Interviu
Pariu pe non-auto
Autor: Alexandru CIUNCAN
Marti, 15 Ianuarie 2013

A condus una dintre cele mai importante bănci ale statului, EXIMBANK, iar acum decide strategia unuia dintre cei mai puternici asigurători din piaţă.
Se numeşte Mariana DIACONESCU şi a preluat de aproape 2 ani conducerea ASIROM Vienna Insurance Group, una dintre companiile fanion care se bucură de cea mai mare notorietate în rândul românilor.
Vă invităm să descoperiţi, dincolo de cifre, principalele puncte ale strategiei prin care Preşedintele ASIROM îşi propune să întărească poziţia asigurătorului în plutonul fruntaş, într-o piaţă realmente complicată.

 
Este firesc ca acţionariatul să dorească profit, declară Mariana DIACONESCU, care conduce, în prezent, o companie care a obţinut un profit tehnic de 11 milioane lei, la finalul lui 2011.
Instaurarea crizei economice a acutizat însă competiţia pe segmentul asigu-rărilor de locuinţe, dar şi pe cel auto, iar dorinţa jucătorilor din piaţă de a-şi lărgi portofoliul a determinat scăderea semnificativă a primelor de asigurare – lucrurile devenind astfel şi mai dificile decât de obicei.
Considerăm că această tendinţă de practicare a unor preţuri nesuste-nabile va înceta, având în vedere atât creşterea daunalităţii, cât şi a costurilor cu reasigurarea. Ce este însă de făcut?
Astfel, într-o piaţă dominată de asigurările auto, şi de un război asiduu al tarifării, ASIROM mizează pe “ex-ploa-tarea” asigurărilor de viaţă şi a celor non-auto, dar şi pe segmentul de clienţi din zona IMM.
În acest sens, societatea a lansat recent o nouă poliţă de asigurări de viaţă, Easy Life, un produs în distribuţia căruia ASIROM speră să atragă parte-nerii brokeri.  Acest produs a luat naştere în piaţa de brokeraj, din care am preluat nevoia clienţilor, a fost adaptat şi transformat într-o poliţă care se poate vinde electronic şi poate fi achiziţionat pe loc de către client, explică liderul ASIROM.

11 mil. lei
profit tehnic în 2011

Repoziţionare pe un nou segment de clienţi: Mai Bine DA
Și, pentru că vor să fie mereu curajoși și cu un pas înainte, ASIROM are și o nouă campanie de imagine “Mai bine DA”. Despre ce este vorba? De ce să îți interzici o grămadă de mici plăceri, doar din teama de a nu strica ceva? Să nu mai ieși cu mașina toată iarna pentru a nu face vreun accident. Să nu te duci la schi, la săniuș sau să nu mai ieși din casă de teama guturaiului. Dar asta înseamnă că acumulezi un munte de NU-uri și e incomod să trăiești așa. Mai bine lași compania de asigurări să-ți ia grijile de pe cap și tu trăiești cum vrei, cu mai puține NU-uri și mai multe DA-uri.
Campania ASIROM ”Mai Bine Da” este dezvoltată în principal pe suport online, pe site-ul www.maibineda.ro, unde utilizatorii pot vedea toate recomandările ”mai bine nu” ale corului MaiBineNu, personajul colectiv care te invită să sufli și-n iaurt sau pot asambla ei înșiși mesaje amuzante pentru prieteni. Tot prin intermediul site-ului poți trimite SMS-uri nostime. Iar la finalul campaniei, unul dintre utilizatorii site-ului poate trimite corul la un prieten, acasă sau la birou, cu un cântec persona-lizat. 
Mai Bine Da” are potențial să devină o campanie virală puternică. Abordarea este îndrăzneață pentru o companie de asigurări și mă bucur că am reușit să vorbim pe acest ton cu clienții noștri. Personal, abia aștept să le trimit mesaje video personalizate prietenilor mei, a spus Mariana DIACONESCU.
Deși va păstra aceleași campanii tactice, ASIROM încearcă prin această campanie de imagine o repoziționare pentru a atrage și un alt tip de client.
O altă linie de business cu potenţial în 2013, în viziunea Marianei DIACONESCU, este cea a asigurărilor pentru IMM-uri. Întreprinderile mici şi mijlocii (IMM-urile) joacă un rol decisiv în competitivitatea şi dinamica economiei româneşti. Pentru a le ajuta în efortul de valorificare a potenţialului lor de creştere, venim în sprijinul acestui segment economic printr-o ofertă specifică, care va fi o surpriză pentru toată lumea. În prima parte a anului trecut, piaţa de asigurări corporate, care include şi segmentul IMM, a scăzut mai ales din cauza diminuării numărului de IMM-uri, cât și urmare a micşorării primelor de asigurare.
 Nici agricultura nu a rămas fără o restilizare a produselor dedicate, căci societatea a desfăşurat, în toamnă, o campanie centrată pe asigurările agri-cole, remarcându-se printr-un sistem flexibil de contractare, cotaţii negociabile şi adaptate la dinamica pieţei şi la condiţiile specifice economiei româneşti.

Asigurările auto: subscrieri controlate şi tarife segmentate
Fireşte însă, toate acestea nu înseamnă că zona de auto este mai puţin targetată.  Vom continua să subscriem asigurări auto, dar într-un mod mai controlat, cu tarife segmentate, căutând să oferim clienţilor noştri acoperirea de care au nevoie la un preţ cât mai corect, explică Mariana DIACONESCU, care spune că soluţia constă în practicarea unor tarife corect dimensionate, în funcţie de profilul real al riscului, reducerea cheltuielilor cu despăgubirile prin găsirea soluţiei optime de reparaţie, cu satisfacerea deplină a asiguratului / păgubitului, în condiţiile în care şi piaţa de unităţi reparatoare este una concurenţială; lupta cu succes împotriva fraudelor, prin metode informatice şi nu numai, astfel încât accentul să fie pus pe prevenirea fraudelor; reducerea cheltuielilor proprii de administrare, prin optimizarea fluxurilor de funcţionare.
În fapt, provocarea reală este găsirea unui echilibru între preţul care ar putea aduce profit şi preţul care ar putea oferi cota de piaţă pe care ne-am stabilit-o ca şi ţintă, subliniază Mariana DIACONESCU.

“Provocarea reală este găsirea unui echilibru între preţul care ar putea aduce profit şi preţul care ar putea oferi cota de piaţă pe care şi-a stabilit-o ca şi ţintă compania de asigurări”.

Optimism rezervat pentru 2013
Şi, pentru că suntem la un nou început de an, privim cu optimism înainte, mizând şi sperând la o evoluţie bună a economiei româneşti în ansamblu. 2013 va fi un an cu foarte multe provocări, multe dintre acestea din perspectiva creşterii economice. Ştiţi care sunt prognozele pentru creşterea economică a României în 2013 şi piaţa asigurărilor nu poate fi foarte diferită de economia naţională. Totuși, putem estima o uşoară creştere a pieţei de asigurări în acest nou an, în special în ceea ce priveşte sectorul asigurărilor de viaţă şi de sănătate, în condiţiile în care cadrul economic rămâne relativ stabil, este de părere Mariana DIACONESCU.  Este nevoie însă, spune oficialul ASIROM, de o serie de măsuri legislative care să vină în sprijinul pieţei de profil: deductibilitate, mai ales pentru stimularea produselor de viaţă şi de locuinţe, relaxarea fiscalităţii, ceea ce ar duce la creşterea investiţiilor, creşterea economică şi relansarea creditelor, precum şi o reformă a sistemului sanitar care să stimuleze şi asigurările private de sănătate.
De altfel, până la urmă vorbim despre probleme care apar în mod constant pe agenda pieţei. Implementarea acestora integral, sau măcar parţial, ar putea reprezenta imboldul care să ne permită ca la finalul acestui an agenda pieţei să nu mai fie marcată, la fel ca în anii precedenți, de lipsa profitabilităţii, subscrieri preponderent pe segmentul auto şi alte subiecte mult discutate. 

“Putem estima o uşoară creştere a pieţei de asigurări în acest nou an, în special în ceea ce priveşte sectorul asigurărilor de viaţă şi de sănătate, în condiţiile în care cadrul economic rămâne relativ stabil”.

Implicare pentru creşterea gradului de educare a populaţiei
La fel de importante ar fi şi permanentele eforturi de informare şi educare a clienţilor. Astfel, companiile pot apela la diferite campanii pentru educarea asiguraţilor în spiritul conducerii preventive, a comportamentului corect în trafic şi a grijii faţă de viaţă şi bunurile proprii şi ale semenilor. Nu putem să ne referim însă la astfel de metode de responsabilizare a clienţilor fără a aduce în discuţie problema slabei culturi a asigurărilor din ţara noastră. Cu toate acestea, Preşedintele ASIROM este optimist: Cu siguranţă, odată cu intrarea României în Uniunea Europeană această cultură, această civilizaţie a asigurărilor a început să se dezvolte şi în ţara noastră.  Însă, se observă un deficit de informaţie în ceea ce priveşte acest domeniu, tradus în principal printr-un grad scăzut de penetrare al asigurărilor, comparativ cu media ţărilor europene. Acesta este motivul pentru care strategia ASIROM prevede implicarea în campanii de promovare a conceptului de asigurări pe înţelesul publicului larg.
În acest sens, suntem parteneri şi în a doua etapă a Campaniei Naţionale “ASIGURĂ-TE!”, care a început pe 20 septembrie 2012, campanie în care se distribuie peste 750.000 de broşuri gratuite în scopul educării publicului larg în pri-vinţa asigurărilor, precizează Mariana DIACONESCU.

Mariana DIACONESCU

  • Preşedinte Directorat ASIROM
  • S-a alăturat echipei ASIROM din 2005, ocupând diverse poziţii în top management, inclusiv cea de Vicepreşedinte
  • Absolventă a Academiei de Studii Economice, Doctor în Economie
  • Participare activă la seminarii, cursuri şi programe organizate de instituţii precum Banca Angliei, Banca Italiei, Fondul Monetar Internaţional, Rezerva Federală a SUA
  • Experienţă profesională în instituţii bancare importante, precum BNR şi EXIMBANK

 

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Pariu pe non-auto).

Comenteaza articolul

Nume*
Comentariu*
Pentru a valida comentariul, va rugam introduceti textul din imagine:

Ora de Risc

Bunurile sau viata? Ce isi asigura romanii?

Paul SWOBODA - Presedinte al Directoratului GRAWE Romania

Adina MANDOIU - Director de Marketing, PR si Comunicare, GRAWE Romania

Sergiu COSTACHE - Revista PRIMM Asigurari & Pensii

Revista PRIMM este realizata
cu sprijinul urmatoarelor companii
carora le multumim!