare asupra pieţei de capital

Organizația Profesioniştilor Pieţei de Capital (OPPC) propune o viziune integratoare pentru piața de capital, facilitând interacțiunea dintre managerii de active, brokeri, investitori și autorități...

Principiile comune de protecţie a consumatorilor de servicii financiare

În 2011, la summitul de la Cannes, miniştrii de finanţe şi guvernatorii băncilor centrale din statele G20 a făcut un apel către OCDE şi Consiliul pentru Stabilitate Financiară (Financial Stabily ...

Managerul neanderthalian și NeuroManagerul

Un mare mister al evoluției umane a fost descifrat: Omul de Neanderthal există! În istoria evoluției umane, neanderthalienii – denumiți așa după craniul descoperit în 1856 în...

Sistemul românesc VS Status quo european

Ameninţări 1. Vulnerabilitate ridicată a consumatorilor la practici abuzine, activităţi neconforme, oferte situate pe piaţa gri a serviciilor financiare, produse şi companii neautorizate sau...

Asigurările agricole au înregistrat daune record în această vară

Vara acestui an a reprezentat un sezon extrem de aglomerat din punctul de vedere al instrumentării daunelor în domeniul agricol. Fenomenele meteo extreme, de tipul grindinii, furtunilor şi ploilor torenţiale...

„SUCCES ÎN 5 PAŞI”

Cum să vindem mai mult şi cât mai multor persoane? Această întrebare a devenit mai obsedantă decât oricând pentru directorii de vânzări şi conducerea societăţilor din toate...

O nouă frontieră în vânzări: neuroștiințele

Visul companiilor din asigurări de a crea agentul compozit capabil să vândă cu succes produse de non-viață și viață rămâne în continuare un vis la mai bine de 10 ani după ce una dintre...

FATA Asigurări a început 2014 cu o creştere de 5%

Anul 2014 a adus pentru piaţa românească de asigurări una dintre cele mai agitate perioade, cu numeroase evenimente şi crize mediatice. Toate acestea au afectat imaginea industriei şi, indirect,...

Rezultatele anului 2013 şi aşteptările pentru 2014, la evenimentul tradiţional al FATA Asigurări

Retrospectiva anului precedent şi aşteptările FATA Asigurări pentru următoarea perioadă sunt dezbătute, în mod tradiţional, în cadrul Conferinţei Naţionale de Vânzări. Evenimentul...

Criza, problemă sau oportunitate? scuze vs. leadership

În timp ce noi creșteam cu „Cățeluș cu părul creț”, care „fură, dar se jură că nu fură” și cu „Miorița”, unde baciul muntean se resemnează și se confesează...

Asigurările şi produsele de economisire-creditare, fac casă bună împreună!

Deseori ne confruntăm cu două probleme importante: protecţia locuinţei şi finanţarea lucrărilor de întreţinere sau de modernizare a acesteia. Produsele de asigurare, respectiv produsul de...

O nouă campanie pentru culturile de toamnă!

Dacă toamna este o perioadă agitată pentru fermieri, la fel este şi pentru companiile care oferă asigurări agricole. Este un moment în care se trage linie în urma daunelor plătite în campania...

Flexibilităţile asigurării tale de viaţă de la galanterie, la sforăituri

Un produs de asigurare de viaţă flexibil este esenţial pentru o bună şi îndelungată convieţuire client – asigurator.  Astfel, companiile de asigurări e necesar să depună eforturile...

Medierea sursă de venituri pentru asigurători

Au trecut deja câţiva ani buni de când am auzit despre procedura medierii şi cu toate acestea confuzia asupra a ceea ce înseamnă această activitate persistă. Mai important, sunt încă...

Cazul OLTCHIM - Un test pentru asigurarea obligatorie de răspundere managerială

Asigurarea de răspundere civilă managerială este obligatorie din 2006. Acum este cel mai bun moment pentru a vedea dacă produsul, în varianta lui românească, este într-adevăr util și...

Alfabetizarea în asigurări - Soluţie sau problemă?

Constat cu satisfacţie că, de ceva vreme încoace, tot mai multe voci din piaţa locală de asigurări militează vehement pentru creşterea gradului de educaţie al populaţiei: financiară - în...

Ce înseamnă că „asigurătorii străini scot bani din ţară prin reasigurare”?

Practica cedării de prime brute subscrise către reasigurători afiliaţi se supune aceloraşi reguli fiscale ca orice alt tip de tranzacţie intragrup şi e treaba ANAF să verifice corectitudinea preţurilor de...

De la neuro-vânzări la neuro-asigurări!

Problemele în vânzări pe care le-a generat recesiunea economică recentă nu persistă doar în sectorul asigurărilor, ci aproape în toate sectoarele de vânzări. De multe ori,...

ASF: Politicienii și-au întărit controlul asupra sistemului financiar

Nu că până acum numirile în funcții de conducere la instituțiile de supraveghere a industriei financiare nu ar fi fost făcute pe criterii politice, devreme ce erau decise de Parlament, pe bază de...

Mediere după 21 de ani de bancar. De ce?

După 21 de ani de banking, în care am construit relații pe termen lung cu clienții, bazate pe onestitate, respect reciproc și confidențialitate, am considerat că trecerea la profesia de mediator îmi...

Reglementarea distribuţiei asigurărilor online: o necesitate!

În ultima perioadă, comerțul electronic a explodat, atât în lumea largă, cât și în  România. Cifrele arată dublarea utilizatorilor de internet și a vânzărilor...

Sunt PREA EU ca să îmi cumpăr o asigurare de viaţă

Motto: Cine vrea să facă un lucru, îşi găseşte 1.000 de motive pentru aceasta. Cine nu, 1.000 de scuze! Sunt prea sărac ca să îmi cumpăr o asigurare de viaţă, Sunt prea bogat ca să am...

Site-ul… locul unde furnizorii se întâlnesc cu potențialii clienți

Vă propunem să trecem la următorul pas al experienței online,  și anume,  îi vom trece în revistă pe cei care ne vizitează site-ul și apoi analizăm furnizorii ale căror servicii le...

Puşculiţa omului mare

Motto: Mai important decât cât câştigi, este cum îţi cheltuieşti banii. Ai avut vreodată o puşculiţă? Cu siguranţă, fiecare copil a avut aşa ceva, de cele mai multe...

Precedentul confiscării depozitelor bancare din Cipru: Ce înseamnă pentru asigurări și pensii private?

Criza bancară din Cipru și măsura fără precedent de a se impune pierderi deținătorilor de depozite bancare mai mari decât plafonul de garantare de 100.000 euro creează îngrijorări în...

Ai nevoie de o Asigurare de Viaţă? Indiferent de răspunsul tău, AI DREPTATE!

Motto: “Asigurările de viaţă sunt acel produs de care toată lumea are nevoie, dar nimeni nu vrea să îl cumpere ...” Consultant vs. Client De peste zece ani asist pe piaţa de...

JFK şi Reforma Sănătăţii din România

Avertisment: În articolul de faţă (intenţionat şi fiind în deplinătatea facultăţilor mintale) voi fi subiectiv, am să  exagerez, voi scoate în evidenţă doar un aspect al...

Va deveni „RCA-ul medical” altceva decât o formalitate birocratică?

Autoritățile vor să propună un „troc” asigurătorilor: să preia și riscurile de despăgubiri morale la care ar putea fi obligați medicii vinovați de malpraxis în schimbul plafonării...

UNSAR - Totul despre Comisia de Arbitraj

Înființată în anul 2002, ca organism independent, Comisia de Arbitraj, care funcționează pe lângă UNSAR, a fost creată în scopul rezolvării pe calea concilierii sau arbitrajului...

Stabilitate și credibilitate

Cuvintele cheie ale anului 2013 Privind în urmă și uitându-ne la partea plină a paharului, piața de brokeraj în asigurări a reușit, în 2012, să urce raportul între primele...

Pregătirea profesională în asigurări Pe drumul online

Certificatul de calificare profesională a devenit obligatoriu pentru toţi cei care lucrează în domeniul distribuţiei produselor de asigurare începând cu 1 septembrie 2011. Însă, chiar...

Ori suntem supravegheați unitar, ori nu mai suntem!

Să lăsăm puțin la o parte dezbaterea despre dacă e bine sau nu ca industriile financiare din România să aibă parte de o supraveghere unificată şi să vedem cât de unitar ar fi cu adevărat...

Online: oportunitate sau labirint ?

Înainte de a continua istoricul online cu descrierea a ceea ce înseamnă activităţi online în domeniul asigurărilor, ar trebui să ne amintim faptul că avem aproape 8 milioane de utilizatori de...

Ora de Risc

Sanatatea la control! De ce e mai bine sa fii asigurat?

Catalin BOICEANU - Director Corporate, GLOBASIG Broker
Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari & Pensii


TOP Stiri 1asig

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!