XPRIMM Time for Business
Otilia MIHAI, Consultant AA: Contează foarte mult cum ne implicăm noi, intermediarii, în educarea financiară a populaţiei
Autor:Adina TUDOR
Joi, 27 Aprilie 2017

Ce înseamnă să fii broker în piaţa de asigurări a anului 2017? Otilia MIHAI, Director General, Consultant AA Broker de Asigurare, a vorbit, în cadrul celei mai recente ediţii a emisiunii XPRIMM Time for Business, despre situaţia actuală de pe acest segment, dar şi despre provocări, strategii şi planurile de dezvoltare din perioada următoare.

În ceea ce priveşte contextul curent din domeniul asigurărilor, „singura soluţie de a ajunge din nou la un echilibru, la o maturitate aşa cum şi-o doresc consumatorii, este de a permite concurenţei să se manifeste şi să echilibreze această piaţă - o concurenţă liberă, manifestată poate prin mai mulţi jucători sau prin lansarea de noi propuneri şi noi strategii de către cei existenţi. O intervenţie din partea altor autorităţi nu este de dorit pe niciun segment şi, desigur, nici în asigurări. Dacă s-a ajuns la un anumit punct în care a fost necesară intervenţia înseamnă că, într-adevăr, ceva nu a funcţionat”, a explicat Otilia MIHAI.

Vorbind despre strategia companiei din perioada următoare, Directorul General al Consultant AA a precizat că mizează atât pe corporate, cât şi pe retail. „Urmăm ambele direcţii, dezvoltând şi retail-ul, şi corporate-ul. Este mai frumoasă activitatea pe corporate, deoarece negociezi produse specifice clientilor şi poţi veni cu un know–how specific, propriu ţie ca broker, însă nu trebuie neglijat nici retail-ul. Ambele segmente se vor dezvolta [la nivelul pieţei de asigurări], din moment ce există foarte mult loc de creştere în toate direcţiile.”

Pentru a asigura evoluţia pieţei, este necesar, însă, să existe o implicare a companiilor în creşterea gradului de educare a consumatorilor. „Contează foarte mult şi cum ne implicăm noi, intermediarii, în educarea financiară a populaţiei. Sper să reuşim să contribuim mai activ şi mai mult în acest domeniu”, a subliniat Otilia MIHAI.

De altfel, carenţele din zona educaţiei financiare existente astăzi în România determină, de exemplu, un nivel scăzut de implicare al jucătorilor din piaţă în ceea ce priveşte digitalizarea.

Astfel, deşi Consultant AA are planuri în ceea ce priveşte digitalizarea, „acesta este clar un pas care trebuie făcut la momentul potrivit. Cred că mai avem alţi paşi de făcut înainte de a ajunge la aceste performanţe pe segmentul online. Noi ne aflăm încă la momentul în care suntem nevoiţi să educăm populaţia în ceea ce priveşte asigurările. Este mai uşor să găseşti soluţiile tehnice de a oferi asigurări online - sunt multe companii care fac deja acest lucru -, dar e important cui le oferi şi, mai ales, dacă aceşti clienţi ştiu ce să caute. Eu pot să intru online să cumpăr o poliţă, dar nu ştiu ce îmi oferă acea poliţă. Mai mult, dacă vorbim de poliţe mai complexe sau de domeniul corporate, în calitate de client nu ştii ce să cauţi online, trebuie mai întâi să fii un expert. Aşadar, consider că mai avem câţiva paşi de făcut până să ajungem la performanţă pe partea online”, a adăugat Otilia MIHAI.

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Otilia MIHAI, Consultant AA: Contează foarte mult cum ne implicăm noi, intermediarii, în educarea financiară a populaţiei).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Cum arată perspectivele financiare pentru viitorii pensionari?

Alexandru CIUNCAN - Secretar General, APPA -Asociația Pentru Promovarea Asigurarilor
Ciprian LADUNCA - CFO, METROPOLITAN Life 
Sergiu Costache - Revista PRIMM Asigurari & Pensii

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!